strakov_m Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Колеги вече напълно изчерпан от всяка гледна точка пускам тази тема с надеждата ,че ще ми помогнете да реша проблема с прегряването на моята 80 АБТ . Колата я имам от 4 години и в последната една година я кара бащата и до сега никога не съм имал проблем с греене или прегряване даже е била винаги под 90 градуса докато преди 1 седмица я бях взел за малко и както си карах изведнъж гледам 110градуса и я изгасих . Предишния ден бях сменил сивия датчик защото явно му дойде времето и започна да мига лампата на таблото за прегряла(преди да се случи това колата никога не е подминавала 90 градуса) още като я запил студена, както и да смених с нов спря да мига .Реших че като съм сменял датчика нещо да не съм обезвъздушил и за това да грее отворих отгоре маркуча на парното но не се оправи и се я дърпах до вкъщи да не я кипна . След като я прибрах вкъщи реших тъй като и беше и време да сменя ангренажа и другите ремъци .Смених ги купих и един термостат за всеки случай и я запалих , положението беше същото но забелязах ,че като е запалена и отвора левия маркуч от радиатора на парното не пръска вода и седи празен ,след 1 час и незнам колко литра вода номера не стана и се стъмни викнах и бащата да мислим заедно,легнах под колата да погледна помпата на свален термостат и си беше здрава и се и въртеше нормално, решихме че колата е духнала гарнитура и въздуха отива в парното и няма обезвъздушаване . Стъмнявайки се уж да я поизчиста от периферията и за няма и 2 часа смъкнах главата . На сутринта я закарах да я челосат майстора каза ,че уж се виждало от къде можело да е изтървала . Купих гарнитура и всичко нужно и на другия ден я качих и запалих и за голямо мое нещастие нищо не се беше променило . Левия маркуч на радиаторчето седеше така празно колата загряваше до 110 градуса и термостата не отваряше незнайно защо . Реших че термостата не отваря и сложих един стар който имаш свален ,че не държи 90 градуса , положението беше същото. Последва сваляне и почистване на радиато на пароструйка ,продухване на всичко дупки и маркучи .Свалих и помпата всичко по нея беше наред върти се и е здрава . Смених О пръстена на помпата за да затвори пак хубаво качих запалих и същияяя филм , направих байпас на радиаторчето да не е запушено но пак нищо колата отива до 110 градуса и не отваряше големия кръг като че ли няма циркулация . Прежалих единия термостат и го прерязах за да взема шапката ,че не уплатнява без термостат и го сложих всичко да е отворено ,запалих колата си загря и прегря до 110 където се включват перките .Голям ферман стана ,но просто такова чудо не бях ни виждал ни чувал ,но нека пак да повтора смених гарнитурата на главата , 3 термостата ,помпата свалих и проверих ,продухал съм всички мъркучи и дупки и вече съм изчерпан . Давайте съвети каквито и да са дано нещо ме насочи та да го провера ,защото вече незнам и какво да я правя . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Смени водната помпа с нова, да не би да превърта турбинката .Провери с уред колко е температурата на мотора , може тея 110 на таблото да не са реални, аз имах точно такава разправия с датчика за температура. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SeXy27 Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 (Редактирано) Пробва ли я без термостат?Видях че си опитал! Редактирано 31 Октомври 2014 от SeXy27 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 без термостат не е добре, водата ще циркулира около водната помпа само.термостата освен че отваря големия кръг, затваря и малкия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 31 Октомври 2014 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Помпата както написах е перфектна свалих и пак си я качих няма нищо превъртяло , след като я запалих без термостат си хвърля от тръбичката в казанчето и загрява цялата до 110 градуса ........ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SeXy27 Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 (Редактирано) А на 110градуса което ме съмнява дали са реални по табло,маркучите би трябвало да са като камък.Включват ли вентилатор(ите) и по табло на колко 110 гр по-табло?Ако не губиш антифриз и маслото е чисто е в таблото проблема.Или датчик? Редактирано 31 Октомври 2014 от SeXy27 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
anonym0us Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Защо ли си мисля, че имаш въздух в системата!? Ако не си го пробвал, изваждаш маркучлето (тънкото) което влиза в казанчето за антифриза, палиш колата, и чакаш така да хвърля вода (антифриз) и гледаш във водата дали има мехурчета. Ако има, изчакай докато не почне да мята вода без мехури и върни маркуча пак обратно в казанчето. Би трябвало да я обезвъздушиш. Според моето НЕкомпетентно мнение, имаш възглавница. Няма какво да е друго! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SeXy27 Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 При ауди системата не се ли обезвъздушава сама през малко маркуче и от там през капачката.При изряден термостат говорим? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 31 Октомври 2014 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Е да и аз така мисля ,че има въздух ама как пък не се напълни тая кола толкова години почти няма обезвъздушаване а сега не мога да я обезвъздуша 3 дни , написах че я запалих "без термостат" и започва веднага да хвърла през мъркучето вода и затопла всичко ,но нещо прекомерно ...... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 (Редактирано) аз обезвъздушавам от маркучите за радиатора на парното.от малкото маркуче на разширителното казанче потича след като отвори термостата Редактирано 31 Октомври 2014 от bagera979 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SeXy27 Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 И в крайна сметка освен ^110градуса^колата върви ли си?не пука маркучи и маслото си е масло а не боза ли?Така ли да разбираме? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
п.и.г. Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 дали таблото отчита коректно? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 31 Октомври 2014 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Колата работи перфектно и си върви ,маслото е чисто и колата не надува . За таблото не го коментирам защото около главата е чайник и като е с термостат не може да отвори големия кръг дори и на 120 градуса което абсолютно нелогично но ....... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Здравей колега strakov_m , мисля, че проблема ти се съдържа в "големия ферман". Спомена, че предния ден си сменил сивия датчик, и тогава са почнали проблемите. Аз лично от твоето обяснение не съм сигурен, че колата ти прегрява. Първото нещо което трябва да провериш в такъв случай е дали са ти корави много маркучите - ти не пишеш нищо такова. При 110 гр. маркучите трябва да са пред пръсване! Освен това, кой ти е казал че при 110 гр. включват перките, написа го така, все едно че е нормално. Първа степен е на 94гр., 2-ра - на 102гр. мисля. Според мене колата ти не прегрява, естествено, трябва да кажеш при тази температура, как са маркучите, това е много важно, колкото просто и да ти изглежда. Според твоето обяснение, проблема е в сивия датчик. Да не ти обяснявам половин час, как един колега се връщал от морето с един Пасат за 10 часа, щото прегрява, оказало се, че въпросния датчик се е прецакал! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chocky Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 А откъм обезвъздушаване най-лесния и бърз начин (който някои хора отричат) е да я загрееш веднъж-два пъти на отворена капачка на разширителния съд. Спокойно, няма да изхвърли водата, освен ако не си над максимума. И освен това си виж капачката на съда, пробвай с друга. И тя може да те подлуди, ако не сега то ще е друг път. Трябва да си сигурен в нея. Ноо, първо провери нещата по-горе за маркучите и перките. Относно перките - на място като работи колата, ВИНАГИ по някое време трябва да се включат. Ако не включват, или просто им дръпнеш куплунга на датчика за перките, постепенно ще вдигне температурата нагоре, по простата причина че при работа на място принудителното оглаждане е наложително (особено пък в топло време...). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 31 Октомври 2014 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 (Редактирано) Коко забравих също да кажа ,че и това ми мина през главата и му забих обратно стария датчик и температурата беше абсолютно еднаква ,за маркуча последно като я запалих без термостат на 110 си направиха налягане ,но по налягането не мога да кажа колко точно градуса са но са си и горещи мога за няколко секунди да ги хвана ,но не мога да ги държа .Капачката е сменена ........... Редактирано 31 Октомври 2014 от strakov_m Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chocky Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Пробвай с парцалче. Въпроса е твърдостта - както коко60 каза, при тая температура наистина ще са буквално на камък. Ако са 'не точно камък' начи ще да е около 100 градуса. Но отново, виж въпроса с перките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 31 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Абе човек.....мини през сервиз за 1 мин. с инфра уред да ти видят реалната температура.....голям филм ти се е получил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 31 Октомври 2014 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2014 Утре ще въртя таблата и датчиците ,но също така и ще направя един клип кажете какво точно искате да ви снимам и ще кача клипче нагледно . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MMA_BS Публикувано 2 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2014 99% същия случай със друга марка кола човека който направи пълен основен ремонт смени всичко ама всичко ей така като тебе изми ирадиатора и пак така, накрая реши да не купува радиатор само това остана всичко друго ново и макар че е мил радиатора, отиде на майстор който само с радиатори се занимава човекa го отвори на две оправи го и колата заспа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dimithur Публикувано 2 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2014 За да включва перката на 110 градуса, или е с повреден датчик перката, или имаш въздух в системата. Аз залагам на 2рото - на тройника става печка, уреда отчита 110 градуса, а отпред на радиатори си е хладно и перката затова не се включва когато трябва Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 2 Ноември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2014 След много ровене установих , че водата не се върти пълноценно просто абсолютно неразбираемо защо . Вчера изпарителя взе да замръзва и като го отворих изходите нямаше вода и след надуване от капачката от долния край не излизаше и го елиминирах защото реших че е запушено но явно не беше . Днес пак рабпти на място доста вдига температура парното тръгва много трудно да топли смисъл не завърта ,после взима че тръгва и го има , големия кръг водата става топла на горния мъркуч ,но стига до към 1/3 от радиатора и вече е на 115 градуса друг път пък стопля целия радиатор наваякъде топло но си поддържа 110 ни нагоре ни надолу . Радиатора го изключвам защото е наистина чист а и отгоре по малкото маркуче виждам че когато хвърля (някой път) хвърля на талази не постоянно и като отварях и на други места водата не е с постояннен поток. Смених 3 термостата помпата не тече никъде но си прегрява . Последно съм решил помпата да сменя утре макар че според мен е здрава , тереотично ако дърпа въздух от остта може да се изпразва и да бута на талази . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 2 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2014 (Редактирано) Няма как да дърпа въздух от оста помпата.По-скоро ще прочете,ако има проблем там.Възможно е турбинката на помпата да е със счупени лопатки или да превърта в самата ос.От там идва не добрата циркулация на антифриза в системата,което води до по-висока температура.Вчера сменях на един Нисан водна помпа.Не тече,не вие,но нямаме парно и колата си позагрява повечко.Оказа се,че лопатките на турбинката,които са ламаринени в случая са изтънели и са окривени която накъдето си иска.Даже две лопатки ги нямаше.Нова помпа,профилактично и термостат и нещата се оправиха.Ако ще купуваш водна помпа гледай да бъде с чугунена турбина. Редактирано 2 Ноември 2014 от veselin velchev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 2 Ноември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2014 (Редактирано) Тъкмо ми се обади бащата гледал там , каза че отзад от ауспуха докато работи пръскала вода и под ауспуха било все едно са лиснати 2 чаши вода , а найстана на място малко потреперва но допусках до сега че заради делкото което го настроих да работи г/д не съм я водил на елкон още , но пък ако лапа вода може това да е причината да потреперва . Редактирано 2 Ноември 2014 от strakov_m Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 2 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2014 Антифриз губиш ли?Това от ауспуха трябва да е конденз.Виждал съм коли докато чакам на светофара и когато потеглят от ауспуха буквално си тече все едно изливаш вода от бутилка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване