Jump to content

Обща информация за модела 8P/8PA (2003-2013)


Tsvetkov83

Recommended Posts

  • Отговори 517
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Фаровете се свалят след като се свали предната броня. Ето ти клип как се сваля бронята. След това фаровете са лесни, сам ще се ориентираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам схема на бушоните под капака от тук:

Link и по-точно Engine compartment, version with 54 Plug-in Fuses:

 

На място F26 имам 5А бушон. Според описанието там няма нищо или not used. Когато го извадя колата не пали. Върти но не запалва. Сложа ли го и запалва на момента. От някъде другаде мога ли да открия за какво се ползва този бушон?

 

Също така, на място F39 имам описание Clutch pedal switch, brake light switch. Като го извадя получавам грешка Oil level sensor defective. 

Да не гледам грешна схема? Трябва ми за 2003та. В сайта намирам от 2008 и нагоре, но моето табло изглежда същото като това.

Audi-A3-8P-2008-2012_1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 29.01.2021 г. at 16:50, audifan02 написа:

Ами някои знае ли каква е крушката за дневните светлини на 2009 фаровете.

Моята беше изгоряла, купих нова и тя изгоря за 2 дни. Мога да кача снимка, на тази, която купих.

Не знам дали си наясно, но като се монтира нова крушка не трябва да се пипа по стъклената част (корпус) щото горят, ако случайно я пипнеш почести я с спирт и памук.

Редактирано от Lyubo00
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
На 5.01.2021 г. at 11:52, Vantage написа:

няма балансиращи валове и шестограм- горе го споменавам, защото все пак доста хора чуват 2.0 тди и го свързват автоматично с надлъжно разположените мотори.

Здравейте колеги изчетох доста в раздела, от написаното от вас да разбирам, че при A3 8PA липсва напълно така нареченият шестограм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте пичове :) имам два въпроса.

Колата ми е a3 sportback 2007 купих колата с четери не свързани жички (по скоро умишлено скъсани) на фаровете и проследих жичките до буксата и има номера на буксата, може ли по тези номера да разбера коя жичка за какво е? Ето и снимки. Като цяло ме интересуват номерата 1,2,3 и 4. Вторият ми въпрос е къде се намира датчика за външната температура? Уж се намира отпред на радиатора но нищо не откривам, скъсала ми се е жичката на датчика и не ми показва температурата.

 

IMG_0159.JPG

IMG_0160.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жички 1-2-3-4 са за реглажа на фаровете. Щом са 4, значи колата фабрично е излязла с ксенонови фарове. Интересното е, че тези фарове фабрично се поставят до МоделГодина2006, след това преминават на би-ксенонови, които са с 12 пинова букса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. Това ме кара към мисълта, че тези фарове са присаждани, щото има един сноп жички обвити в изолиращо тиксо, когато го развих видях, че жичките са свързвани и това ме кара към мислъта, че не са фабричните фарове за тази година. След като казваш, че трябва да са би-ксенон, а те са само ксенон и на всичкото отгоре не от буксата, а от другата страна има повече от 4 жички не свързани май бяха общо 5 ако не се лъжа. Тоест щом тези 4 са реглажа на фаровете другите две трябва да са за би-ксенона.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте,колеги.Може ли някакъв линк към тема където се обсъжда мотор с код CFF . Интересува ме дали има слаби места и за какво да внимавам.Иначе колата е ауди а3 2011г 2,0 tdi 140hp.Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
On 2/4/2014 at 1:48 AM, Tsvetkov83 said:

Любезно обръщам внимание на всички потребители, че темата е посветена на обща информация за модела и неговите изпълнения и не е предназначена за въпроси и коментари свързани с конкретен автомобил, технически проблеми или подобрения/модификации по автомобилите!


Здравейте колеги,

Тази тема има за цел да продължи една доста полезна и популярна тема за нашите А3-ки , а именно: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=96170
Прецених, че малко допълнителна информация би била полезна за колегите тепърва насочващи се към модела и се надявам, че труда ми няма да е напразен!

Audi A3 (Typ 8P) принадлежи към сегмент „С” или така наречения среден пазарен клас автомобили. Модела се предлага във варианти с 3 (8Р) и 5 (8РА) врати, както и малко популярното по нашите географски ширини - кабрио (8Р7). Произведените между 2003г. и 2013г. автомобили базирани на 8Р шаси биват оборудвани с широк диапазон от двигатели като се започние от 1197сс и стигне 3189сс доставящи мощ от 66 до 250 Кв и съответно 90 до 340 конски сили!
032525994-big.jpg?r=0

Немаловажна подробност е, че 8Р и 8РА биват разграничени като фаза на изпълнение, съответно оборудване и агрегати.
Първата фаза на модела се произвежда от 2003 до 2005 и се обозначава като 8Р1. Като отличителен белег е разделената маска на предната броня
032378950-big.jpg?r=0
Втората фаза на модела се произвежда от 2005 до 2008 и се обозначава като 8Р2. Като тук разделената маска е заменена от цяла и съотвено с леки промени във формата на предния капак и калниците на автомобила. Това е неофициален фейслифт и е погрешно да се твърди, че 8Р2 е фейслифтов!
URL
S-Line:
URL
Tретата и последна фаза за модела се произвежда от 2008 до 2012 и може да бъде обозначена с 8Р3. Като след средата на 2008 модела получава официално - Facelift
URL
S-Line:
URL
Към 8Р шасито се причислява и расовата версия S3
2006-2008 Pre-facelift S3
URL
2008-2012 Facelift S3
URL
Кабрио версията 8Р7 се произвежда от 2007 до 2013 год.
URL
URL
От 2004 започва производството на 5-вратата версия на модела с наименование Sportback или просто 8РА.
2004-2008 Pre-Facelift 8PA
URL
S-Line
URL
Facelift 8PA
2008-2010
032531959-big.jpg?r=0
2010-2013
URL
S-Line
URL
През 2008 шасито 8PA получава своята S3 Sportback версия.
2008-2012
URL
Перлата в короната на 8РА е разбира се RS3 Sportback 2011-2012
032379010-big.jpg?r=0


Подбрани интересни факти от първата тема:

Окачването при автомобилите ни е еднораменно с Y носач, завидно здраво като за нашите пътни условия. Независимото задно окачване придава отличен комфорт и стабилност!
Quattro при всички А3 с това шаси е Haldex система с електронно управление.
Джантите при модела са 5х112 с оригиналното ЕТ54, не се препоръчва използване на ЕТ под 40.

2.0TDI 16V PD 103kW BKD номерата на пукащите се глави са: V125 V130 V320 V330 Като дати на производство най-рискови са 2003-2005, след това от 2005 до средата на 2006 драстично намалява броя на засегнатите от този проблем. Произведените след средата на 2006 автомобили принципно са извън рисковата група , но пукането на глава не е винаги свързано с фабричен дефект, следователно гаранции няма! Обикновените дюзи! 2005-2008 системата за управление на двигателя е на Бош.Няма DPF.

2.0TDI 16V PD 103kW BKP е рисков с пиезо дюзите на Сименс, блокираща маслена помпа и заобляне на шестостена на същата. 2005-2008 системата за управление на двигателя е Симос.

2.0TDI 8V PD 103kW BMM е доста сполучлив агрегат ако се съди по коментарите на собствениците, поне за сега! Има DPF. Няма проблем с маслената помпа!

Ето и нещо много полезно за разпознаването на дизеловите двигателите при Тур 8Р. За ценната информация трябва благодарим на колегата Цецо (audiceco)!
Common Rail 103kW 140HP
032533802-big.jpg?r=0
Помпа дюза 103kW 140HP BKD
032533753-big.jpg?r=0
Помпа дюза 125kW 170HP с дюзи на Сименс
032533801-big.jpg?r=0
Помпа дюза 103kW 140HP DPF
032533800-big.jpg?r=0

Ето и малко помагало за цветовите комбинации при окабеляването:
032532013-big.jpg?r=0

Схема на бушоните, благодарение на колегата Дон Кихот:
032533807-big.jpg?r=0

Спирам до тук просто защото нито мога, нито има смисъл да се прехвърля всичкото инфо от старата тема на ново.
Моля колегите които смятат, че пропускам нещо важно да го допълнят! Поздрави от мен и честита да ни е нова тема за 8Р и 8РА! :)

Здравей, снимките не ги отваря дали има вариант да се ъпдейтне темата понеже ми се искаше да видя разликите как да ги различа.

 

Благодаря за ценната информация която си споделил и на останалите колеги които са участвали!! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Смених батериите и на двата ключа и вече не иска да отключва или заключва от ключовете. Майстора пробва с вагком както е написано във волева и пак не става. Има ли и друг начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
На 15.02.2014 г. at 11:54, Moonland написа:

И тъй като често има въпроси и за това, май точно тук е момента да се напише, че радио-антената на A3 8P(A) е от две части и се намира в задното стъкло (реотаните).

Дали е възможно заради това радиостанцийте да ми прекъсват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...