Jump to content

Audi 80 quattro 20V 1.8Т AJL


Recommended Posts

Здравейте колеги, реших да удължа живота на моето Audi 80 quattro и замених досегашния мотор 6А, 2000 16 V с AJL от А6 1.8Т quattro, 180 кс. Направих основно обслужване на мотора,като смених абсолютно всички консумативи-като започна от най малкото гумено уплътнение,т.е:О-пръстници,гарнитури,биелни, основни лагери,предна, задна симеринга на коляновия вал,сегменти,ремъци,ролки,водна помпа,термостат,свещи,ревизия на главата.Може да пропускам някои детайли,но имам намерение дълго време да карам колата и затова направих тази гимнастика със съдействието и помощ от мои приятели и познати от автосервизи.

 

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

11111.jpg

22222.jpg

 

 

Двигателят много красиво стои в коша на В4.Мисля,че няма нужда да споменавам как е поставен,защото е описано в няколко теми,но много лесно "залепна" към скоростната кутия.Само трябва да наглася ъгъла на десния тампон.

 

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Оказва се, че при този мотор имобилайзера се намира в таблото+гривната на патрона + ключа.Всичко това го имам в наличност.Хубавото е ,че приборното табло от А6-цата влезе без преправяне на мястото на старото.Инсталацията,покрай двигателя е наредена,остана тази от компютъра към таблото.Все още умувам как да направя с филтърната кутия,защото на нея стои комутатора,който се охлажда.Нямам желание да слагам спортен конусен филтър,ако някой има идея,ще се радвам да я сподели.Жилото на газта е късо,не ми достигат окоро 10-15 см,може би ще се наложи да търся то А4 или А6.Надявам се да запали без проблем.Ако не,ще имам доста въпроси към вас.

 

Ламбда сондата от 6А-то /с 3 проводника/ дали ще стане за AJL-a?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 422
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мисля,че ако беше куатро по друг начин можеше да се развият нещата,но сам си решаваш. Честно да ти кажа,твоята тема ме мотивира да направя нещо подобно.

 

Евала, каза го и го направи! :zustimm:

Редактирано от Krisko_A6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia:  браво колега.направо почнах и аз да се замислям като видях снимките

колега ще споделиш ли горе долу колко пари погълна този проект и време,и като я подкараш да кажеш какви са ти впечатленията от към ускорение и разход на гориво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредният...

Браво!  :zustimm:

 

Пробвай с ламбдата...  :hilezh:

Не разбрах драмата с комутатора... Цял мотор сменяш, една кутия филтърна не смееш да преработиш заради един пръдлив комутатор с радиаторче... ? :nixweiss:

 

А идеята за тунинг тук е... ?

Че дотук е просто суап/садеж... ?

 

 

P.S. Какво е "симеринга"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Л сондата е с различна букса.
Филтърната кутия > огледай добре и може да ти дойде "вдъхновение".
От тук започват .. мъките  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia:  браво колега.направо почнах и аз да се замислям като видях снимките

колега ще споделиш ли горе долу колко пари погълна този проект и време,и като я подкараш да кажеш какви са ти впечатленията от към ускорение и разход на гориво

Може би след време всички 4 цилиндрови В3,В4 ще станат 1.8Т,а петаците-AAN.Отделях по малко време, докато обслужвах мотора,понеже си карах колата,естествено с голяма помощ от приятели.Сега малко ще се ускори процеса,че да продължа да си я карам.Като пари незнам какво да кажа,отказах се да изчислявам,защото щях да разбера колко съм.........Но дадох повече пари, отколкото струва една издухана А4 1.8 Т,които ги продават из мобилето на символични цени.

Пробвай с ламбдата...  :hilezh:

Не разбрах драмата с комутатора... Цял мотор сменяш, една кутия филтърна не смееш да преработиш заради един пръдлив комутатор с радиаторче... ? :nixweiss:

 

А идеята за тунинг тук е... ?

Че дотук е просто суап/садеж... ?

 

 

P.S. Какво е "симеринга"?

Ще мисля за кутията,реших първо да получа мнения.Засега ще си бъде със 180-те коня.Семеринга е това http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/196/rfnb.jpg така се пише,иначе го изговаряме симерина

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

 

P.S. Какво е "симеринга"?

Simmerring- Маншетен уплътнител, симеров пръстен.

Придобило гражданственост, като сЕмеринг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тук започват .. мъките  :hilezh:

Да, сега започва началото на края

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А шестаците ще станат осмаци ли?

За ГАЗ мислил ли си? Нали знаеш, тунег батките имат втора регюляр кола за евридей, това няма да е икономично като на газ, ако го караш на бензин.

Прав е колегата, задължително нова ламбдасонда.

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......Но дадох повече пари, отколкото струва една издухана А4 1.8 Т,които ги продават из мобилето на символични цени.

 

 

Ако мисленето ти е такова не е добре, че си се захванал с това. За да се получи както трябва и да си сигурен в колата трябва да се вложат прилично левове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шегаджия си, Палатко! Не внасяй допълнително стрес. Повече, отколкото вече изживяха с тоя мотор... :hilezh:

 

Но си е верно това за "прожектите".

Нема да ти мине номера с един разпоретник и за всеки ден, и за "фън"...

 

Дано се окажем лоши пророци, де.  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да те поздравя и тука за смяната на двигателя . :bia:

Смяната на мотора лично за мен е оправдана само и единствено заради quattro-то , което при теб е на лице .

Айде по скоро да му чуеш гласа на AJL-а .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само смених двигателя,не съм имал никакъв проект.Реших на момента,намерих необходимите неща и започнах да действам.Нямам намерение да правя силов тунинг.Колата задължително ще е с ГИ,защото изминавам около 250 км на седмица в града.

Ще се радвам,ако някой ме насочи откъде мога да си намеря схема на инсталацията от таблото към компютъра,че нещо не се справям с намирането й.В момента точно тази е разделена на две части и малко се притеснявам, като я навръзвам,защото има няколко проводници с еднакъв цвят.Ако пък някой може да ми даде временно за сравнение или да ми продаде такава,ще бъда много улеснен.При мен имобилайзера е вграден в таблото с фис дисплей с бордови компютър от А6 AJL 1997 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ще мисля за кутията,реших първо да получа мнения.Засега ще си бъде със 180-те коня.Семеринга е това http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/196/rfnb.jpg така се пише,иначе го изговаряме симерина

Ако знаеш колко е важно това  :hilezh: , че ако забравиш нещо такова и след това....  :steinigung: 

Как са разпределителните валове на мястото където контактува oil seal- а ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валовете са в много добро състояние,и тяхните гумени уплътнения съм сменил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички ремъци,ролки масло и маслен филтър.Буксата за диагностика е извън инсталацията и е с 3 проводника.Доколкото знам са плюс,минус и "сигнал",но този третия нямам представа къде трябва да се закачи,защото цвета на кабела не отговаря на никой от снопа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа задължително е сменена.Имам два обтегача в добро състояние,него не съм сменял,защото е сменян от предишния собственик.



Коя букса?

за диагностика VAG COM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за диагностика VAG COM

:hilezh:

Като рекламата за цифровизацията. Как да го свържа, бе, младеж?

Единия край в компютъра, другия на буксата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...