Jump to content

Проблем с парното! На място духа студена в движение духа топло.


K.Valchev

Recommended Posts

Здравейте! Прочетох доста но не видях точно такъв проблем да е дискутиран.

Та колата е А6 3.0 2006г.

Проблема е следния когато дам да ми духа топло когато колата е на място почва да духа студено, когато е в движение тоест в обороти духа топло. Все едно водната помпа не може да насмогне. 

Още не съм е закачвал да видя каква грешка ще ми покаже.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро са запушени радиаторчета на парното, маркучи и тн. И да я закачиш не знам какво ще ти каже, няма как да разбере компютъра какъв е дебита през радиаточетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Трябва да обезвъздушиш качествено радиаторчето на парното. На моята (2.7тди) е отпред пред чистачките.

Аз миналата зима имах този проблем и като направих процедурата пое още около 600 грама охладителна течност и после в колата стана сауна.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как я обезвъздуши? Нали разширителния съд е най-високата точка и би следвало оттам сама да се обезвъздушава, ако има достатъчно течност в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

грешката която показва е за заминала помпа :)

Не водната помпа а някаква друга дето е спомагателна за климатроника :) майстора ми обясни че кръга бил много голям и в ниски обороти водната помпа не можела да насмага и затова имало и друга да помагала. Като е меня ще ви кажа дали се е оправило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как я обезвъздуши? Нали разширителния съд е най-високата точка и би следвало оттам сама да се обезвъздушава, ако има достатъчно течност в него.

Да и аз така си мислех. Разширителният съд си беше на макс с антифриз и нямах парно на ниските обороти. Откарах я на майстор и той стигна до радиаторчето, то си има пробка. Доля антфриз над максимума и на запалена кола започна да отвива пробката. Почна бая въздух да излиза след това протече чист антифриз. Долях още (общо сигурно 0,6 литра) за да си е разширителния съд на чертичката за макс и затворихме. Имах  парното и на свободни обороти след тая процедура

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с парното пак е налице! 

Парното пак спря да духа топло когато колата  е на място и изписва същата грешка като преди Fault Found: 00739 - Coolant Circulation Pump (V50) а тази помпа е смених преди седмица и до вчера нямах проблеми. Днес пак същата грешка. 

Ной да има идея! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледай окабеляването до помпата и самия куплунг. Замери самата помпа дали е изправна за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

@K.Valchev Какъв се оказа проблема? Два пъти ми горя предпазителя за 2 месеца на климатроника и след като се смени бушона всичко си работи нормално. Вчера почна да мирише като на пластмаса, докато е включен климатроника и примигва подсветката на дисплеите. Проверих за грешки и се появи същата като твоята. Предпазителя 10А вече не гори, топли си нормално но мирише. Самата помпа с капанчетата се намира точно до отвора на вентилатора на парното и явно от там вкарва миризмата. Днес откачих горния куплунг към двете капанчета и спря да примигва подсветката на климатроника и не мирише, но и не регулира температурата и духа само топъл въздух. Явно ще трябва да сменя целия модул. На каква цена го намери, нов или 2-та употреба сложи?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е запушен радиатор на парното, даже и нова помпичката не смогва и набива грешка. Когато си в движение заради по-високите обороти антифриза успява да премине през радиатора, на място помпичката сама не се справя. Решението е промивка. Ако ти се занимава сам е 30-40 минути работа.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме разбрал или не съм обяснил както трябва, но при мен парното си работи и топли отлично при всякакви външни температури, просто се появи миризма в един момент, почнаха да примигват и дисплеите на климатроника и видях въпросната грешка. Откачих куплунга на двата соленоида и спряха да примигват дисплеите и изчезна миризмата. Час по-късно закачих отново куплунга им, изтрих грешките и в момента всичко си работи нормално и не записва грешката отново. Чудя се да сменям ли клапана или да чакам пак да запише грешка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Имам проблема на колегата със спиращото парно. 

На високи обороти идва средно топло, на ниски, няма топло.

Същата грешка 00793 v50 достигнат горен лимит.

Освен това от следните духалки духа само студено, дори и като им задам топло от ММИ.

Днес разглобих клапаните, като нови бяха, но ги изчистих и смазах, отворих и помпата v50, и при нея всичка е наред, подадох и 12 волта, на сухо работи перфектно. 

След като монтирах всичко, чувам че помпата почва да върти и да спира няколко пъти, но маркучите след клапаните остават студени, а самите клапани са горещи. След няколко тръгвания и спирания на помпата, набива грешката пак.

До самите клапани топлото идва, но не влиза към купето.

Някой знае ли, на трите пина ня клапаните, къде да подам + и къде - , искам да пробвам да ги отворя принудително?

Някакви предложения да реша проблема? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали ги и ги изчисти.

Има тема някъде по проблема

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там  е работата, че ги чистих, бяха в идеално състояние,  помпата под тях също е ок и работи безпроблемно с принудително захранване на сухо...

Понеже имам проблем и с падгревните свещи, по ваг излиза, че 5бр не работят, купих ново реле, като най- логично да е от него, но се оказа, че не е. Та сега ми се иска да отхвърля първо другите вероятности за проблема с парното, преди да купя нови клапани.

20190806_172051.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може механично да блокират клапаните от износване и затова да не отварят - заклинват. При мен в крайна сметка се оказа, че миризмата е била от куплунга за ел. водна помпа отдолу - окъсяване на самата помпа и загряване на куплунга с последващо разтопяване на пластмасата му. Куплунга се беше "заварил" и няма вадене. Купих цялото клапанно тяло с ел. помпата 2-ра употреба заедно с куплунгите от ел. инсталацията, беше с новия номер - т.е. ревизирана версия, би трябвало да не прави повече проблеми. Отворих старите клапанчета - на едното се беше сцепило и гуменото уплътнение, така че вероятно е щял скоро да откаже и единия соленоид. След смяната на клапанното тяло с ел. помпата изчезнаха и грешките.

 

Така че @GiN най-добре сменяй цялото клапанно тяло с ел. помпа с друго 2-ра употреба за да си решиш проблема. Ако се падне от новия модел няма нужда да го отваряш да го чистиш - по форумите пише, че проблема е отстранен.

 

Това са номерата:

Старо (1-ва версия): 4F295617A

Ново (2-ра версия): 4F295617B

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отстранен,колко да е отстранен.Моята е 2011г и това лято единия клапан ми направи проблем.Отворих ги и ги изчистих и засега е ОК,но имаше видимо износване по стеблата на котвичките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявах се да е отстранен проблема, поне така пишат по форумите, но явно не е ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Развитието при мен.... нови клапани с помпичка, след няколко км. пак същата грешка - 00739 - coolant circulation pump (v50) 001 - upper limit 

Някой откри ли от къде идва проблема?

Аз тълкувам грешката като твърде високи обороти на помпата, когато има въздух в системата и тя се развърти без съпротивление.  Ако е така, как да я обезвъздуша тая кола, то такова чудо не бях срещал до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност да, напълно прав си, тя е със захранване през два кабела, няма трети кабел следене на оборотите.

Сега може би въпроса е, при въртене на сухо ли достига до тази грешка, има въздух в системата?

Горе писах, че е блока е нов, да уточня, чисто нов, така, че не съмнявам в него вече, проблема е другаде, но къде?

В интерес на истината не успявам да обезвъздуша системата!   Няма течове, а почти след всяко изстиване и ново загряване изкарва въздух от пробката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Колеги, някой нещо ново по темата??? При мен проблема стои по същия начин. Сега втора кола, след смяна на термостат с оригинален, парното изчезна и започна да забива грешката за клапаните,горен лимит. Различното от мен обаче...като се спре колата на място при работещ двигател темп. Пада от 90 на 70 градуса???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...