baha

Проблем със зареждане на акумулатора 2.0tdi BKD

Recommended Posts

Мислех, че е достатъчно разяснено...

 

Имаш 2 маси- 1 от минусовата клема към купето (вижда се кабела до кутията на акумулатора) и една към стартера (при bsd нямаше към стартера и той си пусна). Пускаш 2- ри кабел от минуса на акумулатора към купето (може и на друго място да пробиеш и да хванеш новия кабел) и изчистваш хубаво фабричния при обувките и леглото. Същото правиш с масата към мотора, която ще я хванеш на скоростите. Има хубаво място. Кабела на стартера отново може да се изчисти хубаво. 

 

Плюс кабела се взима директно от алтернатора до терминал 30 (бушон 200). За по- фабрично изглеждащ монтаж вкарай кабелите в гофрета. Кабел 16 квадрата върши идеална работа. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baha, според мен, по-правилно е кръстоската (както при мен). Този от акумулатора, фабрично е свързан към купето горе до бушонното табло. А този от стартера, фабрично е свързан долу, под бушонното табло.

Като се правят двата дублажа, е хубаво да се кръстосат, за оптимален ефект!

Първи дублаж: От горния крепежен болт на алтернатора, до долу, под бушонното табло! (да се закара масата максимално близко до релетата и бушоните за терминал 30)

Втори дублаж: От връзката купе  - горе до бушонното табло до шпилката на стартера. (щелта, която се гони тук е да се осигури максимална минусова връзка на стартера).

 

По този начин, масата на двигателя идва вече от 3 места с по 16 квадрата = 48 квадрата идеална стойност. 

А както знаем, едно от важните неща за двигателя е да има добра електрическа връзка с купето. Това е особено важно и за бензиновите автомобили, не само при дизеловите, където основно наблюдаваме признаците.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето и малко нагледен материал:

 

Трите опорни точки при масите:

 

Masi00.jpg

 

Съществуващи фабрично минусови връзки:

 

Masi000.jpg

 

Първа допълнителна:

 

Masi01.jpg

 

Втора допълнителна:

 

Masi02.jpg

 

Фабрична плюсова - или само се почиства окиса или + почистването за BackUp се дублира.

 

Masi03.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така, днес след замерване , резултата е следния:

Без консуматор зареждането измерено на акумулатора е 13.89 , а на генератора - 14.10

С включено парно, къси и дълги светлини на акумулатора дава 13.5 , а на генератора 14.0

Въпроса ми следния, ще се оправи ли със почистване на кабелните обувки на масите и "+" или да слагам дублиращи кабели, както сте описали по горе?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблемът почти винаги не е в контактуването на кабелната обувка с купето или двигателя, а във връзката на кабелната обувка с кабела. Кабелът се окислява. Ако разкапсоловаш  кабелната обувка и поразрошиш медните нишки, ще забележиш, че са зелени и са станали крехки. 

Edited by bsdnikolov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи ще се прави!!!

Първият кабел единият му край хващам на купето горе до акумулатора ( има една свободна дупка )

post-54200-0-88252400-1432660380_thumb.j

 

а другият  край захващам на стартера.

 

Вторият кабел , единият му край - на купето под кутията с бушоните  ,  а другият край на генератора.

Така къде точно да го захвана на генератора?

post-54200-0-44264300-1432660642_thumb.j

post-54200-0-94643900-1432660668_thumb.j

 

Кабелните обувки кербоват ли се или ги запоявате с калай?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първата снимка на алтернатора, виж най-високо стоящия болт на алтернатора, дългия. Развиваш го, махаш го и нахлузваш кабелната обувка.

Аз ползвам медни, 16 кв. затворени кабелни обувки. Кримпвам ги към кабела с менгемето. Първо леко да подвие единия край под другия, после леко да затворят, после пак да се подпъхнат и така, докато не стане бетон. Ако тръгнеш да запояваш 16 кв. кабел, лично ще ти стисна ръката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами вече ми се изясниха нещата с дублирането.Относно запояването, на работа слагаме медна обувка на 16 квадрата кабел, сплескваме я с чука , загряваме я с  индуктивен поялник  и отгоре  калай ( влиза в обувката и дори излиза малко от долният край ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм завършил електроника и това работя. Поялник над 40 вата не ползвам. С индукционен може и да стане. Но чукът ме разби. Нямате ли менгеме, поне.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има всичко ама като идеш на лентата в рудника насред нищото да сменяш двигател или захранващ кабел чука върши идеална работа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес приключих с монтирането на дублиращите маси и резултът е повече от добър.Сега зареждането на акумулатора е 14.12 , а на генератора 14.14.Дори колата пали и работи по добре от преди.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това бе и очаквания резултат от начинанието.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не пропуснеш да споделиш после, това дали ти реши проблемът с перките.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Засега съм изминал около 700км след като направих масите и нямам проблем с включването на перките.

Share this post


Link to post
Share on other sites

здравейте,

след прочитането на темата реших да направя и аз едно замерване!

без нищо включено зареждането на акумулатора бе 15,1 ,а с включени къси и дълги светлини и включен климатик - 14,8!

Мисля,че при мен всичко е ок,но въпреки това ми моля за мнение,понеже на 2-3 месеца правя зарядка на акумулатора,мисля,че това се дължи на постоянното каране на къси разтояния!

Все пак ви моля за мнение!Колата е 1,6 ФСИ , 115 к.с.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не разбрах кое те притеснява? Мен на пръв поглед би ме притеснило презареждането!

Share this post


Link to post
Share on other sites

притесняват ме тези 15,1 дали е нормално,и другото което ме мъчи-дали падането на акумулатора за 2 месеца каране постоянно на къси разстояния е нормално!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първо пробвай с друг мулти-метър (или поне смени батерията на този). Ако отново показва стойности над 15 волта, препоръчвам смяна на реле-регулатора. Горното критичното ниво на напрежение при заряд на автомобилен акумулатор е 14,7 волта! Напрежение над тази стойност го уврежда безвъзвратно!

Edited by bsdnikolov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Още една А3-ка с оправен проблем с волтажите.

Преди дублирането на плюса и минуса, без консуматори държеше 14 волта. Със стандартните консуматори (фарове и т.н.), 13,7 волта. При включени къси, дълги, халогени, вентилатор и подгрев на задно стъкло - 13,2 волта в инсталацията, а на алтернатора 14,1. Разлика в потенциалите по минус 0,6 волта, а по плюс 0,3 волта.

След дублажите, на празен ход със стандартни консуматори - 14,2 волта. С всичи гореизброени мощтни консуматори - 14,1 волта. След замерване, разлика в потенциалите 0,01 волта.

Edited by bsdnikolov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Потвърждавам за перфектната работа с колегата bsdnikolov. Колата осезаемо започна да работи по добре + по - добър студен старт.

 

Евала !

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като дублирах САМО масите преди около година зареждането беше идеално.Днес реших да замеря как зарежда и даде 13.85 без консуматор на акумулатора.Реших на дублирам и плюса понеже най-вероятно и той ще е окислен.Така че ако сте решили да правите дублажите, дублирайте и "+" и "-" задължително!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"-" двоен дублаж (алтернатор и стартер, за добър старт и добро зареждане) и "+" единичен.  За добър резултат всичко описано по схемата десетина поста по-горе :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.