Jump to content

Ауди а4 б6- Климатроник слаба въздушна струя.


babatonka

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Честита нова 2014 година. С пожелание за здраве и безаварийно шофиране тази година. :)
Искам да ви споделя един проблем, който имам напоследък. Климатроникът ми не желае да духа със 100% от възможностите си, когато не е в режим на "вътрешна рециркулация на въздуха". Т.е. дори да увелича силата на вентилатора на максимум, работи с не повече от 30% от възможностите си. Дори да натисна бутона за "размъгляване" на предното стъкло, пренасочва струята, но нищо повече(преди я и засилваше). Когато обаче пусна чистачките и пръскам течност, струята се засилва за 4-5 секунди. Когато включа на вътрешна рециркулация, тогава вече климатроникът си работи адекватно. Какъв може да е проблемът? Някой сблъсквал ли се е с такова явление досега ?  :blush:

Редактирано от babatonka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си сменял филтъра на купето за свеж въздух,който е под кората на чистачките,го смени.Задръстил се е и въздуха едвам минава през него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Някой сблъсквал ли се е с такова явление досега ?   :blush:

Не сме се сблъсквали с такова явление,защото си сменяме редовно филтъра на купето.Смени го и ще си доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не като да не ми мина през възможните причини и филтъра, но той е на едва 4 месеца(да, вярно, че карам предимно градско и преминавам и през прашна  чакълеста местност). Благодаря много за отговорите. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ти как го чуваш - вентилатора засилва ли си оборотите? Ако бучи силно, а няма струя - филтър, или в краен случай - клапа за количеството постъпил въздух.

 

Между другото на един Пасат беше така, запотявали му се стъклата, духало слабо... И му казвам - смени си филтъра. "Сменях го скоро" каза... И като го извадих... не знам на кое му каза скоро, но! Нямаше и следа от филтърната хартия! Всичко беше изравнено с прах и листа! Ми то въздух не минава от там, как няма да духа слабо?  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип засилва оборотите, но чак да бучи - не. Но дори и при най-засилени обороти достига до около 30 % от мощността, която има в сравнение , когато пусна на вътрешна рециркулация. Иначе нещо, което пропуснах да спомена- стъклата се запотяват като луди и е изключително трудно да ги отпотявам. Сякаш е почти сигурно накъде отива работата, но ми звучи чак невероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... или в краен случай - клапа за количеството постъпил въздух.

 

 

Провери тази клапа дали отваря въобще. Достига се като се свали жабката, намира се над нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Имам същия проблем като колегата. Абсолютно същия. Проверен и сменен филтър на купето (като дори и стария беше добре). Проблема си остава.

Колеги, някакви други идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблемът беше в потенциометър на входната клапа. Вижда се на ваг-ком. Ако нямате кабел, може да се установи положението на клапата в работен режим, като махнете филтъра и наблюдавате какво се случва с клапата през различните режими

 - При включен климатик или рециркулация - затваря външната клапа и отваря клапата за рецилкулация (вижда се като се махне жабката) 

- при вкл ЕКОН и изкл. рециркулация - отваря външната клапа 

- при OFF - затваря и двете клапи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още едно мнение: При В 4-ката, клапите са от ламарина с големи отвори. "Тапицирани" са с дунапрен, който с годините изгаря и започва да се рони. Огромните дупки се отварят и на практика няма клапи, които да управляват въздуха. Зависи коя се е изронила. При В6-цата, за радост още не ми се е налагало да разглабям и за това незнам клапите дали са същите. Но щом на "външен въздух" не духа, а на "рециркулация" вее бритона, нещата отиват на филтър! УСПЕХ 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапите при Б6 са с гумен кант. Най - лесният вариант да се изключи проблем с филтъра е, да се махне по време на работа. Според мен проблемът е в обратната връзка в позицията на клапите. Може да се направи една адаптация , ако не помогне, да се минат с контактен спрей потенциометрите , ако не ,да се сменят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...