Jump to content

Съвети за обслужване на А6 2,5 ТДИ АКЕ


Omega_a

Recommended Posts

Здравейте Колеги.

От скоро съм собственик на Ауди А6 Ц5 2,5ТДИ АКЕ автоматик (типтроник) Куатро 2002 година. Изчетах доста теми за този мотор...и ще помоля всеки който може да даде полезна информация да сподели.

Интересува ме дали на този мотор филтърът на картерните газове е пластмасовия ( който не се сменял).

Препоръчайте ми какво масълце да слагам на мотора, на автоматика и на диференциалите, каква марка ролки ремъци водна помпа и въобще консумативи да ползвам за да нямам главоболия от ментета.

Ще се радвам да споделите ''тънкостите'' при обслужването и експлоатацията на този автомобил.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип такъв филтър на картерните газове е първоначално вграждан при 163 к.с. версията с "B" буква, но предния собственик може да е сложил такъв и при теб (при мен беше такъв случая). Маслото трябва да е читава марка, въпрос на предпочитания, но задължително покриващо стандарта 505.00 (още по-добре - 505.01 за помпа-дюза)! За кутията и диференциала (само в задния се сменя- малко под 2л, предния и торсена са с кутията) най-добре (да не кажа задължително) е да си вземеш оригинално масло от Порше БГ. Тук има тънък момент, че в някои случаи смяната на маслото в кутията не е оправдано и дори става по-лошо положението, защото на много места дори се казва да не се сменя, а само периодично да се проверява нивото и при нужда да се долива (въпреки, че не знам как масло ще изкара няколкостотин хил. км, но все пак...). За марки ремъци и ролки аз лично не мога да кажа, но смяната задължително в сервиз, в който познават тънкостите на тия двигатели и са правили немалко такива, както и най-важното - с подходящите инструменти за зацепване на колянов, разпределителни валове... (потърси във форума отзиви за такива сервизи, занимаващи се с Ауди).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет е при обслужването на мотора да не се спестява смяната на водна помпа, термостат, хидравличен обтегач и палец.

С оригинални части идва скъпо, но има защо. Всеки обаче си решава сам за себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ме прощаваш ама въобще няма защо да са оригинални. Произвеждат се в същите заводи на същите машини, от същите хора и със същите материали. Оригиналния ремък идва Контитех, ролките са ИНА, СКФ, Литенс. Само цените са по 3. А ако ми говорите за гаранция, никой не дава повече от 1 г реално, а за 1 г не можете да навъртите 100 000 км, освен да пътувате до Лондон всяка седмица. Така, че гаранцията е за колкото навъртите за година. С афтърмаркет частите спокойно се минават 60 - 70 000 км. За 2но повече пари едва ли ще минете 2пъти повече км.

 

Не ме разбирайте грешно - от оригинални части се изкарват 2но повече пари, отколкото от афтърмаркет. Обаче тук въпросът не е да се дерат кожи, а какво реално получаваш за доста повече пари. А то е - НИЩО. Освен едни надписчета АУДИ на всяка дреболия, да гали самочувствието:)

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, колегата AALEXANDROV няма да те прощава.
Преди време ти споделих, че не е зле когато продаваш авточасти да се ограмотиш в производството, за да не остават твоите потенциални клиенти заблудени. Така само като отричаш това, което не ти е в таргета на продажбите, предполагам, че също жънеш известна доза успех, но пък информацията, която остава тук във форума е невярна и не особено полезна. Колегите, които не се занимават с такава търговия тук във форума, макар и не толкова запознати, изказват доста по-полезни мнения, тъй като са безпристрастни и нямат сметка да подведат останалите съфорумци.
Ако допуснем, че оригиналните и афтърмаркет частите се произвеждат в същите заводи, на същите машини, от същите хора и със същите материали, както ти казваш (рядко е точно така, но дори и така да бъде), то огромната разлика идва в качествения контрол. В единият случай клиентът е ИНА (примерно), в другият AUDI AG (примерно). Едните имат изискване за 100%-ов контрол (има и такива части и детайли), другите (ИНА) нямат такова изискване. Този контрол струва пари: време в лабораторията, заплати на хора за измерване, качествен контрол. консумативи, машини измервателни, тяхната поддръжка, калибриране и още куп неща. В единият случай цената скача както ти каза 2-3 пъти и целите на PPM (Parts Per Million) дефектни части/ извър размер/ и т.н. е в рамките на 5/1 000 000 (пет броя на един милион произведени), то в другия случай (афтърмаркет части) тази бройка може спокойно да бъда 1/20 (един на двадесет), например. Това е една от основните разлики.
Пределно ясно е на всички, че не е оправдано винаги да пазаруваме оригинални авточасти, особено за по-старите ни каляски, затова и аз по-рядко го правя, но нека не се заблуждаваме, че получаваме едно и също, на коренно различна цена.

Да - има вероятност да е така, но рискът да не е, е в пъти по-голям.

Редактирано от Zaharieff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А ако ми говорите за гаранция, никой не дава повече от 1 г реално, а за 1 г не можете да навъртите 100 000 км, освен да пътувате до Лондон всяка седмица. Така, че гаранцията е за колкото навъртите за година...

Жоро, това с гаранцията не е вярно. Лично съм проверил в Порше за смяна на ангренажен комплект на А6-цата и А4-ката и ако се прави от тях с техни части за едната кола ми дават 120 000 км, а за другата 180 000 км пробег гаранция без оглед на годините. Имам официална оферта от тях. Ако сравним цената на афтермаркет частите и труда в друг сервиз с тези от Порше, в предвид пробега, който гарантират ще излезе, че в Порше е по-евтино. Говоря за цялостно обслужване - ремъци, ролки, водна помпа и т.н. Просто разликата в пробега е дори троен. Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Порше БГ последно, когато се интересувах, гаранцията на ремонт с частите или само ремонт бе 2 г без оглед на километрите. След тези 2 години няма да ти уважат гаранцията със сигурност. Иначе гарантират наистина за този пробег с техните части, но това не е гаранцията на ремонта. Да не бъркаме двете неща. Иначе, за тези които могат да си позволят оригиналните части, горещо им ги препоръчвам, факт е, че изкарват по дълъг период/пробег от останалите, стига да са правилно монтирани разбира се. Съответно като се тегли чертата за по новите модели особено, може да се окаже, че с тях излиза по евтино да се обслужва или ремонтира в някои случаи.  :razz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята информация е от преди седмица, специално питах за гаранцията. Имат нови пакети за ремонт и обслужване „Карате ли Ауди на 4+ години” с доста добри пакетни цени

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фактурата ти носи две години гаранция, не знам да има промяна в тези условия. Другото според мен е че бъркаш двете неща помисли пак, освен ако за 2г. не навърташ над 120000 км  за да провериш как стои въпроса с гаранцията.  :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120 000 км, а за другата 180 000 км  пробег

 

Така формулирано съм съгласен ...

Две години ни дадоха на един чисто нов двигател закупен от тях ..

Без ограничение в пробега :)

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, колегата AALEXANDROV няма да те прощава.

Преди време ти споделих, че не е зле когато продаваш авточасти да се ограмотиш в производството, за да не остават твоите потенциални клиенти заблудени. Така само като отричаш това, което не ти е в таргета на продажбите, предполагам, че също жънеш известна доза успех, но пък информацията, която остава тук във форума е невярна и не особено полезна. Колегите, които не се занимават с такава търговия тук във форума, макар и не толкова запознати, изказват доста по-полезни мнения, тъй като са безпристрастни и нямат сметка да подведат останалите съфорумци.

Ако допуснем, че оригиналните и афтърмаркет частите се произвеждат в същите заводи, на същите машини, от същите хора и със същите материали, както ти казваш (рядко е точно така, но дори и така да бъде), то огромната разлика идва в качествения контрол. В единият случай клиентът е ИНА (примерно), в другият AUDI AG (примерно). Едните имат изискване за 100%-ов контрол (има и такива части и детайли), другите (ИНА) нямат такова изискване. Този контрол струва пари: време в лабораторията, заплати на хора за измерване, качествен контрол. консумативи, машини измервателни, тяхната поддръжка, калибриране и още куп неща. В единият случай цената скача както ти каза 2-3 пъти и целите на PPM (Parts Per Million) дефектни части/ извър размер/ и т.н. е в рамките на 5/1 000 000 (пет броя на един милион произведени), то в другия случай (афтърмаркет части) тази бройка може спокойно да бъда 1/20 (един на двадесет), например. Това е една от основните разлики.

Пределно ясно е на всички, че не е оправдано винаги да пазаруваме оригинални авточасти, особено за по-старите ни каляски, затова и аз по-рядко го правя, но нека не се заблуждаваме, че получаваме едно и също, на коренно различна цена.

Да - има вероятност да е така, но рискът да не е, е в пъти по-голям.

За съжаление не си прав по нито една точка.

 

Първо има отличен диплом за инженер в Технически университет по Технология на машиностроенето. И 7 г трудов стаж в датска фирма (най-голямата частна датска фирма - Данфосс) и този трудов стаж беше изцяло свързан с контрол на качеството от момента на приемане на детайлите в склада, през междинен контрол по време на производството до краен контрол преди експедиция. Също в задълженията ми влизаше оценка на брака.

 

Второ - ти едва ли имаш такава информация, но аз лично съм виждал извадки от системата на поръчките на ЛУК, ФАГ и ИНА от складовете в Германия. И мога да ти кажа, че хората изрично ми обясниха забавянето на едни поръчки с това, че Ауди АГ и БМВ са подали поръчка преди нас и склада трябва да обработва поръчките по времето входирането им. За тях няма значение кой си и дали пазаруваш 100 ролки или 100 000. Просто на едните слагат щампа, а на другите - не.

 

Трета голяма заблуда - никой не работи със 100 % контрол реално, защото колите ще станат златни, а както виждаме в последните години, те не стават абсолютно и 100% надеждни и безотказни, а точно обратното - все по-зле стават нещата. И то с части монтирани в заводите, не в официалния сервиз. С части, които според теб за тройната си цена са абсолютно 100% проверени и с 1000% гарантирано качество и произход.

 

Четвърто - когато се произвеждат едни части, пробегът на афтърмаркета следва да е същия като на оригинала. Става въпрос за производителите, които ги произвеждат и за фабрично вграждане. Както е с ролките на ИНА примерно. Тоест ако за една кола по предписание ролка се сменя на 120 000 км независимо дали вземеш афтърмаркет или оригинал, тя трябва да може да издържи. Тук има тънък момент. Когато колата е нова и няма износване на агрегатите, всичко е съосно и тн тея пробези по 90, 120, 180 000 км може и да са нормални. Но когато е на половин милион км нещата са много по-различни. Защото вече има износване на лагери, загуба на съосност, биене. Всичко това в много малки измерения, но взето накуп скъсява доволно живота на ангренаж, външни ремъчни предавки и тн. Затова и си ги сменяме на по 60 - 70 000 км. Досега на моята кола имам 3 смени на ангренаж през 75 000 км. Нямам една ролка да е виела, разтропана водна помпа или друг проблем след този пробег. За ремъците да не говорим - за 3 г между смените нямат никакви следи нито от напукване, нито от износване. Никога не съм слагал оригинален ангренаж - за мен е просто пръскане на пари.

 

За официалните сервизи мога да ви кажа купища гяволии, които прилагат да ви прикоткат, а после плащате тройна сметка. Много често забравят да споменат, че се сменя хидравличен обтегач примерно,  той е 300-400 лв там. Дори в оригиналните комплекти винаги липсва. Съответно не го слагат в офертата, иначе ще избягате с 200. Водна помпа - същата работа. Дреболии като семеринги по валовете и да не се чудите ако сметката ви стане с 60 лв/ семеринг по-висока. Същия на Рейнц е 5 лв и кара спокойно между смените на ангренажа. Даже в сервиза ме питат защо го сменям.

Досега съм се сблъсквал с много оферти дадени от официален сервиз и на АУДИ, и на БМВ, и на Тойота. Всички са само ремък и 2-3 ролки, а останалото го получавате след като идете да си приберете колата, заедно с безумната сметка. :)

 

За гаранцията - пълна заблуда, но да не опираш дотам да сменяш мотор. Защото примерно водната помпа ще е рециклаж, а не нова. Хидравличен обтегач се сменя по преценка на монтьора или приемчика, а ми е много чудно как ще разберат работи ли или не и колко му остава.

 

И последно - аз продавам доста оригинални части за всякакви коли, имам продадени досега включително оригинални кормилни рейки, колянов вал комплект, модул балансни валове, електронни компоненти.  Та много добре знам какви са цените, отстъпките и кой в крайна сметка обира каймака и какво плаща крайния потребител.

 

Толкова по въпроса за това, какво знам.

 

ПС Забравих ли да спомена 3те години стаж на металорежещи машини в производство на заготовки и изделия за БОШ-Рексрот и Манесман?

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не сме голословни Жоро, дай ми на ЛС оферта за смяна на ангренажен ремък + ролки + водна + термостат + аксесоарен ремък отпред + ролките/обтегач за него + труд в твоя сервиз. Става въпрос за колата от подписа (A6/4F, 2005г., 3.0 BBJ двигател). Ще сравня твоята цена с тази от Порше и ще напиша само колко процента е разликата между двете оферти. Напиши ми и какъв пробег даваш гаранция на вложените части и труд в твоя сервиз. Става въпрос за поставянето на качествени части.

 

Така ще се разбере дали си прав за цените, частите и труда в Порше и в твоя сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото Порше София Запад са поразширили програмата си 4+ и сега има нелоши оферти за смяна на ангренажни комплекти дори за душегубите. Отстъпката е около 500 лева, което си е впечатляващо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не сме голословни Жоро, дай ми на ЛС оферта за смяна на ангренажен ремък + ролки + водна + термостат + аксесоарен ремък отпред + ролките/обтегач за него + труд в твоя сервиз. Става въпрос за колата от подписа (A6/4F, 2005г., 3.0 BBJ двигател). Ще сравня твоята цена с тази от Порше и ще напиша само колко процента е разликата между двете оферти. Напиши ми и какъв пробег даваш гаранция на вложените части и труд в твоя сервиз. Става въпрос за поставянето на качествени части.

 

Така ще се разбере дали си прав за цените, частите и труда в Порше и в твоя сервиз.

Няма как да стане, не даваме безумни гаранции, които не може никой да поеме реално. За частите също. Защото тия чудеса дето ви ги обещават никога няма да се изпълнят. Неслучайно сервиза е пълен с коли избягали от Порше, Дару и Камор. А ако блокира някоя ролка на 80 000 км и удариш клапаните, никой няма да ти ремонтира мотора безплатно заради нея.

Между другото Порше София Запад са поразширили програмата си 4+ и сега има нелоши оферти за смяна на ангренажни комплекти дори за душегубите. Отстъпката е около 500 лева, което си е впечатляващо.

Нищо впечатляващо няма. Ремъци, ролки, масло и филтри са с доволни големи отстъпки като консуматив, аз лично давам 20-30% отстъпка на оригинални такива от Юнитрейд. На една сума от 2500 лв 20% е 500 лв. Ако аз ти дам 30% стават 750. Но по никакъв начин не мога да дам гаранцията която обещават. Не вярвам просто, че тея части ще изкарат пробег над 70 000 км, колкото изкарва афтърмаркета.

 

И друго - колко гаранция дават на чисто нова кола, колко оплаквания има по форума от неспазена гаранция и как ще ви дадат такава, на кола с незнаен пробег и то по-дълга от на нова кола. Помислете малко, къде се разминават обещанията и реалностите.

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, получих офертата от Жоро (gsb) за обслужването на колата съгласно нещата, които съм изредил по-горе. С направената от него отстъпка (частите са оригинални пак от Порше) се оказа, че неговата оферта е с 20% по-висока от тази на Порше. Изводите относно обслужване на автомобила в Порше или в друг сервиз оставям на вас. Очаквах, че разликата няма да е прекалено голяма и ще е по-евтино да се направи в нормален сервиз, но да излезе по-скъпо - не очаквах. Да не говорим че пробега, който дават от Порше е 2 пъти по-голям. Явно излиза по-скъпо човек да си обслужи колата в нормален сервиз. Интересно ми е каква би била цената с афтермаркет части, където пробега е незнаен ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извода ще си го направиш като излезеш оттам. Защото те не работят безплатно. Опитът ми сочи, че влизаш по оферта и излизаш с мин 500 лв над нея. Но ти не ми вярваш, така че - успех :)

 

Моята оферта е с 25% отстъпка от цените в Порше/Юнитрейд. Според твоята оферта - пари за труд не взимат, а частите са с 30-40% отстъпка. Те от въздух ли ще живеят?

 

Освен това твоята кола е с ремъци на почти 10 г, но ти все още смяташ, че това е съвсем нормално, като изрично ти казах, че независимо от пробега ремъци се сменят максимум на 5 г. Гумата старее и след 5тата година от датата на производство на ремъка Контитех изрично казват да не се монтира ремък, дори да е нов в кутията. Ама ми е чудно кога и кой ще се наиграе с мъдрите съвети и фалшивите икономии.

 

Те хората с удоволствие и мотор ще отремонтират.

 

И последно по въпроса - с афтърмаркет части спокойно се минават 60 - 70 000 км, което при 15 000 км годишно, колкото минава един средностатистически българин са 4-5 г. Тоест пак ще изкарат колкото оригиналните. А ролки и обтегачи майсторите по кварталите и без това сменят на око.

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата съм я взел преди по-малко от месец - скоро ще и правя обслужване. Затова и съм поискал оферта от Порше за това. Със сигурност не правя нищо от икономия ;). Карам средно по около 20 000км годишно, така че пробег от 120 000км колкото ми дават от Порше ще го направя за около 6 години. Реално ако правя обслужване с афтермаркет части и пробега е около 60 000км при моето каране означава, че трябва да  сменям ремъците на около 3 години.

 

Надявам се да не си прав за това, че дават една оферта пък като плащаш става друга, но ако излезе нещо непредвидено по време на обслужването в друг сервиз също няма да го направят за чест и слава нали? Пак ще вземат допълнително пари за части и труд, което е нормално. Тук по-скоро идва въпроса дали действително има нещо непредвидено или просто сервиза те товари нарочно.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гошо,

 

Не съм убеден, че си струва да продължавам да се занимавам с твоите небивалици, но ще се опитам да ти отговоря, ей така за спорта най-малкото :)

 

 

 

Първо има отличен диплом за инженер в Технически университет по Технология на машиностроенето. И 7 г трудов стаж в датска фирма (най-голямата частна датска фирма - Данфосс) и този трудов стаж беше изцяло свързан с контрол на качеството от момента на приемане на детайлите в склада, през междинен контрол по време на производството до краен контрол преди експедиция. Също в задълженията ми влизаше оценка на брака.

 

Хубаво е, че имаш диплома. Това означава, че си завършил университет и нищо повече, надявам се се досещаш. След като обаче си имал опит дори, е нелепо да не си разбрал, че качествения контрол може, и се извършва, след отделните производствени операции, както и че много често е 100%-ов, това в автомобилната индустрия. При някои от детайлите не се допуска изменение в критичните точки от зададените толеранси. 100%-ов контрол най-често се прилага при safety parts - детайли, участващи в еърбези, спирачки, механизми за препазни колани и т.н. 

 

Второ - ти едва ли имаш такава информация, но аз лично съм виждал извадки от системата на поръчките на ЛУК, ФАГ и ИНА от складовете в Германия. И мога да ти кажа, че хората изрично ми обясниха забавянето на едни поръчки с това, че Ауди АГ и БМВ са подали поръчка преди нас и склада трябва да обработва поръчките по времето входирането им...

 

"Едни хора ми обясниха" не може да бъде причина да се връзваш на всичко със затворени очи. Нямам намерение тепърва да те образовам, само ще ти споделя, че системата по качество, която е задължена да поддържа всяка една компания работеща за автомобилната промишленост, не позволява подобни волности като забавяне на поръчки на едни клиенти, за сметка на други. Ауди АГ и БМВ не биха си позволили да имат такъв поддоставчик.

Никога не съм слагал оригинален ангренаж - за мен е просто пръскане на пари.

Хубаво е, че го уточняваш. Това е само твое мнение. 

 

а официалните сервизи мога да ви кажа купища гяволии,

 

 

Остави официалните сервизи да работят. По-интересното е от кога гаражчетата станаха по-надеждни, много по-скъпи и предпочитани от официалните сервизи? Тяхната гаранция не важи, а вашата важи, това ли твърдиш?  :stupid:

 

ПС Забравих ли да спомена 3те години стаж на металорежещи машини в производство на заготовки и изделия за БОШ-Рексрот и Манесман?

 

Пропусна да споменеш, че имаш СУМПС. :lol:

Редактирано от Zaharieff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можем да си говорим каквото искаме, но фактите са си факти. Толкова дефекти има по вериги и обтегачи на БМВ, заводски монтаж, че им съкратиха срока на смяна от 120 000 на 90 000 км. Толкова дефекти има по всякакви системи, че всяка година едни от "най-надеждните" производители като Тойота връщат не хиляди, а стотици хиляди коли за сервизни акции. Да споменавам ли проблемите на Ауди с помпа-дюзите, мултитрониците, валовете и тн.

 

Ама чудя се как да вярвам на оригиналните части и защо да смятам, че са по-годни от останалите? Ти можеш да си пишеш на теория какъв е контрола, ама май не си помирисвал контрол, само си мислиш, че нещо е така или иначе. А аз съм си иглаг години с тея неща. Ако 10 г не са опит, не знам кое е.

 

За Порше-БГ съм чувал доста неща, но никога не съм се докосвал лично до тях. Не мога да твърдя 100%, че правят това или онова, но няколко пъти вече и по форума има оплакали се, че влизат по оферта за определена работа и излизат със съвсем друга сметка. Бих помолил VBI  да си направи труда и да сканира офертата им и да видим кое как е, после може да коментираме нашите цени и тези от Порше-БГ.

 

В ТМ АУТО 100% има такава практика - не слагат всичко в офертата, за да влезеш и после ти отсичат главата пред свършен факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ти споменавам на практика в автомобилната индустрия как и кога се извършва контролът по качество. Само ти го споменавам, разбира се, ако държиш да се ограмотиш - отворен съм да бъда полезен с каквото мога. Просто молбата ми е да не подвеждаш съфорумците, независимо от целите.  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Опитът ми сочи, че влизаш по оферта и излизаш с мин 500 лв над нея. Но ти не ми вярваш, така че - успех :)

 

 

 

 

За Порше-БГ съм чувал доста неща, но никога не съм се докосвал лично до тях. Не мога да твърдя 100%, че правят това или онова...

 

Аз нещо не разбрах! Искаш да кажеш, че опитът ти се базира на 100 % слухове?

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитът показва - с тези афтърмаркет части , нищо не изкара повече от 40 000км. Т.е. едни пари на вятъра заедно със съпътстващите ремонти. Нервите не ги броим.  :steinigung: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...