Jump to content

Обща информация за модела 8P/8PA (2003-2013)


Tsvetkov83

Recommended Posts

ето тази буква на която окончава "А" ей това гледаш. И точно тя е от първите, които на 99% пукат глави, можеш да го разбереш и по ниско ниво на антифриз в казанчето ако този който я продава не е наясно,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 517
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

ето тази буква на която окончава "А" ей това гледаш. И точно тя е от първите, които на 99% пукат глави, можеш да го разбереш и по ниско ниво на антифриз в казанчето ако този който я продава не е наясно,

Колеги ,но нали определени номера пукаха глави V125 V330 ..... тази е V400.Tоез не е от рисковите нали,и да ли това V400 което го пише отпред от страната на ЕГР е същия номер като отзад до турбото? В смисъл има ли вариянт отпред да пише V400 ,а отзад V125 например?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да попитам нещо, тъй като едно, че ме мързи да търся из старата тема, второ, че тук не е споменато, какво ви е мнението и как стоят нещата при 1.9 тди? За 2.0 тди има доста полезно инфо, но мен ме интересува има ли ги същите драми и при 1.9? Както и кой е най-сполучливият двигател при този модел Ауди, кой е най-здрав и лесен за поддръжка, няма проблеми с дюзи, помпи, глави и т.н, в това число и бензинови агрегати? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светльо кажи сега как да станат нещата - теб те мързи, а мен да не ме мързи АЗ да ти намеря постовете и да ти ги сервирам ако искаш с биричка или направо да ти ги прочета? 

Мога да ти кажа само, че ако се разтърсиш няма да е напразно, защото е писано и за 1.9 TDI и ще намериш отговор на въпросите ти. 

П.с. търсачката и днес е безплатна.

 

Иначе чисто субективно от всите форуми, които следя, хронични проблеми преобладават най-вече при 2.0 TDI PD (и двете версии), 1.4 TFSI и 3.2.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм казал друг да ми ги намери, а просто да даде информация, която може да знае, или да има идея къде да намери синтезирана и да пусне в тази тема, тъй като информация за 2.0 има, но не и за 1.9. Честно казано, опитах с търсачката, но нищо конкретно за това което питам, така както тук е описано за 2.0 тди и неговите разновидности. Те първа се заглеждам за информация по този модел ауди и неговите двигатели, тъй като съм му метнал мерак, и готова база данни нямам, Ако намеря нещо ще допълвам тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, няма отделна синтезирана информация за 1.9 TDI (както и за който и да е от другите двигатели изкл. 2.0 TDI 140PS, който е просто най-масовия при A3 8P), така че ще трябва да поровиш и попаднеш на отделните постове, които те интересуват. Хубаво е, че си почнал от тази тема, тъй като тя е "корицата" на A3 8P, но подробности не само за двигатели, но и за купето като цяло има немалко, но безразборно в другата тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си се насочил колега, ще бъдеш полезен наоколо ако вземеш 8Р/РА шаси! Трудно е да се отговори директно на въпросите които имаш и действително много голяма част от информацията в старата тема е разхвърляна, но я има! По-малко е писано за 1.9TDI агрегатите защото не са много и колегите съфорумци с такива наоколо, а ако ги има просто по-рядко пишат. Преобладаваме 2.0TDI ПД и някой по-нови КР разбира се. Вече доста колеги с 1.6 бензинки се появиха, но основно се пита за сега! 

Преди 2 години когато аз тръгнах да си търся 8РА също се бях насочил към 1,9TDI, а в последствие си взех 2.0TDI BKD и чесно казано няма как да съм по-доволен! К'во пукат и колко са били рехави само съм слушал/чел! 

Всяко нещо си има плюсове и минуси, но в крайна сметка е и до късмет както на всички ни е ясно! Успех и дано случиш на запазен автомобил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) благодаря колега, но съм далеч още от закупуването на този автомобил. Всъщност искам нещо по-ново от сегашното А4 и това А3 е претендент, но все още съм доста дезориентиран какво всъщност искам. Основното е да е с 4 врати, по-голям багажник, да не се троши и да харчи малко :D Основното е двигателя да е здрав, затова търся информация за двигателите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива дето не се трошат още незнам някой да е започнал да ги произвежда, тенденцията е на обратно! Май най-близо до целта ще си с някой Мечок от 92 лето с газова уредба разбира се!  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и по възможност да не струва много нали? :D

 

Ей го - със спортен пакет, алу джанти спортен волан, голям багажник, нов модел, не струва много, не харчи нищо, няма трошене, катализатора вече е махнат, чип-тунинг от завода, а двигателя е супер здрав и няма нужда и от смяна на масло...:

 

VFYsN8i.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D е аз такова си имам, AFN мотор. Според разбиранията за здравина за този модел, имах предвид. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И след краткото лирическо отклонение да се върнем на темата по същество.

 

OEM Audi навигацията при 8Р и 8РА е RNS-E и е в два варианта от 2004 до 2009 се произвежда/вгражда модела с кат.номер 8Р 035 192 * , а след това новата със 8Р 035 193 * . Основните разлики са, че новият модел е с по-силен процесор и LED подсветка, съответно по-добра графика! При 192 * максималната големна на SD картите е 8гб и немогат да бъдат ползвани SDHC, а при 193 * размера скача на 32гб и позволява ползване на SDHC карти. Друго важно предимство на новия модел е, че поддържа екстри като SDS,OPS,AMI и т.н. Към двата варианта могат да се добавят различни ОЕМ модули според нуждите на клиента, примерно като - Bluetooth, TV/DVD tuner/Changer/Ipod interface и прочие. Често задаван въпрос е дали 193 * модела може да бъде ползван на автомобили преди 2009 и отговорът е "Да, без проблем!". Като разбира се и за двата варианта се ползва преходник (Quadlock adaper) а адаптерите биват различни според това дали автомобла е със система BOSE или не. GPS антената обикновено идва в комплект с навигацията, но не е проблем да се закупи и допълнително. Хубаво е да се знае, че след евентуална инсталация на RNS-E се изисква вакгком намеса в can 19.

Визия 192 * 

032592946-big.jpg?r=0

Визия 193 *

032592954-big.jpg?r=0

Quadlock adaper + преходник за антената FAKRA RG174

032593066-big.jpg?r=0

GPS антена

032593133-big.jpg?r=0

 

Прилагам каталожните номера на моделите от различните години за малко повече яснота!

2004
8P0 035 192 Audi A3 Europe, MY 2004
2005

8P0 035 192 A Audi A3 Europe, MY 2005
2006
8P0 035 192 B Audi A3 North America, MY 2006
8P0 035 192 C Audi A3 North America, MY 2006
8P0 035 192 D Audi A3 BNS 5.0
8P0 035 192 E Audi A3 Japan (does not work anywhere else)
8P0 035 192 F Audi A3 Europe, MY 2006, SDS
8P0 035 192 G Audi A3 North America, MY 2006
2007
8P0 035 192 H Audi A3 Europe, MY 2007
8P0 035 192 J Audi A3 Europe, MY 2007, SDS
8P0 035 192 K Audi A3 North America, MY 2007
8P0 035 192 L Audi A3 Europe, MY 2007.5
2008
8P0 035 192 M Audi A3 Europe, MY 2008, SDS
8P0 035 192 P Audi A3 Europe, BNS 5.0, MY 2008
8P0 035 192 Q Audi A3 Europe, MY 2008.5
8P0 035 192 R Audi A3 Europe, MY 2008.5, SDS
8P0 035 192 S Audi A3 Cabrio Europe, MY 2008.5
2009
8P0 035 192 T Audi A3 Europe, MY 2009, SDS
8P0 035 193 Audi A3 North America, MY 2009
8P0 035 193 A Audi A3 North America, MY 2009.5
2010
8P0 035 193 B Audi A3 Europe, MY 2010
8P0 035 193 C Audi A3 Europe, MY 2010, SDS
8P0 035 193 D Audi A3 North America, MY 2010
2011
8P0 035 193 F Audi A3 North America, MY 2011
8P0 035 193 G Audi A3 Europe, MY 2011
8P0 035 193 H Audi A3 Europe, MY 2011, SDS

 

8Р0 035 192/3 X – Exchanged unit - избягвайте!

 

Сигурен съм, че пропускам някой важни подробности и затова ще помоля колегите да ме допълнят! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доброволец съм да сЪ намеся с някои корекцийки и допълнения ;)

 

...При 192 * максималната големна на SD картите е 8гб и немогат да бъдат ползвани SDHC...

 

Тук има някакво противоречие/грешка. Макс. размер на SD e 2GB (ЦЪК), въпреки това се подмята постоянно информация за 4GB-ови SD. Къде е истината - не знам. Това, което знам е, че имам 2 различни 4GB карти вкъщи и и на двете пише SDHC. 8GB вече при всички положения е SDHC. Така или иначе до колкото ми е известно на мен, 192 RNS-E четат до макс. 4GB карти. (и тук попаднах на форуми, в които отделни индивиди твърдят, че ползват 8GB, но дали са наясно реално какво RNS-E имат... не става ясно). Тук има един друг лимит обаче (важи ако не се лъжа само за 192, поправи ме ако греша), за който ти бе споменал в другата тема, но си пропуснал тук - 

Макс. 512 обекта на карта, "обекта" = MP3 файлове + папки + M3U файлове

 

...Като разбира се и за двата варианта се ползва преходник (Quadlock adaper)...

 

Това е частично вярно или по-точно важи само за тези, които оригинално са без Quadlock система на оригиналното радио. Това са всички Single-DIN. Повечето (а може би дори всички?) Double-DIN радиа са на Quadlock система + FAKRA, т.е. нещата са Plug&Play без нужда от адаптори, като може да се наложи единствено репинване на някои кабели (типичен пример - AUX, но там е нужен и друг конектор, отделна тема).

 

По отношение на моделите:

Често възниква въпрос каква е разликата между 193B и 193G, както и между съответно 193C и 193H.

Отговорът е: рамката около екрана! При B и C тя е все още матова (като при 192, на първата снимка горе), при G и H е променена в пиано-лак (като на втората снимка! Други хардуерни разлики не са (ми) известни. Визуалните разлики (хардуерните са описани вече) между 192 и 193B / 193C са в хромираните врътки и в преминаването от "CD/TV" копче/функционалност към "MEDIA" (различните копчета се виждат добре на снимката)

Т.е. между снимковия материал липсва снимка на 193B / 193C, ето я и нея:

 

High-Res-DVD-Navigation-System-RNS-E.jpg

 

Антенна система:

В даден момент настъпва промяна на антенната система при А3 8P. Double-DIN радиата (Chorus, Concert, Symphony) са вече на по-новата система, докато RNS-E и BNS 5.0 до последно остават на старата. Това автоматично означава, че при преминаване от Double DIN радио към RNS-E или от Single-DIN радио към Double-DIN радио е небоходима намеса и в антенната система (смяна на усилватели, промяна на кабелната инсталация). В противен случай резултатът е осезаемо влошено до никакво радио-приемане.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за корекциите колега, точно от теб очаквах да проявиш инициатива, още повече, че наскори мина през това, а на мен тепърва ми предстои!

Вярно е, че е спорен въпроса относно максималната големина на SD картите за 192 *, на доста места чета, че ползват 8гб, но е факт че 4гб е предостатъчна и е добре да се спазва "Макс. 512 обекта на карта, "обекта" = MP3 файлове + папки + M3U файлове" принципа

Аз гледам нещата от моята гледна точна и съответно еденичен дин с предстоящо преминаване към двоен, следователно необходимост от ползване на адапторите! Точно за това беше важно да се изкаже и човек с двоен дин по начало и подробностите по ретрофита там. Оказва се, че е доста по бързо и удобно всичко в сранение с моя случай! На другия полюс са обаче нещата що се отнася со антенната система и дадена информация е много полезна! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбира се, разбираемо е, че изхождаш от твоята ситуация и съответно има подробности там, които на мен не ми бяха известни  :)

И да, очевидно нещата са точно както си ги обобщил:

 

1. При ъпгрейд от Single-DIN предимството е, че антенната система остава същата, недостатъка е преминаването към Quadlock и FAKRA и най-вече необходимостта от преминаване към Double-DIN централна конзола.

2. При ъпгрейд от Double-DIN радио предимството е, че физически всичко е Plug&Play (изключение правят само някои екстри като AUX, SDS и т.н.), но изисква преправяне на антенната система.

 

Това е казано накратко :)

 

И частен случай номер три, който е и най-благоприятния:

3. При ъпгрейд от BNS 5.0 до колкото ми е известно не са необходими адаптери, физически е Plug&Play, GPS антена е налична и само трябва да се свърже и радио-антената е същата.

 

Пропуснах още една корекция - при ъпгрейд е необходимо кодиране и в други модули извън 19, вкл. в самата навигация.

Ама тези неща вече касаят ъпгрейд, т.е. модификация и предполагам ще се съберат повече подробности за това така или иначе в другата тема. Тук обаче е най-вече полезна информацията за отделните съществуващи модели RNS-E и разликите между тях.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тъй като често има въпроси и за това, май точно тук е момента да се напише, че радио-антената на A3 8P(A) е от две части и се намира в задното стъкло (реотаните).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ето и разположението на двата антенни усилватели при 8РА, предполагам и при 8Р са разположени по същия начин!

032597599-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Чистачки за 8РА от оторизиран дилър на марката за БГ.

032679639-big.jpg?r=0

Предни - 8Р0 998 002А - 78лв 

Задна - 8Е9 955 425 С - 20лв

Цените са с отстъпки.

Редактирано от Tsvetkov83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажи малко повече за тези чистачки, че и на мен ми предстои смяна и се чудя оригинални ли да вземам или добри афтърмаркет. Каква е разликата? Не оригиналните се вдървяват по-бръзо ли ? Мажат ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните са всъщност SWF. Издържат доста и като качество са на съответното ниво!

Аз също се колебая обаче дали да продължа с оригиналните като му дойде времето или да мина на Bosch алтернативата, от която също има доста положителни отзиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познати, които работят в магазини за авточаси и сондираните мнения са следните:
Валео - пълен боклук! почти на цена като Бош.
Бош - добри и като качество и като цена

Имаше едни забравих им името, те са с тефлоново покритие и били много ефективни, по трудно се скапват спрямо тези с графитеното покритие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валео излизат на доста ниски цени, особено последния им модел Pyramid: 

,

който мисля да пробвам, 2- те в момента с намалението са 25лв. Некак си, колкото и да ми се иска да повярвам, че OEM чистачките са най- добре, знам, че дори и да заминат Bosch- а или Valeo- то по- бързо и да ги сменя веднъж, пак ще ми излезнат по- евтини.

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци, ще бъда откровен с Вас. Прецених, че имам нужда от нови чистачки, имах минаване през Ауди оторизиран дилър, поръчах ги, платих си и си си ги взех. Признавам си, не съм проучвал алтернативи и преценявал цени и прочие подробности. Видя ми се най-бързо , лесно и сигурно просто да си поръчам ОЕМ продукт и да забравя за "проблема". 

 

Оригиналните са всъщност SWF. Издържат доста и като качество са на съответното ниво!

Точно такива са тези които взех. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...