Jump to content

Преминаване от двумасов маховик към едномасов маховик


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Обръщам се към тези които са с опит в темата, да помогнат да съберем малко информация относно преминаването от демпферен (двумасов) към твърд (едномасов) маховик, засягащо бензиновите мотори при А4 и А6 с оригинално демпферен маховик. Специално пиша бензиновите мотори, тъй като след доста четене разбирам, че при дизелите има повече драми, поради по-големия въртящ момент на ниски и получаващи се сериозни вибрации в купето, след преминаването към твърд маховик.

Варианта по-долу, одобрен от Маднес е когато човек има женалние да премине и към усилен съединител, по техни думи с възможност да удържи 400-440Нм.

 

маховик от АЦЕ (Madneess и Drag-Power ги престъргват.)
и съединител със следните номера
Притискател > 3082 919 001
Феродо > 1862 625 001

Необходими са и др.болтове (по-къси) : номера им е : N 902 061 03 х6

Има разлика и в теглото м/у двата маховика ( тук аз не съм ги теглил, копирам отговор от други теми icon_rolleyes.gif :
двумасов :11,0 kg
едномасов :8,3 kg 

 

Нямам информация обаче, какви са необходимите модификации, ако просто трябва да се смени изхабен двумасов с едномасов, без колата да има нужда от по-силен съединител.

Ако може някой от знаещите да коментира горното, дали просто маховик от АСЕ + стандартен притискател и феродо са съвместими с/без намеси, ако само иска човек да замени двумасовия с едномасов маховик?

Поздрави НЕРВАКА 

 

п.с Целта на темата е да има на едно място всичко необходимо относно такава конверсия, както и лесно да се намира с Google.

Редактирано от HEPBAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 127
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Няма значение слага се всичко от Аце и това е.

 Лично аз имам 2 комплекта маховици с болтовете от АЦЕ но вече ми остана 1

Редактирано от sex_niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събирам мнения основно за дизел. Лично не съм го пробвал, но не съм чул за особен успех в начинанието сред дизелджиите :) Карам с такава конверсия, но на предно. Мой приятел с пасат 4х4 какво ли не прави, но не успя да намери решение.. Ако някой го е направил и с очите си го видя, вероятно ще сменя колата много бързо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално пиша бензиновите мотори, тъй като след доста четене разбирам, че при дизелите има повече драми, поради по-големия въртящ момент на ниски и получаващи се сериозни вибрации в купето, след преминаването към твърд маховик.

 

@Лазар - това съм го написал още в първия пост :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с такъв  колата е1.8 адр  сложих директно маховика от аце с по късите болтове нов закс за аце и сега да не дърпа дявола за опашката много добре се държи колата няма проблем да се направи на 1.8 т и 1.8 т куатро , че дори и на 1.8 180 к.с, забравих да добавя че лагерчето на съединителя на  аце.1.8 и 1.9 тди 110 ,90 коня са еднакви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има некви митове и легенди, че едномасов не бил съвместим с куатро ?!?
От различни фирми, които се занимават с тази конверсия.. знам, че ставало и с тази "рецепта манджата" се получавала :hilezh:

 

маховик от АЦЕ (Madneess и Drag-Power ги престъргват.)
и съединител със следните номера
Притискател > 3082 919 001
Феродо > 1862 625 001

Необходими са и др.болтове (по-къси) : номера им е : N 902 061 03 х6

Има разлика и в теглото м/у двата маховика ( тук аз не съм ги теглил, копирам отговор от други теми icon_rolleyes.gif :
двумасов :11,0 kg
едномасов :8,3 kg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах на едномасов на 1.8т куатро, за което много съжалявам. След смяната (сложих комплект valeo едномасов маховик + съединител) в колата има зверски вибрации при ускоряване до 2000 оборота на 3-та 4-та 5-та (и на 2-ра ако колата е натоварена и се катери. След 2000 оборота вибрациите изчезват. Смених всички тампони с нови оригинални от вносителите и пак същото... Комплекта на валео беше 1100лв и се съмнявам да е менте, а и човека който сменя съединителя каза че няколко пъти е проверил всичко, феродовия диск (Който вече е демпферен) се навивал без огромни усилия.

 

Сега си купих демпферен маховик на Сакс и би трябвало нещата да се върнат както преди...

Пак казвам колата е 4х4 и вибрациите като че ли идват от задната част на купето, макар че всичо си вибрира стабилно.

Редактирано от zeushell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за което ти говориш е някакъв готов комплект от Валео. Повечето сервизи казват да се бяга от Валео, към LUK. Отделно твоя комплект е някакъв готов, а не това което се говори в темата и не директно от АСЕ комплект съединител+маховик.
Не те обвинявам в нищо, просто отбелязвам, че говорим за различни комплекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само веднъж съм сменял двумасов маховик с обикновен. Целта беше да се сложи керамичен диск. Дадох маховик от АЦЕ с притискател. В сервиза ми изработиха керамичен диск на основата на RS феродо (разликата е, че е с много малки демпферни пружини, т.е. би трябвало да е най-тежкия случай откъм вибрации) и ги напаснаха един към друг.

Съединителят е перфектен, без никакви вибрации.

 

Фабрично малките дизели и бензини при А4 също са с твърд маховик.

След като има вибрации при минаване към твърд маховик би трябвало да се разглоби съединителя и да се прегледа дали ляга равномерно феродото. Нямам друго обяснение за вибрациите, освен използването на некачествени части.

Не виждам никаква връзка с вибрациите от съединителя по време на движение с вида и мощността на мотора  и задвижването.

Трябва да се има предвид, че едномасовата система е с около 5кг по-лека. Това най-малкото означава, че там, където колата се е движила на ръба на една предавка, вече трябва да се движи на по-ниската предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също покарах бая време бившата ми кола с подобна комбинация и съм имал точно нула драми със съединителя. Маховика от АЦЕ нищо не му се стърже, ами се разпробива за да паснат отворите. Притискателя беше 240mm Sachs от S2 2,2T в комбинация с пет лъчева керамика. Много лек педал, като стоков, никакви вибрации, полусъединител си имаше също, висял съм в бая задръствания без да откачам.  :hilezh: С две думи бях изключително доволен от резултата. Съединителя ми го направиха тук: http://www.linkecu.bg/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховика от АЦЕ нищо не му се стърже, ами се разпробива за да паснат отворите. 

Зависи каква комбинация е избрана. Аз използвах маховик от АЦЕ с притискател от АЦЕ. Просто Емо го усили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също покарах бая време бившата ми кола с подобна комбинация и съм имал точно нула драми със съединителя. Маховика от АЦЕ нищо не му се стърже, ами се разпробива за да паснат отворите. Притискателя беше 240mm Sachs от S2 2,2T в комбинация с пет лъчева керамика. Много лек педал, като стоков, никакви вибрации, полусъединител си имаше също, висял съм в бая задръствания без да откачам.  :hilezh: С две думи бях изключително доволен от резултата. Съединителя ми го направиха тук: http://www.linkecu.bg/

Колко пари ти излезна това удоволствие? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи допълнителен комфорт :) Но доста хора твърдят, че след конверсията не усещали никаква разлика, последно мой познат с дизелово пежо го прави това.

Някой да е отчел разлика в празния ход със стар, нов и без демпферен маховик изобщо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли колко точно е тежеста на демферния и обикновения от АЦЕ?

Аре аз имам маховика от АЦЕ мога го притегля,но демферен нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...