Jump to content

Смяна на свещи и кабели на 2.8 AFC двигател (Cabriolet)


Recommended Posts

Колеги това е малко нагледно упътване за това как да сменим всещи и кабели на 2.8 V6 AFC двигателя на Audi и VW.. За 2.6 v6 двигателя също би трябвало да е сходна смяната.

 

Това е първата ми "работа" по двигател в живота ми въобще. Никога до сега не съм развивал нищо повече от филтъра за маслото и пробката. Тъй като съм щатите и една такава смяна струва $100-150, реших по чисто български обичай "аз знам и мога вичко" да си ги направя сам.

Използвал съм метода смяна кабел със съответната свещ. Така 1 по 1. Само снимките са малко откъсачни но по-важното се вижда

 

За подмяната използвах

  • Свещи - 6 броя. По предписание и оригинално колата си идва с NGK-BKUR6ET-10 (японски). Те са предварително насроени с точното разстояние между полюсите между 0.9-1.1 мм (0.035-0,04 инча).Може да използвате и Bosch F6DTC свещи.
  • Кабели - в моя случай сложих NGK  57145 на средна цена от около $75. При възможност никога не ги слагайте, по-надолу е обяснено защо. Използвайте по-скъпите Bosch 09356 или Denso 6716141. В България най-вероятно няма да има NGK, тъй като са произведени в САЩ и не са кой знае какво.
  • Anti-seize gel което на български не знам точно как се превежда, но е онова което се слага по резбата на свещите за лесно отвиване след време. Хубаво е да имате и диелектричен гел, който аз не сложих, но е добре да се сложи на връзката на свещта и кабела.
  • Динанометричен ключ. Нужно е да се завият до 22 Pound feet of torque което е някъде към 30 NM
  • Специялен VW/Audi ключ за кабели който допълнително олеснява в махането на старите и слагането на новите кабели и няма нужда да се маха еър-интейка над 3-ти цилиндър
  • Сокет 5/8 - "камъка с който се отвиват свещите
  • Удължител за ключа

*Допълнителни средства - 1 литър Пепси :hilezh:

 

Ето така изглеждат нужните материали

033874786-big.jpg

 

Това е въпросния ключ за буутовете на кабелите

033874789-big.jpg

 

 

Свещите

033874787-big.jpg

 

Първо трябва да се отвори капака и да се локализират къде са 4те поп-болтчета на пластмасовата кора

033879947-big.jpg

 

 

С кръстата отвертка или както аз с ключа за колата отвърам и болтчетата изскачат нагоре.

033879948-big.jpg

 

 

Ето така изглеждат чарковете :nixweiss:

033879949-big.jpg

 

Тъй като откакто господин Фон Клинкерхофен е сложил двигателя преди 17 години, нищо, абсолютно нищо не е правено по двигателя и слава богу за 130 000 мили още не тече масло отникъде. Та имах предвид че за 17 години се е натрупал пясък, особено долу аколо свещите. С компресор с въздух под налягане издухах по-голямата част от пясъка

033879950-big.jpg

 

 

Ключа се пъха през кабела и се завърта надясно да захапе металният буут. После с лекота се изваждат нагоре.

033879951-big.jpg

 

В извадено положение:

033879952-big.jpg

 

После се издърпва другия край на кабела от към "игнищън койла"(не знам как се превежда точно). Както вече споменах, използвах метода свалям кабела, после съответната свещ и заменям с нови 1 по 1.

033879953-big.jpg

 

Вече се открива ясно свещта и следва да вкарам сокета около нея и да отвия внимателно

033879954-big.jpg?r=0

 

Отвъртането на свеща с иначе доста дългото рамо на ключа става лесно

033879955-big.jpg

 

 

Ето как изглежда старата свещ, която е идентична с новата

033879956-big.jpg

 

033879957-big.jpg

 

 

После слагам от "anti-seize" лубриканта само върху резбата на сещта и разнасям с пръст

033879958-big.jpg

 

Навивам torque-wrench-а до 22 паунда (30 нютон метра). В моя случай имам скала и за двете мерни единици, въпреки че те малко се разминават. Все тая :hilezh:
033879959-big.jpg

 

 

033879960-big.jpg

 

Навиването става като първо пусна свеща внимателно (с клещи ако трябва за по-задните цилиндри) като внимавам да не обира пясъка. Навивам я на въка, само с удължението докато затегне и после с ключа.
Въртя докато не изпука ключа и ми "каже", че съм навил достатъчно

033879961-big.jpg

 

След което се свързват буута със свещта, където е хубаво да се сложи диелектричен силикон или там както му казват, който обаче аз забравих да си купя :wall:  но и в бъдеще пак може да се сложи

 

033879962-big.jpg

 

Използвам магическия ключ да сложа кабела. Натиска се докато не се усети и чуе осезаемо щракване. Тъй като са нови и тясни все още :hilezh: изисква повече натискане отколкото при старите кабели.

033879963-big.jpg

 

Инсталирам другия край на кабела в игнишън койла и до тук приключват основните моменти и особености при инсталацията.

033879964-big.jpg

 

И така една по една развъртам и пускам нова свещ (снимките са на рандом мод)

033879965-big.jpg

033879966-big.jpg

 

Така - тук идва момента с разковничето и защо да не се купуват този комплект кабели, които са надписани и се уж със същият ОЕМ размер и дължина. Да ама не. 2-рия кабел, който по принцип трябва да е по-къс от 3-ти се оказа по-дълъг от него. Не само това, ами и самия 3-ти кабел е с недостатъчна дължина. Затова просто им размених местата. В смисъл такъв размених двете дължини, а не просто да включа кой където ми падне, защото сещате се мотора няма да работи както трябва. Т.е. от койла за втори цилиндър кабела отива на втората свещ, съответно и за 3-тия така. Вижте снимката с надписите на кабелите и примерната схема.

 

033879967-big.jpg

 

 

Ето така изглеждат инсталирани всичките кабели и свещи под тях . Синия цвят е малко тип бързи и яростни, но така е :zustimm: 

033879968-big.jpg

 

Ето така изглежда отпадъка. Кабелите обаче се държат за резерва :hilezh:

033879969-big.jpg

 

Накрая се затваря пластмасовия капак, като се внимава да не се счупи по краищата. Отново с ключа за запалването се закрапват болтчетата ( не препоръчително)

033879970-big.jpg

 

А като бонус за колата и добре свършената работа сменям и въздушния филтър с уж по-добър.... Разликата да кажа я има, но не мога да усетя дали е от филтъра или от свещите :hilezh:  Но все пак да е нов - K&N филтър обикновен

-Откачам скобичките от страните на кутията и изваждам стария филтър. След това заменям с нов и ги затварям

033879971-big.jpg

 

033879973-big.jpg

 

После се слага и лепенката, която си идва с филтъра, за да се покаже че по някакъв начин шофьора иска повече мощност от колата :hilezh: . Стикера сам по себе си качва още 10 коня. Не съм сигурен дали другия път като отворя капака няма да го отлепя, но да стои за сега. Като има големи модове някъде в бъдещето може и да има лепенки.

 

033879974-big.jpg

 

Така приключва първия ми по-основен в живота ми много амбициозен ремонт по двигателя. Искам да кажа, че Албена запали от първия път и нямаше нужда от каквито и да е било допълнителни отвивания и презавивания на частите по запалителната система.

 

Вече офицялно мога да се нарека - майстор

 

Надявам се тази тема да помогне на някой със същия 2.8 или със сходния 2.6 двигател да сменя свещи или кабели за първи път... :zustimm:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер колега.Ето ти една снимка на кабрио,която моят син ми прати от Щатите:

da41bca7207b8ce9.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този кабриолет в момента се продава. Тези дни случайно му попаднах на обявата. Същата снимка е използвана за обявата или поне от същото място :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...