Jump to content

Труден за локализиране резонансен шум при Б3


akm

Recommended Posts

AUDI 80, B3, RU, AKM

 

Здравейте колеги, 

 

От поне половин година имам много неприятен резонансен шум като от дрънчене на тенекия. Появява се при 2000 - 2100 об./ мин. и изчезва при по-високи или по-ниски обороти. Особено добре се чува при отворени прозорци ( при затворени прозорци почти не се чува ). Шума е по-осезаем при отнемане на газта - както в движение, така и на място. 

Генерацията ( главния заподозрян ) изглежда здрава, има много слаба ръжда на гърнето на ауспуха. Махнах катализатора и го замених с резонаторно гърне - шума като че ли понамаля, но не много.

 

Шума се чува и като отворя капака на моторния отсек. Не ми се вярва да е от двигател - за 20 - 25000 км все щеше да се счупи нещо по него ( мотора си работи перфектно ). Ангренажен и пистов ремък са проверени и не са те ( даже смених капаците на ангренажния ремък с нови...), алтернатора и водната помпа са наред....

 

Моля, помагайте с идеи как да диагностицирам източника на шума и евентуално дали не е знак за сериозен проблем с колата!

 

Поздрави!

Редактирано от akm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз мисля, че основния заподозрян е генерацията на колата. Първо виж нея по следния начин иди някъде, където правят генерации и да те вдигнат направо с колата, палиш даваш газ и те слушат отдолу. Ако е генерацията веднага, ще разберат от къде е. Аз като купих колата имах подобен проблем с избушен катализатор и го смених с резонаторно гърне. Пича които ми го прави ми е приятел и ме осветли, че понякога и резонаторните "звънтят" поради това промени, както той си знае вътре моето и сега няма никакви проблеми.

Ако не е генерацията по този начин също, ще се чуе от къде идва звука ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много вероятно е да ти трака аксиалния лагер при съединителя. Създава усещане, че е нещо по генерацията...за да си сигурен в това просто натисни педала му като чуваш този звук, ако изчезне при педал до долу, лагера е.....Там е филм, че се свалят скорости. Аз преди време го правих на старата Б3 това упражнение и на втория ден пак имах лек шум от там.....ама не ми пречеше да мина така няколко десетки хил.км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Много вероятно е да ти трака аксиалния лагер при съединителя. ...

 Не е от аксиалния лагер ( шума не се променя, пък и съеденителя и всичко по него са ми на под 20 000 км - подмених го , дрънчеше си преди и след ремонта).

 

Вчера забелязах, че като карам ( или паркирам ) покрай стена шума се отразява и се чува много ясно. Когато карам с отворени прозорци покрай стена и давам много газ след 2100 оборота шума намалява много, но все пак се чува слабо.

Колега и аз мисля, че основния заподозрян е генерацията на колата. .....

"Майсторите" набедиха катализатора и го разкараха. За малко като че ли се пооправи и пак започна да дрънчи. Да не би да е издухало парчета от катализатора в средното гърне и те да дрънчат ???

Редактирано от akm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, неможеш ли да отидеш на канал и да смъкнеш целия ауспух, отпред до отзад и ако има нещо в него ще видиш какво е. При мен на АБК-то дрънчеше катализатора и го разкарах, на 90-тката се беше скъсал един тампон на ауспуха и при определени обороти от вибрациите опираше в купето и подрънкваше, отдолу при скоростната кутия. Имах и Пежо 605 там бяха изгнили гърнетата отвътре и пак се чуваше едно неприятно дрънчене при определени обороти.

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега, неможеш ли да отидеш на канал и да смъкнеш целия ауспух.....

 

Нямам времева възможност . Пък ако накрая се наложи да я закарам на сервиз - иска ми се да подменя на 100% генерацията. Това обаче не е много евтино и ако шума си остане - лошо!

Редактирано от akm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Подмених ги наскоро - преди 7-8000 км. Вчера открих, че тромбите са се разхлабили, както и че емблемата на решетката отпред се е откачила леко от едната страна - точно тя си подрънчаваще доста, особено при 2000 об. / мин. Оправих и двата проблема и шума намаля на половина или дори повече, но си остана и като че ли се чува по - осезаемо от средното гърне.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...