Jump to content

Вакуум маркучи/управление на 2.5 ТДИ


TDI_Fan

Recommended Posts

Колеги имам съмнения че вакуум пътищата за управление на клапаните (турбо,ЕГР,плавно гасене) не работят както трябва и сикам да ги изпосменя. Не нзам обаче какви мъркучи да взема и то къде. Преди за 1.8Т бях вземал едни силиконови и се оказаха тотален "ташак". В ЕТКА дор не пише дебелината на мъркучите а само дължината им - някои знае ли колко милиметра са стандартните - 2 или 3 мм? Също така различните троиници и 90 градусови ъгли май само в оторизирания мога да взема :( Как мога да стигна до вакуум-резервоара? Доста неприятно се оказа и токачването на мъркучите и частите понеже са доста спекли и не е ясно кога ще се откърти нещо :( Някой има ли информация колко psi вакуум трябва да има накрая на мъркучите?

Ето и една схема на вакум-пътищата за управление:

53c07581d65ae9f5.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам темата, дали ауди 80 1.9тди 1Z има такава система за плавно гасене ? Ако има къде е ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI_Fan аз си ревизирах цялата вакуум-система, при мен всички маркучи са в добро състояние, само по-тънкия за клапата за плавно гасене беше малко разшлякан в краищата. Установих, че пластмасовите клапанчета бяха дали фира тотално - говоря за еднопътния след вакуум-помпата и този за клапата към кулера и си пускаха 2-посочно. Смених ги, после установих, че по време на работа на мотора има загуба от 0.2 атмосфери между вакуум-помпата и ЕГР/турбо-актутатор, но тях ги отдавам на постоянната компенсация на N75 и N18, иначе по спомен май беше около - 0.6 -0.8 вакуума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен колеги. Аз имам сащо ауди А6 2.5 тди с подобен проблем. Каде ли не се ровех в интернет, питал сам не помниа вече колко майстори в  Атина.....а тук както знаете като чуят за дизел ме гледат като индианци. Отчаях се вече.   :nixweiss: Няма мощност колата. Достига максимум 2-2800 оборота . Автоматик е 2001 година. а двигатела работи като часовник.даже не типично за дизел меко и безшумно.Почнах от дебитомера защото веднъж от там беше. Смених го- нищо! пробвах с вкл.дебитомер но изваден от тръбата. вдигаше от раз до 4500-4800 оборота. карах си я така около 2 седмици -супер.А после падна мощност пак. оказа се мап сензора буксата нещо не бе наред ,то даваше контакт то не. а след това се почнаха големите мъки. взе да пуши черен дим и не вдигаше обороти.нито мощтност. направи ми впечатление че между двата охлиува на турбината беше вси4ко в сажди. Извадих я.почистих цялата.нов комлект уплатнения,пръстени,втулки и т.н и разбира се я закарах на центровка.НО ПАК СИ ОСТАНА САЩИЯ ПРОБЛЕМ. не вдига обороти,няма  :wall: мощност!!!! Моля ако знаете даите съвет ,а то вече откачам от нерви. Мап сензора ли да смениам, нов катализатор ли????? клапан n75 ли???? или...... не знам . а и пак си изкарва пушек малко между охлиувите на турбото. това нормално ли е ?   :wall:   :flehan: PLEASE HELP! Забравих да допалня...лампата на таблото на аир бак-а ми свети още защтото биах катастрофирал и смениах брониа фарове,радиатори всичките.Да не би да си стои от тогава на авариен режим и с блокирал десен предпазен колан. В сервиза ми казаха че трибвало да сменя и двата колана с ел. платките!?

 

провериаваха я 2 пъти на ваг ком за грешки....и пак нищо  :stupid:  Моля пмогнете..дайте съвет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да направиш някакви логове за всеки случай с ваг-кома. Канали 000, 004, 008, 010, 011. А колегата ogip - къде се намират тези клапанчета и колко са на брой?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само логове , а не е лошо и да пусне нова тема защото тази е за вакуум пътищата а не диагностика на даден проблем!

 

Имайте рпедвид че клапанчетата им трябва малко по-силно налягане за да заработят (това го знам от 1.8Т след като купих калапни за нищо) - най-важното все пак е да издишат. Иначе аз моя клапан го промих с ВД-40 и е ОК.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Coresnet благодаря ти за съвета. днес я карах на специалисти и ми изкара грешка в MAP сензора - не отчита стойности на налягането.пробвахме с друг от едно А6 алроод. пак сащото. та ми казаха да сменя кабела.Да,ама този кабел отива кам борд компа. отидох на ел.техник и ми смени само буксата към Мап сензора...пак същото- без промяна.достига 2000 оборота на празен ход.А като тръгна да я карам със зор вдига 1700 и мах скорост 50-60 км. разболях се с тази моя кола. :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигнала от МАП сензора отива до компютъра (ECU), точно три кабела са. По принцип ако имаш повреден МАП няма да може да се регулира налягането на турбото и колата ще работи с някакви аварийни стойности и доста намалена мощност. Трябва да се види колата и за други грешки, а най-добре ще е и да се направят някакви логове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Все не ми остава време да пиша - премерих вакуумите при мен 1,1 след помпата и 0,9 на актуатора на турбото.

 

Направих и следния бърз и лесен експеримент - закачих помпа круша (по диея на колегата ogip) на мъркуча след вакуум помпата (там където се разклоняват към сервото и към управлението на турбото и клапата за палвнао гасене). Напомпих я на вакуум и не изпуска. Запалих колата (  явно само на контакт  не работи Н75) и изпусна понеже заработиха клапаните, напомпах пак и не изпусна докато не изключих колата. В тоя ред на мисли мъркучите не изпускат, а старнното е че губи налягане 0,2 до актуатора на турбото. Предполагам причината е в импулсната работа на самия Н75.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Даже ако ги хванеш с ръка ще усетиш пулсациите колко бързо работят, а иначе това им е работата на тия клапани - да отпускат от време на време вакуума през входящата тръбичка от въздушния филтър, за да контролират положението. При мен загубата също е -0.2.

 

Само набързо се видяхме с теб, трябва да продължим по-подробно разискването на душегубите някой път :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е въпросния мъркуч излизащ от разклонението на вакуум помпата и подаващ вакуум на всикчи управляващи клапани:

56e127e358ff65e5.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Понеже темата е за вакуум-управлението пускам линк към темата на колегата Ogip за чистене на управляващите соленоидни клапани на ЕГР-а и турбото - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=166856

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...