Jump to content

A6 4F (C6) Bluetooth Retrofit


N1995

Recommended Posts

Отварям нова тема, защото по старите всеки си пише за неговата си болка. Целта е ясна - да имаме Bluetooth в кола, която няма тази екстра. За рецептата са нужни следните продукти:

 

1. Bluetooth модул

2. Оптичен кабел

3. Кабел за комуникация

4. Кабел до микрофона в плафона

5. Микрофон

6. Антенка за модула

 

Номера на микрофончето е 4L1 035 711 B и изглежда така:

rh3e.jpg

 

Самия блутут модул търсете номер 4E0 910 336 MX. Принципно Ауди имат проблеми с тия модули, бъгват, създават проблеми, не работят с всички у-ва и тн. Този номер е номера, който търсите. Не си взимайте с H накрая или каквото ид а е било друго. Има шанс да е дефектен. С този BT модул получавате войс контрол + поддръжка на телефон в подлакътника (не съм сигурен на Ауди телефона или с cradle-а защото не ми трябва)

 

Оптичния кабел и другия изглеждат така:

fgvj.jpg

 

Принципно, когато от Ауди слагат BT модул във фарбриката, той седи под шофьорската седалка в пластмасова кутия. За ретрофит обаче е абсолютно безумно да се слага там. Причината за това е, че под седалката първо може да влезе вода и да ви изгори модула (колегата Emillion си пати от това). Второ, прекарват се дълги кабели до жабката.

 

За това, много по-културно и лесно е да се монтира модула зад жабката. Там има всичко необходимо - маса, плюс през контакт и контролен кабел с който модула спира звука, оптика, както и място където да седи добре закрепен модула. Ето как изглежда мястото, където си влиза - тая пластмасова кутия не знам за какъв модул е предвидена, но седи празна и BT-та влиза перфектно вътре, с дунапренче отзад, като фабрично:

alk7.jpg

 

За кабелите има два подхода. Единия и по-лесен е да си купите от Kufatec кабела за ретрофит, който продават. Аз подходих малко ирационално и си купих цялата инсталация на една кола с всички екстри за да имам да се забавлявам и защото не знам утре какво ще ми мине през главата да си ретрофитна:

1v0s.JPG

 

Тъй като в колата има доста оптика е много лесно да се вземе една букса и да си направи сплитер от нея човек. Има и достатъчно къси оптични кабели, които да се използват. С две думи се отваря една букса, кабела който ИЗЛИЗА от ченджъра в жабката (или MMI-a, BT-та трябва да е последното у-во преди усилвателя в MOST кръга) се сменя с кабел, който отива като ВЛИЗАЩ в допълнителна букса, а ИЗЛИЗАЩИЯ от допълнителната букса става този, който оригинално си излизаше от ченджъра. Втората букса се щраква в BT модула. Това е всичко - елементарно прекъсване на оптичния кръг и добавяне на ново у-во. 

 

Другите жички, които излизат от буксата на BT модула са три: 

p6tr.jpg

 

Същите цветове жички излизат и от CD Changer-a. Съответно ги свързвате цвят по цвят:

r9r6.jpg

 

Най-накрая, трябва да се включи и микрофона. Кабелчето се отделя лесно от цялата инсталация, а ако имате комплекта от Куфатек - той си е отделен кабел. Минава през дясната колона (не я отпаряйте цялата и внимавайте с щипките защото се чупят) през тавана и влиза в плафона. Ето така изглежда буксата:

4mjn.jpg

 

Това е прост, двужилен кабел, който обаче има екранировка за да няма смущения в разговора. Както се сещате оригиналния кабел на Ауди е малко по-добре изолиран от този на Куфатек. Както писах вече, микрофонето си казва щрак в едно легълца за него, няма как да го сбъркате, то е от лявата страна на плафона. Забравих да го снимам за съжаление. 

 

Общо взето това е - сглобявате обратно жабката и плафона и следва кодиране. Първо като закачите колата отваряте CAN Gateway adaptation-a там има готов списък с функции - избирате инсталирани модули и добавяте отметка на Telephone. След това вече ще ви се появи нов модул със съответните настройки.  За финал в  Control Head, канал 111, вкарвате 1 и натискате бутона Test :) Това ще рестартира MMI-a. 

 

Колата трябва да е на контакт с изгасен двигател. Тогава си pair-вате телефона с автомобила. В момента съм с iPhone 5, стана мигновено без проблеми. Телефонната книга се синхронизира също, само хората, които бях въвел на кирилица излизат с въпросителни.  Има си настройки, но за тях си има вече упътване, кое как се слага. Общо взето с г-н Арсов ни отне 3 часа цялото изпълнение като резултата е просто перфектен. Вече може да си карате и да тормозите приятели от форума:

kixf.jpg

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво. Аз лично чистосърдечно си признавам,че нямам нужната енергия.Но все пак намерих да изправя една неточност-на колегата др.Охболи му беше влизала вода под новопоставеното предно стъкло и му беше изгорял някакъв модул. Моята е прекалено постно комплектована,за да ме тормози за щяло и нещяло.Работи само с четирицифрени суми-компресор на климатика,кормилна колона. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Объркал съм се значи нещо :) В крайна сметка доста лесно стават нещата. Повече време ни отне да отцепим кабелите за BT-та от цялата инсталация, от колкото да навържем нещата. Стана много, много добре :)

 

Между другото да видим какво ще направя със салона, мисля да си прекарам все пак кабела и до подлакътника защото "защо да не като може"....

Редактирано от N1995
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още как ,блока не е толкова скъп а монтажа и кодинга е фасулска работа..и най -вече е добра екстра за борба с куките ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Качвам тая схема понеже получих доста питания. Като цяло е лесно, но малко сложно за обяснение изход вход. Така май ще е по-ясно. Не съм сложил кабелчето, което излиза от блутут модула за микрофона защото няма смисъл от него в схемата, то си е напълно отделно.

 

9p0e.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

паралелно от цд-чейнджъра... -кафяв -маса /червено с син-плюс/ зелено лилав за командване некакво ... КОмуникацияте на самоя блок за блутууд е по оптичния кръг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,днес взех модула с кабелите,но при мен от голямата букса на модула излизат 4 кабела- червено-син,кафяв,бял и жълто бял .......???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От А8-ца е -2007 година,номера на блуутута е 4E0 862 335 HW 13, 4E0 910 336 F 058 -тоест червения със синьо и кафевия си ги има същите на колата,но на колата има още един кабел зелено със синьо ,а при блуутута са 2 -единия е бял ,а другия бяла с жълто,кой от двата да свържа към кабела зелено и синьо???

 

моята е 2006-та с 2G MMI и навигация са, и двете....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бяло с жълтото (би трябвало да е пин 33 в  42-пиновата букса на БТ модула R36)- връзва се и накрая отива към J533 пин 4, демек CAN gateway-а. Жълтото би трябвало да е за СИМ четец или слушалка в подлакатника според случая и тябва да излиза от пин 28 на буксата на БТ.

 

Провери дали тия номера на пинове съвпадат при теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен номерата не са така.... червения със синьо влиза в пин 1, кафевия в пин 2,БЕЛИЯ влиза в пин 3.........а бяло с жълто влиза в пин 14 .....

Прави ми впечатление че червено-син,кафяв и бял са един до друг...може би белия е моя кабел???

 

cac7ef5d65615370.jpg 561e973f3c100534.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със снимка винаги е по добре. Щом е 54 пиновата букса пак е жълто-белия, а белия е към антенен усилвател, на пин 1 е червено-черен, а не червено син, но пак е плюса.  черния и зеления са към микрофона, а тези от най-долния ред пинове, вкл. жълтия са към поставка за телефон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи свързвам жълто-белия към синьо-зеления на чейнджъра....нали няма да изгори нещо?

а на микрофона кой от двата е плюса-зеления или черния?

 

притеснявам се че ако ги объркам двата кабела жълто-белия ; и белия...ще изгори модула или няма да тръгне,а и няма как да го пробвам сега защото нямам VAG-com и ще търся някой в Пловдив в Понеделник да направи кодинга....

Редактирано от PokupkiBg.com
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как ще ги объркаш, нали са различни цветове? Ако съвсем не разбираш, не се захващай сам или първо си инсталирай Елза за да си видиш нещата от първа ръка защото вариантите и конфигурациите не са малко и зависят от модела, от това коя година е колата, за кои държави и т.н. и т.н.

 

Принципно за микрофона в А6 може да са повече от един. Ако имаш вграден той вероятно е с 4 пинова черна букса и трасето му минава и през DSP модула, този горе на N1999 със синята 6 пинова букса e допълнителен мисля, а в А8 изглежда са само такива със сини букси. И в двата случая при буксата на микрофона зеления кабел е на пин 1, черния на пин 2  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи остана ми само да свържа този CAN gareteway-a,тоест зелено-лилавия кабел от ченджъра с един от двата (белия ) или (жълто-белия) от модула за блуутута.Но щом белия е за антена,значи остава само (жълто-белия) да е за CAN gareteway-a.

Микрофона няма да го свързвам с букса-там е двужилен кабел и понеже не намерих оригинален микрофон му сложих друг-като го прекарах до плафона и стана много добре,въпросът е само зеления или черния кабел на микрофона е плюс....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това те успокоява, Елзата казва че при А6 54 пиновата букса - 14 пин е зелено-лилав и пак ходи в J533 накрая.

 

Относно микрофона, аз залагам на зеления. Но да знаеш, че няма нищо по хубаво от оригинален микрофон за да няма микрофония и т.н проблеми с гласови команди и др. 

Редактирано от MSM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свързах оптиката и плюса (червен със синьо) и минуса,и всичко тръгна....и заработи.Не съм свързвал този третия кабел -синьо-зеления и работи всичко без него.....за какво е изобщо този третия кабел и ако не го свържа какво ще стане.Изобщо не ми е ясно той как работи? По жълто-белия кабел който излиза от блуутута след като свързах буксата тече ток 12 волта,по другия зелено-синия от ченджъра-също-ако ги свържа ще са 2 плюса заедно??? .....по 4-тия кабел от блуутута -белия няма никакъв ток?

 

 

Имам проблем с микрофона-нямам микрофон,свързах 2 микрофона и не тръгват,а всичко останало работи? Зеления кабел от блуутута за микрофона е плюс-по него тече 9 волта,а другия (черния ) е минус.....

Редактирано от PokupkiBg.com
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той зелено лилавия кабел нали излиза от СД ченджъра и щом има 12В и излъчва, защо при Блутута да не е така!? В А6 4F това зелено-лилаво кабелче прави връзката между отделните компоненти в Most веригата на която са ти навързани като се почне през Радио, Централна конзола, Усилвател (DSP напр.), ДВД нави, СД ченджъра , Блутут (дори в тази последователност са навързани и по веригата) и всички тези зелено-лилави кабелчета, някъде си в купето навързани в този ред, накрая отиват като един кабел в пин 4 на 26 пинова черна букса на  J533 (по-горе ти го споменах) с което затварят Most кръга. J533 Data bus diagnostic interface-а се намира също зад жабката, огледай го и виж какво влиза в него и дали не е зелено-лилав кабел. 

Ако не вържеш кабелчето в кръга (след CD то като последователност и преди J533, но къде точно незнам ) няма да ти излиза нищо на екрана от блутута и няма да можеш да управляваш от бутоните на волана и централната конзола, така че ти си прецени дали ти трябва или не да връзваш.

 

Вземи си един оригинален микрофон. 

Редактирано от MSM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Колега,вързах го и това кабелче,но с и без него,абсолютно всичко ми работеше-и управлението от волана и централната конзола,спираше ми звука на колоните при входящо повикване,телефона си се сдвои успешно с колата и прехвърли пропуснатите повиквания и всичко на дисплея си ми излиза....четох в интернет някъде че единствената функция на този кабел била,че с него колата разбирала когато има проблем или неизправност в съответния модул....

Днес ще потърся отново оригинален микрофон,но се оказа че тази част е най-дефицитната

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,вече официално съм с блуутут екстра в колата :):dance:  Сега ще направя няколко уточнения в темата за тези на които им предстои този много лесен,наистина,но и много нужен ретрофит.Като цяло екстрата е уникални и ти позволява да се насладиш на шофирането,супер подходяща е за хора които говорят много по телефона-какъвто съм и аз.Веднъж синхронизиран,телефонът се свързва точно за 2 секунди след като влезете в колата.Синхронизира си телефонния указател,както и пропуснатите повиквания ,набраните номера-текстовите съобщения.Когато имате входящо повикване музиката в колата се спира,а "вдигането на телефона" става от копчето на волана.От волана също имате достъп до елефонния указател,както и пропуснатите повиквания ,набраните номера-текстовите съобщения,като ги изкарва на малкия ФИС-дисплей.

 

Това което аз разбрах от монтажа и не беше обяснено в темата-стават всички модулу за блуутут -от А6,А8 и Q7-независимо от коя кола ще го вземете и на коя ще го поставите,стига да са с 2G MMI-тоест да са до 2007-а включително. При А6,модулите започват с буквите 4F.......докато при А8 с 4L........Тези които са от А8,почти винаги са с всички функции,но едва ли ще използвате другите-факс-телефон в подлакътника (мобилен) или вграден телефон...Аз лично си монтирах модул от А8-ца.Разликата е в това че там където излизат кабелите за захранването не са 3 (както при а6) а са 4....и са с различен цвят.Плюса е червено-черен,минуса си е кафяв,а кабела за комуникация е жълто-бял.Ако сте с А6 ги свързвате съответно към вашите червено-син,кафяв и зелено-син.При модула от А8-ца четвъртия -бял кабел не се свързва никъде .

Имах малък проблем и с микрофоните-не всички микрофони стават за целта,нищо че са пак с 2 жици.Повечето микрофони работят на 5 волта,докато този който ви трябва на вас работи на 9 волта.Тоест ще работи всеки микрофон на 9 волта.Аз си вех оригинален микрофон-цената му беше 10 лв,но по някои морги ми обявиха цени до 70 лв....Оригиналния микрофон не е с нищо по-добът от всеки друг микрофон,просто пак казвам работи на 9 волта.Микрофоните са едни и същи от А6,А8 и Q7....При мен след монтажа на модула не се наложи никакъв кодинг и свързване към компютър за диагностика.Просто поставих модула,свързах кабелите и дадох на контакт-всичко проработи.................Всичко останало колегата го е описъл в началото. Поздрави от мен и успех на колегите които ще се заемат с това лесно начинание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...