Jump to content

Проблем със зареждане на акумулатора 2.0tdi BKD


baha

Recommended Posts

  • Отговори 101
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мислех, че е достатъчно разяснено...

 

Имаш 2 маси- 1 от минусовата клема към купето (вижда се кабела до кутията на акумулатора) и една към стартера (при bsd нямаше към стартера и той си пусна). Пускаш 2- ри кабел от минуса на акумулатора към купето (може и на друго място да пробиеш и да хванеш новия кабел) и изчистваш хубаво фабричния при обувките и леглото. Същото правиш с масата към мотора, която ще я хванеш на скоростите. Има хубаво място. Кабела на стартера отново може да се изчисти хубаво. 

 

Плюс кабела се взима директно от алтернатора до терминал 30 (бушон 200). За по- фабрично изглеждащ монтаж вкарай кабелите в гофрета. Кабел 16 квадрата върши идеална работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Baha, според мен, по-правилно е кръстоската (както при мен). Този от акумулатора, фабрично е свързан към купето горе до бушонното табло. А този от стартера, фабрично е свързан долу, под бушонното табло.

Като се правят двата дублажа, е хубаво да се кръстосат, за оптимален ефект!

Първи дублаж: От горния крепежен болт на алтернатора, до долу, под бушонното табло! (да се закара масата максимално близко до релетата и бушоните за терминал 30)

Втори дублаж: От връзката купе  - горе до бушонното табло до шпилката на стартера. (щелта, която се гони тук е да се осигури максимална минусова връзка на стартера).

 

По този начин, масата на двигателя идва вече от 3 места с по 16 квадрата = 48 квадрата идеална стойност. 

А както знаем, едно от важните неща за двигателя е да има добра електрическа връзка с купето. Това е особено важно и за бензиновите автомобили, не само при дизеловите, където основно наблюдаваме признаците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко нагледен материал:

 

Трите опорни точки при масите:

 

Masi00.jpg

 

Съществуващи фабрично минусови връзки:

 

Masi000.jpg

 

Първа допълнителна:

 

Masi01.jpg

 

Втора допълнителна:

 

Masi02.jpg

 

Фабрична плюсова - или само се почиства окиса или + почистването за BackUp се дублира.

 

Masi03.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Така, днес след замерване , резултата е следния:

Без консуматор зареждането измерено на акумулатора е 13.89 , а на генератора - 14.10

С включено парно, къси и дълги светлини на акумулатора дава 13.5 , а на генератора 14.0

Въпроса ми следния, ще се оправи ли със почистване на кабелните обувки на масите и "+" или да слагам дублиращи кабели, както сте описали по горе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът почти винаги не е в контактуването на кабелната обувка с купето или двигателя, а във връзката на кабелната обувка с кабела. Кабелът се окислява. Ако разкапсоловаш  кабелната обувка и поразрошиш медните нишки, ще забележиш, че са зелени и са станали крехки. 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще се прави!!!

Първият кабел единият му край хващам на купето горе до акумулатора ( има една свободна дупка )

post-54200-0-88252400-1432660380_thumb.j

 

а другият  край захващам на стартера.

 

Вторият кабел , единият му край - на купето под кутията с бушоните  ,  а другият край на генератора.

Така къде точно да го захвана на генератора?

post-54200-0-44264300-1432660642_thumb.j

post-54200-0-94643900-1432660668_thumb.j

 

Кабелните обувки кербоват ли се или ги запоявате с калай?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата снимка на алтернатора, виж най-високо стоящия болт на алтернатора, дългия. Развиваш го, махаш го и нахлузваш кабелната обувка.

Аз ползвам медни, 16 кв. затворени кабелни обувки. Кримпвам ги към кабела с менгемето. Първо леко да подвие единия край под другия, после леко да затворят, после пак да се подпъхнат и така, докато не стане бетон. Ако тръгнеш да запояваш 16 кв. кабел, лично ще ти стисна ръката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вече ми се изясниха нещата с дублирането.Относно запояването, на работа слагаме медна обувка на 16 квадрата кабел, сплескваме я с чука , загряваме я с  индуктивен поялник  и отгоре  калай ( влиза в обувката и дори излиза малко от долният край ) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм завършил електроника и това работя. Поялник над 40 вата не ползвам. С индукционен може и да стане. Но чукът ме разби. Нямате ли менгеме, поне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има всичко ама като идеш на лентата в рудника насред нищото да сменяш двигател или захранващ кабел чука върши идеална работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес приключих с монтирането на дублиращите маси и резултът е повече от добър.Сега зареждането на акумулатора е 14.12 , а на генератора 14.14.Дори колата пали и работи по добре от преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

здравейте,

след прочитането на темата реших да направя и аз едно замерване!

без нищо включено зареждането на акумулатора бе 15,1 ,а с включени къси и дълги светлини и включен климатик - 14,8!

Мисля,че при мен всичко е ок,но въпреки това ми моля за мнение,понеже на 2-3 месеца правя зарядка на акумулатора,мисля,че това се дължи на постоянното каране на къси разтояния!

Все пак ви моля за мнение!Колата е 1,6 ФСИ , 115 к.с.!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

притесняват ме тези 15,1 дали е нормално,и другото което ме мъчи-дали падането на акумулатора за 2 месеца каране постоянно на къси разстояния е нормално!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо пробвай с друг мулти-метър (или поне смени батерията на този). Ако отново показва стойности над 15 волта, препоръчвам смяна на реле-регулатора. Горното критичното ниво на напрежение при заряд на автомобилен акумулатор е 14,7 волта! Напрежение над тази стойност го уврежда безвъзвратно!

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Още една А3-ка с оправен проблем с волтажите.

Преди дублирането на плюса и минуса, без консуматори държеше 14 волта. Със стандартните консуматори (фарове и т.н.), 13,7 волта. При включени къси, дълги, халогени, вентилатор и подгрев на задно стъкло - 13,2 волта в инсталацията, а на алтернатора 14,1. Разлика в потенциалите по минус 0,6 волта, а по плюс 0,3 волта.

След дублажите, на празен ход със стандартни консуматори - 14,2 волта. С всичи гореизброени мощтни консуматори - 14,1 волта. След замерване, разлика в потенциалите 0,01 волта.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам за перфектната работа с колегата bsdnikolov. Колата осезаемо започна да работи по добре + по - добър студен старт.

 

Евала !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

След като дублирах САМО масите преди около година зареждането беше идеално.Днес реших да замеря как зарежда и даде 13.85 без консуматор на акумулатора.Реших на дублирам и плюса понеже най-вероятно и той ще е окислен.Така че ако сте решили да правите дублажите, дублирайте и "+" и "-" задължително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"-" двоен дублаж (алтернатор и стартер, за добър старт и добро зареждане) и "+" единичен.  За добър резултат всичко описано по схемата десетина поста по-горе :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...