Jump to content

Странно виене, все едно от лагер.


pepo07

Recommended Posts

Здравейте. Имам странен проблем. Колата е ауди а3 1.9 90к.с. 97 година. Когато вдигна 60 км/ч започва да се чува леко виене. Колкото по-бързо карам , толкова по-силно се чува и при 110 някъде шума става доста силен. Виенето е все едно от лагер и когато завия на надясно , дори и леко шума спира, а като дам наляво става леко по-силно. 
Ходих на преглед на ходовата част и се оказа, че като се вдигне колата с гумите във въздуха и не се чува това виене. Прегледаха ми лагерите и ми казаха, че са добре и нищо им няма. Въпреки това отидох на майстор и смених предния десен лагер, защото колелото имаше лек луфт, но шума пак не спря. Прегледаха ми и те останалите 3 лагера и казаха че са напълно в ред и че според тях този шум няма от какво друго да е освен от гумите. След това смених и четирите гуми , но шума си остана абсолютно същия.  Някой има ли идея от какво друго може да се чува това виене освен от лагер и гума? Шума не се променя в зависимост от това дали давам газ, дали съм на предавка или нещо друго. Зависи само от завиването и от това колко е висока скоростта с която се движа.
Моля Ви помогнете , благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-ма майстори въртяха колелетата за да видят дали е лагер и всички бяха сигурни че другите лагери са добре.Възможно ли е да е от нещо друго? Не ми се иска да сменям и другите лагери ако не е от тях.. :/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато вдигнеш колата лагерите не са натоварени, и трудно ще се чуе шум. Все пак си мисля че е най-вероятно да е заден десен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, смени си майсторите, вдига се всяко едно колело и се върти индивидуално.Задалжително въртите и задните, защото метала предава, много често ми се случва да излизат и задни лагери за смяна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И индивидуално , и по всякакви начини са въртяни и съм ходил при 3 различни сервиза, винаги са ми казвали че всичко е наред с лагерите. Има ли някакъв начин да се разбере кой лагер е когато почти не шуми ненатоварен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето само смяна на лагера е единственото решение. Като за начало седни отзад и някой да те вози за да чуеш да не би да е заден лагер. Ако не е отзад просто смени и другия преден лагер. Дали е бил проблемен лагера може се види с голяма точност чак като се свали. Обикновено е хубаво да се сменят по двойки предните лагери, след като единия вие е въпрос на време и другия да почне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

To аз съм сядал отзад за да чуя но проблема е че не мога да се ориентирам от къде идва шума. Мислих си че е отпред вдясно , но явно не е (ако въобще е лагер). Мерси за отговорите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно същата история при мен. Вие от 70 до 90 км/ч, а след това спира. Като свия наляво спира, а като изправя - пак започва. Смених преден ляв лагер - без подобрение. Няма луфтове на колелата, но знам ли как мога да проверя дали наистина лагера е скапан. Сега се чудя какво да правя - да сменявам заден ляв или направо да сменя и другите 3 лагера?

Редактирано от plamenbv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да има луфт на виещия лагер. Понякога заради шума от накладките е трудно да се чуе лагера, когато е вдигната колата. По-лесно е да се свалят или раздалечат накладките, и тогава да се върти гумата. Направете го на двете гуми, и вижте дали има осезателна разлика в шума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове имам абсолютно същия проблем и аз. От 60 почва да вие и до 100 вече пускам музиката на макс... Доста идиотско звучи все пак да няма как да разбереш от кой точно лагер идва, а за 4 ми се струва, че ще ме поодерат  :vielposten:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе пичове, може ли десет дена да предъвквате прост казус, и никой да не вземе да си смени тъпия лагер.... Толкова ли пък е скъп заден лагер за 3-ка, че само жалби и никакви действия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добрe бе Влади, поправи ме ако греша, но задните лагери са заедно с главина и да кажем един СКФ струва средно 150 лева. Един преден СКФ струва 75.

 

Това прави 300 за два задни + 150 за два предни. Плюс работа по 40ка на един, това прави 380 за два задни и 230 за два предни (при положение, че е добре да се сменят по двойки).

 

Това ако за теб е без пари - здраве да е. Пък темата може и 10 месеца да се дъвче. Kакво лошо има?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма лошо, ако темата е просто за убиване на времето, но ако е за решение на проблем, то имате достатъчно инфо за действие. Не съм казал да се хвърлите урбулешката на смяна на де що има, но пробвайте това, което ви е дадено като сламки.  Написах ви по-горе един добър начин за проверка, но май никой не го пробва, само мрънкате, че си е е... м...!

Е, как да ви помогнем без да положите усилия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За начина който си казал.. то така или иначе когато е вдигната колата няма абсолютно никакъв шум на задните колела, било то със или без накладки.. и някак си не ми се иска да разбазикам примерно оригиналните задни лагери ( да кажем че са оригинални) и да се окаже че проблема не е бил в тях, ами в предния и + това да дам излишни 250 лв (за мен това не са малко пари). Та затова чакам някой които е минал по-този път както 2-мата колеги но е решил проблема да се изкаже . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен музиката продължава. Сменихме и задният ляв лагер и продължи виенето. :Х След това майстора реши да види дали отдясно няма нещо, въпреки че всичко сочи лявата страна. Когато е разглобил отпред е видял, че на вътрешното каре 4 от 6 болта са скъсани и ги няма, един е разхлабен, а само един държи. Не знам колко време съм карал така, но реално не съм усетил никакъв признак, че е такова състоянието - нито тракане, нищо. Сменихме чашката, сложихме нови болтове, но все още продължава да вие...

 

Възможно ли е ако съм карал така по-дълго време, да съм скапал лагер(ите) на диференциала? Какви са признаците, че е тръгнал лагер на дифа? Скъпа ли е подмяната им?

 

Питам, за да знам да се хвърлям ли да сменявам лагери на диференциала или да търся причината другаде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление и аз все още не съм открил какъв е проблема. Единствено си мисля как да се разбере коя е страната от която вие. При мен звука се чува по-силно когато завия наляво. Тоест би следвало десния ми лагер да цвили?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...