Jump to content

Audi A5 - какво и откъде?


Recommended Posts

Здравейте колеги!

 

Дойде и моя ред да сменя първия автомобил, затова искам малко помощ от ваша страна. Нов съм с колите на Ауди (нямам никакъв опит), обаче очите ми останаха по тези А5-ци и то Sportback моделите. Моля да не коментираме за купетата и направо да минем към въпроса:

А5 с кой мотор и откъде? Разбирайте, че сегашния ми автомобил е има-няма 150 коня и това не ми е достатъчно (не, че ще ставам състезател :D), затова искам кола със поне 170-200кс. Предвид това, че досега съм карал само бензинки и съм малко преднамерен към звука на малък трактор от дизелите, бих предпочел именно бензинов автомобил, но както казах нямам особен опит с автомобилите на дизел и си бих жертвал тази претенция пред това да ми препоръчате по-заслужаващия си модел. А откъде - със сигурност няма да търся колата в България. Италия, Германия, Австрия - на кои държави може да се разчита повече по отношение на поддръжката и пазенето според вас? 

 

Само да вметна, че изчетах доста форуми преди да попитам тук, но много от информацията е преди 2010 (т.е. за купетата А5-ци), а Sportback-овете идват и с различни мотори и не можах да намеря удовлетворяващ отговор!

 

Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро бензиново ауди от Швейцария - за мене най добрите от към подръжка но плащаш мито и Германия. Другото е бошлав. Дано намериш добро, пожелавам ти успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддържани автомобили има не само в Германия и Швейцария! И  в България има педантични шофьори......

Малко е клиширано вече това с Германия.....  без разбира се да имам нещо против пазара в тая страна.

Ей така за разнообразие просто.....да не повтаряме "Германия", сякаш е цял континент......  вероятно автомобилите в Холандия, Франция, Швеция, Норвегия, Дания...... и прочее не са чак толкова лоши и стават за махнатите клиенти от България ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината в Белгия и Холандия колите са с най-малък пробег.Еле в Белгия може да намериш 20 годишна на 150 к. но и цената е друга за съжаление. В меката на ганджата,обаче може и да уцелиш от тотото.SKY  пускаше един сайт,но трябва той да каже.

 

http://www.ooyyo.nl/sedan/tweedehands-audi-a5-te-koop/c=CDB61D7114D38562111BFA6FBA75355BE4A01D601EC4874012/

Редактирано от Мирослав филчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Направил си добър избор за следващ автомобил :)
 

Разбирам симпатиите ти към бензиновите двигатели, но имай предвид, че всички от тях (може би без 3.2) имат голям проблем с горенето на масло, стига се до 0,5л на 1000км, което е фрапантно.

 

Моето скромно мнение е, че двигателят за тази кола е 3.0 тди - отлична динамика и мощ, смешен разход и много надежден при правилна поддръжка. Аз избрах него и съм страшно доволен. Ако бюджетът ти позволява да вземеш 3-ка дизел на под 150 000км, според мен не трябва да имаш и грам колебание в избора си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Непременно погледни какво предлагат представителствата на Audi/VW в България !

п.п. Това, че е от Германия не значи по-хубава от нова.  Не се знае кой Виталий, Клаус ( популярно полско име ) или Мустафа, все нови германци :hilezh: , е ср*ли вътре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е леко в страни от темата,но ето как изглежда Ц4 на 131000км.  :hilezh:  Поздрав за тъговците от горубляне и дуПница :flehan:

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m865538869-audi-a6-avant-2-6-e-aut-comfort-131-295-km-bijtellings.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам никакъв голям "проблем" с горенето на масло - TFSI си горят масло и това е нормално. По дефиниция на производителя до 0,5л. на 1000км е нормално, това обаче се случва радко. Обикновено е нещо от сорта на 0,5 до 1 литър на 10000км. Големият "проблем". А е напълно възможно и да не пипа почти нищо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията. Из интернета се споменава и за някакъв проблем, че когато се минава от 1-2-3 скорост колата започвала да вибрира, някакъв проблем от съединителя. Надявам се при автоматиците този проблем да го няма. Също и наясно ли сте как стои проблема с никасиловото покритие на цилиндровите стени, доста хора се оплакват, че сменят цели двигатели :/ дали са го оправили този проблем са Sportback моделите и като цяло толкова голям проблем ли е това?

Редактирано от cvetelin96
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никасила е сериозен проблем, слагат го за по-малко триене и намаляване размера на блока ако замине дига разхода на масло и пада мощността. Нанасянето му на ново е скъпо и не се прави в БГ сменя се целия дв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че този филм с никасила го има и при такъв нов модел? Не беше ли при 3.0 бензин, дето го слагат на А6 Ц5/А4 Б6 поколението? По темата - мога да споделя опит от шофиране на 2.0 дизел и 3.0 дизел, но не и от към поддръжка. Карал съм А5 спортбек 2.0 дизел 177 коня на предно (с мултитроник). Бяхме вътре 4ма и си вървеше яко нафтата. Отзад е тегаво да се возиш ако си над 180см висок, но това теб не те интересува, ти ще караш. 3-ката съм я карал в А6 Ц7 quattro с типтроник 245 коня и беше още по-яка. На звук го докарваше, поне вътре в купето се чуваше хубаво. Като динамика и разход 3.0 ТДИ е приказка.. определено искам следващия ми автомобил да е с този двигател. Подкрепям мнението на колегата 1948 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, май ще трябва да се ориентирам към дизеловите модели, макар че тези на бензин бяха за мен за предпочитане. Явно проблемите им са в повече :/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както винаги всеки хвали "своето" ... ако не уцелиш някакъв супер маслояд, бензиновите са в пъти по-безпроблемни от дизела.. и с по-евтини части по горивната система

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е така, ВЕСКО. Не хваля моето, защото не съм някакъв заклет дизелджия (Например предната ми кола беше БМВ, бензин, 218к.с) Карал съм и други бензинови мотори преди това. В случая съпоставих плюсовете и минусите и избрах 3.0 тди, като двигател, който на мен ще ми хареса най-много. Съответно си позволих да изкажа впечатленията си на базата на личен опит, за да може колегата да придобие по-добра представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да взема да споделя моите вчепетления. 3.0 дизела на А4/А5   е може би най- разумният избор и за това се кара най- много. Но идеологията на този двигател в това купе малко ми убягва - искаш да си спортен, искаш да си икономичен. Не звучиш спортно, но и не харчиш колкото 2.0ка дизел. Но е факт че 3.0 дизел прави най- добрия шпагат измежду останалите. Както е факт, че моят бензинов V6 е на 180 хиляди, до сега само масло и другите консумативи съм сменял, звучи доста добре и не харчи много повече от дизела. Миналата седмица чистих прословутите колектори - не беше кой знае колко зле положението, да не кажа че можех да мина и без него. Явно бензина тук му се отразява доста по добре от очакваното. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е така, ВЕСКО. Не хваля моето, защото не съм някакъв заклет дизелджия (Например предната ми кола беше БМВ, бензин, 218к.с) Карал съм и други бензинови мотори преди това. В случая съпоставих плюсовете и минусите и избрах 3.0 тди, като двигател, който на мен ще ми хареса най-много. Съответно си позволих да изкажа впечатленията си на базата на личен опит, за да може колегата да придобие по-добра представа.

 

Погледни издадените сервизни акции за двигателите 2009 - 2010 и ще забележиш, че тези за дизелите са много повече... да не говорим за серията дефектни нафтови помпи, които отделят стружки и размазват цялата горивна система. Във форума вече има 5-6 случая на въпросния "дефект", който струва хиляди левове да се отстрани ... клапи. моторчета, дросели, ДПФ-и: все благини по нафтовите мотори. Сервизните акции са плод на чиста статистика и не могат да бъдат отречени като факт - просто Ауди са задължени да правят акции при определен % дефекти открити при клиентите им.

 

Аз също карах дизел доста години, имах и едно от първите 3.0 ТДИ във форума - "модерните" дизели са с кратко време на живот, ударят ли 200 000 км. и започват процес на активен разпад. Повечето нов внос на "добра цена" са прескочили отдавна въпросния пробег и темите тук се множат.

 

Това не важи само за печките на Ауди ....

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изцяло съм съгласен с изложените доводи от теб, те са по принцип верни, само че не съответстват напълно на конкретния случай на колегата в тази тема. Първо, доколкото съм разбрал от други теми тук, тези дефектни нафтови помпи не се слагат в А5. ДПФ-а всички знаем, че при правилна поддръжка на автомобила и определен стил на каране не прави проблем, а и дори да прави вече кой ли не се научи да го остранява качествено и услугата е на сравнително прилична цена.

За пробега, именно, почти всички ужаси за тези двигатели, които се пишат тук, са от колеги, които притежават автомобили на над 300 000км. Това е така, защото е факт, че модерните дизели съвсем не са вечни. Именно за това още в първия си пост написах, че ако колегата си вземе кола наистина на под 150 000км и я поддържа с качествени консумативи и гориво и я кара нормално, няма какви ядове да има. Карал съм доста километри на различни дизелови коли, които дори са  над 190-200к и като се спазват по-горните изисквания, отново няма проблеми.

Безспорно е също така, че бензиновият двигател е много по-опростен от дизеловия и съответно няма какво толкова да му се развали. Обаче трябва да признаем, че ВАГ меко казано нямат най-сполучливите бензини.

Редактирано от 1948
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквато и кола да харесаш и прочетеш форум ще се откажеш, това е нормално  :huh:

Ако много ти харесва а5 и можеш да го подържаш, вероятно цената няма да е по различна от бмв или мерцедес, но със сугурност по-висока да кажем от киа или нисан.

За дизелите 2тди идва low cost solution и според мен не подхожда добре като динамика, но със сигурност е по надежния агрегат от братята 2,7 и 3.

Бензина не мога да ти кажа кой двигател е с покритие, трябва да потърсиш сам, газ трябва да забравиш ако можеш да си позволиш да караш на бензин за мен това е една идея по-надежна система от 2,7 3тди.

За мен редовите двигатели на ауди са по надежни от в образните.

 

Като купуваш задължително закачане на комютър за грешки, отиди сутрин рано и запали студена тогава е истината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много глупости има изписани в тази тема...Страшна работа...един прочел, друг казал , трети чул ! Кои са тези никасилови двигатели ? Освен за 3.2 не се сещам за друг и там също не е съвсем сигурно на 100%.  Обслужването на ТФСИ е евтино , моторът е безпроблемен и Веско е абсолютно прав за дизелите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Насажда се некъв мит за маслояд на тфси...аз мое да карам по стария мотор (06) и нямам наблюдение върху по новия но тия смешни разходи на масло (поне при мен) изобщо не мога да ги отчета..вярвам че и при а 5 е така ако реално км.не са с многото цифри..

И да не каже някой че си хваля своето аз бих избрал дизел но само 3ка -заради хубавия въртящ момент-единствената алтернатива на 2т. Вече за V6 е др.бира

Sent from my ST25i using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря ви, оценявам всички мнения! Аз съм грижлив относно автомобилите, а и не бих си взел някой над 125к км и мисля, че проблеми няма да имам. Спрях се на 2.0 TFSI автоматик или 3.0 TFSI quattro, разбира се още преди да я взема ще мине през ауди сервиз, ще си получа информацията и ако всичко е 6 ще взема бензинка. Мисля, че няма какво повече да се спори по темата, времето ще си каже дали съм направил правилния избор. :)

 

ps.  Мисля една от тези двете да проверя на място:

 

http://www.autoscout24.com/Details.aspx?id=260172020&cd=635513112030000000&asrc=st|fs

 

http://www.autoscout24.com/Details.aspx?id=261380256&cd=635508712190000000&asrc=st|fs

Редактирано от cvetelin96
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А5 е много секси автомобил, но все пак добре си помисли трябва ли ти такъв автомобил който на практика е А4 на цената на А6

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...