Jump to content

Как функционира (Темпомата/Автопилота) при Ауди А4 (В5) Facelift


MAPTO7007

Recommended Posts

Интересно ми е как функционира.

Темпомат има разлика спрямо Автопилот.

При Ауди А4 (B5) няма контролна лампа на таблото която да индикира че е активен.

По-какъв начин се разбира кога е задействан?

Как функционира по-точно?

Заваш т.е фиксираш една скорост и това е? Така ли?

Неможе да подаваш газ от лостчето предполагам?

 

Изобщо някой който има да обясни устройството и функционалността му,за да преценя заслужава ли си.

 

Мерси предварително.

Link to comment
Share on other sites

Натискаш бутона и пускаш газта -> колата поддържа дадената скорост.

Като натиснеш газта -> ускорява. Като пуснеш газта ->намалява до зададената скорост. Това се използва при нужда от изпреварване.

 

Като "чукнеш" спирачката -> изключваш автопилота.

 

Може да намаляваш или увеличаваш скоростта от лостчето, т.е. да зададеш нова скорост за поддържане.

 

Много си заслужава, особено при дълги пътувания. Само да не забравяш, че с почиващия си крак ще трябва да натискаш спирачката при необходимост. :)

Edited by velas
Link to comment
Share on other sites

Не разбрах момента с увеличаването и намаляването на скоростта.
Примерно карам с 80км/ч.

Мога ли да ускоря до 100км/ч. но без да давам газ на педала,а посредством лостчето да имитира педала на газта и оттам да се подава газ.

 

Мерси за бързия отговор.

Link to comment
Share on other sites

Какво е нужно за да се сдобия с автопилот.

- Лост

- Кабелния сноп

- Модул (как изглежда и къде се намира)

- Ваг Ком (за да го активирам - как става?)

Link to comment
Share on other sites

Ами не ,предполагам имаш изведени кабели от компа.Но няма как да се извадят от кола донор,досега съм продал 5,6 лоста за коли с електронна газ и всеки иска лост ,букса и 10 санта кабел.Преди време си купувах нов лост от Порше за буса ми vw t4 ,след това отворихме от към компа на колата,там имаше изведени няколко кабела и ги свързахме.До ден днешен си го ползвам .На б6 е болт он ,но и доста по скъпо .

На б6 -240 комплекта

На б5 фейс около 70-80

Link to comment
Share on other sites

Трябва ти както ти казаха лост и букса с кабели (ако си с дизел, за бензин може и да има и други елементи от системата). Нещо такова: http://olx.bg/tempomat-komplekt-promotsiya-golf-4-seat-leon-skoda-octavia-bora-seat-toledo-audi-a3-passat-b5-i48760507.

Неприятното е, че трябва за окабеляването да се махат кори, да се рови по букси и т.н. А още по-неприятното (поне за мен), естествено, е че трябва да се свали волана :@

Link to comment
Share on other sites

Е, не, зависи колко ти се занимава и ти е нужна тази екстра. Безспорно е полезна, до морето ми увяхна крака лятото без нея :D Мен лично не ми се занимава, иначе бих си сложил :)

Link to comment
Share on other sites

 

Неприятното е, че трябва за окабеляването да се махат кори, да се рови по букси и т.н. А още по-неприятното (поне за мен), естествено, е че трябва да се свали волана :@

  Същото е и като си купиш нови джанти. Там пък неприятното е, че за да сложиш джантите трябва да сваляш гумите, баланс и др. разправии...абе мани...

Link to comment
Share on other sites

То и повечето колеги нямат всички инструменти заедно със схема за поставяне на темпомат в мазето.Просто отиват на майстор ,след това си взимат колата и се кефят на новата екстра

Link to comment
Share on other sites

Колегата явно няма да се възползва от услугите на сервиз. А и както казах - разправията е голяма и не си заслужава (за мен). Колата си на "майстор" да дадеш - трябва да си луд (всеки втори простак с основно образование е станал "майстор" вече...).

Link to comment
Share on other sites

За едно си прав колега.

Пари за майстори не ми се дават.
Колата при майстори не ми се кара.

 

Останалото съм сигурен че не е толкова сложно,но просто съм лишен от време за да се занимавам с кабели и жици.

Link to comment
Share on other sites

Ето аз как направих при мен (А4 Б5 1.9ТДИ фейслифт).

Взех си лостче от морга (с буксата). Отидох до toshkov81 и след 2-3 часа имах темпомат (аз сменях и таблото, но то не нужно при темпомата). Да похваля и toshkov81, разбира ги нещата и за каквото и да съм ходил при него е нямало проблеми. Лоста ти е нужен за бутоните, всичко друго е софтуерно. И да, волана се сваля за да се сложи лостчето.

Edited by MaxZ
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Здравейте колеги аз съм с пасат б5 2000г. и горе долу или поне аз така си мисля съм си навзел нужните неща за темпомата да си го поставя като съм си взел мулти волан но не съм сигурен в способностите си дали ще успея да го поставя сам може ли да ми дадете някакъв контакт на момчето toshko81 да видя ако нещо съм изпуснал да си го донабавя и ако има възможност да ми помогне с монтажа . Благодаря предварително :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...