Jump to content

Максимално високи гуми за свалено с 3см. А4 Б7


Alhader

Recommended Posts

Здравейте колеги, за пръв път пиша във форума като горд собственик на AUDI A4 B7 Avant 2005 2.0 TFSI quattro 200hp ръчка 6 ск. :dance:

post-78214-0-63870300-1404988677_thumb.jpost-78214-0-33089500-1404988702_thumb.jpost-78214-0-28133700-1404988710_thumb.jpost-78214-0-19021400-1404988719_thumb.jpost-78214-0-84049900-1404988726_thumb.jpost-78214-0-90461500-1404988757_thumb.j

 

Първо искам да ви благодаря за изчерпателните теми, които много ми помогнаха при избора на конкретния модел и да кажа, че съм супер доволен от колата, още не мога да и се нарадвам, а и кой не би, имайки предвид следното инфо: германка е на 196 000км. с кожа, навигация, BOSE, сменен ангренаж с ролки на 180 000км. август месец 2013 г. в AUDI Германия (проверено по рама), комплект летни гуми на 18-ки (+ резервна 18-ка лята), комплект зимни гуми на 16-ки лети, а за вървежа   ............. безценно :D

 

 

Спирам да се хваля и почвам по темата: Както се вижда от заглавието - колата е  свалена с 3 см. и за съжаление вече го усетих 2-3 пъти :(. Поправете ме ако греша, но си направих следната проста сметка: летни гуми 235/45/18 => 18 инча  х 2,54 = 45,72см. диаметър или 22,86см. радиус от центъра на колелото до гумата + 4,5см. гума = 27,36см. от центъра на колелото до земята.  Като направя същата сметка и със зимните 205/55/16 - излиза, че колата ще падне с още 1,54 см., което зимата ще е изродия в тоя снаяг и буци, имайки предвид на кви места опира сега :( . Принципно съм планирал да си взема една цяла яка кора от долу, че едната и без това ми я няма, но основно ме интересува как да проверя какъв е максималният размер на гуми, които няма да опират в колата?

 

Благодаря ви предварително!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и честито за придобивката, само положителни емоции да ти носи! По темата: сметката ти за височината(профила) на самата гума е грешна. 45 е процентно отношение от широчината на гумата(в случая 235х45%=105.75мм височина на радиус). Освен това сигурен ли си, че гумите не са 235/40? Този размер, който посочваш е на доста висока гума, предписанието на производителя за 18 цолов размер е 235/40. Най-добре е да ползваш калкулатор за гуми, като съпоставиш посочените от теб размери, за да видиш целия диаметър на гума+джанта и да си направиш сметка. Аз бих(и използвам) размер гуми, които са посочени от Ауди като препоръчителни. Най-общо изброени са: 195/65/15; 205/55/16; 215/55/16; 235/45/17 и 235/40/18. С тези размери със сигурност няма да имаш проблеми с опиране някъде, независимо дали си със спортно или нормално окачване.

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито,колега!

Сега по отношение височината на гумите :

195/65/15 е 25 инча висока.

205/55/16 е 24.9 инча

215/55/16 е 25.3 инча

235/45/17 е също 25.3 инча

235/40/18 е 25.4 инча. 

Тоест според калкулатор за височина на гумите, от тези изброените най-висока гума е 235/40/18, а най-ниска 205/55/16

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, всъщност това за калкулатора не го знаех, а и dimitrov788 беше прав че съм сгрешил размера - оказаха се 225/40/18 и с калкулатора вече всичко ми е ясно до милиметър. От препоръчителните размери 215/55/16 ще качат с 6мм, но пък ако сложа 205/60/16 хем ще са по тесни, хем ще качат 15мм и въпреки, че не са препорачителни, май ще  е по добре  тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че може да опират някъде, тъй като си със спортно окачване. 1см спрямо 215/55 не е много, но съветът ми е първо да проучиш въпроса дали няма да стържат по калниците в определени моменти.

Плюс това, ако си с 225/40 отиваме на друга крайост-колата ти е станала по-ниска от предвиденото и затова я усещаш доста. :)

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях аз, че с 235 е почти сантиметър отгоре, ама кво да я правя, много сложно ще стане ако реша да продавам тези, за да купя 235-ци, просто лятото ще внимавам с градксото каране и няма да слизам в паркинга на Джъмбо на България, че не моим излезе :hilezh: . А иначе с кого да се консултирам за зимните? най добре ако някой има Б7-ца със спортно окачване - да каже, че на гумаджиите вяра им нямам. Аз четих някакви теми по въпроса ама предимно за пружини и амортисьори се говори, та на края ще взема и аз вместо гумите да си сменя пружините и да си реша мъките. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам Б6, което същото шаси като на Б7. Колата е с фабрично спортно окачване, но зимата карам с 205/55/16, не мога да ти кажа дали с по-висока гума ще опира или не. Аз лично бих сложил 215/55 и не бих експериментирал с размери, различни от препоръчителните. Ако гониш комфорт за сметка на визия и толкова те дразни спортното окачване, сложи обикновено, там ще имаш по-голям толеранс при размерите на гуми.

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aааа.., не че ме дразни, напротив, уникална е стойката, а и стабилността е перфектна, просто се притеснявам да не я раздера много, щото до сега не съм карал толкова ниска, ама щом казваш, че с 205/55 караш и няма ядове няма кво да го мисля толкова и ще слагам препоръчителните 215/55. Мерси! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма да имаш ядове с 215/55, ако внимаваш. Аз рядко съм закачал някоя преспа(лед) зимата. Достатъчни са ти кори отдолу за спокойствие и си наред. :)

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...