Jump to content

Маслото на маслата-> 5W50 & 10W60


Recommended Posts

Въх, как мъ нахрани! Много си любезен.

Мога да кажа колко струва и от къде, ама не явно няма да ви е интересно.

Наистина не видях, че се говори за W50 и W60! :respekt:

Така де. Темата касае само "супер масла" които не се ползват масово. Иначе какво 10W40 се кара има 76 теми и те не ме интересуват. :D

Всъщност благодарение на тази тема КОКО 100 С4 организира внос на 5W50.

Кокич! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 205
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Така де. Темата касае само "супер масла" които не се ползват масово. Иначе какво 10W40 се кара има 76 теми и те не ме интересуват. :respekt:

Всъщност благодарение на тази тема КОКО 100 С4 организира внос на 5W50.

Кокич! :hilezh:

5W40, ама аре!

Я обяснете на лаика, ако на некой му се занимава каква е разликата м/у W40 i W50?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я обяснете на лаика, ако на некой му се занимава каква е разликата м/у W40 i W50?

Това най-добре мечо ще ти го обясни, но накратко - 5W-50 е по-доброто при високи външни и на двигателя температури. Тоест е по-рацерско. Обаче най-рацерското е 10W-60. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във вискозитета на топло (при номинална температура на двигателя).

50 е 30% по-гъсто от 40 при 100 градуса но има същия вискозитет при 150 градуса (като на 40).

От там и "далаверата".

Лесно пали на студено, тече бързо, охлажда отлично а на топло/горещо си запазва вискозитета за да запази мазането.

ВИСКОЗИТЕТИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама аз не съм виждал на старата ми кола да покаже темп на маслото над 130 градуса? На нормално каране температурата която показваше беше 5-10 градуса над тази на охладителната течност - демек около 100 градуса. Тоест ква ми е далаверата какво е маслото при 150 градуса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А къде е вързан термометъра?

Кое те навежда на мисълта че няма зони с по-висока температура при средни измерени 130 градуса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама аз не съм виждал на старата ми кола да покаже темп на маслото над 130 градуса? На нормално каране температурата която показваше беше 5-10 градуса над тази на охладителната течност - демек около 100 градуса. Тоест ква ми е далаверата какво е маслото при 150 градуса?

Станьо, това с температурата на маслото го беше следил Любо(Audi V6). Въпросното Кroon Oil е с по-висока температура от Motul Le Mans 20W-60. Това е така, но Мотула е естерна (от растения) синтетика, което е възможно най-доброто. То и парите му не са малки. :nixweiss:

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А къде е вързан термометъра?

Кое те навежда на мисълта че няма зони с по-висока температура при средни измерени 130 градуса?

ами баце маслото си минава през радиатор, ако не гори масло значи не минава през горивната камера къде е най-топло. А и метала е добър проводник на топлина - тоест блока и главата като минава охл. течност през тях и ги държи в някаква средна температура нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днес бях на Пловдивския панаир и ми предложиха MOBIL 1 RALLY FORMULA 5W-50 за 100 лв. 4 л. - не се стърпях и я взех - въпреки че е само с VW 505 00, реших да се доверя на хората от MOBIL 1, които препоръчват това маслко за ABK. Още не съм го сипал, първо ще сменя гумички и след това го сипвам :Eyecrazy:

Маслото не мирише на масленки както REPSOL 5W-50, миризмата му е малко странна, а измиването му с веро е почти невъзможна задача :)

Това е за сега :bia:

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

*Между другото като гледам на много малко масла има писано VW 500 00 или VW 501 01 - стандартите, които касаят ABK и изобщо моделите преди 97-ма. MOBIL SYNTH S 10W-40, CASTROL MAGNATEC 10W-40, MOBIL SPECIAL S 10W-40, които се препоръчват за ABK са си само с VW 505 00.

**Та VW 500 00 и 501 01 са подбирани на базата на спецификациите на API SF или SG. Сега вече тези масла са едно ниво нагоре, за това и MOBIL препоръчват SYNTH S 10W-40, SPECIAL S 10W-40, както и 5W-50 за ABK.

***Аз обаче се чудя какво толкова има в тия сертификати на VW, защото MOBIL 1 5W-40 има 502 00, а не е толкова добро колкото 5W-50.. ако налеете 5W-50 на ново АУДИ, няма да ви признаят гаранцията!!! Но има и още нещо - в бюлетина на АУДИ за маслата покриващи 502 00 няма изобщо масло с вискозитет 5W-50!!! Въпреки че се срещат масла, на които това го пише на етикетите!!!! Тва е пълна каша!!!

Скивайте: http://audibg.com/forum/index.php?act=attach&amp...st&id=11726

Тук изобщо няма LIQUI MOLY 5W-50.. Или каквото и да е друго... да не говорим за 10W-60

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво те мъчи не разбирам?

Тези масла надвишават спесификациите за колата при нормална експлоатация. И повишават разхода. А производителите са притиснати да го намаляват. За това препоръчват масла 30 (тънки). Но не знам в АУДИ до колко отчитат промяната на климата в България. Защото с тези тропици напоследък заприличваме на Африка където масло 50 е задължително (там си джиткат с 15В50 и нагоре и нямат грижи). Старите стандарти API SG имат повече присадки които ги правят по-стабилни но развалят катализаторите и екологията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, мъчи ме това, че няма ясно написано, че тези масла покриват VW 500 00 и VW 502 00. В момента съм с SHELL HELIX ULTRA 5W-40, там си пише VW 500 00, но при гонене колата почва да го гълта много здраво. Все пак скоростите на аванта са къси, оборотите винаги са в повечко, особено на магистралата. Това е причината да искам отново 5W-50. Прав си за всичко което си писал, но това кой каква политика има в случая мен не ме касае - просто искам да съм сигурен че няма да си прецакам двигателя...Може нещо в химичните процеси които се случват в мотора и т.н. За това и подхванах тази стара тема. Но това може да се провери евентуално при един анализ на маслото след 5-6 хил. км.

Та за сега съм сигурен, че маслото е перфектно и ще му се отрази много добре на мотора. Просто исках да чуя и други мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Правилното е 0W, 5W, 10W, 15W, 20W - това са вискозитети при 40 C, те са индекс при студен старт. W - идва от WINTER (зима), някои казват че било друго.

В БГ маслата общо-взето са както си написал, но има и изцяло синтетични масла при 10W, 15W и т.н.

2. Втория индекс -30, -40, -50, -60 е вискозитета при 100 C, демек при работна температура.

Колкото по-голям е този индекс, толкова по-гъсто е маслото и толкова по-добре предпазва мотора при високи обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Скоро ще сменям това MOTUL 5W-40 X-cess 8100 http://bparts-bg.com/product/14/5w-40-x-cess-8100-5-litra.html

с това CASTROL 10W-60 EDGE FST http://bparts-bg.com/product/109/10w60-edge-fst-5-litra.html

Ще замеря налягането на маслото преди и след смяната на маслото.

p.s. при MOTUL 5W-40 X-cess ми гори около 0.6-0.8l / 10 000km, при кастрола на знам как ще е, но не това е причината за смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В големите жеги миналото лято след доста стартове и високи температури на маслото налягането падаше около критичното 1,5bar на празен ход. Искам масло, което да запазва качества и при продължително и зверско мачкане. Знам че такова е Motul 20W-60 Le Man но е доста по-скъпо.

5W-40 е масло, което е добро особенно за зимата, но не е за писта или дълъг напън. Иначе до сега 4 години си карам целогодишно с 5W-40 x-cess

Надявам се колегата jim1 да е останал доволен от изчерпателният отговор ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ви е мнението за т.нар. естерни, двойно естерни или био-естерни масла. Например Motul 5W-50 Sport и Motul 300 competition.

Стават ли за по-стари двигатели, като нашите. Чувал съм, че естерните масла не са много подходящи за по-стари матори, прецаквали гумички и т.н. Незнам колко е вярно това, поради което питам, който е по компетентен на тази тема. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стават и за стари двигатели и са идиотоустойчеви, но не са подходящи за зимата, тъй като са доста гъсти при ниски температури и дори замръзват. Сменят се на 5000 km и излизат доста скъпо за ежедневна употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Изчетох цялата тема и нека да впиша моя тест в W50/60.

Смятам да сменя 5W40 Кастрол Магнатек с 15W50 Motul с такова каквото карам моторите ми за през летните месеци.

Колата е 2,5 тди.... ще пиша има ли някакви промени в поведението на мотора - поне температурата мога да я гледам на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Предполагам се досещаш, че по-ниската температура означава сигурен по-плътен филм, по-малка вероятност от пробив на същия маслен филм и запазване на мазилните характеристики на маслото за по-дълъг период от време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видимо температурата на маслото е по - ниска от обикновено.Друга разлика не долових.

Пробвай следващия път с Кастрол Едж 5в/40 Дизел. Вероятността температурата да е по-ниска, отколкото с Магнатека е висока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, пишете по един гневен e-mail на ВАГ...  с питане защо не предписват за автомобилите си масло 10W60! Току виж им дойде акъла и се опомнят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...