Jump to content

Гуми и джанти за A3 8P


Moonland

Recommended Posts

При еднаква ширина на гумата няма да имаш разлика в разхода.

Разликата във визията е значителна. Разбира се става малко по-твърда возията, но вероятно по-малко от колкото си представяш.

17 не е въобще голям размер, че да мислиш окачването. За него се притеснявай от 18 нагоре. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 832
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

абе може да има лека разлика в разхода, гума+джанта 17-ки са по-тежки, иначе окачването не вярвам и аз да се затормози.

Link to comment
Share on other sites

Карах а3-ката с летни 17-ки и зимни 16-ки.

Никаква разлика в разхода и возията, но пък визията със 17-ките е доста по-добра.

Грехота е да караш S line 8P със спортно окачване и 16-ки ;).

Мятай се на 17 или дори помисли за 18-ки.

Link to comment
Share on other sites

@vanu

От джанта до джанта има разлика. Гумите са по-леки. Възможно е съвсем спокойно и комбинацията да е по-лека. Това не е фактор.

Естетически минималния приемлив размер джанта при A3 8P лично за мен е 17". На Голф и 16 е ок.

Link to comment
Share on other sites

преди 14 минути, fifipaldi написа:

Грехота е да караш S line 8P със спортно окачване и 16-ки ;).

+1

Подкрепям.

Link to comment
Share on other sites

За мен 17" е минимума за тази кола. Разликата в разхода(независимо надолу или нагоре) ще бъде пренебрежителна, ако въобще я има.

Няма какво да се чудиш....някои вече мислят за 18" :)

Link to comment
Share on other sites

Благодаря за съветите,определено ме навихте.Сега остава да намеря и читава джанта-задължително оригинална на ауди.Масовия размер на гумите за този цолаж джанти е 225/45/17 какво се случва с 225/50/17 не е ли по добре и пази повече джантата....?

Link to comment
Share on other sites

почти се припокрива, 225/50/17 е като 245/45/17, цените и на двете са доста неприятни. При 235/45 на 140 по километраж е 132 по gps, на 150 е 141, ако това не му е проблем да скача на тях.

Link to comment
Share on other sites

Зимата съм карал с 225/50/17 - няма проблеми, комфортът е една малка идея по-добър. Но за летния сезон предпочитам 225/45.

Изпратено от моят GT-I9060I с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Пичове помагайте,

харесал съм джанти 8,5J x 19  ET32; 5х112мм; центр. 57,1 /с втулка/ и гуми: предни-225х35х19; задни-255х30х19

Колата е 8Р1 2008г фейслифт.

На първо четене ми се струват големички с това ЕТ, но все пак искам да чуя вашето мнение преди да се разкарвам да ги пробвам.

10х предварително!

Link to comment
Share on other sites

20+ страници до тук, обазалагам се, че поне на 15 от тях можеш да прочетеш "мнението" по върпоса ЕТ. Може би си поне 7-мия който задава този въпрос. Моля те прелисти назад и ако останат неотговорени въпроси - пак питай. Но съм уверен, че ще намериш многократно отговора. Има и снимки и разяснения... просто не знам повече какво може да се добави. 

Edited by Moonland
Link to comment
Share on other sites

Привет,

мислиш ли, че след като толкова харесах джантата, първата ми работа не беше да изчета всичко написано дотук:razz:

Знам перфектно препоръчителните размери за модела, но доста колеги твърдят, че при ЕТ30-35 опиране по подкалниците няма или се усеща само при претоварване. Щеше ми се да чуя мнение от някой, който е пробвал реално точно този размер, за да си спестя разкарването.

Но както се казва кефа цена няма и явно ще се наложи да се убедя на място - с монтаж и проба, като се силно се надявам на положителен резултат:zustimm:

Link to comment
Share on other sites

Никой не е твърдял, че няма опиране особено при ЕТ30-35 камо ли с 8.5J и гуми 255.

В тази конфигурация опирането ти е 100%-тово, но най-добре тествай ако имаш възможност.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност в случая няма да става дума за "опиране", а направо за стъргане!

Многократно назад е писано, че риск за опиране при натоварена кола има още при ЕТ42, 7,5J, 225. Някои имат, други не при сходен размер.

Тук обаче се говори за ЕТ 30, 8,5J и 255 :stupid:

Не знам какво мнение очакваш да прочетеш... явно някое, което да обори всичко писано до тук на 20 и нещо страници и да ти каже, че до ЕТ20 и 280 гуми няма никакви проблеми. 

 

Абстрахирайки се от техническите ограничения, колата ще изглежда просто комично...

Но разбира се пробвай и сподели снимки и опит :)

Link to comment
Share on other sites

Абсолютно си прав за последното, мен също ме притеснява факта, че колкото и да са хубави джантите, има вероятност да не отиват на колата и да изглеждат големи за нея.

Иначе всички гуми са смяна, така че в случая размерът им не е фактор.. 

Link to comment
Share on other sites

Фактор са, защото ширината на джантите (8,5J) e определяща за това какви гуми можеш (или би било естетично) да сложиш.... 

Link to comment
Share on other sites

По скоро ще се откажа да ходя на проба, че много условности станаха...

Явно, че лимитът ще бъде:  8Jx19  ET45   с гуми 235х19 

Ако излезе разбира се нещо привлекателно с ЕТ40, със сигурност ще се пробва, че хич не ме кефи прибрана джанта:stupid:

Link to comment
Share on other sites

ЕТ40 би трябвало да е ОК в зависимост от размера на гумата и ширината на джантата, но и да вземеш с 45 винаги можеш да сложиш фланци.

Аз карам с ЕТ33 + 20 мм фланци на всички колела, но колата е А5 Sportback, давам го просто за пример.

Link to comment
Share on other sites

На 4/20/2017 at 21:52, Wolfgar написа:

 

Директно купувай Michelin Pilot Sport 5. Сега има промоция в Radial и са по 202 лева бройката за 225/45/17

Извинявам се за тъпия въпрос, но какъв е този модел, за който Michelin не са и чували...последният Pilot Sport e 4 и 4S, дори да не отваряме въпрос последните от какви размери започват да се произвеждат :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

On 5/10/2017 at 0:13 AM, todor1976 said:

Благодаря за съветите,определено ме навихте.Сега остава да намеря и читава джанта-задължително оригинална на ауди.Масовия размер на гумите за този цолаж джанти е 225/45/17 какво се случва с 225/50/17 не е ли по добре и пази повече джантата....?

Само позитиви ще откриеш, ако се решиш да скочиш на 225/50R17!!!

Link to comment
Share on other sites

Като например отклонение на километража?

Има си зададени допустими размери от производителя... експерименти са излишни.

Link to comment
Share on other sites

Отклонението е 4% в реалната скорост. Не виждам никакви съществени негативи/вреди. За сметка на това предимствата са много повече, особено за автомобил, който непрекъснато се кара по БГ пътища. Ако сме в Германия, приказката ще е друга.

 

На колегата todor1976, който питаше за по-високите гуми, ако иска да ми пише ЛС. С радост  ще се срещна с него и ще му предоставя реална възможност сам да се убеди в предимствата при минаването от *45 на *50, както и сам да реши кое е най-добро за него и неговата кола.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...