Kulikoff Публикувано 19 Май 2014 Доклад Share Публикувано 19 Май 2014 Здравейте, Чудя има ли смисъл да сменям маслото на автоматичната скоростната кутия (A6 Allroad 2004 180 bhp 2.5 BAU) като превенция. Нямам си идея дали и кога е сменяно досега (отскоро съм собственик на автомобила). Мерси! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi131 Публикувано 19 Май 2014 Доклад Share Публикувано 19 Май 2014 Според мен е задължително.За моята ми взеха 180 лева във Фолксваген. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 20 Май 2014 Доклад Share Публикувано 20 Май 2014 Има доста "за", както и доста "против" дадената интервенция.Аз моето го смених и при мен имаше подобрение, но пък и се оказа че съм имал проблемче преди смяната - пукнат ръб на филтъра на картера на скоростната кутия.Направих пълна смяна, не доливане или частична смяна. Сменят се и филтър и гарнитура. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angelpeshev Публикувано 20 Май 2014 Доклад Share Публикувано 20 Май 2014 Колега Александров знам ,че караш душегуб като мойта.Колко ти излезе цялата интервенция филтър+гарнитура + масло ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 21 Май 2014 Доклад Share Публикувано 21 Май 2014 Нещо от сорта на 250-300 лева ми струваше за пълна смяна - 8 литра. С оригинално масло, филтъра и гарнитурата не знам какви са били.В Порше същото ще струва около 5-600 лева, защото маслото ти го таксуват все едно си купил еднолитрови разфасовки (а реално им е от варелче), също и трудът ще повече. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angelpeshev Публикувано 21 Май 2014 Доклад Share Публикувано 21 Май 2014 Благодаря колега ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kulikoff Публикувано 21 Май 2014 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2014 Благодаря колеги. Г-н Александров, моля да ми препоръчате къде мога да го закарам за смяна. Мерси. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sasho4life Публикувано 21 Май 2014 Доклад Share Публикувано 21 Май 2014 Колеги само да вметна на предишните ми две коли 1та от които ц5, скоро след смяна на масло правих скорости... при един приятел с бмв същото... не знам дали е съвпадение или не, но на сегашната не съм и няма да сменям маслото:} Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cepro Публикувано 21 Май 2014 Доклад Share Публикувано 21 Май 2014 Колегата Raino ми набави части: Масло ск. кутия G 052 162 A2 7x 35.44лв.филтър на кутията 01V 325 429 84.89лв.Уплътнение 01V 325 443 29лв. (като това отпадна, комплект беше). Уплътнение 01V 321 371 55.55лв. предполагам цените ще подлежат на корекция след запитване (беше миналата година). все пак трябва и да видиш дали е същата кутия (по VIN/стикера става като го дадеш на който ти дава частите). нямам проблеми вече една година. подобрение в работата - осезаемо... ако си близо до Шумен: мога да те ориентирам... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 21 Май 2014 Доклад Share Публикувано 21 Май 2014 (Редактирано) Г-н Kulikoff, от известно време насам не давам препоръки за сервизи за да няма сърденици после. Надявам се, че ме разбирате правилно.Ако цената не е проблем, като вариант може в Порше. @Sasho4life: хич не е случайно, че си правил скорости след смяна на масло. Вариантите са два:1. Не е сложено правилното масло;2. Кутията е била доста амортизирана и старото масло, макар и без вискозитет, полепва по елементите вътре и уплътнява хлабините. Съответно след като се сложи ново масло, то отмива елементите и хлабините и износванията не се уплътняват, като най-често се предават хидротрансформатора и фрикционните дискове. Редактирано 21 Май 2014 от AALEXANDROV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sasho4life Публикувано 24 Май 2014 Доклад Share Публикувано 24 Май 2014 Здр колега, да ти кажа това го чувам за втори път и мисля, че наистина това е станало! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 25 Май 2014 Доклад Share Публикувано 25 Май 2014 Ами за съжаление така стоят нещата.Смяната на маслото може да помогне в случаите, в които неудовлетворителната работа на кутията идва от недостатъчно масло или от много старо масло.Ако самата кутия си е износена, смяната на масло логично не може да възстанови амортизираните елементи, но пък успешно отмива остатъците от старото масло. А старото масло се е превърнало в лепкава черна "гняс", пълна със стружки и поради това играе ролята на тапа, вместо на лубрикант. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
popaie39 Публикувано 26 Май 2014 Доклад Share Публикувано 26 Май 2014 Ако е възможно да използвам темата за автоматика, Имаме едно Ауди А6 2003 г. 3.0 бензин куатро. на 220 000 км. реалниВъзможно ли е след смяна на масло на автомата, след 7-8 000 км. маслото да е тъмно сиво към черно, понеже ми излиза грешка хидротрансформатор няма силопренасяне, просто имам съмнение за несменено масло, Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 27 Май 2014 Доклад Share Публикувано 27 Май 2014 Пълна смяна (ок.8л.), рефреш (3-4 л.) или доливане е правено?По принцип, дори да се направи пълна смяна, в охлюва остава някакво количество масло, което може да повлияе цвета на новото масло.Грешката едва ли е от маслото, по-скоро хидротрансформатора е за ремонт. Преди смяната набиваше ли такава грешка?И накрая - понеже сме в България, не изключвам и да не е сменяно маслото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
popaie39 Публикувано 27 Май 2014 Доклад Share Публикувано 27 Май 2014 Да така е, лошото е че нямам информация какво са правили в сервиза, как и колко масло са сменили и понеже не им вярвам, ще го сменя, и ще разбера по филтъра, грешката я хванах след смяната на маслото, понеже преди това не се занимавах аз с колата, ще го сменя, и след това ако повтори, ще мисля за хидротрансформатор. за смяна. Мерси за отговора Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 27 Май 2014 Доклад Share Публикувано 27 Май 2014 От кутия 5HP19 ако се източи на загрял мотор излизат 6-7л масло, а цялата система събира 9л. Пълна смяна няма как да се направи без да се свали хидротрансформатора, което предполага сваляне на кутията! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 28 Май 2014 Доклад Share Публикувано 28 Май 2014 Може да се източи напълно маслото, но се изисква специализирана апаратура - има сервизи за автоматици, които разполагат с такава (Умишлено не споменавам имена, защото мненията за работата в тези сервизи са много противоречиви)Иначе наистина на моята с някакви процедури (загрял мотор, редуване на предавки - не съм много сигурен) смениха около 8 литра и майстора каза, че в охлюва остава малко масло, което не е възможно да се извади с отцеждане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kockoo Публикувано 28 Май 2014 Доклад Share Публикувано 28 Май 2014 колеги,нямам напредстава от къде черпите информация и как давате съвети за непоинятни неща.истината е : нито AUDI нито ZF/производителя/ -НЕ-препоръчва смяна на масло в кутията,тъй като възела се води необслужваем!!!в самата кутия има два джоба в единия за диференцияла на който се слага различен тип масло от това за хидравликата на самата кутия която работи в затворен цикъл.истината е: 90% от сменилите масло на този възел от автомобила се сблъскват с проблеми на самия възел който в не редки случаи се заменя с нов,другите 10% предпочитат да се разделят с автомобила.Правилната работа изключва придърпвания,тласъци,буксуване,най-малко пък течове,всъщност трябва да не се разбира кога включва или изключва кутията на място или по-време на движение.Успех на всички. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi V6 Публикувано 28 Май 2014 Доклад Share Публикувано 28 Май 2014 Не мога да го приема, маслото е доста натоварено термично. Но при смяна само оригинално от Порше. Поне аз така го правя на моите коли, нямам никакви познания по темата от първа ръка... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 1 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2014 Информацията която даваш е неточна и подвеждаща! В официалният си сайт ZF препоръчват смяната да става на интервал 80-120 000 км или 8 години. Понятие "необслужваем възел" в една трансмисия било то автоматична или ръчна не съществува. При много производители има задължителна смяна на маслото на всеки 50 000 км . За да не съм голословен http://www.zf.com/brands/content/en/zf_parts/products_zp/oil_change_kits_zp/oil-change-kits.html Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kockoo Публикувано 2 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2014 ами,смени си го колега,не карай другите да правят интервенцията.p.s.добре би било да прочиташ информацията добре и внимателно преди да постваш линкове! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 2 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2014 Ами сменям си го дори на по малко пробег и освен това никой не карам да си го сменява, но някак си не е коректно да подвеждаш с неверни твърдения. "Regular maintenance intervals will substantially increase the automatic transmission's service life. ZF recommends a regular oil change at between 80 000 and 120 000 km or after 8 years depending upon the stress" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Чудомир Публикувано 2 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2014 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kulikoff Публикувано 3 Юни 2014 Автор Доклад Share Публикувано 3 Юни 2014 Благодаря за всички отговори. От Порше действително ми казаха, че кутията се води необслужваема и не се сменяло. Все пак потърсих и други мнения и го смених. Оказа се, че никога не е сменяно преди това, но тъй като кутията не е претоварвана или прегрявана засега няма никакви проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jjivko2 Публикувано 7 Юли 2014 Доклад Share Публикувано 7 Юли 2014 (Редактирано) Смяната е задължителна с спициялна машина която и прави промивка останалото е хъврлени пари на вятара видеоhttp://youtu.be/6V5e6i2knng Редактирано 7 Юли 2014 от jjivko2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване