Jump to content

Проблем в чистачките / бравата на вратата на багажника


peti4a

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Колата ми е ауди А3 quattro 2008 година.Вчера както си карам и без да искам бутнах лостчето на чистачките и те не се помруднаха въобще но странното е че всички други функции му работят(задна чистачка,бордови компютър,меню)но предните чистачки не искат да помръднат.Някой може ли да ми помогне с малко информация или евентуално да знае как мога да си рестартирам компютъра на колата защото ми споменаха че може и той да е дал някаква грешка.

Благодаря предварително за изказаните мнения по въпроса :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За рестартиране няма копче рестарт, има откачане на акумулатора за минута.

Но не мисля, че който и да е контролер е проблема и все пак - има диагностика, която може да покаже ако има регистрирано нещо и съответно къде е проблема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Колега при мен беше същото,и се оказа че проблема е отпред при бушоните,ако не се лъжа беше 10А,при мен самите клеми където влиза бушона бяха ръждясали,почистих ги и сега всичко е ок.За съжаление при мен сега има друг проблем,от вчера задната чистачка се движи непрекъснато,и да места и да не местя лоста все същото,наложи се махна бушона.Колеги някой ако може да помага,модула ли се е предал или.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моля помагайте,задната чистачка се движи постоянно и сама,не приема команди от лоста,наложи се да махна бушона за да спре.Ако някои има престава къде е проблема моля да помогне,благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има 2 вероятни причини:

Наводняване на моторчето за задната чистачка (от пробив в инсталацията за пръскане) или прекъсване на кабела към моторчето, например в прехода към 5-тата (3-тата) врата.

И в двата случая трябва да махнеш кората/корите на вратата на багажника и да огледаш какво е положението. Ако е мокро почваш да сушиш всичко, вкл куплунга на моторчето и самото моторче и разбира се да установиш от къде е водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Колата ми е ауди А3 quattro 2008 година.Вчера както си карам и без да искам бутнах лостчето на чистачките и те не се помруднаха въобще но странното е че всички други функции му работят(задна чистачка,бордови компютър,меню)но предните чистачки не искат да помръднат.Някой може ли да ми помогне с малко информация или евентуално да знае как мога да си рестартирам компютъра на колата защото ми споменаха че може и той да е дал някаква грешка.

Благодаря предварително за изказаните мнения по въпроса :)

 

Имам подобен случай. При мен е със задната чистачка.

Когато търсех да си купувам аудито и попаднах на случай подобен на твоя.

На въпросната кола проблема и беше датчика за затваряне на предния капак. Той отчиташе че капака е отворен и блокираше чистачките.

Нямам обяснение защо не светеше таблото, но на въпросната кола това и беше проблема.

Провери го.

 

Ситуацията на моята кола е следната моля за помощ.

На таблото постоянно ми свети че е отворена 3-тата (5-тата) врата и ми се блокира задната чистачка.

 

7909911P.jpg

 

 

Знам, че проблема е с механизма който струва втора употреба около 80 лева.

 

7909912S.jpg

 

 

Лошото е, че задната ми чистачка стои така

 

7909914X.jpg

 

 

А може би трябва да е така

 

7909915V.jpg

 

 

И ако трбва да дам и 100 лева за мотор за чистачки втора употреба, по-добре да си спазара цяла врата за 150 лева :)

 

Въпроса ми е мога ли да шунтирам датчика с минимално сваляне на кори, че не ми се чупят щипки в момента, за да мога да тествам моторчето?

Редактирано от Moonland
Коригирани линкове към снимки.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прав си цялата пластмаса по дължината е спукана,благодаря ти да знаеш че имам много да те черпя стига да живееш близо до Пловдив,август месец като се прибера и ще се реванширам.

post-90093-0-73854100-1423410413_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми е мога ли да шунтирам датчика с минимално сваляне на кори, че не ми се чупят щипки в момента, за да мога да тествам моторчето?

 

Да можеш да я излъжеш (колата). Жената нашата А3-ка така я купи. Нон стоп ме бе страх да не оставя ключа в багажника и да хлопна петата врата (тогава бях само с един ключ). Проблема го реших с покупката от е-вау на заключващия механизъм (30 лева всичко). Имай предвид, че за 8Р и 8РА са различни.

И при мен чистачката е кльофнала така но при мен се решава с ново моторче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LTPetrov - нито едно от 2-те положения на задната чистачка, които си показал, не е нормално!

Трябва да е напълно хоризонтална. В твоя случай на първата снимка виси съвсем леко надолу, на втората пък е твърде нагоре. 

 

DSC00257.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложен проблем с просто решение. Утре на светло ще го огледам - има логика да е от рамото.

На мен механизма ми работи отваря затваря отключва и заключва.

Единствено вътре в него имало някакви магнити или нещо подобно ми разказваха майсторите. Не съм сигурен за което.

Аз лично не виждам смисъл от този датчик - може би е за лампата в багажника не съм сигурен. Но колата пищи и при палене трябва да натискам

бутончето за смяна на меню на фис дисплея. Та идеята ми знам, че не е редна, но ми се върти в главата да срежа два кабела и да ги дам на късо-

би трябвало да затворя веригата и да не го мисля този датчик повече. Той е вътре в самия механизъм. Може би идеята му е да не карам с отворен багажник -

което ми се струва безмислено. Дайте идеи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е на магнити, а е на микре. Чупи му се пластината над пъпката. Не знам с 3 врати ли си или с 5. При 3 врати, към механизма отиват 2 букси. Едната е за моторчето на отварянето, а другата е за микрето. Шунтираш тази за микрето и "луната спи". Ако си с 5 врати, то тогава буксата е 1, с три кабела. Един кабел обща маса за моторчето и микрето, един проводник към моторчето и третия за микрето. Просто намери този за микрето и го замаси (от където ти е кеф).

Но направиш ли всичко това, винаги имай на ум, че колата ще се самозаключва ако не отваряш и друга врата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли доста екстремно да се "поправя" дефект чрез умишлено създаване на нов?  :gruebel:

Ако изкормим FIS-a май вече нищо няма да дразни.... :ph34r:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е решение, докато си купи нов механизъм. От утре пак започват дъждовете. Пък като го смени, ще откачи замасяванего. Аз карах така около 3-4 месеца (продавача на колата го бе побългарил), докато не ми "изпадна" новото от е-вау.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота имах малко време и реших да раглобя да погледан механизма. Преборих се със 6те щипки и 2та болта и свалих кората на 3тата врата. Огледах Механизмасамо един кабел отива към него. Извадих го, укъсих го, и изнензада продължи да ми показва, че вратата е отворена. Малко се стреснах като видях колко контролери са наслагани под кората. Огледах пътя на кабелите вадих ги и ги слагах да не са се окислили. Мина ми през ума,че може и контролера да е дефектирал. Мислих мислих и свалих  кабелчето с което го укъсих. И открих, че механизма при затворено положение дава отворена верига, а той при счупването е затворил веригата.

7925422k.jpg

 

 

Оставих просто кабелчето извън буксата и фикснах временно проблема докато сменя механизма.

Може ли малко помощ за партс номер, защото го разгледах и не можах да се ориентирам и информация на кои модели е същия да прегледам 2ра ръка какви пари е.

7925423O.jpg

 

Има на снимката партсове но те по скоро са на детайлите.

 

 

А клюмването на чистачка също е решено там проблема беше

7925425Q.jpg

 

Пластмасовото краче което държи обягащата прожина беше счупено.

С една дрелка и с един болт го възстанових. Колкото изкара после ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какви контролери говорим под кората на вратата на багажника?  :gruebel:

Там се намира само бравата и 2-та антенни усилвателя. Нито едно от тези 3 неща не е "контролер" в интерес на истината, а други няма там :)

 

Реално ти е нужен номера на бравата до колкото разбирам?

Но има и значение коя година е колата ти и дали е3 или 5 врати?

Също така не ми е ясно от къде информацията по-горе, че механизмът (т.е. бравата) струвала втора ръка 80 лева, като толкова струва нова! Аз лично не бих се поколебал да сложа чисто нова при тази цена.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко че не го снимах, в вратата има 3 или 4 Устройства с размери като цигарена кутия и малко по големи.

Когато сменям механизма ще ги снимам. Мисля че за една снимка не си струва да разглабям нещо здраво.

Колата е с 3 врати. 12.2003г. А за цената 80 лева звъняха на 3 обяви за части и обявената цена беше  70 80 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен са опитвали да ми продадат и част втора ръка за 350лв, ковто чисто нова от офиц. представителство струва 220! За това винаги се почва от проучване на цената за ново!

В самата врата освен бравата и моторчето на чистачката има само 2 антенни усилвателя - един голям с размер приблизително на А3 лист под стъклото и един малък над стъклото, размер 2 пръста.

Т.е. общо 4 "устройства". Контролери няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много често нашите (а и не само) джамбази обявяват по-високи цени за части втора употреба от колкото струват чисто нови в Порше. Последен пример при мен бяха S-line решетките за халогените. За това всичко трябва да се проверява. Едно телефонно обаждане и хората ти казват каква е цената при тях.

И моята е 3-врата 2004-та и контролери в бажаника нямам :D. Има 2 антенни усилвателя. Един по-малък и един по-голям с 4-5 кабела излизащи от него. Може да имаш нещо допълнително слагано, но в 5-тата врата да е точно силно се съмнявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По снимките които бе постнал (само аз ли вече ни ги виждам), забелязах механизъм за отваряне на трета/петата врата с бутон/дистанционното. 

Когато търсих механизъм за мен, забелязах че има и такива. При него се виждаше част от жилото към този механизъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

032597599-big.jpg?r=0

 

Оградени са 2-та антенни усилвателя. 

Доизяснявам този въпрос в темата, тъй като всички тези устройства биха могли да бъдат теоретично засегнати от евентуално наводнение при пробив в системата за пръскане към чистачката, т.е. не го считам за оффтопик. Винаги е важно да се знае какво има в проблемната зона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си с 5 врати предполагам при мен механизма е различен и почти всичко е различно аз съм с 3 врати ще го разглобя тия дни пак да наснимам, При теб централното заключване ти е в механизма при мен мисля че е изнесено с някакав лост отстрани ще го наснимам  и ще го расконспирираме. Но към механизма ми влиза само един двоен кабел- за датчика и като го изключа централното заключване продължава да работи. Обещавам да го наснимам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката е от интернет и е напълно възможно да е от фейслифтова кола, но нещата са напълно аналогични. Ако при теб е коренно различно се увери, че наистина караш A3 8P ;)

 

Ето експлодиран изглад над цялата история при теб:

ebVPXvb.jpg

 

Номер 7 е с номер 8P3 827 505 и цена около 80 лв, (нова!).

Номер 12 в случай е с номер 4B9 962 115 C и с цена за ново малко над 100 лв. 

 

По принцип от 2010 има съществена промяна в бравата на багажника - значително по-тиха е, но на този етап мисля за теб е по-важно да си оправиш функционалността и да не се вкарваш в други филми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди А3 8Р с 3 врати е оборудвано с този механизъм с Партс  8P3 827 520

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-AUDI-A3-8P-Tailgate-Release-Catch-Mechanism-Lock-8P3-827-520-A-/221639008242?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Model%3AA3&hash=item339ab6dff2

Ауди А3 8Р с 5 врати е оборудвано с този механизъм с Партс  8P4 827 505

http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A3-8P-tailgate-lock-mechanism-8P4827505C-/141318276519?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item20e739c5a7

 

 

Огледай схемата на механизма и виж твоята и моята снимка.

 

Схемата която си дал е на моя механизъм (тривратия), а партса е от твоя механизъм (петвратия). Нормално е да са различни вратите имат доста външни

разлики, логично е и вътре да имат такива.

Устройството на двете е различно ще го подкрепя и със снимки.

Редактирано от LTPetrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...