Jump to content

Масла, консумативи и планово обслужване на A3 8P


Moonland

Recommended Posts

И при мен беше дясното- съответно при тръгване с малко повече навит волан и при паркиране, щракаше и беше много неприятно. Сега се радвам на тишината. :)

 

След 15 К км с колата и само наливане на нафта, това й е първият ремонт...направихме й сефтето. :hilezh:

Редактирано от Vantage
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 548
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

След като минах 12 К км без никакви проблеми и забележки с Castrol Edge Titanium FST 5w40, отново заложих на него + обичайните филтри.

От време на време започна да щрака едното външно каре, съответно смених и двете- 72 лв/бр.

Трябвало е да смениш и вътрешните за най-сигурно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обмислях да сменя и вътрешните, но се отказах. За сега всичко е точно...ако за в бъдеще евентуално се появи нещо, пак ще я разхвърляме на операционната маса на бързо. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е заедно отделно е предлагат някакви китайски уш стават но нестават по малък е отвора и не влиза шлица или втора употреба или нова

Редактирано от scream_rs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

тъй като дойде време за смяна на масла, филтри и т.н. и без да се сещам миналата година какво масло налях на колата а и ограниченото време което имам за търся подобни теми, искам да попитам, днес ми наляга 5W40, а по спецификации поне по сайтовете които открих дават автомобила да работи с 5W30 и 5W40, грешка ли е че е с 5W40?

 

Двигателят е 1.4 TFSI (с турбина)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W30 което дават е най-вероятно LongLife маслото.

5W40 не е грешка, но по-важното е дали отговаря на спесификацията, която е предписана за твоя двигател? Има си нормативи, можеш да видиш каква VAG норма е предписана и да видиш съответно дали маслото, което са ти сипали я покирва. Нещата не опират само до вискозитет. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moonland, дали ще издържи 1 година :) Защото реално другата година по това време ще го сменя, на година навъртяните ми километри са 5000. Въпросът ми е дали може да повреди нещо за този период. Реално наистина не карам толкова много. Маслото е Mobil 5W40 Fully Synthetic.


Така реално изглежда тубата, някой ако има информация да ми каже, иначе сега ще търся в Google за това масло.
SKunSXh.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам, но няма как да се даде категоричен отговор :) Нали се сещаш, че освен общия пробег зависи как я караш тая кола, дали тия 5000 км ги навърташ на 10 пътувания по 500км или на 1000 отсечки по 5км, при които двигателя никога не загрява напълно! Дали я юркаш студена на 5000 оборота или съзнателно не надминаваш 2500-3000 докато не загрее.... Факторите са много, не става тук толкова въпрос за това дали ще издържи или няма да издържи, а дали (ако е неподходящо, което не знам) няма да допринесе за по-ускорена амортизация на двигателя... 

Най-вероятно няма да имаш проблеми, но все пак - всички тези спесификации и предписания са правени с нещо предвид...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах, но все пак 5W30 е по - добрият избор :) Иначе колата не се юрка, а кара детето на градина и никога не е вкарвана в червените обороти - т.е разбирай че се кара като баба. И преди да тръгна така или иначе колата има 10 минути през които е запалена и вдига около 55 °C преди да тръгне за някъде ( в повечето случаи). Това ми остана навик от преди да оправя проблема с разтегнатата верига, тъй като бях решил че щом тракането изчезва при топъл двигател ще я подгрявам предварително, но това вече е в миналото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оглед на факторите, които си описал, режим и стил на каране, до следващата смяна след една година - не се притеснявай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W30 определено не е по-добрия избор ако става дума за LongLife масло! И аз не мисля, че има от какво да се притесняваш до следващата смяна, но все пак следващия път подбери предварително масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще те успокоя, аз не знаех за тия спецификации и карам вече 1 година с 5w40 спецификация 505.00, а трябва да е със спецификация 505.01 понеже това с което съм не ставало за турбо коли и за помпа дюза ама навъртях 10 000 км и 1 година и не съм намерил някаква разлика с преди, нито някакви проблеми от маслото. Тия дни ще го сменя тоя път с 5w30 505.01 пълна синтетика както е по каталог(не е лонг лайф). Та и аз се чудих, четох по разни форуми дали е проблем ( и чуждестранни) навсякъде казват, че не трябва да се кара с такова ама никой не е дал ясен отговор защо е така. Та карай смело :D както казва Mooland най-вероятно може да има по-голямо износване на частите в двигателя ама за 1 смяна не е фатално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен при първоначалното обслужване ми бяха сложили 5W30 Motul. Колата го ядеше по литър на 3-4 хиляди. След това си минах на 5W40 (отговарящо на Audi спецификацията за моя мотор) и нещата заспаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Днес смених маслото и филтрите.
Масло Castrol Edge FTS 5w30 5l - 76лв
Въздушен, маслен и филтър на купето Hengst - 47лв (бях купил и горивен филтър, но беше грешния размер)
Смяна - 25лв. 
"Майсторът" не можа да смени филтъра на купето, без да махне цялата жабка, но все пак се справи..
Колата събра повече от 4 литра масло, даже като гледам тубата, надали остава повече от 400-500мл..
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв двигател е това? Маслото от къде е поръчвано , много евтино ми се вижда. Верно ли майстора е махнал цялата жабка за филтър купето?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е от семеен приятел, който бачка в Castrol Варна.

За майстора...какво да ти кажа, следващия път сам ще си ги сменям консумативите, само не знам маслото къде ще изхвърля после...

Двигателя е 2.0 TDI BMM

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте искам да си сменя маслото в скоростната кутия.Мотора е 1.9tdi 105 коня с ръчни скорости.Какво масло трябва да сложа 75w80 или 75w90,защото всеки ми казва различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наясно си, че то няма сервизен интервал на смяна и е препоръчително да не се пипа, освен ако нямаш някакви симптоми, нали?

Кой е кода на скоростната ти кутия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никакви проблеми но искам да го сменя,защото незнам дали въобще е сменявано.А кода на скоростната кутия къде трябва да се гледа?

Редактирано от pesho_82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никакви проблеми но искам да го сменя,защото незнам дали въобще е сменявано.А кода на скоростната кутия къде трябва да се гледа?

 

Нищо по-нормално от това никога да не е сменяно! Така е нормално! Маслото на скоростната няма интервал за смяна. Смяна се препоръчва само при оплаквания. Иначе кода на скоростната кутия е написан на лепенката в багажника ти (до резервната гума), непосредствено до кода на двигателя. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

G 052 171 A2 Това е номера на маслото за скоростите.Мисля ти трябват 2 литра.Аз съм сменял на този двигател но скоростната кутия беше с 6 скорости код GQM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...