Jump to content

Проблем с климатроника


Omega_a

Recommended Posts

Колеги изчетах доста теми във форума, но не намирам решение на моя проблем.

Проблемът е следният: Имам ауди а6 2,5тди 2002г още като я взех и забелязах че ел перката отпред на радиатора не тръгва, пуснах директно + и - и останових че не работи, смених я с работеща и един месец всичко беше ОК. Сега пак не тръгва перката, подадох и ток директно и тръгна. Тази перка винаги при пускане на климатроника ли трябва да тръгне? Днес я закачих на Ваг-ком с един приятел и той набързо изтри грешките преди да съм оспял да си ги запиша ( и сега немога да кажа какви бяха) но по спомен " High press"", нещо свързано с високо налягане, предполгам защото перката не се включва. Направхме тест ( в Meas Block може да се гледа какво е налягането в системата при изгасен двигател беше 7,2 а като го запалих и пуснах климатроника вдигна до 21, достраша ме и го спрях, перката не се включи, и грешки не записа.

Бушон 25 е здрав, релета несъм гледал защото незам къде се намират и кой номер е релето. Датчика който е отпред на радиатора погледнах дали буксичката е добре, няма видими причини да не работи.

Та ако някой знае какво , как, и къде да проверявам да напише. 

Благодаря Ви. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още един бушон, като свалиш кората над краката на шофьора на шината с релетата ако не бъркам е 40А. При мен изгоря перката смених я с нова и след няколко дни даде фира въпросния бушон и след смяната му всичко е наред. Провери го......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще я сваля да проверя бушона и релето. Интересувам се и по какъв начин се командва пускането на перката. При пускане на климатроника веднага тръгва перката на първа скорост или пускането на перката минава през датчик който следи налягането и той определя кога да е включена. Ако е с датчик как мога да разбера дали работи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест първа скорост на перката не се командва от датчик, а тръгва с пускането на климатроника така ли? 

А този датчик който е отпред на радиатора ( пресостат мисля че се казва) включва втора скорост на перката при по-високо налягане и не дава на компресора да тръгне при липса на фреон в системата. 

Правилно ли съм разбрал? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето линк към темата на колега от MB Клуба в техния форум :

 

Тук има подробно описан принципа на работа на климатичните системи.

 

http://bulgaria.mercedes-benz-clubs.com/bg/articles/air_conditioner/287/de/001

 

 

Колкото до Пресостата да правилно си разбрал, той пуска компресора или го спира в зависимост от налягането в системата (ако няма фреон не пуска компресора или ако налягането се повиши над допустимото при не работеща перка например го спира за да не се повреди системата) , колкото до перката мисля че и за нея идва сигнал (маса - ) от пресостата и пак при ниско налягане не тръгва перката.

 

Иначе и при мен е така пускам климатроника и перката тръгва.

 

И друго щом имаш приятел с VAG COM опитахте ли от Otput tests да да минете през процедурата за тест и да видиш дали ще тръгне принудително?

 

( едит: ) П.п. Провери бушона много е вероятно да е от него струва 1лв. и проверката му отнема 5 минути!!!

Редактирано от ecko_becko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега  21  атмосфери  са  над нормата ваутодатата го дават макс 20  имаш пренадуване в системата   ,не знам къде  е проблема  но те съветвам  наред с останалите проверки  да  обърнеш  внимание  и  на капилярната тръбичка  имаш ли  идея  какво количество фреон  имаш в системата  ,щом ти дава грешка  за пренадуване  значи  датчика  за  налягане  работи 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги. Вчера, а тъй като гледам и днес няма да има време да погледна предпазителят ( 40 амеровият ) и релетата на перката. Като проверя ще пиша какво се случва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги. Проблемът с перката на климатроника е решен. Както повечето от вас предположиха вината беше в изгорелият 40А предпазител. ( в моят случай предпазителят по скоро беше счупен телта се бе разпоила от крачето което се мушка в клемата ) Смяна с нов и всичко е супер.

 

Благодаря много на Колегите който помогнаха за решаването на проблема.  :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...