Jump to content

Обща информация за модела 8P/8PA (2003-2013)


Tsvetkov83

Recommended Posts

Ама това е само при надлъжните мотори при А4-ките и А6-ците тоя шестограм стига!!!  Едното е напречен мотор, другото е надлъжен такъв 2.0 TDI!

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 517
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колеги, да се включа и аз в темата, въпреки, че до сега само четях - последно 170 к.с. мотор с проблемните дюзи ли е или не? Огледал съм се в тази обява - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11395923794648099&f1=details&slink=6cbbkp и не мога да разбера за този мотор какви са отзивите. И от след 2008-ма ли е комън рейла?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комън рейл-а е от фейс-лифта (2008). И да, Siemens дюзите по 1000 и кусур лева парчето, за които питаш са именно при 170PS 2.0 TDI PD двигателите (до фейслифт-а).

Не е тук мястото да обсъждаме конкретни обяви (има си цял раздел за целта), но съдейки по амортизацията, колата лееекичко е подминала 80-те хиляди ;) Но не е и твърде амортизирана. Също - някой е творил по нея - s-line емблемата отпред (колата не е с външен S-line пакет) и Илициенци-луук огледалцата са първите неща, които ми се набиват на очи. Стоповете са сменени с фейс-лифтови до колкото виждам, което обаче е плюс.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, абсолютно съм съгласен, че не е тук мястото за коментар на конкретни обяви, но я публикувах само за ориентация. Иначе да, и аз ги забелязах тези "допълнителни екстри" ;). Важното беше да разбера за дюзите, но след като е при тази версия, явно ще се търси нещо друго

Редактирано от MrNoone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, рискът с дюзите съществува при всички PD 2.0 TDI със 170 PS. Както и с главите при 140PS версията - това е само известен риск, а не сигурно проклятие :) Лошото е, че когато се взима кола на 80 000км по табло, която очебийно е на доста повече, рискът е повече от реалистичен. Иначе за кола на реално малък проблег (доказан) не бих се притеснявал толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, явно, че 170 к.с. мотора няма да търся повече, но значи ли, че както видях по-назад в темата проблема с главите при 140 к.с. след 2007-ма е оправен и риска да се появи е минимален? Гледам и моделите след фейслифта, но цената нещо ми идва в повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tsvetkov83 е пуснал информация спрямо номера на главите тук.

Кой е правил тази неофициална статистика и на база на какво - аз поне не знам. Надали и някой може да се подпише колкото меродавна и сигурна е тя. Със сигурност има немалко истина в нея, но никой не би могъл да ти каже със сигурност колко. И все пак отново - това с главите не е сигурна прогноза, а просто възможен риск. Не на всеки се случва дори и измежду първото поколение глави. Притежателите на 2.0 TDI 140PS са най-многобройни вкл. и в този форум.

Ако искаш пълна сигурност в това отношение очевидно трябва да търсиш комън рейл двигател, т.е. фейслифтова кола. Цените разбира се там са в различна категория. Другото е да се откажеш от 2.0 TDI и да търсиш 1.9 TDI или бензинов двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мерси, бензин със сигурно не ми се кара, щото настоящата беше бензинова и като я сравнявам с предишната А3-ка, която беше дизел 131 к.с. просто няма връзка. Явно съм фен на дизела и търся 2006-2007 г., но сигурно ще трябва се преориентирам. А 105 к.с. ми се струват малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите с код на мотора BMM са с 8 клапана и се вграждат от 2006 година, като проблема с главите там не съществува (аз съм с такъв и е по-безпроблемен поне така го водят), както е при BKD 16 клапана. Можеш да погледнеш тях.

Редактирано от qnkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал BKD за повече от 10 км, но моята е и куатро и по-принцип си е по тежка от стандартните, но върви доста добре според мен, може би няма да има разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Това, което съм оградил с червено е кода на боята, колега.

 

179862729.jpg

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По кода, колата ми е "лавово сив" цвят. Много интересно, че всички майстори я мислят за черен металик. Хубаво, че го има кода, защото сервиза, който ще ми оправя градушката, ще вземе оригинална боя по този код :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой сервиз не работи на око, винаги се ползва кода, независимо от автомобила :) И не, няма да вземе "оригинална" боя, а просто ще забърка съответния цвят спрямо кода - за всеки код се знаят съставките :) Това е и смисъла на кодовете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха, че ще е оригинална боя. Застрахователите плащат за такава. 250 лева струва боядисването на 1 елемент. Казаха, че давали гаранция за произхода на боята. В крайна сметка дори да е от тези, които се развалят след 1 година, застрахователя носи отговорност и след това пак ще ми плати, поне така ми казаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,

 

    A3, 2008, 170 к.с. quattro или А3, 2008, 140 к.с. quattro. Харесах кола с двигател BMN (това предполага двигател PD) на около 140 хил. км. Досега съм ползвал само бензинови автомобили и затова търся  мнение от притежателите на подобни относно "+" и "-" (най-вече коментираните дюзи Siemens на тези автомобили) и слабите места, които могат да създат проблем при експлоатация. Имам и няколко питанки:

1. Компютърната диагностика до каква степен би определила състоянието на дюзите?

2. Някой вече "скубал" ли си е косата заради тези дюзи? :)

3. В друг форум се споменава за "акция", при която в оторизирани сервизи се подменят проблемни дюзи на определени двигатели-не останах с впечатление, че BMN е от тези ?

  Ще ми бъде от полза всяко мнение и съвет от хора с опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Информация за оригиналните стелки предлагани за A3 8P

От Инголщат се предлагат 4 вида стелки за A3 8P:

 

Базови текстилни:

x5ObC5A.jpg

Комплект предни: 8P1 863 691; ориентировъчна цена към днешна дата: 125лв.

Комплект задни: 8P0 864 450; ориентировъчна цена към днешна дата: 80лв.

Предлагат се в 9 различни разцветки и имат дебелина от 7mm.

 

Текстилни с бродиран надпис:

x3783dF.jpg

Комплект предни: 8P1 061 275 P; ориентировъчна цена към днешна дата: 150лв.

Комплект задни: 8P1 061 276 P; ориентировъчна цена към днешна дата: 90лв.

Пълен комплект предни + задни: 8P1 061 270 P; ориентировъчна цена към днешна дата: 215лв.

Предлагат се само в горната комбинация от цветове, като по непотвърдена информация в миналото са предлагани и в комбинация черно/червено (червени кантове и червен надпис)

 

 

Гумени базови:

tM82V4k.jpg

 

UimPOJ2.jpg

 

Комплект предни: 8P1 061 501; ориентировъчна цена към днешна дата: 90лв.

Комплект задни: 8P1 061 511; ориентировъчна цена към днешна дата: 65лв.

Предлагат се само в черно. Имат страничен кант както се вижда добре и на снимките. Обърнете внимание на пасажерската стелка, тя покрива чудесно дори над калника! Нещо, което не съществува при евтините алтернативи.

 

 

Дебели гумени "heavy duty":

mlHrIrq.jpg 

ADMXtMm.jpg

Пълен комплект предни + задни: 8P1 061 225; ориентировъчна цена към днешна дата: 170лв.

Предлагат се само в горната комбинация от цветове.

 

От личен опит с 2 от горните вида мога да кажа, че макар и скъпи си заслужават всяка стотинка пред евтините китайски алтернативи, които се разпадат за 2 сезона и нямат същото покритие и прецизност в размерите. Отделно визуално пасват разбира се хармонично с интериора, текстилните са абсолютно същата материя и цвят като мокета в колата. В архивната тема за A3 8P бе коментирано, че нерядко офиц. представителство пуска промоция на основните 2 вида и могат да се вземат и на по-сносна цена.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо се чудех какви гумени стелки да си взема.....май ще са тези Heavy duty гумените.....в момента съм с базовите текстилни - оригиналните...просто таки си я купих колата...с тях...но сега предви вече сезона смятам да си слагам гумени....Даже се чудя дали въобще да ги сменям през лятото т.е. да си остана само с гумените за постояно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде мернах heavy-duty-то да ги водят и all-seasons. Недостатъка им спрямо базовите гумени е, че не покриват над калника на пасажерското място отпред.

За мен лично е естетически зле лятно време с гума в краката (нещо ми напомня на жигуленото време и ми отнема сериозно от уюта в колата), но за зимата пък е абсолютно задължително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с базовите текстилни за лятото и нормалните гумени за зимата и съм много доволна!

Заслужават си. Разбира се и те се амортизират с времето, но значително по-бавно от евтините универсални стелки и седят със стотици пъти по-добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най- добрата качествена алтернатива за гумени стелки Petex- http://www.autopro.bg/Gumeni-stelki-za-Audi-A3-03-Audi-A3-kabrio-2008 за 60лв 4-те от тоя сайт.  Пасват идеално по ръбовете и изглеждат добре. От скоро съм с тях и изобщо не изглеждат като бързо амортизиращи се. Мейд ин Жърмани.

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...