Jump to content

Автоматично прекъсване на верига при натоварване?


Recommended Posts

Здравейте.

Решил съм да изкопирам един електрически клапан за изпускателната система.

Ето такъв

 

Мотор с редуктор вече купих.

Чудя се обаче как може да се направи така, че като достигне всяка от крайните точки да спира тока, за да не изгори мотора или да не се повреди редуктора?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Класиката е с крайни изключватели. Следене по ток ще е по-трудно.

Огледай за някакви ключета, ще трябва да се импровизира.

Мотора май и приличен ток ще дърпа.

Съобрази ключетата и с това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая изключване по ток няма да е възможно - с времето съпротивителния момент ще се променя (нагар, замърсяване..), така че алтернативата е краен изключвател или оптичен датчик. Според мен, за случая най-подходящ е чисто механичен краен изключвател - на вала закрепваш лостче, което в двете крайни положения да натиска ключета. Мотора може и да не е с много голяма консумация, тъй като задвижва клапата през редуктор. Но във всеки случай трябва да измериш консумацията. Ако тока е по-голям от номиналния на ключетата добави по едно реле. Във всяка морга има бол всякакви релета...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е такъв

http://www.ebay.co.uk/itm/12V-DC-HIGH-TORQUE-High-power-Reversable-Electric-Motor-15-RPM-Gear-Box-/131355370722?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item1e9563e4e2

 

 

За крайни изключватели се сещам за микрети /микро ключета/, обаче как ще ги изолирам от водата и калта и как ще издържат на температурата?

Според мен на тая алуминиева плочка ще има поне 100 градуса.

 Друго, да питам, как са направени моторите на стъклата в колите?

От там нещо не може ли да се вземе, може би се командват от реле?

 

Благодаря за включването!

Ако се сетиш нещо друго...ще се радвам на помощ!



Лорде, ключетата ще издържат ми се струва, не съм мерил наистина, но мисля, че дори тези ще свършат работа

http://www.ebay.co.uk/itm/171505102434?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

 

обаче как да ги предпазя самите ключета от вода кал и високата температура?



Друга идея, но не знам възможна ли е и как точно да я реализирам...

Примерно резистор или какво да сложа, за да може да има голям пад на напрежението когато мотора започне да се тормози и примерно да има и лампа, която да намаля интензитета си на светене и аз да спирам ръчно от копчето.

Това може ли да се реализира и с какви елементи точно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е също, как са го направили при тези, които се продават, при положение, че в китовете има само кабел и ключ???

Ясно се вижда по снимките, че дори използват двужилен кабел до мотора, защото прехвърлят обърнатия поляритет още при ключа с трите позиции.

http://ayen81.blogspot.com/2012/11/electric-throttle-control-exhaust-valve.html

 

тук се вижда също

http://www.dhgate.com/product/2-5-quot-electric-exhaust-cut-out-valve-switch/163916707.html

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тия вероятно КИ са вградени директно в редуктора на мотора. Заедно с два диода става точно да се управлява двуполярно само с обикновена жица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се използва подходящ транзистор да се отпушва при повишаване на тока няма ли да може да се спретне някаква проста схемичка, която да го спира по ток?

Иначе мога да окажа съдействие да се направи с едно микроконтролерче да му се зададат стойностите и ще го спира. Тия микроключета се прецакват седейки в бравата на аудитата ни, направо не го виждам на толкова агресивна среда... Другия по-лесен но и по-неефективен вариант е управление по време еди колко си ms наляво и едиколко си надясно, но като се зацапа с нагар ще се движи по бавно и ще иска системно смазване и поддържане на механиката в прилично състояние.

За стъклата на колите знам, че са по ток...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз не съм запознат с познанията на автора, просто предлагам, а някой дето може да изпълни може да му изкочи с оферта

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бива ме в механиката, и имам мин-ни познания в ел. техниката.

Да попитам, ако се върже мощен резистор последователно към мотора, когато клапата опре, мотора ще може ли да издържи да речем 10 секунди без последствия за него или редуктора?

Идеята е да си го цъкам ръчно по време, но да имам някакъв толеранс все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я хвърли едно око от края на този ПОСТ и следващите няколко. Просто, изцяло механично и доста по-надеждно решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, ще драсна на колегата Калин.

Искам да го питам, от къде е прекарал жилото вътре в купето и ако има някоя снимка още на клапата, щото тя трябва и пружина да има някъде по нея.

 

Мерси Митак!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То да драсна, ама колегата не е влизал от май тази година...

 

Все пак, ако това :

 

"Да попитам, ако се върже мощен резистор последователно към мотора, когато клапата опре, мотора ще може ли да издържи да речем 10 секунди без последствия за него или редуктора?

Идеята е да си го цъкам ръчно по време, но да имам някакъв толеранс все пак."

 

Има резон и може да сработи, мисля, че ще ме устройва и мога да го направя.

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре е крушка да сложиш. Тя е нелинеен товар и ще ограничи тока по-адекватно. Примерно 25 вата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, още по-лесно, МЕРСИ Мечо!

 

Нещо ново като идея:

AVS клапан, като този:

http://s193.photobucket.com/user/jimmybee123/media/Das%20Auto/ASVview.png.html

Това нещо като блоу офф ли е, мисля, че може да реши проблема кардинално.

Въпроса е, като го търся по моргите, аджеба, какво да казвам, че търся :steinigung: ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложиха ми още един вариант.

Да си намеря автоматична електрическа антена за кола и да и взема управлението, да пробвам с него.

Та в тоя ред на мисли, ако някой има такава с повреда в механиката, но със здрава електроника, готов съм да я купя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен схемите с управление по превишаване на тока няма да работят - просто при замърсяване, нагар, при различни температури нормалните стойности на тока ще се променят в доста широк диапазон и няма да може да се настрои граничната стойност на тока. През зимата също така е възможно да се получи заледяване при студена кола.

За механичен КИ ще трябва да се подберат елементи за по-тежки условия на работа. Има такива за високи и низки температури, влаго и взриво защитено изпълнение.... А и от гледна точка на надеждност, при тези условия на работа механиката ми се струва за предпочитане.

Естествено, готовия клапан е най-доброто решение. Ръчното управление с жило е най-надеждно, но чисто субективно, лично мен не ме кефи - предпочитам автоматиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще направя усилие да стане ел. Управление на клапата, ако обаче не успея, резервния вариант е да се намери подходящ дросел и да се прекара жило.

Като гледам, нещата май натам отиват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'Ново 20'... някой може ли да ми подскаже от къде да намеря соленоид с ход 3-4 см. на котвата?

Нови ги гледах, твърде скъпи са ми, да некажа ненормално.

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя, с модул от антена не става...
Оказа се , че работи за време.
С електрическа машинка от централно не съм пробвал още, просто нямам под ръка.
С вакум машинка от централно пробвах, работата е на кантар, зависи как ще позиционирам пружината за връщането на клапата.
Но главния проблем, е че трябва да намеря не само вакум, а и налягане от двигателя, за да бутне тази вакумна машинка.
Не, че не става, но ще ми трябва и електрически вакумен клапан с две "магистрали"... и пак сатава... дай 10, дай 20 лв. за проба.
Вече почвам да се обезкуражавам, единствения успех до момента, направих работеща система с две релета, използвайки примитивния ТПС датчик на дросел клапа да управлява мотора с редуктора.
Разбира се и тук има проблем, датчика си е от пластмаса, завива се директно на тялото на дросела и най-вероятно няма да изкара и 200 км.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи го и ти да работи по време. Така се управлява ел.централното заключване. Импулс 0.8 секунди и докато загрее маторчето вече е изключило. При теб може да е нужно по-дълго време но моторчето е маломощно и няма да прегрее за кратко претоварване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечо, един въпрос към теб.

Ако огранича волтажа към моторчето /ще движи по-бавно, но не ми пречи/ като опре в някое от крайните положения, ще може ли да понесе повече време под товара без да се прецака?

Моторчето, китаеца го дава, че бачка на 12 волта, аз го пускам да работи на 6 волта, силата му ще е по-малка, следва ли и че ще издържи по-дълго време без да се върти?

Освен това, като му огранича волтажа, по този начин ще предпазя и зъбчатките в редуктора...

Това го мисля като краен вариант, без никакви изключватели и тн., пускам и спирам само на слух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...