Jump to content

Подходящо масло за автоматични скорости


Recommended Posts

Здравейте колеги бихте ли ми предложили масло за автоматична скоростна кутия типтроник на а6 2000г.Причината да питам е че искам да си намеря по-евтин заместител на оригиналното такова.В сервиза ми казват,че по каталог кутията побира 6 литра а като се сменя маслото успявали да допълнят едва 3.Нормално ли е това не може ли да се подмени целия обем?

Благодаря ви предварително

Ще се радвам някой да сподели мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има на Феби но някой хора не са доволни от него. Чувам и за Мобил1.

 

По принцип 5НР19 събира 9 литра и обикновено с много зор успяваш да "смениш" около полвината от него но мин. 4 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега.В сервиза мисля че Мобил ми предложиха два вида за 25 лв литър и за 15лв на литър.Значи ако 'сменят' 4 литра да считам чее сменено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че се меся във темата, но в Джемини не сменят ли цялото с някаква машина и там ли е по добре да се смени маслото ? Питам защото след време и аз ще трябва да сменям за втори път, но незнам къде да отида. Бях при Коко в малинова долина за ремонт и досега вече около 15 хил км колата си превключва чудесно незнам колко от маслото са сменили реално и затова ми стана интересно това с половинчатата смяна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато са ти правили ремонта на кутията са ти сменили цялото, защото са имали възможост да разглобят кутията. Вместо пълна смяна на масло аз лично предпочитам да направя 2-3 частични смени през 10-15 хил. км. 



Благодаря ти колега.В сервиза мисля че Мобил ми предложиха два вида за 25 лв литър и за 15лв на литър.Значи ако 'сменят' 4 литра да считам чее сменено

 

Зависи кога е сменяно за последно преди това. Ако колата е току що внесена или с неизвестна история е по-добре да смениш един път веднага на обслужване и на следващата смяна на моторното пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,маслото не беше сменяно от както е кола филтъра и гарнитурата си бяха от 2001 година успяхме да сменим 4 литра и разлика определено има.По каталог излиза червено маслото и единственото такова намерих за по 25 лв литър но поне си заслужава.Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

 За скоростна кутия се купува единствено и само оригиналното масло за съответната , онова което ти го продават по серийният номер на колата в представителството на марката . Всичко друго е в сверата на експериментите . Цената от 25 лева литъра ми се струва прекалено ниска , дори и за Опел беше двойна .

Редактирано от vanioj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще трябва да сменям мойто след около 20 000 км. и мисля да отида в някое тяхно представителство,че доколкото разбрах ако се обърка и се постави някакво което не съответства на тоз автомобил,после става луда работа.Не знам колко е гаранция там ,че вс ще ОК ама си мисля,че по-добре да се оръся едни пари и да карам спокойно отколкото да мина с 100-200 лева по тънко и да се кахъря по пътищата :) Между другото колко излиза една такава смяна за 2.5 ТДИ с автомат модел 98 г. има ли някой идея? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мога да поясня малко темата, с ваше позволение... 

 

Маслата за тази кутия не са нищо особено като изискване (отговарят на Dexron III; GL-4 ниво на защита). ОЕМските такива са най-обикновена минерална група 3 (която може да се титулова синтетика, но това е друга тема). Характеризират се преди всичко със загубата на вискозитет във високи температури, и със значително сгъстяване (увеличаване на вискозитета си) при отрицателни температури. Но това е дълга тема.

 

Дори бих препоръчал да избягвате ОЕМските (трансмисионни) масла, защото просто има много по-добри от тях на пазара, а често - и за по-малки пари. В този бизнес си има стандарти, които са добре известни на всички, а производителите на автомобили масла не правят, така, че няма как вътре някой да сложи извънземна, магическа съставка, която не е известна на другите. 

 

Истинска смяна на масло на такава кутия се прави с флъш машина и съответната трансмисионна "flush" добавка преди това, която е от изключителна важност за почистване на ламелните повърхности от депозити, образували се в следствие на високата температура. Само така се подменя на 95-99% от флуида, а повърхностите са правилно подготвени за additive pack-a на новото масло - важно е повърхностите да са чисти, защото всяка добавка в маслото се бори за контакт и прикрепване към метала. 

 

Като златно правило може да се приеме, че истински качествено и напълно синтетично (от групи 4 и 5) AT масло под 30лв/литър няма. И също така златното правило е специално за автомат/хидротрансформатор да се взима възможно най-термоустойчивата база, просто защото >95% от фаловете на трансмисии по света са от прегряване и "изтъняване" на флуида (viscosity loss). Кутия, поддържана по този начин ще ви надживее, в каквито и условия да я карате.

 

Не съм сигурен момчето какъв бюджет гони, но литър истински качествен ATF на база РАО (група 4) или естери (група 5) може да варира в диапазона 35-80 лв/л.  

OEM-ския ATF за тази кутия е на база на Castrol Transmax DEX/MERC ATF, просто с друг етикет и 3-5х по-висока цена. 

 

Дори има много по-добри "Универсални"ATFs (т.нар. Universal ATFs), на базара на РАО и естери, с пъти по-добри параметри и представяне, които могат да се намерят за по 40-50лв/л и ще карат поне 100-120,000км без да загубят съществена част от вискозитета си. Ако все пак по някаква причина се налага използване на бюджетен флуид, то качествената моно-естер-вакс добавка си е направо задължителна. Пример за най-добрата такава е LubeGard Platinum ATF Protectant, или по-евтината й алтернатива (за Dexron III масла) - LubeGard ATF Protectant. Има и много други добавки, но повечето съдържат ZDDP (zinc dithiophosphate) и/или сулфатна пепел, което е вредно за компонентите на АТ. 

 

Просто искам да правите информиран избор, защото има много митове и легенди по тези въпроси, а малко хора ги разбират в дълбочина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бюджет не гоня,защото предпочитам да дам пари за масло,качествен филтър и гарнитура ,отколкото да правя после скоростна кутия и да плащам пътна помощ!Просто попитах колко горе-долу излиза като цена.Иначе имам нагласа за около 600 - 700 лева или нещо такова.Ако се наложи бих дал и повече ,но просто искам да карам спокойно и да не я мисля като агрегат в следващите 50 000 км. примерно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямам време за дълъг пост и ще нахвърля набързо какво съм срещал като инфо в нета.

Ти хубаво не гониш бюджет, но въпросът кое е най-подходящото масло за тази кутия (5HP19/24) за мен все още си стои.

Аз си мисля, че макар оригиналното масло да не е най-доброто (като масло само по себе си), то си остава най-подходящо.

При 6-степенните кутии за различните масла се налива и различен софтуер. Т.е. не се препоръчва "подобряване" на оргиналното масло без софт. 

Остава само да се определи кое всъщност е "оригинално" :). Защото три вида масла имат такива претенции - ВАГ, ZF lifeguard 5, Esso LT71141.

От 4-5 години Ессо-то се предлага вече само под марката Мобил. Гемини твърдят, че е същото масло, просто производителя е сменил търговската марка. Те използват наливно. Автоматите поемат 10-20л и за мен е нормално специализиран сервиз да се купува варели по 200 литра, вместо тубички по един литър. Мобила се продава и в туби от 20л.

Проблема със старото масло не е загуба на вискозитет, а повишаването на вискозитета му. При работа на кутията има някакво нормално износване, при което се отделя материал (и от металните части, но най-вече от съединителите). Този материал не се задържа изцяло от филтъра, а циркулира в състава на маслото. Грипа на маслото се повишава. Затова често след смяна на замърсеното масло кутията "ражда". Просто е вече толкова износена, че може да работи само с "мръсно" масло.

С уговорката, че само си разсъждавам, мисля, че пълната смяна е рекламен трик. Реално излизат 1-2л повече масло и ако не се прави промивка (не знам дали се прави) това не е от голямо значение при 9 литра общ обем на маслото. По-важна е навременната смяна на около 50-60к км - зависи от режима на ползване на кутията (пак уточнявам, че говоря за 5ХП19).

 

Много съм любопитен какво е поведението на кутия, след сипване на добавка, която повишава "грипа". От къде кутията (която е настроена за "заводски" параметри на маслото) получава обратна връзка, че маслото е модифицирано.....с две думи не започва ли кутията да работи "по-твърдо"? Напролет бих експерементирал с кутията на жена ми:), но все пак ми се иска да получа някаква информация от първо лице.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адмирирам мнението на Robobug,
и ще се опитам да го допълня, за да стане по ясно.


АСК има сензор на входящия вал, за да мери обороти на входящия вал (някой разновидности вземат инфо от ECU-то на ДВГ), както и има сензор за налягане на маслото създадено от турбината (някой разновидности имат и температурен датичк).


Как работи АСК, турбината която създава налягане в АСК се върти с еднаква скорост без значение дали е студено или съответно загрято маслото в кутията, но разликата е в създаденото налягане (кг/кв.см) породено от вискозитета на маслото. За това има точно определена гранична стойност за максимално допустимо налягане, когато то е в повече, тогава налягането се разтоварава чрез байпас клапан, в такива моменти АСК се усеща като по-лагава, а когато е по-малко налягането от зададеното (поради загуба на вискозитет), тогава не се достигат желани параметри, като скорост на колелата спрямо обороти на двигателя (но това не е фатален проблем за кутията).


Ползването на добавки за увеличаване на вискозитета би било резонно, тогава когато маслото е пълен аут и е загубило вискозитет (напр. от прегряване или от просмукване на вода в АСК)... обаче в повечето случай маслото е придобило визскозитет поради мърсотията в него.


Промивка може да се прави, но зависи какво е състоянието на АСК.

Ако някой мисли, че износени ламелни съединители ще се оправят с добавка... нека да пробва.

 

Към колегата пуснал темата, ако имаш средства можеш да ползваш всякакви качествини масла за АСК, стига да отговарят вискозитетно на изскванията на скоростната кутия.

Добавки - по твоя собствена преценка и разбира се на твоя отговорност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Robо, и аз поради липсата на време ще отговоря кратко - софта на кутията няма нищо общо с устойчивостта на маслото (продължителността във времето и темп. диапазон, през което то ще запази характеристиките си без съществена промяна).

 

Софтуера се настройва за едни параметри, примерно в този случай - масло с по-лек кинематичен вискозитет (примерно 7.5cSt@100C) и определена степен на фрикшън модифицираност заради правилен lock-up на конвертора. И до там. От качеството на маслото (предимно базата му) зависи колко време то ще запази вискозитета си в определен диапазон и при какви температури. Група 3 маслата ще държат сравнително малко, просто защото не е устойчива температурно (губи вискозитет във високите температури, и се сгъстява сериозно при много ниски такива), микс от групи 3 и 4 ще имат много по-широк работен диапазон, а микс от групи 4 и 5 ще имат още по-широк такъв.

 

Повярвай ми, основната причина трансмисиите да дават фира е прегряване и последвалата загуба на вискозитет, вследствие от което се увеличава драстично триенето, от което заминават ламелните с-ли. АТ е термо натоварен агрегат и неговия убиец е високата температура. Нищо друго. 

 

За да илюстрирам нагледно нещата, ще дам пример с 2 едкакви автомобила, окопали се на буксуване - кутията с група 3 ще даде фира много по-бързо, от кутията е естерна или РАО синтетика, която може дори и да не даде фира (преди други компоненти). И причината за това е прегряване на флуида. 

 

Когато остане повече време, можем да го разговорим в детайли.

 

Относно откъде кутията получава информация - съвсем накратко - както ЕCU-то на колата, и кутията се "адаптира" към дадени параметри - просто софта прави постоянни измервания за скоростта на движение на флуида и прочее такива параметри и пренастройва реакциите на хардуера.

 

Поздрави

 

П.С. Имай предвид, че в момента вече има масла, които технически издържат по 250,000 мили и не се пускат на масовия пазар, поради чисто икономически причини.

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...