Jump to content

Масла, консумативи и планово обслужване на A3 8P


Moonland

Recommended Posts

Сензорът мери като основни параметри темепратурата, променливата на вискозитета и относителната диелектрична константа. На база на събраните данни определя качеството на маслото в реално време. 

 

Такива сензори се слагат в последно време от немалко автомобилни производители.

При A3 8P мисля се слага при всички двигатели след определена МоделГодина. Коя точно - не знам, но със сигурност след Фейслифта на модела. Реално от момента, в който се въвежда динамичното изчисление на LL сервизния интервал.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 548
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

приятелю, колкото и да е сензор и т.н. недей да му се доверяваш за това след колко и кога да си сменяш маслото. един съвет от мен. и за двигателя ще е по добре!

Link to comment
Share on other sites

Колеги, вие за Castrol EDGE 5W30 5л. туба чували ли сте? Аз все си мисля че по голяма от 4л. нямаше. Сега трябва да купувам, та викам да се допитам до вас та да не се прекарам с някой ментак.

Link to comment
Share on other sites

Чували сме, че 5 литровата я пакетират в Турция. Дали маслото е наливно обаче не мога да твърдя. Но е факт, че 5 литровите разфасовки са по- евтини от 4 литровите.

Link to comment
Share on other sites

Щото колегата "gsb" ми вкара следните оферти:

CASTROL EDGE 5W30 1L       30.00 - 35% = 19.50 лв      

CASTROL EDGE 5W30 4L       108.00 - 35% = 70.20 лв      

CASTROL EDGE 5W30 5L       132.00 -35% = 85.80 лв

 

и се чудя какво да взимам - дайте малко акъл :)

Link to comment
Share on other sites

Тъй като днес най-накрая стигнах до това да си сменя задните накладки (На заводските вече им бе наближило време, не ми се рискуваше още, макар че като ги свалих и измерих - имаха поне още година живот до минимума...), искам да внеса малко яснота по въпроса, тъй като из раздела плава непълна информация (полезна тема):

 

Задни спирачни апарати и накладки:

 

Припомням, че спирачките на A3 8P (и предни, и задни) варират според МоделГодината, моторизирането и наличието или отсъствието на quattro (ЦЪК!)!

 

Конкретно отзад, освен няколкото размера дискове (посочени в горния ЦЪК), съществуват и 2 вида спирачни апарати:

 

CII-41HR:

 

leon-mk1-8239.png  CeXRszd.jpg

Специфичното при тях е наличието на странични скоби, оцветени в синьо на първата картинка, които се виждат и съответно монтирани на снимката. Накладката има 2 ямки (видими и на 2-те илюстрации), формата и е съответна. При този тип автомати, наличието на страничните пластини е задължително! Недопустима е липсата им! Те (пластините) вървят в комплект с накладките и следва да бъдат заменени при смяна на накладки, също както самозаключващите се болтове за апаратите, които също са в комплекта.

 

 

C-38:

 

golf-mk6-4.png   gHF354y.jpg

 

Накладките се отличават по "учишките" (които представляват пружина) от задната си страна. Пластини подобни на тези за CII-41HR не се прилагат и не вървят в комплекта!

 

515a9a2c3fd2b84144170a06755dcaa5_800x600 

 

Преди да поръчвате накладки трябва да се уверите, че те са подходящи за вашите спирачни автомати (спрямо МоделГодината, моторизирането и задвижването на автомобила).

Сложих ATE Ceramic накладки, любопитен съм какъв ще е резултата по отношение на спирачен ефект и "сажди", каквито вече не би трябвало да има в класическия им вид. Ще споделя опит като събера такъв  :)

 

rrKaDor.jpg

Edited by Moonland
Link to comment
Share on other sites

Информативно да кажа днеска смених тампоните на двигателя, които са на магарето (двата кръгли, които са един над друг) и изчезнаха вибрациите при потегляне за които бях писал преди и си мислех, че съм попаднал на дефектен маховик и съединител (понеже ги сменях и тях преди 3-4 месеца ама всичко си е точно с тях). Отделно имаше едно леко подобно на разлашкване като сменях скорости и то изчезна явно и то е било е от тях понеже цялата тежест на двигателя при потегляне и ускорение пада точно върху тия 2 тампона. Сега и самото поведение при ускорение на колата ми се струва някакси по-добро.
За тези които се чудят колко тампона има двигателя като мене се оказват, че са 5 на брой. 2-та кръгли за които говоря - те са на магарето един над друг, има един който е като пръчка и единия край влиза във въпросните кръгли тампона другия край му е на скоростната кутия, той пак е зад двигателя и има още 2 от ляво и отдясно на двигателя, които са хидравлични.

Link to comment
Share on other sites

Днес смених:

Масло- Castrol 5W40

Филтри-Въздушен и филтър купе MANN

Масления не видях каква марка е!

Горивен сменях миналата година и реших тази година да го пропусна!

Цена за всичко + труд- 120 лв.!

Link to comment
Share on other sites

Момчета, оправих гумите и джантите за зимата, но май дойде време за масла и филтри...

Мотора е 2.0 ТДИ BMM с DPF.

Колата е на 146000км

Масло Castrol edge 5w40 DPF или друго бихте сложили..

Последната смяна е преди 11000км, да я държа ли до 15000 или да го сменям сега?

BMM колко литра събира ?

За BKD видях, че е 3.8л.

Мерси

Link to comment
Share on other sites

Тези 11000 ти ли й ги направи? Помня кога взе колата и е възможно и да си ти принципно.

Иначе да купиш кола и да не й смениш маслото само защото продавача те уверява, че го е сменял е доста безотговорно меко казано :).

Castrol Edge е много добър избор стига да е оригинално в което не знам как точно ще се увериш в България.

Link to comment
Share on other sites

Чудя се от къде да го взема за да е оригинално Edge..

На края ще я закарм на майстора ми и той каквото намери..

Цитиране на предходно мнение!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Привет Колеги,

 

Ще съм благодарен ако някой сподели мнение за следните масла:

 

- Divinol - Germany

- Yacco - France

 

Ако няма скандални, негативни мнения, ще ги наливам на едно ТФСИ и БКД.

 

Мерси

Link to comment
Share on other sites

Якото само положителни неща...другото не го знам. Аз сега съм с мотул....но смятам да се метна на якото да го видим. Казват , че нямало ментета и се води "бутиково".

Изпратено от моят LG-D855

Link to comment
Share on other sites

Аз също поради тази причина.

Явно ще успея да взема нещо директно от вносител и това ме блазни също ;-)

 

Иначе мой познат с дизел, призна без бой, че след като е минал на Яко, колата спряла да го "пипа"!

Ще споделя тези дни цени, ако се стигне дотам.

Link to comment
Share on other sites

Аз мога да споделя само, че почти никой в централна Европа не е чувал за Яко (пък колко е бутиково не знам). Нямам личен опит с него.

Според мен нещата варират и от модел/вид масло до друг дори в рамките на един и същи производител. Твърде широко е да се говори за всички масла на един производител. Шел например имат и долнокачествени, и много добри масла.

 

Най-важно си остава да се сложи подходящото като тип и стандарт масло за конкретния двигател. 

Link to comment
Share on other sites

Привет Колеги,

 

Каква е най-добрата опция за ксенон крушките на нашите 8П?

И също цена / качество.

Сложих на Б7цата ОСРАМ за около 110лв/крушка, има ли по-изгодни оферти от колеги от форума или др.?

 

Мерси предварително

Link to comment
Share on other sites

Ако става на въпрос за D2S Крушки аз когато сменях на моята видях че вътре са Осрам 4100к, Преди да закупя колата е обслужвана само в официално представителство в италия. Предполагам, че за 10 години са сменяни веднъж, но съм почти обеден, че и стоковите са били такива. Иначе наскоро ги сменях и цената им в ЕМАГ е 70 лв. на брой. Не се подлъгвай да ги купуваш от неофициални търговци, гледай кутията на крушката. На пазара има китайски, визуално са същите нямам впечатление как работят и дали ще имаш проблеми с тях. Разликата в външния вид е на оригиналните на кутията има лепенка оригинал лъскава, а на китайските тази лепенка си е отпечатана на кутията. Иначе в Али експрес се намират за 50 лв. двете, предполагам че тези в ОЛХ са такива. Аз лично предпочетох да ги закупя от официален представител, моите ги набарах в ЕМАГ на някакво намаление бяха 55 лв броя. Задължително сменяй и двете, и да знаеш смяната е много трудна отиди прия някой който го е правил, иначе рискуваш да счупиш много крачета на запалката и на захващането. Успех!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

След като минах 12 К км без никакви проблеми и забележки с Castrol Edge Titanium FST 5w40, отново заложих на него + обичайните филтри.

От време на време започна да щрака едното външно каре, съответно смених и двете- 72 лв/бр.

Edited by Vantage
Link to comment
Share on other sites

От време на време започна да щрака едното външно каре, съответно смених и двете- 72 лв/бр.

Това ме очаква и мен. Още не щрака, но при тежко ускорение имам вече вибрации от дясно. Уви, дясно външно каре си заминава.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...