Jump to content

Ауди А6 автоматик - няколко въпроса


Omega_a

Recommended Posts

Здравейте Колеги.

Имам ауди а6 2.5тди 2003г Куатро с типтроник кутия. Имам няколко въпроса относно кутията.

-Преди няколко дни вкарах колата на канал да огледам как е и забелязах, че има омасляване между двигателя и скоростната кутия ( според мен теча е от кутията и е доста слаб но си е притеснително...) затова не карам колата докато не намеря време да я закарам в сервиз. Скоростната кутия си работи съвсем нормално несъм усетил никакви аномалии с работата и. Единственото което забелязах е, че понякога от 2 към 3 предавка включва на по високи обороти 2100 - 2200 но май го прави само при наклон. Не съм усетил да рита или да тресе. 

Искам да се информирам какво точно се случва с кутията, предполагам че втулката ( плъзгащият лагер) на помпата е причина. Интересувам се дали има възможност само втулката да се смени ( в случай че турбината нее задрала и помпата също е здрава, продава ли се втулката отделно) или това няма как да стане...

Как изглежда като цена ремонта който ми предстой?  

И другото което ме интересува, в Джемини продават масло ZF за 5hp19 кутия какво ще кажете такова ли да взема или да купувам  VAG? 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 145
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не задължително.

При мен поради някаква причина бяха ударили и леко пукнали филтъра на кутията и сълзеше по малко.

Когато смених маслото на автомата, подменихме филтъра и гарнитурата и нещата заспаха. Вече около две години нямам течове или други ядове.

 

Към колегата, пуснал темата: нормално е и да превключва на по-високи обороти, когато си в изкачване. Масло на мен лично ми сложиха ВАГ, но предполагам че оригиналното на ZF си е ок. Единствено от работата на Джемини има ... хм... да го кажем противоречиви мнения.

Иначе след като кутията си работи без забележки може и да не се наложи скъп ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ремонта няма да се прави в Джемини, защото съм от Варна и ми се иска да присъствам при правенето на ремонта. Момчетата при който ще я карам изпозват ZF масло и затова реших да питам и Вас.

Надявам се да не се наложи смяна на скъпи части, но каквото такова.

Ако има колеги който са минали по този път, ще помоля да споделят малко информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ти правят колата, и ти е**т жената не трябва да гледаш!

 

Шегата на страна, но какво толкова те притеснява? Просто ти трябват точните хора. Ако отидеш при някой който ти е казал за подобен ремонт 100лв за работа и си закараш колата там, сам си си виновен. Предполагам се сещаш какво имам предвид. Поста ми е с шеговит замисъл, да не ме разбереш погрешно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип много рядко стъпвам в сервизи, но никога досега несъм пипал автоматична кутия и нейскам да я съсипя от глупостта си. Като цяло не съм решил къде да я закарам. Наскоро носих една пратка на фирма която се занимава с ремонт на автоматици ( намират се под Елпром, близо до Интерком груп) там питах как стой въпроса с ремонта, но нищо немогат да кажат преди да се разглоби.

Ако знаете други кокто ще си свършат работата, приемам всякъкви предложения и препоръки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Цялата кутия май събираше 9 литра но при смяна около 6 се източваха.... по спомен говоря ...

Редактирано от d00mEr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги, да ви попитам колко литра масло събира скоростната кутия ( 5hp19 ) да знам колко да купя. 

Смени ли маслото колега?Какво стана с кутията,за ремонт ли беше?И последно,къде го сменя и колко кинта ти взеха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, за мое щастие се оказа че кутията нее за ремонт, смениха един семеринг на опашката на кутията ( там където се хваща кардана) Смених и маслото ( сложихме и ZF ) филтър и гарнитурката на картера. Цените в момента немога да ги кажа, но като се прибера ще погледна и ще пиша. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Осетих един проблем с кутията.При -10 колата си запали,поработи на място около 5м после тръгнах,давам гас но,колата не набира и неще да превключва.След вдигане на температурите и всичко се оправи.Моята логока беше или има малко масло или е замръзнало.Днес ходих да ми проверят маслото в кутията,казаха ми че е много черно и му е заминала смазочната дейност.Едното момче каза да го сменям а друг каза че кутията заминава,няквиси дискове вътре.Кажете какво масло да си купя което да е читаво?Дали маслото е калпаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Не съм голям разбирач, но до колкото знам са за старт от по висока предавка или при спускане на много стръмен наклон слагаш например 3 степен и колата си спуска без да ускорява с 70-80 и няма нужда постоянно да ръгаш спирачката (не знам принципа дали е движение на скорост или моторна спирачка).

Ако се бъркам или давам грешна информация моля някои от разбиращите да ме поправи

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максимална предавка на която да качва кутията е това 4 3 2.. 

 

т.е. на 4 повече от 4та не качва. Съответно 3 .. 2 ...

 

За зимно спиране ръгаш лоста на 2 и тя намалява :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На типтроника са му "наследени" тия екстри от старите кутии, при които наистина се използва за блокиране на максимално възможната предавка (ако изкачваш/спускаш стръмен наклон със/без ремарке и т.н.). Ръгаш на ръчен режим и изобщо не ти трябват тия блокировки и можеш да си караш и използваш моторната спирачка както при нормална кола с ръчни скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен непосредствено след стартиране, особено при студено време, в кутията действат рестриктори, които я предпазват от сериозна механична повреда. Като се разнесе маслото навсякъде и позагрее малко, кутията се "отключва"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите за имформацията :zustimm: Това за спускане ОК,но ако е на равен път примерно и тръгвам от място превключвам на 2 колата ще тръгне направо от втора предавка или от първа и ще превключи до две и спира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай :blush:

Не видях поста по-рано до сега бях навън можех да пробвам ; )

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай и не се втелявай :)

 

Само следи за тресене или да приплъзва  (т.е. оборотите да ти се вдигат по време когато превключва между две скороти).

Другото е сменяш масло/филтър и караш :)

 

ПП: Това с валовете беше форумна шега за двигателя ни :) И аз съм с душегуб :)

ППП: + - 432 ще ги ползваш 1-2-3 месеца и ще ти писне да си играеш :D

Редактирано от d00mEr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...