Jump to content

Ауди А4 1.8Т или 1.9 ТDI


Recommended Posts

Привет. Решил съм да закупя нов-стар автомобил, насочил съм се към а4-ка, като горна граница в цената мисля да е до 5700 лв. Първоначално в колебанието присъстваше и vw bora, ма ще го сбутам встрани от опасения за лок :).

Та - препоръки между двата мотора - +/-? Разход - градско /Софийско/ и извънградско? Цена на консумативите при смяна? Познат майстор категорично и настоятелно ме съветва да е куатро, мнения? До колко е удачно и има ли смисъл от газов инжекцион при бензиновия модел?

 

Мерси, поздрави.

Редактирано от heckatorn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, че ми каза, не се бех сетил да попрегледам интернет. Ясно ми е, че темата не е нова. Изчетох немалко, но търся още мнения. Невинаги мога да отделя 1/2 ден да сондирам различните информации по поставените въпроси. Ако нямаш какво да кажеш ще те помоля да си амортизираш клавиатурата на друго място.

Редактирано от heckatorn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз случайно си освободих утрешния ден и ще прегледам темите за двата двигателя във форума вместо теб.

Кога ще ти е удобно да споделя инфото?

След това мога и няколко огледа да направя,тъй като времето ще е подходящо за разходки по празниците.

Само недей да си го изкарваш на колегите,ако ти е свършило или пък не ти е станало още виното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допитвам се за съвети, не за наставления. Вместо сарказъм очаквах да прочета няколко градивни мнения на хора по-запознати /надявам се/ от мене по темата. Ако съм в грешка - лок и със здраве.

Редактирано от heckatorn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кратко - търси който е по запазен и го взимай :) Ако си харесаш и дадеш конкретна обява, някой може и да види нещо нередно например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по темата: 1.8Т quattro
Карам го 6-та година.

Никакви сериозни ремонти.

Газифицирано е преди година и половина с един от най-добрите за тогава газови инжекционни.

По ходовата част т.е слабото звено дето плаши всички не съм сменял нищо,лятото е на 17-ки,а зимата на 16-ки джанти със стандартен размер гуми.

Като разход смесен и извънградско варира от 9л./100км. нагоре според зависи стила и условията на каране. - ГАЗ
Градски разход от 11л./100км. нагоре и пак зависи от много фактори.
 

Слаби места са предимно с годините - рейка,дебитомер,маховик съпътсващ го със комплект съединител,турбо и някое клапънче или вакум покрай него,бобина зависи от кой тип са и други по-дребни.

Изброеното от мен незначи че ще го смениш след покупката но рано или късно ще се наложи да се смени нещо.

Основното е да попаднеш на максимално запазен и подържан екземпляр за годините си,другото е късмет.

Успех и Весели празници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какъв тип шофьор си....На твое място избора ми за тези две модификации щеше да се сведе в зависимост от това дали се кара често извънградско и то с високи скорости (над 130 км.) Там дизела радва с ниски обороти, което е много важно по мое субективно мнение. С един чип АФН-а отива към 140 коня и е много приятен. Приятел има такава А4 и направо ме е яд после като седна в моята 1.6 ама какво да се прави  :hilezh: Четири цилиндров бензинов мотор да го държиш в 4000 об. на дълъг път не е най-доброто усещане за ухото....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.8Т 4000 оборота  на 5-та предавка е достатъчно висока скорост за да не се чува двигателя. Чуват се гуми и ветрец. Същото е и в дизеловата при релевантна на тази скорост на движение.

Куатрото е супер за условията като тези в момента, но си има и недостатъци - по-къси предавки и малко по-висок разход на гориво. Също се придържам към мнението на момчетата  по-горе да се спреш на по-запазената, пък дизел, бензин, щом ти харесват и двете, това е още по-добре - по-голям избор.

Разбира се че има смисъл да сложиш ГИ. Изключение е само ако се кара на къси разстояния и много рядко в годината на дълъг път. Тогава докато обърне на газ, докато си върнеш вложението от икономията, ще мине много дълго време. Сега газтЪТ е левче. Какво по-хубаво от това :) . Ще имаш приблизително 10 лева/100 км смесен разход. Ако се движиш повече в София в този студ и е куатро, на къси отсечки, тогава може и да е 20 лева, което пак е добре. Примерно аз без ГИ за 20 лева мога да мина 100 км само на дълъг път, а на теб ти слагам 20/100 разход на газ :)

Бората също не е лоша. Ходовата част е по-просто направена и по-евтина за подмяна. Ако искаш адската тънка лайсна - фау-ве бора. 4х4-то при а4 обаче е на друг принцип и ако държиш на перманентното задвижване на 4-те колела, ти препоръчвам а4. На мен уредите и цялото табло в а4 ми харесват повече от на бора, но каквото ти хареса повече спрямо цената и състоянието, него взимай. Все ще е добре.

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

 

Тъй като прегледах по софийско кажи-речи всичко в mobile.bg към момента съм се спрял на следните варианти - макар и не всички да спадат към гореизброените критерии:

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11417894074903075 - сервизна книжка;

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414176817593765 - вероятно ще ме смути данъка на конете, както и разхода;

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414146021582504 - горния аргумент;

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11418743272891476 - малко над бюджета, но е Б6. и пак конете ...;

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11404763726080241 - същото;

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11417792075828598 - лошото е, че е комби;

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11415804102048166 - а3-ка е, но е куатро и изглежда читава;

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11419597912863582 - няма куатро, но е s-line;

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11385815715524646 - не е куатро и е комби, но е с ГЗ;

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11418501532621241 - последно една Бора, върху която съм се спрял;

 

Опции бол, но идеална изглежда няма. Или поне аз не я виждам. Ако на някой нещо му хване окото нека сподели.

 

Разхода, споменат от Марто ми допада, за разлика от изброените потенциални проблеми, които малко ме притесниха. Автомобила по принцип основно ще обикаля София, в особени случаи и малко извън - в общи линии казаното от Анди. Въпреки това, ако разхода наистина е толкова поносим вероятно ще шофирам повече и съответно поставянето на ГЗ ще се избие по-увреме.

 

Edit: Днес разбрах, че приятел на приятел внася автомобили от Италия, с оглед на което има вероятност да поръчам нещо с доставка ... при все трябва да се ориентирам към нещо по-конкретно. Ако инструкцията е "нещо запазено" между бора 1.9тди и 2.0и или а4 1.9тди и 1.8т. някак имам усещането, че мятам боб.

 

Edit 2: Не знам дали има база за сравнение, но единствения аргумент против 1.9TDI ми е, че преди няколко месеца имах голф 3 с такъв двигател. В тази връзка колебанията ми към нафтовата печка /при гореспоменатия голф/ са, че зимата работи калпаво, поне докато загрее. Друга не особено приятна емоция при дизела беше паленето на -15 градуса сутрин с молби и обещания.

Редактирано от heckatorn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414146021582504

Ако на някой нещо му хване окото нека сподели.

Винаги съм за по новото,но ейтва ми хвана окото.

Но не е много за градско каране,а за навън.

За града нещо икономично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твое място не бих гледал дизели от по 150-180 к.с. Те не са 1.9тди. Обслужването и ремонтите им са на друго равнище. Още повече на фона на голфчето 1.9 с предполагам железния 1Z Вдигател.

Имаш и други опции за ъпгрейд:

- голф 4 с 1.8Т или 1.9тди; защо не и 1.9TDI. Слагаш още една заплата и гледаш и такива.

- ауди а3 с 4 порти пак 1.8Т или 1.9тди. 

- пасат ІV

- сеат леон.

Да не споменавам и октавия. Всички те са от едно котило - на еднакво техн. равнище и сходни потенциални проблеми. Ауди а2 1.4тди разглеждал ли си? Не се предлагат 4х4. Това за в града е идеално, но става и за дълги пътувания разбира се. Гори една шапка нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

 

Тъй като прегледах по софийско кажи-речи всичко в mobile.bg към момента съм се спрял на следните варианти - макар и не всички да спадат към гореизброените критерии:

 

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11419597912863582 - няма куатро, но е s-line;

 

При Б5 няма S-LINE не ги гледай какво пишат. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по темата: 1.8Т quattro

Градски разход от 11л./100км. нагоре и пак зависи от много фактори..

Сподели може и на лично как караш 1.8тQ да харчи 11/100 градско и това в кой град се случва.

Не че нещо ама моята засечена преди 1 ден даде 10,5/100 със 130 на темпомат. Маршрут Бургас-Пазарджик.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дупница
 

твоята незнам но моята Дупница - Ямбол от пълна - пълна бутилка на Петрол ми показа на колонката 9.4л/100км.
скорост 120/140 по магистралата ... и според ограниченията в другите населени места ...
 

за градското зависи от трафика - светофарите - разстоянието на което я караш / гасиш-палиш и т.н,а в град като Дупница с 2 или 3 активни светофара и то някой работещи съм го постигал този разход на бензин в началото когато купих колата и я карах със 100 октана от ОМВ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В малките населени места колите харчат много гориво. Докато загрее и ти си пристигнал. Не е като в София да минеш 8-10 км, пък нека има светофари, трафик и т.н. Когато запали в този студ (-15 сигурно ще е тази нощ) на сутринта колата ще прави смес между 2:1 и 1:1 бензин-въздух. Даже направо 1:1 ще е. Ще загрее след 5 минути до 45 градуса на течността и ще иде на 9:1. И по някое време ще достигне стехиометричната стойност 14,7:1. Да, ама в малък град или село това може да стане само ако се остави табелата с нас. място в огледалото и запердашиш на някъде. Тогава колата ще харчи примерно 9 газ. До този момент ще е от 50-60/100 начало и ще ги сваля постепенно. Колкото по-студено - толкова по-бавно. Като се кара на 2 км и престой 2 часа, 1,5 км и престой половин час, след това още 2 км и я паркираш у вас... и това се повтаря често през месеца, няма как да даде 11/100 а по-скоро 18-22 на сто ще е разходът.

Много автомобили при 140 (147-150 по скоростомера) харчат колкото и в град като София в нормален експлоатационен температурен интервал 85-95 градуса на охл. течност по време на изминаването на дългите улици и булеварди - включваш я на 4-та и тя върви с 50 с 1756 оборота и моментен между 8,5 и 9,5. Плюс спирането и престоя тук-там и ето така харчи по-малко отколкото в малко градче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с малката разлика че гаража ми е при минус 10 вътре е 3 градуса и че съм засичал този разход карайки я ... не на принципа дето изброи ти.

съгласен съм с написаното от теб обаче - защото е самата истина ...

в гаража при първо палене превключва на газ за нула време - докато ако е навън докато съм на работа при минус 10-15 положението е по-различноывремето за прехвърляне бензин-газ се удължава доста ...

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега незнам защо отразяваш комби-то като негатив ,но при ниския клас ауди 3- 4 според мен е голямо предимство.

Незнам дали си семеен ,но лично аз заради това замених седановата Б4 с А4 защото беше авант. 

Теснички са тия коли пътуване с 4-5 човека в купето си е приключение.

Мисля че за парите който си посочил Ц5 е по- удобната кола.

Иначе моята кола е 1,8-125 коня и явно и тук се получава като при Б4  (2,0-90 АБТ гори повече от 2.0-115 абк) 1,8-150 коня е малко по-пестелив.

аванта ми е малко по-практичен багажника ,но се свеждаме до нисък клас кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с малката разлика че гаража ми е при минус 10 вътре е 3 градуса и че съм засичал този разход карайки я ... не на принципа дето изброи ти.

съгласен съм с написаното от теб обаче - защото е самата истина ...

в гаража при първо палене превключва на газ за нула време - докато ако е навън докато съм на работа при минус 10-15 положението е по-различноывремето за прехвърляне бензин-газ се удължава доста ...

 

Значи, разхода, който цитираш е нереален с оглед условията, които е поставил автора. По-добре си редактирай поста, защото така подвеждаш по мое мнение. Реално моята кола, я галя през 99% от времето и ми гори 15/100 газ. Смятам, че с по-оптимална настройка ще стигне, абсолютен минимум за Варна от 13,5-14/100...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петролът е паднал още и по този повод предлагам да спрем да се занимаваме с разхода. 12-13 да го приемем, става ли? Вместо да спорим за литъра, по-добре да се порадваме на мига.

И друг път съм го казвал - действителният разход на един автомобил се вижда на дълго пътуване. В града може да се колебае в мнооого широки граници - от 10 (лятото на по-дълги отсечки без климатик в неделя по обяд) до +40 на сто с мръсна газ без никаква мисъл за пестене на каквото и да е.

 

Търсиш по-запазената кола, с по-доброто оборудване, по-хубавия за теб цвят, състояние на салон, цена и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разбрах, че приятел на приятел внася автомобили от Италия, с оглед на което има вероятност да поръчам нещо с доставка ... 

....често допускана грешка. Авто джамбазите са безскруполни типове и ще те намамят идеално. Те на роднините си продават коли с върнати километражи ве мен  :hilezh: Не е като да не съм бил очевидец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега твоето 1.8Т на В5 ли е?
Код на мотора?
С каква газова си?

Колата я карам достатъчно често и от достатъчно време за да знам колко ми е горяла и гори.
Последния експеримент ми беше следния маршрут лятно-есенния сезон.
Дупница - София - Плевен с пълна бутилка 34л. съм изминал 330км с нормално каране според ограниченията и пътните условия.
Ти сметни какъв разход ми е дала колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм 1 година 1.8Т в София, в среднонатоварен трафик, но никога не ми е давало под 12 на 100 бензин. Сега, ако късно вечер тръгна да се влача на пета със 70 по Цариградско и Околовръстното, може да падне и на 9, но това не е реален градски цикъл, а по-скоро изключение от представата за градско шофиране.

Редактирано от S8_D2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 T Q Avant  съм го докарвал до 14 л. газ в София само август.Всичко друго си е чиста ЛЪЖА. :stupid:

На извън рекорда ми е 9.1 - само в Гърция при стриктно спазване на ограниченията. :hilezh:

Нормалния извънградски е м/у 9.5 и 10.5 л.Зимата в студа на кратки растояния по-скоро е 16-17 и естествено 

малко повече бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно предложениято на Анди - паралелно с посочените се оглеждам и за А3, което по някакви причини изглежда поддържа визията на дамски автомобил - едно от основанията за колебание. Голф-а вече го надрастнах като модел, съответно отпада. Пасатор има приятел от компанията, 'баш 4-ка 4х4 150к.с. - читав е, 'ма ставаме малко "по калъп". Леон-а никога не ми е допадал като автомобил, Октавията е с изключително дървен дизайн отвътре, а А2-ката с нищо не ме грабва :).

Демек - единствено компромис между споменатите в заглавието е а3-ката, още повече с посоченото куатро от предния ми пост - в тази връзка - мнения за нея? В интерес на истината вероятно а3-ката би бил по-практичния за мен избор, не знам 'що съм прегърнал идеята за а4-ка. Остава на кантар.

ksi1 - 'тва не го знаех. Въпреки което - и да не е s-line визуално външно купето и вътре интериора изглеждат много запазени. Което не изключва опцията разковничето за цената да се крие под капака или в ходовата част.

Комбито за мене е минус, защото предлага огромно пространство, което нямам с какво да запълня. Единственото прогнозируемо приложение, което виждам за момента е за летния сезон догодина.

Относно разхода - 15-16 ... та даже17 разход на газ градско не е стряскащ. Над 12 бензин обаче е по-друга бира.

За джамбаза - мой колега ми гарантира за него. Той е взел а6-ца от него през 2007 и е доволен. Не пречи пак да имам съмнения, 'ма изглежда по-голяма вероятността да излезе зайчето, отколкото да стрелям в тъмното по Софийско.

 

При сходно запитване в друг форум ми определиха 1.9 двигателя като по-висок клас, има ли истина в 'тва? От изчетеното до момента като че ли се насочвам повече към 1.8Т. Да разбирам, че е илюзорно да се надявам на нея 12 градско през зимния сезон?

 

Edit: Преди малко прочетох, че споменатата а3-ка виси от лятото по мобилето ... вероятно има причина.

Редактирано от heckatorn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...