Jump to content

Въпроси относно маслата за ръчни скорости


Recommended Posts

  • Отговори 148
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

При мен и с оригиналното масло, пак не влизаше добре от първа на втора първите 200-400 метра....това защо?

Разбирам като съм минал на новото масло нещо да се е влошило, а то е едно и също.Вчера минах 300км , в поведението на скоростите няма никаква разлика.

Ако след смяната се беше появило трудното превключване от първа към втора още утре да съм го сменил с оригинално, но съм убеден, че и оригинално да си сложите тия запъвания няма да се оправят..

Редактирано от wasteland_TD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам VW G50/51 едно и също ли е с VW 501.50?

....за G50 "да", за G51 не знам. Обаче ако са изписани заедно VW G50/51.... вероятно пак става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, само да ви спомена аз с какво карам. A4 B5 Quattro.

 

заден диференциал - G052145A2 - dif  GL5 - Fuchs TITAN SINTOPOID SAE 75W-90

 

кутия Aral Getriebeol EP SYNTH SAE 75W-90 GL4

 

и двете отговарят напълно на стандартите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен и с оригиналното масло, пак не влизаше добре от първа на втора първите 200-400 метра....това защо?

Разбирам като съм минал на новото масло нещо да се е влошило, а то е едно и също.Вчера минах 300км , в поведението на скоростите няма никаква разлика.

Ако след смяната се беше появило трудното превключване от първа към втора още утре да съм го сменил с оригинално, но съм убеден, че и оригинално да си сложите тия запъвания няма да се оправят..

абсолютно. както и при мене при смяната на скоростите с оригинално пак никаква промяна. пак хрипат. сменяната на масло на скоростите когато е казано да не се прави са пари на вятър!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можеш да ме убедиш, че масло на 250+к км не е за смяна, въпреки че пише в инструкциите за употреба да не се сменя. Всичкия конденз и стружки при употребата на автомобила трябва да изчезнат по някакъв начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро четох в една тема на US Ауди форума, че ентусиастите лекуват трудно включване и шум при ръчни трансмисии с една бутилка Redline 75W-140NS и една Redline D4 ATF. При някои изчезвали напълно проблемите, а при други намалявали до 90%.

Стана ми интересно и проверих маслата, които се оказаха за автоматични скоростни кутии.

Някои ако може да се изкаже компетентно ще е полезно да се знае дали наистина има смисъл.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

75W-140 се използва за автомобили подложени на големи натоварвания.
Има много положителни мнения



По въпроса за смяната на маслото...
Винаги съм го сменял на колите, които съм купувал.
Разлика не е имало преди<>след, а не е имало и проблеми, които да налагат смяната (профилактика).
Има мнения, че е добре само да се долее, а да не се сменя маслото. Друго мнение е, че след смяна на оригиналното с друго (някакво) се стига до... сриване на скоростна кутия ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както споменах по-рано, автомобилисти от друг форум са пробвали с ATF за автоматици на ръчни скорости. Само положителни отзиви. Разликата е във вискозитете, АТФ-а е по-тънко масло.

Поради липса на компетентно мнение, ще се опитам да опиша как виждам нещата (некомпетентно).

Виждал съм разглобени кутии само по телевизията. Неизвестна марка. Забелязах, че по валовете има дупки, по които върви маслото и смазва отдолу зъбни колелета и синхронизатори. Представете си, че тези канали след +300х.км започват да се задръстват от влошеното качество на маслото. По тях все още тече масло, но каво става при температури под -10 примерно. Имаме задръстени маслени канали + студено гъсто масло = недостиг на масло до зъбни колелета и синхронизатори в първите минути след палене на двигателя.

Вие как мислите? Моля, коментирайте!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека се върнем на вискозитета при маслата (в първи клас...) > 75W90 е близко по значение с вискозитета при другите масла... пример 10W40.. 10W, означава едно и също при 10W40, 10W50 и т.н.
Та.. не видях разлика между 75W90 и 75W140 при ниски температури :lupe::hilezh:...  виж по- горното ми мнение и ще разбереш, че второто се използва при по- големи натоварвания на скоростните кутии (втората цифричка не означава вискозитета при ниските температури, а при високи)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених маслото, като в сервиза са ми сложили WOLF 75W90 GL5, просто такова имаха под ръка и аз настоявах да се смени.След смяната втора влиза трудно докато загрее, преди това имаше лек проблем само на 1,3 скорости.След две седмици пак съм в бокса, изхвърлям го и ще сложа Motul gear 300 75w90 естерна синтетика + добавка Bardhal Sumolub и ще пиша за резултата.Внимавайте какво слагате, ако не сте убедени в избора, по-добре със старото масло да се кара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяната втора влиза трудно докато загрее, преди това имаше лек проблем само на 1,3 скорости.

.....защото вероятно сега са наливали докато прелее от пробката, а не трябва. Ако изтеглиш със шприц или спринцовка 200 гр. ще е по-леко на скоростите, но си искат GL4 масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяната ще сложа точно 2.25л. , колкото го дават по каталог, ще тествам как е и ако не ми харесват ще долея още малко и така.След 2 седмици ще имам резултат и ще го споделя, но положението в момента е много зле с това масло и съжалявам че го смених точно с него.Дори ме е страх да карам така, да не направя повече поразии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години на една кола съм сменял маслото с Titan, но въпреки "рекламата" се оказа много зле и включването на скоростите беше затруднено.
Смених го с Castrol и проблема се реши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяната ще сложа точно 2.25л. , колкото го дават по каталог, ще тествам как е 

....и за "n"-ти път да подсетя, тип GL4..... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да сложа това http://fanshop.vwclub.bg/motul-gear-300-75w90-skorostna-kutia ,покрива GL4/GL5.Надявам се избора ми да е правилен, че 3-ти път не ми се сменя. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, става....аз се спрях на Адинол. Покрива всички спецификации и е 14 лв. за 1л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 3 смени на различни масла и проблеми с 1-ва и 2-ра на студено, сложих VAG масло + 50мл добавка и всичко се оправи.

Редактирано от realp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли поне да споделиш типа на кутията, или най малко модела на колата, а и номера на маслото, че масла и кутии на VAG бол ....

Аз съм с Castrol 75/90 GL4+ и не съм доволен ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз съм с Castrol 75/90 GL4+ и не съм доволен ! 

С такова карах при Б4 и не е нищо повече от друго масло с такива параметри. Беше купено от колега във форума.....Не е важна марката, а да е истински продукта с предписаните от производителя спецификации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...