Jump to content

A3 8PА 2.OTDI BKD Quattro Силов и Оптичен тунинг!


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Искам да представя на Вашето внимание един проект за силов и оптичен тунинг в напреднал стадий към момента.

Става на въпрос за потенциално масов модел на любимата марка, а именно А3 8Р (в случея 8PA или просто Sportback), интересът към който тепърва ще расте в България. Смятам, че темата която съм подготвил ще помогне на голям брой ентусиасти по един или друг начин с течение на времето. 

Първата част на проекта залага на визуалната индивидуализация както отвън така и от вътре. Като за по-голямата част от промените са ползвани ОЕМ части в комбинация с някой custom решения! Докато във втората (Силова) част е заложено на подмяната и подсилването на някой ключови компоненти позволяващи постигането на едни прилични стойности що се отнася до динамиката.

 

Автомобила : 2006 Аudi A3 8PА Sportback Quattro (Haldex II Gen.) Sline, 2.0TDI 16V BKD 140h.p. ,  6 Speed - Manual 

Целта: Минимален турбо лаг и плавно, но стабилно ускорение. В края на проекта се очакват ± 220h.p. и ± 400Nm - smokeless , като автомобила е и ще остане – цивилизована ежедневка.

 

Преди да започна по същество, държа да изясня някой неща за да не се налага това в развитие на темата. Нямам намерение да откривам топлата вода!  :mrgreen: 

Очевидно е, че става дума за дизелов автомобил и идеята тук не е съревнование, а да се покаже потенциала на дадения двигател и възможностите му засилен в разумни граници.  Всичко е породено от непорочен ентусиазъм примесен с капка лювопитство и голяма доза любов към марката! Понеже нямам практически опит в силовия тунинг ми се налага да ползвам услугите на хора които с това си вадят хляба! От прочетеното в тунинг раздела на форума ни ми стана ясно, че тук пишат и потребители със знания и възможности, които заслужават уважение не само за проектите си, но и за помоща им за други!

Тепърва ще имам някой въпроси относно еволюцията на автомобила и малко помощ няма да ми е излишна!

Приемам всякакви критики и гледни точки, все пак понякога в спора се ражда истината! 

 

Една от първите модификации по екстериора беше замяната на стоповете с ОЕМ Facelift-ови! 

032177050-big.jpg?r=0

За целта бяха нужни и преходници защото се оказа, че буксите са несъвместими. Тук на помощ дойде Kufatec GmbH и седмица след това монтажа стана възможен!

032177051-big.jpg?r=0

След инсталацията се наложи и вагком-а да играе малко за да светнат както трябва, става за 5мин.  Инструкция с необходимото кодиране е приложенa към адаптoрите.

032179027-big.jpg?r=0

032179972-big.jpg?r=0

Крушките за задна скорост бяха заменени с LED диоди със стоп ерор!

Като цяло ретрофита на стоповете отнема около 2 часа за нетрениран средно технически грамотен ентусиаст.  

 

Бях си обещал по тази кола да няма жълти светлини, освен халогените! И се започна:

Всички интериорни крушки бяха заменени с LED диоди! Единствено в плафона на багажника се наложи да ползвам съпротивление след като се оказа, че компа я проверява.

032188510-big.jpg?r=0

032188704-big.jpg?r=0

В последствие осветлението в краката и жабката от бяло стана червено с лека модификация по захранването за да свети постоянно при контакт!  :ja: 

032188533-big.jpg?r=0

032188493-big.jpg?r=0032281918-big.jpg?r=0

Плафоните осветяващи рег. номера отзад ги смених със 14 LED диодни с вграден стоп ерор.

032188601-big.jpg?r=0

Отпред габарити и дневни също бяха излъгани с LED...и то май друго не остана!?

032188520-big.jpg?r=0

 

От край време имах леки забележки по декоративните дръжки вградени в централната конзола и се чудех какво да ги правя. 

Е на края го реших...кожа, хем да пасне на салона хем щеше да е идеална комбинация с новия скоростен лост.

Изпълнението е на Vilner   :stumm:  http://vilner.eu/bg

031740177-big.jpg?r=0

032188693-big.jpg?r=0

 

А ето тук едно малко помагало по свалянето на въпросните дръжки: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=150330

 

Oще няколко нови придобивки по интериора поръчани от Tuning Fanatics Shop GmbH :  :rock: 

S3 сет педали + TT (8J) почиващ педал, S3 скоростен лост + badge за волана!

032188760-big.jpg?r=0

ТТ (8J) въздуховоди!

032188753-big.jpg?r=0

А ето какво се получи след наместването на всичко:

Преди:

032192643-big.jpg?r=0

Сега:

032192658-big.jpg?r=0

032193610-big.jpg?r=0

032193093-big.jpg?r=0

032193669-big.jpg?r=0

 

Външният облик на автомобила също претърпя още някой козметични промени!  :clown: 

ОЕМ Sline Ronal 7,5Jx18 ET54 с Michelin PS3 225/40/18 бяха заменени от ICW Racing SW1 8Jx17 ET35 обути в Michelin PS3 225/45/17 ....и да, знам, че Sline-ките са чук и прочие, ама бяха доста надрани, а и возията с тях беше меко казано неприятна. Примирих се, на 17” ще се движа (поне за сега)!

032246169-big.jpg?r=0

URL

ЕТ35 и 8J е една идея извън разумния размер при това шаси със Sline окачване. Стигнах до извода, че ЕТ40-ЕТ42 и 8J би било перфектна комбинация от към визия/безопастност!

032246130-big.jpg?r=0

Фарките получиха едни доста фини бленди. Идеята беше да не се набиват на очи и мисля, че се получи прилично!

URL

S3 OEM опорни точки за повдигане на крик! Незабележими, но много практични! Колегата Moonland ме светна за това удобство, за което му благодаря!  :gut: 

032216243-big.jpg?r=0031647589-big.jpg?r=0

032179981-big.jpg?r=0

Една от най-важните екстериорни промени за мен беше ретрофита на S3 дифузера!  

URL

Не беше лесно да се намерят точните номера на необходимите части, но крайния ефект определено си заслужаваше занимавката!  

032216102-big.jpg?r=0

032216144-big.jpg?r=0

Искам да благодаря и на Пепи Илиев от АвтоТехника-Плевен за отделеното време да ми угажда на прищевките, както за дуфузера, така и за многото други дреболии с които съм го занимавал!  :respekt:

Леко, леко нещата си отваха към е...таковата...та да си дойдем на думата:

Бях си поръчал едно кашонче с благинки от "тъмната страна" на дизеловия тунеК :  :raucher: http://www.darksidedevelopments.co.uk/  

032235258-big.jpg?r=0

032235260-big.jpg?r=0

031845899-big.jpg?r=0

- 57мм турбо пътища, 3ply силиконови връзки и закалени скоби

- Race Pipe + EGR Cooler Del Kit

Малко след това получих обаждане, че хибрида е готов:  :eusa_boohoo: 

032188702-big.jpg?r=0

Турбото е с ротор от 170h.p. VB, колектора е престърган като е запазена заводската геометрия, а компресорното е от 52-ка.

031845897-big.jpg?r=0

Разчитано е така, че да може да се кара спокойно на 1,7.  Целта е да се постигне минимален лаг и максимална производителност в ниските!   

031845896-big.jpg?r=0

Сами от Gunter Service Варна се беше постарал да ми изработи хибрида за който си мечтаех от известно време, за което отново му благодаря!  

031845898-big.jpg?r=0

Точно на време пристигна и S3 интеркулера и същинската част можеше да започне!  

032241577-big.jpg?r=0

031845901-big.jpg?r=0

Местоположение: Gunter Service Варна

Главни действащи лица: Самуил и Бат’Васко 

А ето какво се случваше на операционната маса:  

URL

Последни проверки преди трансплантацията:  

031845907-big.jpg?r=0

ДуВалката си застана на мястото и още от колектора затапихме пътя към ЕГР-то.   

URL

Горе в дясно се вижда шева на кюмбето след дисекцията на катализатора. Нямах време да се занимавам с down pipe в момента. На пролет ще сменям цялата генерацията към 63мм.

А ето и какво жиоТнУ излезе от вътре: 

URL

Кулера на ЕГР също беше “помолен тактично” да напусне! 

URL

А след това и самият ЕГР! 

URL

Едва движеше мизерника:    :steinigung: 

URL

Вече с монтиран race pipe!  :dance: 

URL

На края дойде ред и на стоковия итеркулер да даде път на по-големия си брат от S3:

031845919-big.jpg?r=0

Предимството тук идва не само от по-големия капацитет, но и от факта, че казанчетата са алуминиеви, а не пастмасови!   

Някаде из между другите неща реших да сменя и маслото на скоростната кутия като сложих Mannol SAE 75W-90 API GL5 

 

След цялата тази гимнастика беше ред на сладката част! Сами закачи компа и за нула време ремапа беше факт!  :biggthumpup: 

Дойде време да се види и на какво е способен автомобила след интервенциите...

Турбото първо го пробвахме на 1,6 и ускорението беше повече от прилично, поне по мое мнение! Както се и очакваше съединителя не бе позитивно настроен към новия сетъп и се наложи да свалим на 1,5 и да я оствавим така за сега. Не ми се вадеха още 2+к на момента за нов комплект с подсилен съединител. Но дори така разликата беше достатъчно усезаема и ми доставяше удоволствие. 

Момчетата от Gunter Service доста се потрудиха и въпреки, че имаше мъки покрай раздатката и това онова докараха работата до благополучен завършек! Хиляди благодарности още веднъж!   :bia: 

Изпратиха ме със здраве и ей тоя кашон под "мишница"

032281825-big.jpg?r=0

Предварително се бях разбрал със Самуил, че не желая излишни пушеци и настройките бяха направени така, че да ги няма! На пролет с подсилен съединител, още малко доработки и ремап на 1,7 нещата ще си дойдат на мястото! Излишно е да говорим за каквито и било стойности на този етап.  :stumm: 

 

Всъщност беше време да помисля малко и за спирачките...

 

А междувременно, някой произволни снимки на примадоната:   :bat_angel: 

031813469-big.jpg?r=0

031813451-big.jpg?r=0

031813422-big.jpg?r=0

031813439-big.jpg?r=0

031813471-big.jpg?r=0

031813401-big.jpg?r=0

031813350-big.jpg?r=0

 

Някаде бях чел, че спирането е по-важно от тръгването ?!… и така един хубав ден се разходих до „офиса” на колегата buzzi! 

Носих си това:

031885267-big.jpg?r=0

А по една случайност Пепи имаше налично това:

031885269-big.jpg?r=0

И се започна:

031885282-big.jpg?r=0

http://tsvetkov83.snimka.bg/automobiles/various-modz.778795.31885288'>URL

http://tsvetkov83.snimka.bg/automobiles/various-modz.778795.31885279'>URL

Благодаря (още веднъж и) на Пепи за отлично свършената работа!  :gut:

Това беше необходимата нотка подсилване на спирачната система за момента. A3 8PА Quattro заводски е със 312х25 диск отпред и 255х12 отзад и поне за сега това ми стига! Kато дойде време за смяна на дискове и накладки евентуално ще се помисли за нещо повече!

 

Плана за 2013 беше изпълнен, ще видим какво ни очаква през 2014, живот и здраве! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от Tsvetkov83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Браво!

Така се прави!

Снимки+обяснения и т.н.

Успех и за напред!

п.п.няма да е зле колегата ТТ-то,gothic_fan

Да види как и какво трабва да се прави,пускайки теми за некви си подобрения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления колега :respekt:

Без претенции, че разбирам от силов тунинг, за мен нещата изглеждат и звучат перфектно.

За визуалните подобрения и дума не може да става, все пак са ОЕМ! :blush:

Вкус приятел няма, но казахте, че приемате критики...е моите са към джантите, много не ми харесват и като модел и като визия на автомобила.

Това е единственото, което бих разкарал при първа възможност и сменил с нещо ОЕМ.

Още веднъж поздравления и успех за напред. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проект изпълнен с прецизност и внимателно планиране и изпълнение на всяка стъпка. Извличане на потенциала без излишно изнасилване на лимита. Точно както аз бих го направил. Добър избор с дарксайд, само можеше да си вземеш и турбото от тях, не бих се доверил на български турбо майстори. Остава ти даунпайп и генерация, каква мислиш да слагаш? 

 

PS: Цар Киро се обади, иска си джантите обратно.  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за поздравленията, пожеланията и най-вече за градивната критика!  :zustimm:

Джантите ги пуснах за продан преди 2 месеца и за на пролет по всяка вероятност ще мина към ОZ-ки! 

 

Браво!Супер е станало всичко! Пожелавам ти само газ да раздаваш и да сложиш хубави джанти....

 

Точно такива Sline-ки се продават в момента 17"-ки, но за сега не успявам да убедя собственика да ги раздели от гумите...ама има време! :)

 

Остава ти даунпайп и генерация, каква мислиш да слагаш? 

 

PS: Цар Киро се обади, иска си джантите обратно.  :hilezh:

 

:hilezh:  Последното беше добро! Хареса ми!

 

Бях се насочил към Мilltec, но се оказа, че не предлагат генерация за А3 8Р Quattro, нямало достатъчно голямо търсене! Не съм решил още кой път да хвана? Ще ми се да е нещо качествено ,а в БГ не съм уверен кой може да ми изработи нещо от което да съм доволен!? Отворен съм за препоръки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Supersprint в момента разработват точно такава, мога да те уредя с лека отстъпка. Иначе можем и да я изработим ръчно на приблизително половин цена, но колата ще трябва да остане в София за известно време. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер кола, супер тема, браво!

На мен ми харесват джантите.

Ако трябва да съм много критичен ще се насоча към кас'тофона. :hilezh: Всичко в колата е оригинално и изпипано и тая лъскава циганийка не пасва на общия вид според мен. Сменяй го бързо с нещо оригинално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да съм много критичен ще се насоча към кас'тофона. :hilezh: Всичко в колата е оригинално и изпипано и тая лъскава циганийка не пасва на общия вид според мен. Сменяй го бързо с нещо оригинално.

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Supersprint в момента разработват точно такава, мога да те уредя с лека отстъпка. Иначе можем и да я изработим ръчно на приблизително половин цена, но колата ще трябва да остане в София за известно време. 

 

Supersprint звучи прилично, но кога ще я пуснат на пазара тази генерация знае ли се? Благодаря за предложението, ще помисля по въпроса! Така или иначе съм извън страната до средата на Февруари и чак тогава ще мога да продължа проекта! А оставане в София за известно време никога не е било проблем! ;)

 

Ако трябва да съм много критичен ще се насоча към кас'тофона. :hilezh: Всичко в колата е оригинално и изпипано и тая лъскава циганийка не пасва на общия вид според мен. Сменяй го бързо с нещо оригинално.

 

Факт е, че се явява слабо място в цялостния интериорен завършек, но ако реша да го сменя би било единствено и само с RNS-E. За момента успявам да се запра! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Летните със сигурност няма да са ОЕМ, но зимните бих сложил гореспоменатия Sline 17" ako успея да се преборя за тях някога! Не съм натъртвал на това, че ще запазя 100% ОЕМ визията, има афтърмаркет неща които ми допадат също. Ще разчитам на Вашата помощ да не прескоча тънката черта между стил и кич! ;)

 

Много ли е трудно да се монтира RNS-E? Или по-скоро скъпо?

 

Втора ръка от ебей се намира на приемлива цена в комплект с антена за GPS-a, отделно двоен дин и скара ще намеря бързо и сравнително лесно в БГ. Сменят се също и бутоните за ESP и т.н. , както и поставката за чаша, а бутона на аварийните остава. Климата трябва да слезе леко на долу и се налага малко скосяване на ъглите за да пасне. Не е като да няма гимнастика ама визуално е топ ноч после. Нека завърша с това което съм започнал пък ще видим! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих сложил джанти BBS, нарочно за да не е ОЕМ, но все пак да си има немския стил и моторспорт дух. 

Колега, колата е направена много добре, личи си, че имаш вкус и усет към нещата. Колегите по-горе вече ти казаха за джантите, аз съм на същото мнение, че изобщо не отиват на цялостната ОЕМ визия на автомобила. И остави тия глупави OZ-ки (убеден съм, че Самуил те навива за тях, защото Шкодата до преди да я продаде я караше с едни Superlegger-и, понеже са леки и с тях колата логично върви повече), но ако съм на твое място колата веднага бих я качил на Vossen Wheels CV3 (не можах да намеря снимка на А3 с такива, ама все пак се добива представа)  http://www.vossenwheels.com/gallery/FileUpload/Gallery/Audi_A4_VVSCV3_016.jpg  http://farm6.staticflickr.com/5231/7153876863_57f04d8a20.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за страхотната кола. Никога не съм ги разбирал този тип джанти лично аз, но чета че се каниш да ги сменяш, което ме радва още повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре става,с вкус и мерак,джантите гледам,че си осъзнал колко са кичозни и чакаме продължение на интересното четиво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признателен съм на всички колеги за поздравленията и добрите думи, благодаря за изказаните мнения!

Безспорно VVS CV3 e уникално красива джанта и би отворила много сравнително малката А3-ка, но има един генерален проблем в моя случей. Vossen не предлага 17” джанти по принцип, нито пък 18”! И за да не съм голословен прилагам кратък цитат от официалния сайт на фирмата: „We specialize in manifacturing staggered fitments with sizes ranging from 19” to 22” and widths from 8,5” to 12,5” В интерес на истината ако има джанти които могат да ме „накарат” да се върна към 18” това биха били VVS CV3 или VVS CV5 евентуално!

VVSCV3-MG-NL-1.jpg

Интересен факт е, че ако напишеш Vossen в продавалник ще ти излезе обява предлагаща уш оригинален продукт, но с разликата, че асортимента започва от 17” на горе и цената на комплекта е има няма колкото 1 бр. от истинските! Китайка майка!

Минавало ми е през ума да сложа BBS CH, относително лека, надежна и същевременно красива джанта. При 5Хx12 7,5Jx17 ЕТ42 – 9,2кг и цена малко под 2к лв за комплект. BBS CH е доста популярен модел при колегите зад океана и често се срещат мнения от сорта, че това е най-красивата джанта за А3 8Р. Бих се съгласил, че е най-добрата алтернатива предлагана от BBS към днешна дата.

img-6271-b-r-2129913887960499434.jpg

Стана дума за OZ и в частност Ultraleggera. Също доказала се и предпочитана джанта поради ниското си тегло и отворена/агресивна визия! При 5х112 8Jх17 ЕТ35 – 7,7кг и цена също около 2к лв за комплект. Много хора са негативно настроени към италианските джанти (по принцип) с довода, че били меки и неподходящи за нашите пътища. Аз мисля, че специално за 17” не е проблем дори в нашите условия!

DSC_3533.jpg

Зимния комплект ще е ОЕМ и там е по-лесно, но летния за сега остава под въпрос...

Редактирано от Tsvetkov83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...