Jump to content

Кои 1.8Т бутала с 21мм бутален болт


Recommended Posts

Здравейте, ще правя един проект турбиниране на двигател от друга марка, чиито диаметър на цилиндъра е 80.5mm. Бутала от VAG 1.8Т са чудесен избор, тъй като размера им е 80,95мм и ще паснат точно в престъраните и хонинговани до 81мм цилиндри.

Стандартните биели за двигателя са достатъчни за да издържат мощността, която целя, но отвора им за буталния болт е ~20,6mm. Въпреки това имат доста метал около тях и успешно се разпробиват до 21мм като същевременно се използват и доста по-големи като диаметър бутала без никакви проблеми.

За това имам нужда от помощ да разбера бутала от кой двигател са с 21мм отвор на буталния болт.

 

Опитах се 2 дни да търся из интернет, но информацията в много сайтове е твърде спорна. Излиза така, че за 6-7 кода на 1.8Т двигателя има по няколко разновидности бутала, ковани с различни смеси на материала, пръскани с различни покрития, с различни ризи на буталото, с различна форма като цяло, дори четох, че не били с идеално кръгла форма...

 

п.п. Понеже 81,5мм е в допустимите граници на престъргване на цилиндрите ще се радвам ако някой каже и кои турбо бутала с такъв диаметър използват 21мм бутален болт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма такива,19 и 20мм са буталата,ще смените втулките в биелите и ще догоните размер 20мм.А тая операция в сливен я практикуват....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буталата и биелите на 2.7T са с 21мм бутален болт. Тук е въпросът дали ще съвпадне положението на буталния болт със стоковото за твоя двигател. Да не се окаже, че при Ауди буталният болт е по-нагоре или по-надолу.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте, до днес каквото съм проучил е да, наистина само на 2.7T бензин са с 21мм бутален болт иначе двигателя е същата степен на сгъстяване, bore и stroke като 1.8Т, явно и буталата са с минимални разлики ако не същите.

Докато проучвах видях, че има всъщност такъв проект като този, който съм замислил - ок завесата пада :) - двигателя е Zetec 1.8 на Форд (от зетеците 1992 до 1998, че следващите са различни).

 

Биелите за 1.6, 1.8 и 2.0 са едни и същи и буталния болт им е 20,6мм (грубо, не помня стотните). При турбиниране на 2.0 ползват за разреждане бутала от Опел, които също са с 21мм бутален болт и стандартната биела се разширява до 21мм без проблем, тъй като има достатъчно материал и до ден днешен няма новини за проблем от това. Държат до към 300кс, където се предават други части от биелата, но не и ухото.

Т.е. тези бутала от Ауди ще свършат идеална работа за мен.

Благодаря за помощта :)

Редактирано от Forged
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не стават, 1.8Т е с 32.7мм компресионна височина , а 2.7Т е с 30.7мм, ще ти трябват с 2мм по-дълги биели, освен ако не искаш да караш на степен около 7:1. 
Също така В6-ците понякога имат по-асиметричен отвор за болта, но няма откъде да проверя с точност. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, може ли да ми кажете "вдлъбнатината" му с какви размери е, за да мога след това като имам всички размери на буталото да изчисля СГ?
Понеже както по-горе казах буталата ще бъдат в двигател на Форд, който е с друг строук (88), дължина на биелата (136,14) и обем на горивната камера (~45cc).

Ще съм благодарен ако може да дадете размерите и за 1.8Т  в случай, че се окаже, че има нещо вярно за асимтричния отвор на болта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още един въпрос - всички 1.8Т ли са с floating wrist pin? Ако не кои са, понеже това ще е доста добър вариант с втулки в биелата до 19мм

 

пп в добавка към предния пост, комп. височина на стандартно зетек бутало е 33,2мм. По груби сметки с 32,7мм бутало СГ ще е ~9, като се приема, че и главата не е пипана. Ако се налага отнемане нещата замирисват.

Редактирано от Forged
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...