Jump to content

Проблем с подгрев 2.5 тди


Omega_a

Recommended Posts

Здравейте Колеги.

 

Имам няколко въпроса свъзани с подгревните свещи и тяхното управление.

Забелязвам че дори и при температури под 5 градуса при подаване на контакт лампичката на таблото светва и след доста кратко време изгасва. ( няколко секунди след като изгасне се чува изцъкване на реле и показанието на волтметъра се качва малко)  Проблемът е че за много кратко време се включват свещите ( дири несъм сигурен че въобще се включват) колата пали сравнително лесно но след като запали първите няколко секунди работи неравномерно ( все едно някои цилиндър не е запалил) и след секунди си стабилизира работата.

Искам да попитам кой е датчика който подава информация кога да се включат свещите ( дали е този който е на една тръба до ГНП-то или е нкой друг). Кой номер е релето на подгревните свещи и къде се намира то.

Дайте някой съвет за свалянето на подгревните свещи, че малко ме е страх да ги пипна за да не скъсам някоя. Кой е най добрият метод за проверка на състоянието им ( с кабелче от акумулатора или да ги меря с мултицет-а и какви стойности трябва да показват)

 

Благодаря Ви 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, зеленият датчик в ляво от гнп-то, когато си пред колата. Той казва, колко е студено. Релето не знам кое е, но след като го чуваш да щрака едва ли е проблема в него. Бих те посъветвал да си отвориш кутията на компа и да погледнеш дали са наред двата предпазителя за подгревните свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, аз мисля, че имаш изгоряла свещ или свещи на някой от цилиндрите, трябва да се поверят. Ако не можеш ти отиди при човек който знае как става.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги датчика ще бъде сменен при всички положения защото на няколко пъти в движение при загрял двигател показанието на стрелката пада до 0 ( все едно не съм я палил) после пак се покачва и остава на около 80 градуса след като я изгася и постои поне 2 часа се оправя.( термостата съм го сменил при обслужването на мотора преди около 3000км)   Затова ще бъде заменен с нов, просто се чудех дали той дава информация кога да се пуснат свещите.

 

Ако имам изгорели свещи възможно ли е да да прави тъка ( да се включват за много кратко време )  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало. Аз миналата зима реших да проверя дали работят, че при под минус 5, минус 10 за 2-3 секунди усещах сякаш някой цилиндър не работи и установих само 1 работеща :hilezh:

След смяната, единственото което се промени бе развномерното запалване + по-голям пад на напрежение на уредчето на таблото, като сработват. Никаква промяна в  продължителността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти твоите свещи как ги провери дали работят. Четох за няколко начина с кабел от акумулатора и гледам дали ще прескочи искра или чрез замерване с мултицет. Наи-добре е да се свалят но малко ме е страх...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основателно те е страх... Трудно се свалят, затегнати са и запечени доста. Проверка с кабел, като за най-бързо и лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме беше страх за мойте,но отидох и ги свалиха всичките.Двете излезнаха изключително трудно и бавно,но поне за в бъдеще всичко ще е наред.Нали все един ден ако сдадат багажа ще трябва да ги сваляш.Проверката при свалени свещи и най-сигурна.Това с кабела е мижи да те лажем работа :)

Редактирано от mitaka7717
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги свещите ще ги проверя като се прибера и ако има за смяна ще бадат заменени.

Интересно ми е дали този датчик за температурата определя колко време да са пуснати свещите. Прави ми впечатление че дори и при по ниски температури ( около 0 градуса) лампичката на таблото пак свети за около 4 - 5 секунди.

Моя датчик имам самнения че нее в ред и ще го сменя, но ми е интересно дали тои мойе да е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно той определя, но имай предвид че свещите греят повече време от светенето на лампичката - можеш да го познаеш по цъкането на релето и волтажа на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, това с релето и на мен ми направи впечатление че изцъква по късно от изгаването на лампичката.

Датчика ще го сменя тъка или иначе защото няколко пъти в движение на загрял двигател показанието на стрелката пада рязко ( все едно нее палена).

 

А за подгревните свещи каква марка ще препоръчате?

Гледам една обява в ОЛХ-а  http://olx.bg/podgryavaschi-sveschi-za-audi-2-5tdi-folksvagen2-5tdi-i65177826

какво мислите дали си струва или да купувам някоя по утвърдена марка. Вие какви сте взимали и доволни ли сте? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги

Днес температурнията датчик беше подменен. Има известно подобрение, доста по бързо се покачва стрелката на таблото и досадния проблем с отказването на стрелката го няма ( поне засега, а и дано да не се появява :D )

 

Замерих и свещите, лоша работа от 6-те само 2 дават признаци на живот...

 

Попитах за свещи в Елит Кар, предложиха ми само на Бош  за 31лв бройката. Тази цена в момента ( с настъпването на празниците) ми е малко височка и ще трябва да се търси друга марка. 

С настъпването на празниците финансите са ограничени... тъка че ще помоля Колегите който са минали по този път да споделят тяхния избор.

Четох доста добри мнения за свещите на Искра, Вие какво мислите...? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг начин да ги измериш без да ги сваляш - с мутицет:
Мултицета се слага на възможно най-ниското показание на ом, обикновено е 200.
Едната сонда се слага на маса, а другата на върха на свеща. Измерват се всички свещи и показанията трябва да са между 0,5 и 1,5 ома, но всички свещи трябва да имат близки показания по между си (в рамките на 0.2 - 0.3 ома), добре е да греят еднакво. За това е добре да се купуват комплект свещи ако имаш изгоряла, но всичко зависи от моментните възможности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колицата вече е с нови свещи ( взех на Бош) от 6-те само 2 работеха. Смяната им мина доста леко, преди да пробвам да ги развивам обилно ги напръсках с WD40 изчаках  20 мин и после се развиха като все едно, че току що са били сложени.

След смяната им лампичката свети по-дълго време и колата пали много леко ( няма го претрисането на мотора в първите няколко секунди след като е запалил) 

 

Благодаря на всички колеги който помогнаха със съвети.

 

Пожелавам на всички весело посрещане на Новата Година. Живи и здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...