venomcorp Report post Posted April 1, 2015 Дайте моля ви точното ноу-хау са тези прословути маси..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
baha Report post Posted April 2, 2015 Мислех, че е достатъчно разяснено... Имаш 2 маси- 1 от минусовата клема към купето (вижда се кабела до кутията на акумулатора) и една към стартера (при bsd нямаше към стартера и той си пусна). Пускаш 2- ри кабел от минуса на акумулатора към купето (може и на друго място да пробиеш и да хванеш новия кабел) и изчистваш хубаво фабричния при обувките и леглото. Същото правиш с масата към мотора, която ще я хванеш на скоростите. Има хубаво място. Кабела на стартера отново може да се изчисти хубаво. Плюс кабела се взима директно от алтернатора до терминал 30 (бушон 200). За по- фабрично изглеждащ монтаж вкарай кабелите в гофрета. Кабел 16 квадрата върши идеална работа. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted April 2, 2015 Baha, според мен, по-правилно е кръстоската (както при мен). Този от акумулатора, фабрично е свързан към купето горе до бушонното табло. А този от стартера, фабрично е свързан долу, под бушонното табло.Като се правят двата дублажа, е хубаво да се кръстосат, за оптимален ефект!Първи дублаж: От горния крепежен болт на алтернатора, до долу, под бушонното табло! (да се закара масата максимално близко до релетата и бушоните за терминал 30)Втори дублаж: От връзката купе - горе до бушонното табло до шпилката на стартера. (щелта, която се гони тук е да се осигури максимална минусова връзка на стартера). По този начин, масата на двигателя идва вече от 3 места с по 16 квадрата = 48 квадрата идеална стойност. А както знаем, едно от важните неща за двигателя е да има добра електрическа връзка с купето. Това е особено важно и за бензиновите автомобили, не само при дизеловите, където основно наблюдаваме признаците. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted April 2, 2015 Ето и малко нагледен материал: Трите опорни точки при масите: Съществуващи фабрично минусови връзки: Първа допълнителна: Втора допълнителна: Фабрична плюсова - или само се почиства окиса или + почистването за BackUp се дублира. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sa60_89 Report post Posted May 26, 2015 Така, днес след замерване , резултата е следния:Без консуматор зареждането измерено на акумулатора е 13.89 , а на генератора - 14.10С включено парно, къси и дълги светлини на акумулатора дава 13.5 , а на генератора 14.0Въпроса ми следния, ще се оправи ли със почистване на кабелните обувки на масите и "+" или да слагам дублиращи кабели, както сте описали по горе? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted May 26, 2015 (edited) Проблемът почти винаги не е в контактуването на кабелната обувка с купето или двигателя, а във връзката на кабелната обувка с кабела. Кабелът се окислява. Ако разкапсоловаш кабелната обувка и поразрошиш медните нишки, ще забележиш, че са зелени и са станали крехки. Edited May 26, 2015 by bsdnikolov Quote Share this post Link to post Share on other sites
sa60_89 Report post Posted May 26, 2015 Значи ще се прави!!!Първият кабел единият му край хващам на купето горе до акумулатора ( има една свободна дупка ) а другият край захващам на стартера. Вторият кабел , единият му край - на купето под кутията с бушоните , а другият край на генератора.Така къде точно да го захвана на генератора? Кабелните обувки кербоват ли се или ги запоявате с калай? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted May 26, 2015 Първата снимка на алтернатора, виж най-високо стоящия болт на алтернатора, дългия. Развиваш го, махаш го и нахлузваш кабелната обувка.Аз ползвам медни, 16 кв. затворени кабелни обувки. Кримпвам ги към кабела с менгемето. Първо леко да подвие единия край под другия, после леко да затворят, после пак да се подпъхнат и така, докато не стане бетон. Ако тръгнеш да запояваш 16 кв. кабел, лично ще ти стисна ръката. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sa60_89 Report post Posted May 26, 2015 Ами вече ми се изясниха нещата с дублирането.Относно запояването, на работа слагаме медна обувка на 16 квадрата кабел, сплескваме я с чука , загряваме я с индуктивен поялник и отгоре калай ( влиза в обувката и дори излиза малко от долният край ) . Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted May 26, 2015 Аз съм завършил електроника и това работя. Поялник над 40 вата не ползвам. С индукционен може и да стане. Но чукът ме разби. Нямате ли менгеме, поне. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sa60_89 Report post Posted May 26, 2015 Има всичко ама като идеш на лентата в рудника насред нищото да сменяш двигател или захранващ кабел чука върши идеална работа. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sa60_89 Report post Posted May 28, 2015 Днес приключих с монтирането на дублиращите маси и резултът е повече от добър.Сега зареждането на акумулатора е 14.12 , а на генератора 14.14.Дори колата пали и работи по добре от преди. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted May 28, 2015 Това бе и очаквания резултат от начинанието. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted May 28, 2015 Да не пропуснеш да споделиш после, това дали ти реши проблемът с перките. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sa60_89 Report post Posted June 9, 2015 Засега съм изминал около 700км след като направих масите и нямам проблем с включването на перките. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted June 9, 2015 Екстра. Quote Share this post Link to post Share on other sites
baha Report post Posted June 9, 2015 Така и трябва да бъде! Quote Share this post Link to post Share on other sites
krasko7878 Report post Posted June 9, 2015 здравейте,след прочитането на темата реших да направя и аз едно замерване!без нищо включено зареждането на акумулатора бе 15,1 ,а с включени къси и дълги светлини и включен климатик - 14,8!Мисля,че при мен всичко е ок,но въпреки това ми моля за мнение,понеже на 2-3 месеца правя зарядка на акумулатора,мисля,че това се дължи на постоянното каране на къси разтояния!Все пак ви моля за мнение!Колата е 1,6 ФСИ , 115 к.с.! Quote Share this post Link to post Share on other sites
baha Report post Posted June 9, 2015 Не разбрах кое те притеснява? Мен на пръв поглед би ме притеснило презареждането! Quote Share this post Link to post Share on other sites
krasko7878 Report post Posted June 9, 2015 притесняват ме тези 15,1 дали е нормално,и другото което ме мъчи-дали падането на акумулатора за 2 месеца каране постоянно на къси разстояния е нормално! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted June 9, 2015 (edited) Първо пробвай с друг мулти-метър (или поне смени батерията на този). Ако отново показва стойности над 15 волта, препоръчвам смяна на реле-регулатора. Горното критичното ниво на напрежение при заряд на автомобилен акумулатор е 14,7 волта! Напрежение над тази стойност го уврежда безвъзвратно! Edited June 9, 2015 by bsdnikolov Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted December 16, 2015 (edited) Още една А3-ка с оправен проблем с волтажите. Преди дублирането на плюса и минуса, без консуматори държеше 14 волта. Със стандартните консуматори (фарове и т.н.), 13,7 волта. При включени къси, дълги, халогени, вентилатор и подгрев на задно стъкло - 13,2 волта в инсталацията, а на алтернатора 14,1. Разлика в потенциалите по минус 0,6 волта, а по плюс 0,3 волта.След дублажите, на празен ход със стандартни консуматори - 14,2 волта. С всичи гореизброени мощтни консуматори - 14,1 волта. След замерване, разлика в потенциалите 0,01 волта. Edited December 16, 2015 by bsdnikolov Quote Share this post Link to post Share on other sites
termitkoter Report post Posted December 17, 2015 Потвърждавам за перфектната работа с колегата bsdnikolov. Колата осезаемо започна да работи по добре + по - добър студен старт. Евала ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
sa60_89 Report post Posted May 8, 2016 След като дублирах САМО масите преди около година зареждането беше идеално.Днес реших да замеря как зарежда и даде 13.85 без консуматор на акумулатора.Реших на дублирам и плюса понеже най-вероятно и той ще е окислен.Така че ако сте решили да правите дублажите, дублирайте и "+" и "-" задължително!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsdnikolov Report post Posted May 8, 2016 "-" двоен дублаж (алтернатор и стартер, за добър старт и добро зареждане) и "+" единичен. За добър резултат всичко описано по схемата десетина поста по-горе . Quote Share this post Link to post Share on other sites