Jump to content

За поленовия филтър


padrebg

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

След като прочетох из форума за този прословут филтър, който филтрира въздуха за климатика (климатроника), разбрах следното, което искам да споделя с вас обобщено:

За модела Audi 80 (Б4) има два модела филтри и разделението идва през 1993 г. Единия модел е с пластмасов кант (модел 1003 по незнам кой си каталог) и струва около 30- 35 лв, а другия е с дунапреново уплътнение (модел 1004 по същия каталог) и цената му е 16- 20 лв. При по- скъпия филтър няма капак, защото щипките се закачат направо за пластмасовия "обков", а при другия трябва да има капак. Доколокото видях в каталога, няма разлика при различните кубатури, задвижване и купе (quattro, avant, coupe, etc.). Разликата е в датата на производството- пак казвам, след 06.1993 г. се произвеждат с модела с дунапреновото уплътнение.

Дано да съм полезен!

Редактирано от padrebg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ма за тоя преди 93г. много трудно се намира филтър и е доста по- скъп има вариант за 20лв. да се смени самата конзола за филтара и да почне да се слага от новия модел става много барзо и лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде си търсил, ама в провинцията го имат в наличност или с доставка за 1 ден. А иначе, откъде може да се купи конзолата за по- евтиния филтър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Ако може някой колега да снима кутията на филтъра за купето.Днес в краката на пътника имаше локва(не е радиаторчето :respekt: ) ,отворих корите под чистачките и филтъра беше прогизнал.От там е влязла водата.Та мисълта ми е да не би да има капак над филтъра.Те и корите са изметнати вече(от там се процежда водата(аз така си мисля)) ама при нови как ли е цената а втора ръка ще са същите.Та ако има капак да търся по моргите.Сега ще я суша един месец да го ева :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да се снима-капак над филтъра на купето няма.Единствената защита от влизането на вода през него е пластмасовата кора под предното стъкло,която отвежда водата и я насочва към отводнителните канали.Ако тази кора е спукана или пък не ляга плътно в канала под стъклото,резултата е един-цялата вода се излива през филтъра в купето.Много е важно хубаво да нагласиш кората в канала под стъклото и да я стегнеш със законтрящите винтове.На моята даже,предишния собственик е вкарал нещо като болкит в канала и така кората залепва и се уплътнява идеално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

,предишния собственик е вкарал нещо като болкит в канала и така кората залепва и се уплътнява идеално.

Не е предишният собственик, така си е оригинално, имам го и аз !

По темата, карам си с филтър с активен въглен на Топран, и съм много доволен (ляга идеално, и има дунапрен отвсякъде) ! За около 2 месеца в колата не се усещат неприятните миризми на студено работещи дизелови двигатели и такива каращи с бензин на 4-5 години ... Справя се доста добре, но явно в Сф си е мръсно, и бързо му се разказва играта !

Кофтито е докато намеря филтър който да ляга идеално във ваничката, което се оказа малко mission impossible ! Или са по-къси, или по-тесни :respekt:

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях с пластмасовия кант. Не можах да си намеря такъв и за това махнах филтриращия елемент и оставих пластмасовата рамка. Подлепих я със секундно лепило и вътре в нея идеално си влезе филтър с дунапренен кант..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро и аз сложих тази екстра на моето Б3. Кутията която зех от колега от форума се оказа от модела за филтър с рамка, т.е модела К1003 по каталог на Filtron. След 15 мин.в магазина и съпоставяне на двата варианта К1004(с дунапрен по крайщата)и предназначения за моя модел К1003 се оказа, че ако се извади филтриращия елемент от пластмасовата рамка, разликата му с К1004 е 9мм по-тесен и 1-2мм в дължината.

Аз постъпих така :

понеже не ми се даваха 33 лева за К1003 взех един с дунапренчетата отстрани (к1004)с идеята да го прекроя. Така и стана- с ножичка внимателно гънка по гънка, изрязах по около 12мм от ширинат му,в резултат се отдели една лента с оригиналния кант на филтъра за която със силикон са прикрепени ребрата на филтърната хартия. Разлепих ги , доста бързо стана , после същия кант (просто по дебел на вид материал, хартия или ...)със санитарен силикон залепих за стеснения вече филтър. Резултата за 30 мин идеално пасващ филтър в пластамсовата рамка за 18 лв ако не се лъжа. До момента нямам грижи с него :respekt:. Разбира се това е възможно ако имате пластмасовата рамка на стар филтир в която да поставите собственото си творение.

Дано съм бил полезен!

ПП: Малко българска работа, но невиждам смисъл да се инвестират ненужни средства в това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

този болкит се слага фабрично.

Значи е имало някаква интервенция по моята каруца.Силикона който сложих е обикновен,санитарен 5лв временно ще е така. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че спамя темата, но като стана въпрос за БОЛКИТ то света обърнах и не можах да намеря такова нещо. Кажете къде се продава БОЛКИТ.

Иначе по темата

И аз ми беше трудно да намеря филтър с пластмасовата конзола и даже си купих друга чисто нова кутия за да си я сменя и да слагам друг филтър но накрая разбрах, че просто съм попадал на хора които не знаят какво да гледат и как да търсят и сега от Ауто + до нас си купувам филтри - около 25-28 лева май бяха и си карам с оригиналния и така ми стои кутията - но може и да я сменя в близко време за да слагам вече от по евтиния филтър - така и така я имам нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...