Jump to content

Светна ESP и не гасне на A4 B7 quattro


VBI

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам проблем със светването на ESP на таблото на А4-ката (B7/8E). Проверих с VCDS какви грешки има в контролера:
 
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.lbl
Part No SW: 8E0 910 517 C HW: 8E0 614 517 BB
Component: ESP8 quattro H04 0180
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0004871
Shop #: WSC 06314 000 00000
VCID: 2751789FC6ED143B629
 
2 Faults Found:
00493 - ESP-Sensor Unit (G419)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Time Indication: 0
 
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x4222
Hex Value: 0x00FF
Hex Value: 0xFFA9
Hex Value: 0x00FF
 
Влезнах в сайта на Ross-Tech за да видя какъв може да е проблема с датчика на ESP:
 
00493 - ESP-Sensor Unit (G419): Implausible Signal
Possible Symptoms:


Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

Steering Angle Sensor (G85) not properly learned

Wiring/Connectors from Brake Electronics (J104) to ESP-Sensor Unit (G419) faulty

ESP-Sensor Unit (G419) faulty

Possible Solutions

Adapt Steering Angle Sensor (G85)

Check Wiring/Connectors from Brake Electronics (J104) to ESP-Sensor Unit (G419)

Check Measuring Value Blocks (MVB)

Replace ESP-Sensor Unit (G419)

Съгласно инструкцията им почнах по ред - проверих и адаптирах Steering Angle Sensor (G85), но грешката за ESP сензора си остана. Поиграх и проверих дали идва захранване на куплунга на сензора, почистих с контактен спрей всички куплунзи,включително и на ABS-a защото кабелите му отиват там (или бъркам???), предпазителите и т.н. Грешката си остана и съответно лампата не гасне. Проверих с VCDS дали сработва стоп-машинката и самия бутон на ESP - всичко е наред с тях.

В сайта на Ross-Tech има и процедура по обучаването на ESP сензора:

 

ESP-Sensor Unit (G419):
 
[select]
[03 - ABS Brakes]
[security Access - 16]
Enter 40168
[Do It!]
[basic Settings - 04]
Group 069
[Go!]
Field 2 should show OK after a successful Calibration.
[Done, Go Back]
[Meas. Blocks - 08]
Group 010 Field 1/2 (Longitudinal Acceleration Sensor (G251))
Specification: ±1.25 m/s?
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

 

Тук дойде първата изненада – група 069 е недостъпна, дава ERROR
 
Реших, че проблема е в самия датчик и поръчах 2-ра употреба датчик от колега от форума.
 
Моя датчик е с оригинален номер: 4F0 907 637 :
7685823.jpg
 
Датчика 2-ра употреба е с номер: 8E0 907 637B, но е свален от кола 2005г. :
7685827.jpg
 
След като го монтирах грешката се промени на “No communication ...” и отново група 069 е недостъпна.
 
Чудя се:
1. Възможно ли е проблема да е в различния номер на датчика или да е дефектен новия датчик?
2. Може ли някой да провери дали двата номера са взаимозаменяеми?
3. Как може да се провери датчика дали е изправен
4. Има ли датчик на ESP монтиран на друго място – т.е. 2-ри датчик и аз да сменям не този който трябва?
5. Възможно ли е login security code за BFB двигателя да е различен от този в сайта 40168
6. Възможно ли е групата за адаптация за BFB двигател да е различна от тази в сайта – някъде четох за 063 група, но пак е недостъпна при мен
 
Самия ESP датчик е монтиран под пепелника по посока климатроника. Колата е А4 Б7 2005г., BFB двигател, quattro.
 
Всяка помощ и информация ще ми е от полза.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двата датчика които си взел според мен нямат нищо общо.Опитай със здрав датчик който да е 4ф ,а и сега загледах в нета че ги дават за еднакви коли б7,4ф,р8.Виж дали няма с някакви кодировки и някакво препрограмиране да потегли този с 8е

Редактирано от gogotzanovsf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че датчика се адаптира през 069 група, която е недостъпна при мен - възможно ли е проблема да е в лоша кодировка?
 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че имам ,но ще погледна по 4ф-ките какво имам .Този модул който си взел другия да не е и той от ударена кола ?

Утре ще пиша 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4F го дават същия номер - дано имаш такъв. Намира се под подлакътника, под въздуховода. Трябва да се свали внимателно и да не се удря/изпуска за да не се повреди. Предполагам, че го знаеш, но да си кажа за всеки случай :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес купих от Жоро (gogotzanovsf) датчик с номер 4F0 907 637 (както беше моя оригиналния) и лампата изгасна веднага щом запалих :). Тествах ESP-то - работи си както трябва. Явно има значение какъв номер е ESP датчика без значение, че е свален от същия модел и година кола - затова и с предишния не угасна лампата. Така, че трябва да се спазва оригиналния номер на датчика. Радвам се, че сагата приключи успешно :gut:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...