Jump to content

Audi A4 1.9tdi 101k.c


Recommended Posts

Единствения му плюс, е че е с нисък данък.

 

Хем не върви, хем е с бомба дюза и имаш опцията скапани дюзи, отделно има турбо да се троши, със демферен маховик (то всички ТДИ без 1z мисля са с демфер). В общи линии - плащаш като за кола, имаш спънат кон :D.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекрасно, бих казал. А ти какво караш? W12 FSI Phaeton или  Москвич 2104  с двигател 1.5 L? 
Сега по темата. Тази "бомба"- дюза, както се изказа колегата отгоре, е един от най-надеждните двигатели в на VAG групата и не само най-надежден, но и като цяло в най-добро съотношение издръжливост-динамика- икономия. Да, демферният маховик е консуматив и то не евтин, но ако колата се вземе с относително запазен такъв(попринцип животът му е колкото този на съединителя), трае доста време. Помпа-дюза елементът е с доста солидна цена в цялост(ако трябва да се закупува от магазина на Ауди, но целият елемент да не кажа почти никога не се разваля, а само разпръсквачът, който е от порядъка на около 150 лв. Трето-  двигателят 1.9 tdi PD 101к.с. наистина е по-слаб от 131 коньовата версия, но все още разполага с 250 NM максимален въртящ момент при под 2000 оборота  и с ускорение за 12 секунди от 0-100 км/ч. Данъкът(около 30 лв за 101к.с.) обаче е спестяване на 200 лв в полза на 101-коньовия спрямо 131 коньовия вариант(според зависи града, в който живееш). Не на последно място - разход около 8 /100 в градски условия и около 5/100  извънградско. Всичко това за купе, тежащо 1400 кг близо. Според мен това са прекрасни показатели. (Да прибавим, че няма и филтър за твърди частици- DPF, което си е огромен плюс в случая.)

Поддръжката и смяната на консумативи не са сред най-евтините, но в крайна сметка колата е модел до 2004 г., луксозна, приятна за каране и сигурна, поради което и не е с най-нискоструващото обслужване. Затова пък има и по-бюджетни марки автомобили  :).

Редактирано от babatonka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те ако бяха толкова добри и надежни и "нечупещи" се ,щяха да слагат все помпи дюзи в новите аудита,а защо минаха на комънрейл ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година ходих на тест драйв на новият пасат, дизелов и зададох същият въпрос. Отговориха ми че помпа-дюза е по-добрата технология като цяло но била по-скъпа като изпълнение и заради смотаните евро стандарти. Нещо покриването на евро 5 с технология помпа-дюза било сложно и затова минават на комънрейл.

Редактирано от firepower
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те ако бяха толкова добри и надежни и "нечупещи" се ,щяха да слагат все помпи дюзи в новите аудита,а защо минаха на комънрейл ?

Колегата под твоя пост ти е отговорил. Плюс това аз имам предвид точно един определен модел двигател помпа-дюза- 1.9 TDI. Защото всички във форума, а и извън него знаят, че наследникът му- 2.0 tdi помпа-дюза има пословичен проблем с пукането на глави.

Трето- помпа-дюзата все още се използва като технология и от Мерцедес и от други големи производители на МПС-та в сферата на тежкотоварните автомобили, защото помпа-дюзата не е по-здрава, но е значително по-лесна за демонтиране и подмяна в сравнение, ако трябва да бъде демонтирана ГНП(каквато е нужна за всеки останал вид дизелови двигатели) на един 7-10 литров дизелов агрегат, наврян някъде под кабината на камиона, а и при дефектиране на една помпа-дюза, ще можеш душмански да се прибереш и с работещи останали помпа-дюзи, докато дефектира ли ти ГНП-то, ще трябва да вземаш уроци от работниците на най-древната професия. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто ми беше инересно,несъм го написал с цел заяждане или нещо друго,ясно значи,аз бях на мнение че са много проблемни и безнадежни мотори,но явно съм грешал знам ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Не дейте да хвалите помпа дюзата точно,защото комънрейла е много по добра и гъвкава система и по евтина за производство.Многостепенното впръскване при комънрейла му позволява по тиха работа,повече мощност,силно намалени вредни емисий,затова и германците се отказаха от помпа дюзата и минаха на комънреал.Технология недоносче като комунизма.Повече от двустепенно впръскване на най си.А що се отнася до ремонтни дейности в никакъв случай не е по лесна за ремонт от мултиджета на пример,стига ръцете да не са ти в гъза.

Редактирано от FGRC
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения му плюс, е че е с нисък данък.

 

Хем не върви, хем е с бомба дюза и имаш опцията скапани дюзи, отделно има турбо да се троши, със демферен маховик (то всички ТДИ без 1z мисля са с демфер). В общи линии - плащаш като за кола, имаш спънат кон :D.

Е това е горе-долу точен отговор.И за какви нютони ми говорите когато една Алфа 1,9 и по нисък клас прави 275 нм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото всички във форума, а и извън него знаят, че наследникът му- 2.0 tdi помпа-дюза има пословичен проблем с пукането на глави.

Тогава да питам-кое е по-добре-PD мотора или CR мотора-2.0 TDI?Щото си мисля за второто.Ама,то кой както го разбира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз попитах, защо искат да върнат пд след като е слаба технология, а не защо 2.0тди е зле. И за информация не всички 2.0тди пукат глави, само 16 клапановия ако не бъркам. Другото което е след 2006 е изчистен проблема ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,да не си ме разбрал грешно?Аз пък не можах да разбера колегата babatonka.За това ми стана интересно.Иначе,мога да кажа за моята 2.0 TDI CR мотор,че е по безшумен от 2.0 PD мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекрасно, бих казал. А ти какво караш? W12 FSI Phaeton или  Москвич 2104  с двигател 1.5 L?

Как да ти кажа, че не се прехласвам по 250Нм дизел, дето на 2500 оборота вече са около 200, след като карам понапудрено АЕБ с 2х коне, повече въртящ момент и със 0-100 5 сек по-бързо от тоя 101кс умреляк.

както казах, единственото хубаво на тоя конкретен модел е че данъка му е никакъв, ако това е важно, за човек който ще остави поне 8к за кола :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...