Jump to content

Audi A3 2003г. 1.9TDI 130ps ASZ Лагер на съединителя


Buddah

Recommended Posts

Здравейте!

 

Не знам дали темата е за тук или за Дизеловия раздел, така че ако греша, ме поправете :)

Намислил съм да купя една кола в горепосочената конфигурация на около 175к км.
Наясно съм, че ще трябва да сменям ангренажен ремък, защото наближава 180к км (като изключим факта, че така или иначе е добре да се смени на кола втора ръка).
Има обаче един проблем - търговеца твърди, че лагера на съединителя (той му вика Ausr?cklager на немски, трябва да е повдигащия лагер това)почва да шуми, когато колата се кара в градски условия при задръстване най-вече, т.е. когато загрява повечко. Доколкото знам това принципно не е фатална повреда, но не обичам да имам проблеми по колата, които не знам кога ще ми излезнат през носа, особено имайки предвид, че не изключвам възможността да направя някои модификации (по-голям интеркулер, ремап, като не се целя в някакви космически мощности, нещо от рода на 180 коня) и че в крайна сметка не е сигурно дали е въпросния лагер. Дотук добре...

Сега обаче идват и проблемите с нютонметрите, демпферния маховик и съединителя. Та идеята, която ми хрумна е просто да сменя всичко покрай лагера(така или иначе ще се отваря) - с подсилен маховик и подсилен съединител с перспектива за бъдещия тунинг.
Четох доста, но отговорите на въпросите, които ще задам, никъде не са ясни или са отпреди доста време, а на някои мисля, че изобщо не е отговорено.

1. Има ли нужда изобщо от подсилени части? По мои сметки при тези коне трябва да е някъде на 400-450нм. Оригиналните стават ли за надеждна употреба при такива параметри?

2. Ако няма, би ли си струвало да сменя само лагера или въпреки това ще е по-добре да сменя всичко поради многото километри на колата?

3. Знам, че има вариант маховика да се замени с масивен. Обирането на вибрациите, което тогава се извършва от съединителя (също сменен с подходящ за въпросния маховик) достатъчно добро ли е, за да не възникне по-голямо износване в други части на колата като например скоростна кутия, някакви лагери и т.н.? По този въпрос видях вече няколко човека, които карат с масивни, но по времето, когато са писани техните мнения, смяната е била преди едва 10000км. А какво става след 50к, 100к? Някой с личен опит?
Също така не се ли появяват силни вибрации при ниски обороти от рода на 1000?

4. Можете ли да ми препоръчате подсилени и неподсилени части и къде бих могъл да ги намеря? Цените също ще ми бъдат полезни, защото на едно място виждам демпферен за 600, на друго за 720 с намаление, на трето цял комплект съединител+демпферен маховик Валео за 1000лв... В Германия един демпферен струва 500Евро?!
Това със сигурност зависи от сервиза, но в какъв порядък излиза труда за такава операция?

Постарах се да задавам максимално конкретни въпроси, за да се получи хубава дискусия, и мисля, че ако им се отговори, темата ще бъде полезна не само за мен, но и за други вбъдеще, защото ще събере много полезна информация на едно място. Ако пропускам да взема предвид нещо, определено се чувствайте свободни да добавяте въпроси  :hilezh: Общо взето от отговорите ви зависи дали ще взема колата :flehan:

И в края, но не на последно място, благодаря предварително!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всичко общо взето тук има отговор,но както и да е. :)

1. При положение,че заводския ти е 310 н.м.,а ти възнамеряваш да я правиш 450,дали ще издържи заводския ? Ако питаш мен не. Това естествено зависи от това колко газ ще и даваш и тн,ама не вярвам да я правиш 180 к.с.,за да я караш полекичка. Тези части стават,но няма да са много надеждни в тези коне,според мен.

2. Само лагера зависи дали ти буксува колата или само тресе,общо взето това може да се разбере като я вземеш и покараш.

3. Чувал съм,че чупи скоростна кутия така,но не съм сигурен в това. А и предполагам ако сложиш съединител с масивен маховик няма да е същия комфорт при каране.

4. Зависи къде гледаш и каква марка,пиши ми на ЛС,за да ти кажа лично аз откъде си взех и съм доволен.

Ако може да ти задам 1 въпрос? Защо не си вземеш директно една S3 и не си набиваш филма с дизелак да го вдигаш с 1/2 мощността ? Защото лично според мен,като я надуеш толкова,ще почнат доста неща да се обаждат. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, че се отзова все пак. След огледа се оказа, че колата има и други недостатъци, които идват вповече.

За протокола, относно лагера нито приплъзва, нито тресе, чува се шум като от лагер просто.

S3-ката харчи повечко, особено при хора с тежък крак :flipoff:  Това нещо каквото и да го правиш (говоря като е стоково), трудно се докарва над 7-8 среден. Но ти знаеш, няма какво да обяснявам :) А и дизелите за мен си имат чар точно колкото и бензините.

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...