Jump to content

Цялостна подмяна на осветлението в купето АУДИ 80


Recommended Posts

Ето ти един пример, при които сайта ти го е сметнал резистора.

Ще използваш бял светодиод, с работно напрежение 3,3 волта и номинален ток 20мА. За да се свърже към колата и при запален двигател (14,2 волта напрежение по инсталацията) да не изгори, ти трябва товарно съпротивление (сиреч резистора). В горната табличка, сайта е сметнал стойността му при един светодиод (560 ома, четвърт ват), а в долната при три последователно свързани (220 ома, осмина ват и спокойно слагаш пак четвърт ват).

180027191.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм от Кюстендил и пазарувам от магазин Елимекс, но дори и да го няма елемента ще ми го доставят. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, необходими елементи за стабилизирането на плафона:

 

Транзистор N-MOSFET IRF510 - 1 бр. (http://elimex.bg/search.html?phrase=irf510)

Транзистор PN2222A - 1 бр.(http://elimex.bg/search.html?phrase=PN2222)

Резистор 4.7 ома - 1 бр. (http://elimex.bg/product/5086/r4-7-10x.html)

Резистор 100 кило ома - 1 бр. (http://elimex.bg/product/5190/r100k-10x.html)

 

Мосфета го избрах с доста запас, за да избегна греене.

 

Схемата, ще ти я дам малко по-късно, че сега са ме напънали в работата с поръчка от 11 сървъра и е малка лудница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я и схемата, малко набързо нахвърляна, ама ако имаш въпроси, на линия съм.

 

180030528.gif



По тази схема, плафона се стабилизира на 123 мА при напрежение от 10.5 волта, до ~



Ако вземеш 4.7 омовия резистор, да е 1/2 ват, няма да сбъркаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш грижи. Виждам предната схема си я правил на учебна платка, ако така ти е по-удобно и така става. Но ако си решил да си ецваш, нямаш грижи и на PCB графичен оригинал.



Или що не я нахвърлям и в двата варянта, нали са само 4 елемента, за 5 мин ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, за учебна платка. Изображението е от страна елементи!!! GND (Upravlenie plafon) е изхода от платката за задържане на осветлението. +12 Volt ти е положителния захранващ кабел, влизащ в плафона. А LED плюс и минус е ясно. Само не забравяй да махнеш 150 омовите SMD резистори от LED лентите и на тяхно място да запоиш мостове!!!

 

180032918.gif

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

усещам как се изказвам на на място, но не знам точно къде да си пост-на питането... сменям си и аз подсветката из купето, но бях свикнал от разни магазини да си намирам готови платки с по десетина диода и светеха прекрасно.. сега  нещо не мога да попадна и се чудя какво точно да измисля понеже за големия плафон искам хубава светлина. Та днес ис купих нещо, което трябва да е лагерен фенер с три батериики, китайски за 2 лева. обаче ми хареса , защото е с 24 бели диода в огледална поставка... проблема ми е , че явно съпротивлението е смятано за трите батерии т.е. 4,5 волта ... нататък не ми е ясно. имам усещането , че този закон на Ом не го е имало в моя учебник по физика :wall:  :wall:

иначе много културно е направена платката, 24 диода , успоредно наредени, има един доста "дебел" резистор, явно няма да стане с него, пробвах нагря супер много, пробвах с още едно съпротивление, май към 1.2 кОма последователно , ама то пък хич не светят диодите ... много, много моля някой по-вещ да ми сметне какво да запоя за да си вържа лампичката и да си свиркам  :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Ако оставиш съпротивлението, което сваля от 4,5в до съответния волтаж на диодите съпротивление 430ома ще ти свърши работа, смятам ти го от 13в да свали на 4,5, тъй като в колата е винаги над 12в достига до 14в, поради тази причина ти го смятам на 13в.

Дано съм ти помогнал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Супер темичка колега.

Да попитам по темата.Някой слагал ли е плафони в краката и как точно се свързват.Ще ми се да си монтирам едни но да ги вържа към модула за да светят заедно с плафоните и да изгасват с тях.Иначе мога да ги вържа директно към бутоните на вратите но няма да са с интервал.

 

иначе аз много се дразнех ,че непрекъснато ми светеха копчетата и бях решил да прокарам инсталация и диоди към командването на фаровете.Но като разбрех ,че на всяко копче осветлението е свързано към съответният контур се отказах.Намерих друго решение.Смених всички бутони (освен на конзолата на вратата) със същите от А4.Те са с диоди и са 1към 1 с тези на 80.Само смених капаците на бутоните да запазя стила на 80.

 

А за километража мисля ,че това е най-доброто решение:

 

http://toniauto-tuning.com/PLA80-1%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D1%86%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B6-audi-80

 

Но е малко скъпичко

Редактирано от drido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чукни ми:

година

Мотор

Модел

и ще ти извадя от ел. схемата към кой пин на кой модул трябва да се закачиш, за да имаш и заводско осветление в краката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...