Jump to content

Смяна на масло на автоматична скоростна кутия


Kulikoff

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Чудя има ли смисъл да сменям маслото на автоматичната скоростната кутия (A6 Allroad 2004 180 bhp 2.5 BAU) като превенция. Нямам си идея дали и кога е сменяно досега (отскоро съм собственик на автомобила).

 

Мерси!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста "за", както и доста "против" дадената интервенция.

Аз моето го смених и при мен имаше подобрение, но пък и се оказа че съм имал проблемче преди смяната - пукнат ръб на филтъра на картера на скоростната кутия.

Направих пълна смяна, не доливане или частична смяна. Сменят се и филтър и гарнитура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо от сорта на 250-300 лева ми струваше за пълна смяна - 8 литра. С оригинално масло, филтъра и гарнитурата не знам какви са били.

В Порше същото ще струва около 5-600 лева, защото маслото ти го таксуват все едно си купил еднолитрови разфасовки (а реално им е от варелче), също и трудът ще повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги само да вметна на предишните ми две коли 1та от които ц5, скоро след смяна на масло правих скорости... при един приятел с бмв същото... не знам дали е съвпадение или не, но на сегашната не съм и няма да сменям маслото:}

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Raino ми набави части: 

 

Масло ск. кутия G 052 162 A2 7x 35.44лв.
филтър на кутията 01V 325 429 84.89лв.
Уплътнение 01V 325 443 29лв. (като това отпадна, комплект беше). 
Уплътнение 01V 321 371 55.55лв.

 

предполагам цените ще подлежат на корекция след запитване (беше миналата година). все пак трябва и да видиш дали е същата кутия (по VIN/стикера става като го дадеш на който ти дава частите). 

нямам проблеми вече една година. подобрение в работата - осезаемо... 

 

ако си близо до Шумен: мога да те ориентирам... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г-н Kulikoff, от известно време насам не давам препоръки за сервизи за да няма сърденици после. Надявам се, че ме разбирате правилно.

Ако цената не е проблем, като вариант може в Порше.

 

@Sasho4life: хич не е случайно, че си правил скорости след смяна на масло. Вариантите са два:

1. Не е сложено правилното масло;

2. Кутията е била доста амортизирана и старото масло, макар и без вискозитет, полепва по елементите вътре и уплътнява хлабините. Съответно след като се сложи ново масло, то отмива елементите и хлабините и износванията не се уплътняват, като най-често се предават хидротрансформатора и фрикционните дискове.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за съжаление така стоят нещата.

Смяната на маслото може да помогне в случаите, в които неудовлетворителната работа на кутията идва от недостатъчно масло или от много старо масло.

Ако самата кутия си е износена, смяната на масло логично не може да възстанови амортизираните елементи, но пък успешно отмива остатъците от старото масло. А старото масло се е превърнало в лепкава черна "гняс", пълна със стружки и поради това играе ролята на тапа, вместо на лубрикант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е възможно да използвам темата за автоматика,

 

Имаме едно Ауди А6 2003 г. 3.0 бензин куатро. на 220 000 км. реални

Възможно ли е след смяна на масло на автомата, след 7-8 000 км. маслото да е тъмно сиво към черно, понеже ми излиза грешка хидротрансформатор няма силопренасяне, просто имам съмнение за несменено масло, 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна смяна (ок.8л.), рефреш (3-4 л.) или доливане е правено?

По принцип, дори да се направи пълна смяна, в охлюва остава някакво количество масло, което може да повлияе цвета на новото масло.

Грешката едва ли е от маслото, по-скоро хидротрансформатора е за ремонт. Преди смяната набиваше ли такава грешка?

И накрая - понеже сме в България, не изключвам и да не е сменяно маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, лошото е че нямам информация какво са правили в сервиза, как и колко масло са сменили и понеже не им вярвам, ще го сменя, и ще разбера по филтъра, грешката я хванах след смяната на маслото, понеже преди това не се занимавах аз с колата, ще го сменя, и след това ако повтори, ще мисля за хидротрансформатор. за смяна.

 

Мерси за отговора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От кутия 5HP19 ако се източи на загрял мотор излизат 6-7л масло, а цялата система събира 9л. Пълна смяна няма как да се направи без да се свали хидротрансформатора, което предполага сваляне на кутията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се източи напълно маслото, но се изисква специализирана апаратура - има сервизи за автоматици, които разполагат с такава (Умишлено не споменавам имена, защото мненията за работата в тези сервизи са много противоречиви)

Иначе наистина на моята с някакви процедури (загрял мотор, редуване на предавки - не съм много сигурен) смениха около 8 литра и майстора каза, че в охлюва остава малко масло, което не е възможно да се извади с отцеждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги,нямам напредстава от къде черпите информация и как давате съвети за непоинятни неща.

истината е : нито AUDI нито ZF/производителя/ -НЕ-препоръчва смяна на масло в кутията,тъй като възела се води необслужваем!!!

в самата кутия има два джоба в единия за диференцияла на който се слага различен тип масло от това за хидравликата на самата кутия която работи в затворен цикъл.

истината е: 90% от сменилите масло на този възел от автомобила се сблъскват с проблеми на самия възел който в не редки случаи се заменя с нов,другите 10% предпочитат да се разделят с автомобила.

Правилната работа изключва придърпвания,тласъци,буксуване,най-малко пък течове,всъщност трябва да не се разбира кога включва или изключва кутията на място или по-време на движение.

Успех на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да го приема, маслото е доста натоварено термично. Но при смяна само оригинално от Порше. Поне аз така го правя на моите коли, нямам никакви познания по темата от първа ръка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Информацията която даваш е неточна и подвеждаща! В официалният си сайт ZF препоръчват смяната да става на интервал 80-120 000 км или 8 години. Понятие "необслужваем възел" в една трансмисия било то автоматична или ръчна не съществува. При много производители има задължителна смяна на маслото на всеки 50 000 км . 

 

 

За да не съм голословен 

 

http://www.zf.com/brands/content/en/zf_parts/products_zp/oil_change_kits_zp/oil-change-kits.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами,смени си го колега,не карай другите да правят интервенцията.

p.s.добре би било да прочиташ информацията добре и внимателно преди да постваш линкове!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сменям си го дори на по малко пробег и освен това никой не карам да си го сменява, но някак си не е коректно да подвеждаш с неверни твърдения. 

 

"Regular maintenance intervals will substantially increase the automatic transmission's service life. ZF recommends a regular oil change at between 80 000 and 120 000 km or after 8 years depending upon the stress"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за всички отговори. От Порше действително ми казаха, че кутията се води необслужваема и не се сменяло. Все пак потърсих и други мнения и го смених. Оказа се, че никога не е сменяно преди това, но тъй като кутията не е претоварвана или прегрявана засега няма никакви проблеми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Смяната е задължителна с спициялна машина която и прави промивка останалото е хъврлени пари на вятара

видеоhttp://youtu.be/6V5e6i2knng

Редактирано от jjivko2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...