Jump to content

Нестабилни обороти на пр.ход АБТ


NITRO1

Recommended Posts

Колеги имам проблем с оборотите на празен ход на АБТ-то, значи проблема е и на топъл и на студен двигател при работа на бензин.

При палене сутрин на бензин работи за около 10-на секунди стабилно и след това оборотите започват да "скачат" от почти нула до 1100-1200, минавам на газ и всичко минава в перфектни граници. Сменяни са свещи ( 3 полюсни НГК преди 100-на километра, всички кабели и горивен филтър днес), но проблема го има отпреди смяната на горивния филтър.

На топъл двигател - пак същата работа нестабилни обороти и дори по-зле колата направо изгасва, но преди да изгасне оборотите пак се менят няколко пъти и нещо като че ли "цъка" или "щрака", там където се намира релето за прозорците - долу под поличката на волана.

Интересното е, че като е на бензин ако я държа в оборот и ускорявам плавно или не, колата си набира както друг път - мислех, че ще го прави и на високи обороти и ще забива но не.

На газ работи перфектно и на студен и топъл двигател, но на бензин днес ме подлуди.

Ако някой знае нещо ще съм благодарен да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдолу има едно реле, което е за таз щуротия ... Номер 30 е !
После може да свалиш мотора за клапата, и да го видиш в какво състояние е !
И последно - смени си синият датчик !
Имаш ли ламдба сонда ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синия датчик е сменян, пропуснах да кажа от една година.Ламбда сонда имам и работи перфектно (поне при последната диагностика).Къде се намира това чудо - "мотора за клапата", коя клапа. Въпросното реле ако е сдало багажа има ли смисъл да търся ново или да търся втора употреба - ориентировъчна цена?

И не на послендо място  - благодаря за експресния съвет. Утре го застъпвам дзверо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно черно голямо, седи на самата моно инжекция - букса с 4 или 6 кабела май да беше !
Eто това търсиш - http://www.b2b-today.com/userimg/18/583-1/idle-control-valve-27723.jpg

Релето се сваля и презапоява ... Ново мисля да беше около 30 лв !?
Провери пак ламбдата !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да не е скъсан тампона на моно-то отдолу и да смуче въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналния тампон беше скъсан, смених го с китайски такъв за 17 лева и това ще видя, просто не ми остава време от бачкане , май ще е утре.Благодаря за съвета :top:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовата има ли ресет реле за компютъра ? Ако няма откачи плюсовата клема на акумолатора за 5 мин и после я закачи и виж как се държи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай със смяна на чаркове,няма да се оправи,казвам ти от опит.Сложи му 10-15 кила бензин и го карай само на бензин,гарантирам,че ще се оправи още на третия ден.Няма да мени обороти,няма да гасне,ще пропее. :hilezh: И моята е така.с тази газ се забива цялата система с боклуци и гнясове,пък и тази неземна система Моно-инджексия е нормално на 20+ години да дава фира.Преди около месец ми изпадна от небето една 11 литрова туба бензин,налях го и газ.Отначало така,като твоята,оборотите скачаха от 200 до 1200,гаснеше по светофарите,придърпва,не знае на къде да хване.Обаче след 2 дни-самолет.Направо се ошашках,че тоя 23 годишен шлеп можел да върви така. :stupid: Даже и жената ме пита-тази кола какво си я правил.Викам :nixweiss: ,само налях биндзин. :hilezh:  Добре,че свърши и сега съм си пак в нормалното състояние,газчица тънкажно,никакъв вървеж. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АГУ-то няма ресет, днес разглобих отдолу под волана където се намира и релето за прозорците, там до него има две релета едното ( на втората снимка и има надписа 214 - това ли е въпросното реле 30? ) и още едно леко зелено, което не му знам каква му е функцията.На първата снимка съм снимал самото реле 214. Всичко прегледах - оправия няма все същия проблем.

Сега само това ш...но реле ме тормози.Гледах описанието на кутията с предпазителите, която се намира в коша на двигателя но там такова реле 30 няма дори като позиция, позициите са до 29 номер.

Дали пък може това наистина да се е получило от каране само на газ - от януари до сега съм набил 45к.км смао на чесън.Но паля и гася само на бензин винаги без значение сезон, или топла или студена кола.

P.S. Не мога да си кача двете велики снимки, къде е бутона "прикачи", че нещо не го виждам?

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,двг АБТ няма реле 30,  подгрей двг до включване на вентилатора, изгаси двг и свали клемата от акумулатора за 10 мин да изчисти грешките.Направиго два пъти и се надявам да решеш проблема.Купи си ламбда симулатор за да не трупа грешки , струва около 20лв.Монтажа е елементарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма оправия, нещата не се оправят даже напротив.Сипах бензин - няколко дни само на бензин.Махах и клемите на акумулатора-резултат нулев.Сега вече ,като я запаля сутрин дори на студен двигател изгасва, ако не поддържам газта директно изгасва.Карам на бензин, ускорява си нормално без забивания до 150 я настъпвах - няма никакви проблеми.Пусна ли обаче газта и не е на скорост топла или студена без значение изгасва.

Имам едни съмнения, че сменях един датчик, който е на самото моно с една пъпка, която определяла външната температура и тогава това нещо го взех като резервна част от Пасат с 2Е мотор (115к.с.) но не вярвам да е от това.

Лека полека нещата си отиват към диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше точно от това със същите симптоми.Прекъснат кабел между буксата/кафявата/ отстрани на моното и тази пъпка която е на дюзата.Премери с мултицет ако няма връзка го направи външно.Двете крайни крачета на буксата са за въпросната пъпка.След като го направих колата не си е помислила да гасне,обороти-заковани.Ще кача снимка.Дано ти помогне.



 


 


 

Редактирано от iv b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Сега се връщам от диагностика.Всичко по колата е перфектно, датчици, ламбда.Мериха налягането с некви манометри на бензиновата помпа - идеално.Свалиха клемата плюсовата на акумулатора, триха некви грешки, после я закачиха

и -  О чудо. Заработи си на бензин , като часовник - идеално.Обаче младежа там ми съобщи, че след 5 най - много 6 дена ще започне пак да прави мизериЙ.Първата причина е, че (понеже пълня с бензинец сериозно) да не държа резервоара толкова пълен, защото след няколко месеца безнина ставал на нещо, като ацетон и вече бил вреден.Зареждам само от Ромския петрол 95 уж е хубав.По-добре било по-малко но пресен.Това ок, но иска да се слагал някакъв ресет, който аз нямам и щял проблема да се реши.40 лева ще ми струва монтажа на това чудо.Тъй, като не съм много в час - няма ли опасност от тия ресети след всяко запалване да се прецака нещо компа на колата? Малко ми се струва несигурна работата, вие какво мислите по този въпрос.Спомен,а че ламбдата имала две напълно различни графики на работа на бензин и на газ (което е нормално) и по този начин с този ресет, нямало да има проблем с обороти и други такива.Та да се мятам ли на такъв ресет, каквото и да значи това и какви биха могли да бъдат последствията евентуално?

И още един въпрос - нормално ли е термостата да ми отваря на 95 градуса по показанията на таблото, тогава започва да се върти перката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може на таблото да не ти показва вярно температурата, но си длъжен да го провериш. Запали както е студена и я остави да загрява. Като мине 70 по табло, почни да проверяваш долния маркуч на радиатора кога ще почне да стопля. Като усетиш стопляне, проверяваш таблото - ако показва малко преди 90 (здрав термостат отваря на 87), всичко е ток. Но ако на повече градуси по табло отваря - или не показва вярно, или термостата е тръгнал - ако маркучите са по-твърдички значи си на 90 и няколко градуса и го пиши заминал термостата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха ясно, аз преди година го сменях този термостат и уж на Бер сложих, ама...............да видим.Ще го пробвам това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Малко да ъпна темата- от скоро както си карам на 5-та на газ и пусна на свободна оборотите падат до 1000 след което от само себе си се вдигат до 1800-2000, което е много дразнещо.За инфо смених отново сиия датчик, защото този който съм бил взел е бил за 20 ома, а този в момента е за 6 ома, два месеца  нямаше проблем и отново се появи.Ако някой знае по каталог колко ома трябва да е този датчик ще се радвам.Като мина на бензин качва сама до 1200.Това го прави при загрял двигател на дълъг път, градско не се усеща.Прави ми впечатление, че и самите обороти много бавно падат от 1800 до 1000 (ако въобще паднат), както е на газ минавам на бензин от ключа и си падат мигновено до 1200, което пак са високи обороти.Ако някой се сети да даде предложение ще бъда благодарен.Утре съм на газаджия но си мисля, че проблема няма да е в газта.Гледах дали дърпа въздух отнякъде - не намерих нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята правеше така преди години. Едно тънко маркуче под тавата на възд. филтър се беше скъсало, оттам смучеше въздух. Държеше се точно така като твоята, като го смених се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този маркуч е сменен и той превантивно. Сега се върнах от газаджията - предположи, че е от некъв датчик на ТПС-а и го откачи, намира се точно под кутията на въздушния филтър малко над моното.Като го откачихме оборотите паднаха осезаемо, колата стана забележимо по-тиха. Все още незнам как ще се държи на студен двигател защото това го правихме на топъл мотор. Ако няма проблем трябвало да търся някой който разбирал от тези настройки на ТПС-а защото по неговите думи били фабрични и не всеки можел да пипа там. Ако случайно се оакже, че проблема е в този датчик , някой знае ли каква му е цената нов или е по-добре да го търся 2-ра употреба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно ти е казал. Проблема там е от износени писти. Моята много рядко се форсира сама и затова не го пипам. Нов по всяка вероятност не е ефтин. Аз бих взел един от морга и да се пробвам на него, ако и той е износен. Настройките там са много прецизни. Чел съм във форума, че може да се направи плъзгачите да се изместят малко и да стъпят на здраво, но трябва да го е правил човек един път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...