Jump to content

B6 хърка много странно


Audi A4 Avant

Recommended Posts

Здравейте, от началото на годината усетих, че нещо не е както трябва при моята кола. Когато отпускам газта за да превключа на друга скорост се чува един странен звук, точно като хъркане. Най-много се усеща при 2 и 3-та скорост. Този звук го усещах още преди 1 година, но много по-рядко, а сега е почти винаги. Имам чувството, че е от турбината но не съм сигурен все пак. Вървежа и ускорението на колата не са се променили към по-лошо, тоест набира си като трябва и нямам проблеми от тази гледна точка. Другото, което е и то не е свързано с първия проблем е, че когато я запаля студена и тръгна и по някое време, когато съм изключил от скорост на светофар например, оборотите рязко падат за стотни от секундата и колата сякаш иска да изгасне, но не го прави и по-вече не го повтаря, до следващия път, когато запаля и тръгна. Имал ли е някой подобни симптоми на автомобила си и ако да, нека да сподели как ги е решил, благодаря. Автомобила е А4 В6 1,9 TDI, AVF 2004г.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

И при мен го има същия звук. Точно при превключване от предавка на предавка. Преди година беше едва доловим. Сега си се чува. От време на време при сериозно ускорение и съединителя приплъзва или се чува един странен звук като от болтчета, които се въртят в пералня - ако мога така да го опиша. Казаха ми аксиален лагер+комплект съединител и маховик. Ремонт за над 1000лв. 

Link to comment
Share on other sites

Има го май при много колеги. Имаше и такава тема някъде.

Така и не се разбра от какво е и дали е проблем. Преобладаващото мнение беше, че звукът идва от турбината.

При мен го има този шум, като съм сменял съединител и маховик комплект, така че при мен поне не е от това.

Като сменях ремъците преди месец погледнахме и турбото, така и така се разглобява яко и мнението на майсторите беше, че е като ново.

Ще се хвана един ден да разнищя този проблем да има яснота най-накрая.

Link to comment
Share on other sites

и при мен се появи този звук - като натисна газта по-рязко и отпусна се чува , даже и на място.По- скоро идва от кутията на филтъра при мен и най- странното е , че се получи след посещение при майстор.

Link to comment
Share on other sites

Две такива Аудитa съм имал, двете хъркаха така. Турбо е - 99% съм сигурен. Даже имах една много стара тема, където бях пуснал и клип със хъркането. Не съм ги пипал на моите коли, едната я кара човек край мен 2 години, още не хвърлил турбината, но иначе проблема се решава с нова такава. :)

Edited by dimitrov788
Link to comment
Share on other sites

при мен го имаше това чукане като болчета в кожуха на съединителя, и като свалижме кутията се оказа че има едно малко лагерче към коляновия вал. иглено. бяха останали 2-3 иглички само. изхвърляло ги е от време на време и се чуваше точно като дрънчене на болчета.

Link to comment
Share on other sites

При мен е вече от 2г. Турбината хърка ама не знам защо чакам да роди. По край мен има три коли на който го чувам моята едно друго Б7 и шкода октавия 2010г. Не е от скоростите понеже се чува и когато е на 1 или 2 предавка и с/без  натиснат съединител.

Link to comment
Share on other sites

Не трябва ли да гори много масло ако е прецакана турбината, защото при мен е съвсем в рамките на нормалното (400-500 гр)

Сякаш перките задират за момент в тялото на турбината и след това се оправя..

Ново турбо ли е решението според вас или някакъв рециклаж е възможен?

Гледам в ибей рециклирани ги продават около 250-300 паунда...

Колко струва ново оригинално горе-долу някой ако има инфо да сподели, моля. Защото ако е около 1000 лв рециклажа се обезсмисля май.

Поздрави

Edited by Audi addiction
Link to comment
Share on other sites

Ами тя не е достатъчно прецакана, за да гори много масло. Моята турбина на предната кола свиреше като линейка половин година и колата не гореше грам масло. Нова мисля, че е над хиляда лева със сигурност. Търси модел Garrett GT1749VA, това е турбото, което се монтира на помпа дюза 131 к.с. мотор. Рециклажа е решение, но зависи колко мислиш да си караш колата. По-добре търси втора употреба от колите на части, които продават колегите във форума. Това е лично мнение и не те ангажирам категорично с него. А ако питаш мен не я пипай в момента, ако само хъркането е проблема. Лошото е, че може да гръмне по време на път, тогава става весело. Но това може да се случи и на коли на 50 000 км. :)

Link to comment
Share on other sites

Ако само хърка не се занимавай!!!

Аз карам така от 50к км и все тая. Турбото нито закача по стените, нито харчи масло, нито губи мощност, нито затяга... просто хърка от време на време. Казах им на майсторите в Порше, но и те ми казаха, че е нормално имало го  е при много коли - карай не се занимавай ;) Аз така правя.

Все си внушавам, че като се позапуши ДПФа тогава се появява хъркането, като му дам малко форси и се оправя.

Link to comment
Share on other sites

То е добре  да кажеш: -карай , не се занимавай , но това "хъркане" не ви ли дразни или се свиква с времето.

Имате ли някакви отговори от какво може да се е получило или е  вследствие на комплексни фактори.

Link to comment
Share on other sites

На предишното ми ауди с AWX мотор го правеше - така и я продадох, като съм я карал около 11к километра. Сегашното е с AVF мотор - прави го и при него. Явно е, че е всеобщо заболяване на тези мотори.

Link to comment
Share on other sites

Хубава тема се заформи ....

Колата я имам от почти 5 години и близо 70 хил. км. прохърква си на около 1600- 1800 об./мин., обаче понякое време спира да речем за ден и при някое рязко натискане на газта отново се появява. Дразнещо е но се свиква :)

Онзи ден се качих на един Супърб с двигател като моя и чак го издразних човека спри-тръгни и нищо не се чува, само дето не го свалих аз да карам :) колата беше на 670 000 км. с оригиналното турбо....та май няма да го сменям засега ....

Да кажа пак сменил съм по други причини съединител комплект с маховик, както и меката връзка... Хъркането си е там, така че поне за мен няма съмнение че е от турбото.

Нямам катализатор и затова може би при мен по изразително се чува.

Ако роди турбото първо тук ще се похваля ;)

Link to comment
Share on other sites

Дано не се налага да се хвалиш. :hilezh: Нека си хърка, ако вземе да стърже на метал, да вие като линейка, когато не е на скорост и да не можеш да видиш колата зад теб, тогава може да се попритесниш. :)

Edited by dimitrov788
Link to comment
Share on other sites

Тенкс! :)

Въпросът е да не получи разкритие в момент като отивам примерно на почивка с жената и дечурлигата с кола пълна с багаж, че най-мразя да се занимавам с тъжни ритуали, когато съм се наканил да се отпусна и релаксирам ....

Edited by Audi addiction
Link to comment
Share on other sites

Явно ще трябва да се свиква с хъркането - на този етап не ми се взима нова турбина  , обаче преди да се появи колата поемаше по-добре на 1 и 2 , като вкарам 1 и отпусна съеднителя колата се стрелваше  без газ и на 2 ускоряваше добре  а сега на 1 и 2  не стигна ли около 2000 обората няма никой.Иначе в обороти си върви добре.Така ли е и при вас?

Link to comment
Share on other sites

При мен си ускорява нормално, просто като стигна 1600-1800 об/мин и изхъркава за момент и продължава да ускорява без допълнителни шумове....

Е колко струва една турбина оригинална, няма да е милиони, ама просто ако взема нова и пак хърка не знам как ще се погледна в огледалото ... :)

Link to comment
Share on other sites

:) Тогава при мен май е някакъв друг проблема  и ще трябва да се закачи за диагностика ,ама  предния път нищо не хвана дано този път успее.

 

Айде със здраве и лека!

Link to comment
Share on other sites

И при мен го има същия звук. Точно при превключване от предавка на предавка. Преди година беше едва доловим. Сега си се чува. От време на време при сериозно ускорение и съединителя приплъзва или се чува един странен звук като от болтчета, които се въртят в пералня - ако мога така да го опиша. Казаха ми аксиален лагер+комплект съединител и маховик. Ремонт за над 1000лв. 

Точно за такъв звук става на въпрос и при мен.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги и при мен симптомите са абсолютно същите на 100% .... Тези дни ходих на диагностика в турбо сервиз... Там след тест на турбото в движение на тестер ми казаха, че турбото пренадува и вариантите са два. Единия е 260лв профилактика като уж на тези мотори се оправяла, а втория да има и нещо за смяна по нея и да достигне до 700лв . Тъй като аз отдавна не вярвам на каквито и да е сервизи за сега обмислям дали изобщо да я разбутвам ....

 

В крайна сметка някой решили си проблема с хъркането и как ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...