Jump to content

Audi A6 3.0TDI, пуши от капачка за маслото


Dan4ote

Recommended Posts

Здравейте,

 

забелязвам от известно време, че колата припушва докато загрее - бяло-синьо-сиво(не мога да го определя точно), в последствие не съм забелязал да пуши. Днес отворих капака докато работи и припушваше отзад и видях, че излиза пушек от пръчката за маслото. Отворих капачката за маслото и от там излизаше. Сложих си ръката, не усещам да духа но видимо излиза пушек. Забелязах, че пропушва и от мястото на снимката, където съм го очертал със синьо(другите две очертания не са мои, ползвам снимка от нета). Масло не е губило последните 10к км, антифриз-също. Сещам се за запушена картерна вентилация, някакви други идея?

Колата върви много, не излизат грешки, работи равномерно, като я настъпя здраво не пуши грам, дори и черно, въпреки че нямам DPF.

Благодаря предварително!

post-5180-0-46260900-1409244619_thumb.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я си премери компресията и ще ти стане ясно!

щом духа от отдушника на картера-сегменти. на колко хил. е тази кола, да не си я прегрявал?

лично мнение, ако някой има нещо да добави :lupe:

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите са в цилиндъра и все там сипват нафта, за да се излее в картера – трябва да ти пропускат всичките сегменти на някое бутало ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи днес закачихме на диагностика за дюзи на vagcom, показваше на четири: 0.0, на едната -0.1 и на другата 0.1. Казаха, че били перфектни. Замерих нивото на маслото и се оказва, че  е над максимума, източих 500гр с машина, сега е под средата, за сега не виждам да пуши отзад, но ще пиша пак. Загледах се при отвита капачка за маслото и работещ мотор, излиза сиво като пара ми мяза, не духа като си сложа ръката или като поставя капачката на отвора отвита, не мърда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата има ли ДПФ? Как така източихте 500 мл - препълнили ли сте го или изведнъж се покачи?



Sag дюзите пръскат в горивната камера на буталото, ако пълни с нафта маслото, трябва пост инжекцията да е била активна поради ДПФ регенерация.

Ако дюзите са чао и колата е с катализатори то тя трябва да пуши жестоко и да мириши на юто.

 

Проверяваш ли на Q7-цата дали не се качва нивото на маслото?

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DPF няма, поне по PR кода не излиза, по накрайниците има супер малко сажди. При kick-down няколко пъти съм се заглеждал и много рядко съм виждал черно, отново минимално количество, доста рехаво.

Маслото съм го гледал един път след смяната, някъде след 5000 км, беше на макс, но сега се заглеждам, че тогава е било над макс. Днес го гледах пак, има едно топче на пръчката - до върха на топчето беше в масло и видях, че има една резка под топчето, където трябва да е макса. Днес източихме някъде около 500 мл и падна около средата между мин и макс.  Сега съм на 10 000 км без малко, мисля на 12 000 да го сменя. 

 

Колко масло събира този мотор, никъде не намирам инфо. В сервиза казаха 7.5 ~ 8 литра?

Редактирано от Dan4ote
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Пише 160к, не знам дали е на толкова. Ще следя стриктно нивото на маслото, не съм доливал до сега.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде мога да премеря компресията, колеги за да знам дали мотора е проблемен, че тези пари от пръчката за маслото ме притесняват, въпреки че мотора пали перфектно и работи равномерно. Получих различни мнения, като запушен катализатор, клапан картерни газове. По някой път при натискане kick down от 6-та се изключва турбината и влиза в авариен режим, не се оправя докато не изключа и включа колата отново. Грешката излиза "регулатор налягане на турбо".

Когато давам газ, от пръчката спират да духат пари и след отпускане на педала, след известно време пак започват. Сутрин на студено също не излизат. Има един маркуч, който влиза след въздушния филтър, предполагам е за картерната вентилация, който на входа след филтъра е със силно наслоена черна мръсотия. Ще съм благодарен ако ме насочите към някой колега от форума в София, на който да я закарам и да си каже мнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледа се на 12 и 13 канал в вагком стойностите на дюзите, ако нямаш компресия на някой от цилиндрите ще имаш голяма плюсова стойност. Моторче за турбо явно трябва да си купиш. Маслото работи между 90 и 120 градуса и е нормално да излизат изпарения от конденза и по-малко пушек изпуснат от сегментите. Виж когато колата е студена дали излиза пушек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Днес сутринта като я запалих и дръпнах пръчката, не излизаха пари от пръчката

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава не мери никаква компресия. Ако почне да духа от сегментите, ще разтопи буталата и ще го усетиш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема беше сходен, колата пушеше на място и миришеше доста люто. Иначе вървеше нормално и не излизаше пушек когато се движа. Късно обърнах внимание на това и резултата бе пробити два клапана на единия цилиндър и беше вкарала нафта в маслото. Целият проблем дойде от дюзите, които бяха много зле, но по необясними за мен причини ваг кома не можа да ги хване(може би калпави диагностици), а го констатирах чак когато ги свалиха и ги замериха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вагкома не хваща всичко...ако дюзите пикаят ще мирише и ще попушва малко бяло и ще има кафяв отенък кюнеца, нищо, че си с ДПФ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Случаят е приключен, оказаха се дюзите и благодарение на колегата petarik, вече са оправени и колата не пуши, отзад не мирише гадно. Усеща са доста по пъргава, мотора е една идея по тих, за разхода не мога да кажа още, но и преди не беше висок. Пепи, още веднъж ти благодаря за всичко, жив и здрав да си!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Добре,нали по-напред ти бяха казали че са перфектни?Какво се оказа?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, дюзите не бяха перфектни, въпреки, че на първото място, където ги гледаха, лицензиран bosch сервиз, казаха че са, но мен доста ме усъмниха и затова направихме диагностика с колегата kpematop, където се видя, че не са въобще перфектни. 

Като допълнение за маслото ще добавя, че след като източихме 500 мл, на другия ден ми светна лампата за ниско ниво на масло, което ще рече, че не е било над max. Малко е шибана тази пръча за мерене с това топче най-отгоре. Смених маслото за всеки случай и източихме 7 литра и 300-400гр., без филтъра, това е за пробег от 10 000 км. Сега съм с ново, за 1000 км всичко изглежда наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...