Jump to content

Обща информация за модела 8P/8PA (2003-2013)


Tsvetkov83

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Отговори 517
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Привет, колеги, мисля отново да се завърна в клуба на Ауди като собственик понеже имах пауза от няколко години и бях с друга марка :)

Тъй като не можах да намеря никъде точен отговор за двигателите между които се чудя, ако може да ме насочите малко. Колата ще се купува за жена и тя държи да е АВТОМАТ, който за мен е излишен, но това е друга тема и главно ще се кара извънградско тъй като пътувам всеки ден на разстояние 100-200 км и да кажем 10% градско. Спрял съм се на следните двигатели за 8P/8PA фейслифта: 

1) 1.6 бензин (102) Типтроник - поставяне на АГУ. Куц кон но евтин за поддръжка и икономичен заради газовата.

2) 1.9 TDI (105) Типтроник - здрав двигател, но не никъде не намерих информация за реален разход с БГ нафта :);

3) 1.6 TDI S tronic - напълно непознат двигател и като поддръжка и като разход, ако някои има наблюдения да сподели, моля;

Знам, че този автомат освен мисля последния S tronic(до колкото четох е като DSG) не е много добър със скъпа поддръжка и ремонт, но нямам голям избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем наскоро карах А3 1.6 автомат и определено е куц кон, особено за извънградско, но ако се търси икономия и евтина поддръжка, е много добър вариант. Лошото е че няма голям избор. В момента има точно 2 обяви за такива коли в мобилето. Автоматът при този модел е японски AISIN, а не класическият Типтроник.

 

1.9TDI мисля че е с С-троник(DSG), а не с Типтроник, но може и да бъркам. DSG-то е много добра и здрава кутия, стига да се обслужва качествено и редовно.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Auto-data ако може да и се вярва за facelift-a пише че и двата двигателя са с S-tronic но в обявите масово пише за бензиновия, че е Tiptronic. Аз гледам и в немското мобиле там има 3-4 коли с бензинов двигател в бюджета ми, и една дизелова с 1.9 TDI на 400 000 км :) И за сега си остава само бензинката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ако гледаш фейслифтови коли, всичките са с С-троник(DSG). 1.6 мисля че е със 7-степенния вариант със сухи съединители, които съм чувал че се износват по-бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да 7-степенен се води. Но кой от двата е по-малкото зло Типтроник(AISIN) преди фейслифта или S-tronic (7 скорости) с въпросните сухи съединители? За Типтроника имам 2 избора докато за фейслифтовата няма избор за момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

здравейте колеги , функцията ECON , значи ли че е без компресор на климатика  , т.е. като си пуснете парното на +26 примерно как е по-добре , с или без ЕКОН ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, значи без компресор, но не влияе на парното, само на климатика. Парното не използва компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

здравейте колеги , нормално ли е за помпа дюзата леко да "люлее" , да тритриса на място от време на време , става въпрос по-конкретно за 1,9/105 коня , много добре работи колата , но от време на време на празен ход леко притриса ,  дюза , маховик ? идеи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте, колеги, моля ви за малко помощ! Мисля да се сдобия с нов автомобил скоро. Това което искам най-вече е E90 BMW в периода 2009-2010 г , но виждам, че трудно се намират читави такива. В събота върнах на джамбазина поредното след обстойна диагностика в сервиз с куп скъпи предстоящи ремонти.

 

Както и да е, по темата... Вариант Б от дълго време ми е А3 P8 (Facelift). Спрял съм се на двулитровите дизели 105 , 140 и 170 к.с. Какво бихте ми препоръчали вие, кой от тях е най-здрав, къде са им слабите места, кой от тях е с най-евтина поддръжка, За какво да внимавам най-много при избора? На ангренажен ремък ли са моторите или на верига? Колко излиза смяната? Колкото до BMW например с мотор N47, цифрата е ужасна, тъй като се сваля целия двигател при смяна. Тук как е? Автоматик или ръчни скорости, кое е по-надеждно? Аз почти нищо не знам за тези три мотора. Моля ви за съдействие!

Редактирано от dygy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Да попитам как стои въпроса със монтиране на ксенонови (или биксенонови) фарове от А3 8П с десен волан на такова с ляв? Интересува ме имат ли разлика както халогенните и могат ли да се регулират правилно?

Редактирано от Ivan_Ch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете могат да се регулират по вертикала и хоризонтала, но не може да се регулира формата на светлинното петно, а то е различно при десен и ляв волан независимо дали става въпрос за рефлектор, ксенон или биксенон. С други думи фарове от кола с десен волан не могат(не трябва) да се монтират на кола с ляв волан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах ксенонови фарове от кола с десен волан за евентуална покупка, на самия прожектор има лостче за регулиране на светлинния поток, но с него светлината може да стане само равна, без чупка.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, купих си ауди а3 8па 2006г. И както съм го купил не ми работи задната чистачка (не е от бишона) и парктроника имате ли някакви идей благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето на задната чистачка им е детска болежка. Лечението и смяна на моторчето. Има много изписано за причината на дефектирането му. Един съвет, не си го купувай втора употреба. Вече си имаш едно, което е с проблем. Няма нужда да даваш пари за друго със същия проблем.

 

А относно парктроника, най-точната причина за неработенето му ще даде диагностиката с VCDS. Закачи колата и веднага ще ти каже причината.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Преди 8 часа, suggar написа:

За фаровете има ли начин да се разбере от левачка ли е или деснячка. По стикера или по самия корпус? 

По OEM номера, който се намира върху стикера. Халогенните фарове за ляв волан до 2008г, завършват с индекс "A" или "K". За ксенона мисля че бяха с индекс "M" "P" и за биксенон "R" 

 

п.п  Може и с други индекси да има за ляв волан, не ги знам всички

Редактирано от Ivan_Ch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги, не успех да намеря конкретен отговор на въпроса при A3 8P след 2008г+., двигателите CR 140 и CR 170 имат ли балансиращ вал и от там шестостенния привод или не?
@Vantage, мерси!

Редактирано от b0n3v
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...