baha Публикувано 24 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2014 Днес, след доста време чудене и мъдрене на това, защо понякога колата вдига обороти, друг път не и си зарежда както трябва, разбрах каква е причината за проблема, но не и решението му. Освен текстово описание, ще ви кача и клипа, който направих, за да ви стане по- ясно, за какво говоря. Редовно си проверявам дали имам хубаво зареждане на акумулатора (13.8- 14.2) и в 70% от случаите си имам и нямам вдигане на обороти. В останалите 30% обаче, проверявам и зареждането е 13.2- 13.4 и колата вдига оборотите, но не вдига зареждането. Днес пак ми вдигна оборотите и веднага слезнах да видя какво е зареждането. Правеше ми впечатление, че вдигането на оборотите го прави, когато ми е включено парното (без значение с Econ on или не). И днес най- накрая разбрах, че действително то е в основата на падането на заряда на 13.2, когато е включено. В момента в който го изключа, заряда се връща в нормалните стойности. Казвам, че го хванах днес, защото не винаги когато парното работи, зареждането е малко. Ето го клипа: Като я четохме преди време, показа грешка P1643 Please check DTC memory of Central Electric ECU, та очевидно го е записало (не знам дали има общо), но с buzzi не можахме да откриеме какво се случва, макар че най- вероятно се отнася точно за това. Давайте някакви предложения, дали проблема може да се отстрани само с VCDS или трябва да се пипа някъде по жици/ компютри... че така нито мога да се топля, нито да изстудявам лятото. Странното е, че не го прави винаги. Вчера карах доста с постоянно пуснато парно и през цялото време си зареждаше на 13.9- 14, което означава, че проблема със сигурност не е в алтернатор или + / - кабелите. Релето също е проверявано и не би следвало то да е проблемно, но остава като някакъв вариант. Има някъде мистерия, но не знам какво да се чеква. Оня ден пред майстора я гледахме и при всички консуматори си зареждаше ок. Не знам дали няма нещо общо с температурата навън и някви датчици и от там да бъзика ECU- то, защото като е по- топло, като че ли не вдига толкова често оборотите (не пада зареждането), нз със сигурност, ще го следя, тия дни като е студено и после като се постопли... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko76 Публикувано 24 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2014 Алтернатора проверяван ли е?Смисъл самите диоди и връзките на изводите им.Провери ги и най-добре ги запои.Също е хубаво и краищата на намотките да се запоят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 24 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2014 (Редактирано) Да, всичко е ок там! Грешката е свързана с ECU- то, не се съмнявам в алтернатора. Проблем със зареждането има само и единствено при включено парно/ клима! Редактирано 24 Февруари 2014 от baha Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 24 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2014 Аз бих се насочил към вентилатора на парното.По това,което описваш вероятно самият електродвигател прави проблеми.Не е лошо да се погледне каква консумация има. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko76 Публикувано 24 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2014 ECU как ще влияе на изходното напрежение на алтернатора.Все пак едно замерване на тока на вентилатора няма да е лошо да се направи.Също с токови клещи може да замериш в момента в който напрежението е ниско какъв е тока от алтернатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 24 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2014 (Редактирано) Да, вентилатора е вариант! Не съм много наясно с тоците, но ще го провери някой по тоците. Все пак вентилатора е с тръгнали втулки, защото го чувам да присвирва. Редактирано 24 Февруари 2014 от baha Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 24 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2014 (Редактирано) защото го чувам да присвирва.За какво се чудиш?Сам си се ориентирал накъде вървят нещата.Относно (ф)Втулките дали са тръгнали и накъде може да се разбере единствено когато се свали вентилатора.Почистване,смазване и колкото изкара.За токови клещи не зная,но един ампермер може да свърши работа.Успех. Редактирано 24 Февруари 2014 от veselin velchev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 24 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2014 Чудя се, защото ако той е проблемен, нещата отиват към смяна, щом почти с цял волт пада зареждането, дърпа ужасно много ток. Но това, като че ли ще е най- безболезния вариант. Странното, е както съм описал в първия пост, че не го прави постоянно. А тая грешка за ECU- то за какво би могла да е? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 24 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2014 Оправи си вентилатора първо,изчисти грешките и след това ще видиш дали има пак проблеми.За грешката не мога да ти кажа нищо.Съжалявам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 28 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 28 Февруари 2014 Качвам днешния клип, който показва, че виновника не е вентилатора(парното), ами консумацията като цяло, не може да бъде поета от алтернатора/ релето/ четките най- вероятно. Не правя заключение, а предположение и чакам по- вещите да дадат мнение. Странното в случая е, че сутрин/ може би преди да загрее колата зареждането при всичко (фарове/ парно/ радио) пуснато е в рамките 13.8- 14.2. Но не знам колко дълго продължава това, аз меря на вече добре загрял мотор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ssssl Публикувано 28 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 28 Февруари 2014 (Редактирано) До колкото знам, всичко що е BKD има серийно вградена ел.печка. Повишената консумация май от там идва, като компа включи печката сутрин, на студено Щом ти вдига оборотите, със сигурност ти включва и печката, но не би трябвало да го прави при загрял двигател. Редактирано 28 Февруари 2014 от ssssl Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 28 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 28 Февруари 2014 Със сигурност нямям печка, както и със сигурност не всички BKD имат фабрично такава. Може да бъркаш кодовете. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko76 Публикувано 1 Март 2014 Доклад Share Публикувано 1 Март 2014 Замерване с токови клещи ще покаже колко А се дърпат от алтернатора.От гъдаене смисъл няма. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 11 Март 2014 Автор Доклад Share Публикувано 11 Март 2014 (Редактирано) Новото, което открих и причината поради, която ми вдига обороти е, не това, че пускам парното, ами с пускането на парното и ECON ON (AC off) тръгват и перките на радиатора на 1-ва степен. Е те вече си смучат ток и от там със всички консуматори ECU- то решава да вдигне оборотите. След като спра парното, перките спират след 20-тина секунди. Пускам парното отново на ECON режим и перките не тръгват... Като си играя с ECON копчето, перките не спират. Какво кара тия перки да се тръгват на температури около 0- 5 градуса и пуснато парно. Съответно и вдигането на обороти. Лятото на пуснат климатик постоянно ще ми вдига обороти? Има някъде нещо, което ще оставя Мишо от Герман да отстрани тая седмица, че вече ми писна с тия дребни ел. тъпотии... Редактирано 11 Март 2014 от baha Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 20 Март 2014 Автор Доклад Share Публикувано 20 Март 2014 След всички обяснения и описани проблеми Мишо реши проблема, а той беше... масата! В какви филми ложе да те вкара лоша маса. Бъркаше Central Electric Block- а и за това вдигаше и обороти. Вече масЪта е двойно подсигурена, няма вдигане на обороти, зареждането е ок и стартера върти както никога до сега. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonchosi Публикувано 15 Март 2015 Доклад Share Публикувано 15 Март 2015 (Редактирано) Здравей Baha Имам абсолютно същия проблем като твоя преди време с високите обороти и включването на вентилаторите дори и при минус 10градуса.Ще ти бъда много благодарен ако ми дадеш детайли на човека или сервиза които са отсранили проблема с масата или което и да е.Надявам се че този проблем не се е завърнал повече Благодаря предварително Редактирано 15 Март 2015 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 16 Март 2015 Доклад Share Публикувано 16 Март 2015 Мога да ти замеря колата за загуби на напрежение от лоши маси. Ако имаш такова, 50 кинта и ще получиш 2 чисто нови 16 квадратови маси между двигателя и купето + почистване на окиса от съществуващата маса двигател + почистване на окиса по връзките на положителния кабел от алтернатора до терминал 30. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonchosi Публикувано 17 Март 2015 Доклад Share Публикувано 17 Март 2015 (Редактирано) Ок ,може ли да ми изпратиш тел.за връзка и адрес Цитиране на предходно мнение! Редактирано 22 Март 2015 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 18 Март 2015 Доклад Share Публикувано 18 Март 2015 колкото и да не ми се вярваше ,с друг такъв мотор това наистина се оказа проблема,масите ,симптоми падове на напрежение и вдигане на обороти Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 21 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Който е стигнал до момента с дублажа на масите... ЗАДЪЛЖИТЕЛНО дублирайте и "+"са!!! Аз дублирах масите и "+"са, но дублажа на "+"са не беше адекватен, понеже тръгваше от клемата на акумулатора и отиваше директо към бушонното табло и нямаше никакво отношение към запалването или зареждането. Съответно при замерване, при масата нямаше никаква загуба, докато при "+"са имаше около 0.30v загуба по трасето. Днес пуснахме с bsdnikolov правилния дублаж от алтернатора и това което излиза от него идва без никакви загуби и при акумулатора. И установих, че стартера ми изобщо не е тръгнал ами вече върти като гламав, все едно му давам ток с бичето! @bsd... излишния дублаж/ кабел за "+"са мисля да го сваля и да го върна за мед. Тенк уанс агейн! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Какъв е правилният дублаж на "+" , че нещо не го схванах...Смятам и аз да си направи тези дублажи най-накрая. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 ....Ще го направя тази седми и аз това та да видим...Ти нямаше ли да го правиш това, още през октомври миналата година Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Щях ама тогава ме отказаха с претекста че било безмислено.....Но сега вече като съм се заел сериозно с подновяването на количката не върви да се откажа и да си го направя всичко както искам.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 22 Март 2015 Доклад Share Публикувано 22 Март 2015 Понеже през тази една година (откакто съм активен във форума), за тези маси се говореше от „Осанна“ до „Разпни го“: ........................................................е,казах му това за масата ,но ми каза ,че това били глупости и тн ...........................................Странно защо,като споделих за проблема повечето хара ми казаха,че едва ли това е решението и проблема можел да бъде от самото динамо.....където един ремонт едва ли ще ми легне евтино....??? Не направи замерване ,каза няма "кво да меря и гледам това с масата е пълна глупост" Все пак се оказа от масите,нужен е дублаж на 4 места Дублаж на масите и нещата за сега заспаха няма качване на обороти и колата работи нормално та за сега това беше проблема,който добре ,че го елиминирах ,че ме побъркваше Оправянето на този проблем при мен тотално промени работата на колата. Съветвам ви всички да си проверявате това..иначе си нямате и идея в какви филми може да се вкарате Ще внеса малко яснота над нещата.Колите ни НЕ са произведени с производствен дефект или нещо такова. Докато са били млади, масите им са си били съвсем наред. Но с времето, връзките започват да се окисляват. Това си е един естествен химичен процес. Но, не се окисляват само връзките на кабела с купето и другите компоненти, а се окислява връзката на самия многожилен кабел с буксата. И колкото и да сваляме и да чистим връзката на кабела с болта на купето например, проблемът просто леко ще по отшуми, но няма да изчезне. Решенията ся две. Или да се подменят оригиналните кабели с нови такива, но тогава цената ще е доста "приятна", или да се пуснат допълнителни. А от къде до къде е оптималното, после. Сега вече е късно и съм уморен! Само ще кажа, че стават "фабрик" или иначе казано - неразличимо от фабричнопоставяните! P.S.Със всяка следваща кола, процесът все повече се усъвършенства.Ще си позволя да цитирам какво ми написа колегата Baha на лично, след като вчера следобед се позанимавахме и с неговата кола:Начи, заради тоя кабел мисля, че имам + 10 коня отгоре! Стартера върти като луд, явно си е бил ревизиран преди (и заради тая свинска опашка дето видяхме) и в момента имам чувството, че съм сложил 100Ah акумулатор Направо се прероди и колата и аз! Бахти разликата... Зареждането и на мега загряла и пуснати фарове и парно на акумулатора е 14.20- 25. Е сега вартата ще живне! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 23 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 23 Март 2015 Абсолютно подкрепям. След като bsd беше направил дублажите ми отне няколко секунди да видя пътищана на гофретата с кабелите в тях. Изглеждаше фабрично и кадърно направено. Както вече казах, при мен + беше пуснат директно от алтернатора към терминал 30 и наистина все едно съм сложил чисто нов мощен акумулатор. Явно при 8P и Golf 5 е по- изразен проблема с масите, тъй като при други модели не съм засичал често подобни проблеми. Но имаме евтино и бързо решение на проблема. Бягайте от "майстори" които тръгват директно към разглобяване на алтернатори, смяна на реле регулатор и подобни намеси, с които в крайна сметка няма да се постигне никакъв резултат освен набиване на излишни пари по "майстори"... Ще направя една снимка на кабела който пуснахме с bsd да видите за какво става въпрос. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване