Marian_Georgiev Публикувано 1 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2015 Здравейте,и честита нова година на всички! ABS модула ми е тип: 8E0614111B, BOSH 5.3 (ABS/EDL). Откакто паднаха снеговете ми прави впечатление, че ми сработва само ABS-a, а от EDL (electronic differential lock) и помен няма, дори и при пребоксуване на много хлъзгав терен с високи обороти. Преди време имах Зафира с тракшън контрол, и при нея действието на електронния блокаж си личеше много отчетливо при пробуксуване на кое да е от колелата. Проверявъл съм за грешки - няма , нямам и светещи лампи по таблото. На етикета в багажника фигурира код 1АH, който също потвърждава наличието на активен EDL към настоящия пакет на колата.На какво може според вас да се дължи липсата на EDL? Друго, което ми прави впечатление е кодинга на ECU-то на мотора ми (А6, 2000г, 1,8Т APU, ръчна, на предно): Software coding: 04002 Потърсих информация в нета, и се оказва че за бензиново ауди А4...А6 (1,8; 2,8) само на предно, за да бъдат активни и други системи за защита на стабилността освен ABS, такива като ASR, ESP и т.н. е необходимо третата цифра от кодинга на ECU-то на мотора да е "1". Как мислите дали има връзка и дали е възможно софтуерния кодинг при моя мотор, да води до липсата на EDL? PS: друга информация за кодиране на ECU-то, но за А4: 01 - EngineCoding - 07ECU coding is pretty straight forward and not too many options for this. The only real thing to change is whether the engine is mated to an automatic transmission or a manual transmission or if equipped with ABS or ESP. Coding is as follows.00XXX - The first two digits apply to the country.*16 is the only available option for those in the USAXX0XX - The third digit codes the ECU for what drive and options you have*0 states FWD with ABS*2 states Quattro with ABS*5 states FWD with Anti-Slip Regulation/Electronic Stability Program (ASR/ESP)*7 states Quattro with ESPXXX0X - The fourth digit states which transmission you are equipped with*0 is for 5 speed manual transmission*5 is for 01V automatic transmissionXXXX0 - The last digit will state which vehicle the ECU is installed in.*1 states installed in Audi A4EX: A manual, Quattro A4 in the US should be 16201 or 06201 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 1 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2015 Обратното е - по кодинга компютъра определя как да действа.Ако има ЕДЛ мисля, че трябва да пише на АБС-аМежду АСР ЕСП и ЕДЛ има доста разлика. Мисля, че в тези години вече няма самостоятелен ЕДЛ, а ако има нещо е ЕСП или АСР, по-скоро ЕСП. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 1 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2015 (Редактирано) Ако има ESP ще има бутон в купето. На пълния фейс май е серийно. Куатро нямат ASR (логично). Аз също не знам как може да се тества EDL самостоятелно, знам че трява да работи до 40км/ч (80км/ч при ес-версиите с 4.2). Това за Куатро - 4-то поколение. На гладка повърхност и остър завой, примерно както е в подземните паркинги на моловете, се усеща едно характерно притрисане на куатротата и си мисля, че се дължи точно на тоя EDL. Редактирано 1 Януари 2015 от ogip Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan Atanasov Публикувано 1 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2015 (Редактирано) огип притрисането като се появи се усеща на волана нали .и се чува отпред Редактирано 1 Януари 2015 от Jordan Atanasov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 1 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 1 Януари 2015 (Редактирано) Няма ESP гаранция! Въпреки, че на таблото имам лампа. Моделът на ABS-a ми е точно ABS/EDL (така си го пише и като се отвори през ваг-ком-а). Но до сега EDL-a не съм го усещал да се задейства. Под усещане за сработване на електронния блокаж разбирам: при движение с някаква скорост по хлъзгав терен, при подаване на повече газ и започване на гумите да боксуват - ЕCU-тo да понижи мощността на двигателя (независимо колко се натиска педала на газта) и се включи помпата на ABS-a. Междо другото, мисля че EDL, ASR и EDS общо взето са едно и също. Май не ми остава нищо друго, освен да опитам да променя кодинга на двигателното ECU..... Ако някой има подобен казус със ABS, може да погледне при него как е кодинга, но за мен няма логика ECU-то да ми е кодирано по този начин - т.е. да му е казано че колата е само с ABS. Редактирано 1 Януари 2015 от Marian_Georgiev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 1 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2015 ЕКУ-то не понижава мощността на двигателя, а работи със спирачките при EDL - така прави блокажа за прехвърляне на усилието през диференциалите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan Atanasov Публикувано 1 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2015 и на мен ми е малко объркващо това със системите имам ИСП то работи но като го изключа има друга система която работи и нз коя е тя .по начина който колегата обясни също и при мен някак ми спада мощността или поне така се усеща и докато не спре да върти гумите немога да ускоря.явно това е така наречената ЕДЛ система .. ако е тя при бавно завиване на пълен ляв или десен има едно като чаткане отпред ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 1 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 1 Януари 2015 (Редактирано) Да, усилието се прехвърля със задържане на боксуващото колело, но мисля че освен това се намалява и мощността на двигателя за да не се получават излишни загуби в задържаното колело, поне при опела беше така и имаше добър ефект. Колеги, моля който има възможност да сподели кодинга на софта за неговото ECU ! Редактирано 1 Януари 2015 от Marian_Georgiev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 2 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2015 (Редактирано) При ЕДЛ мисля, че не отнема горивото. Това при ЕСП го прави, също можа да бие спирачки ина други колела.ЕДЛ само дава спирачно усилие на боксуващото колело, то е само против боксуване, а ЕСП е за цялостна стабилност и против поднасяне и др. Как го прави не знам.Доколкото аз знам ЕДЛ го има само при куатро. АСР при Ауди не знам дали има. Май само ЕСП, което като че ли включва в себе си и ЕДЛ и АСР. АСР е леко подобрен ЕДЛ. Не знам дали ме разбра какво е кодинга - с него не определяш дали да работи ЕДЛ или ЕСП, а информираш моторния компютър, че ги има и да си търси комуникация с тях и да се съобразява с мнението им за движението на колата. Редактирано 2 Януари 2015 от mshbul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan Atanasov Публикувано 2 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2015 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 2 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 2 Януари 2015 (Редактирано) Днес опитах да прекодирам ECU-то на двигателя. За трета цифра "1" не искаше да приеме кодинга, но с "5" успя. За съжаление ефект никакъв, изписа ми някаква грешка от рода, че не може да си намери исканата комуникация от ABS блока. Едно малко уточнение, надстройката за електронен блокаж ми е EDS, а не EDL, днес направих сверка. Незнам каква е разликата между двата вида електронен блокаж ? Редактирано 2 Януари 2015 от Marian_Georgiev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan Atanasov Публикувано 2 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2015 доколкото четох ЕДС и ЕДЛ са едакви.. ако греша да ме поправят Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 2 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2015 (Редактирано) По-добре не пипай там в кодинга, да не стане грешка... Особено с тия кекави Бош боклуци. Виж долу в подписа ми има линк към едно мое клипче, може да получиш ориентировъчна представа как се държи куатрото с EDL, без ESP, ако е такова повдението не барай нищо - това си му е - колата си копа и няма закъсване, докато не легне по корем. Поведението без ESP може да е понякога коварно, като почне да бута задния мост. ПС Кажи кое точно искаш да изчета като кодинг? Редактирано 2 Януари 2015 от ogip Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 3 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 3 Януари 2015 В 01 -Engine, ме интересуваше числото в полето software coding, евентуално на автомобили без ESP. Моята кола няма Quattro. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gemballa.bg Публикувано 4 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2015 До колкото знам EDL e само при quattro задвижване. За предно се ползва ASR. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 4 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 4 Януари 2015 Както писах малко по-горе, при мен е EDS, не EDL, просто съм допуснал грешка, идеята при EDL, EDS и ASR трябва да е една и съща ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 4 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2015 Не е точно така:ASR = TC - идеята на тази система е да следи за боксуване, тя освен ABS модула за спирачките, ползва и електронната газ.EDL/EDS има за идея да имитира заключване на диференциал, чрез ABS модула за спирачките, т.е. при отчитане на разлика в скоростта на 2 колела се задейства спирачка на това с по-високи обороти, за да се прехвърли усилие към блокираното. Доколкото знам и аз - ASR има за А6 4B на предно, а куатро поради повишеното сцепление няма такъв мениджмънт, за сметка на EDL. Фейслифтовите и поръчковите са с ESP, който включва и надградените системи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
golfa Публикувано 4 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2015 (Редактирано) колега защо просто не си провериш предните спирачки на стенд това е най елементарното , компа отчита разлика в обороти но не може да види за механични проблеми или въздух в системата сиреч ако нямаш близко съответствие на съпротивление на двете колела няма как да ти сработи системата и още нещо ЕДС и ЕДЛ е една и съща система отделна от другите. ПП абсолютно ама абсолютно НЕ е задължително колата да е куатро за да има тази система. Редактирано 4 Януари 2015 от golfa Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 5 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2015 EDL за толкова кратко стиска със спирачката боксуващото колело че няма как да го усетиш,най простия начин да видиш как работи е като вдигнеш колата на крик предно колело ,но не много ,после запали,включи на 1 скорост ,дай газ леко и колата ще падне от крика ,но на тласъци,на лед няма как да разбереш че сработва,функцията я има и на куатро ,но обикновено е само на предно ,не очаквай чудеса,като че ли системата е по ефективна на кал и пясък.Не може с кодинг на модула да се активира или изключи системата,не е зависима от енжин модула ,каквото искаш да направиш ако съм разбрал правилно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
coresnet Публикувано 5 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2015 EDL не беше ли стандартно при куатро, или съм останал с грешно впечатление? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 5 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Януари 2015 (Редактирано) Ясно,може и да си работи, но аз да съм с грешно очакване за усещане включването на помпата на ABS при сработване на системата, и евентуално ограничаване на мощността колкото и да натискаш газта - симптоми (както казах по-горе) които ярко се отличаваха при Опела. Само, че там на електронния блокаж му се казваше - тракшън контрол. Т.е. до колкото разбирам крайната цел на EDS, EDL, ASR иии TC e непрекъснато да контролират и при и при нужда да "стиснат спирачката" на буксуващото колело, за да може усилието да се прехвърли и другото да "зацепи" (само на предно разбира се) . Редактирано 5 Януари 2015 от Marian_Georgiev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 5 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2015 Това е ЕДЛ.ASR ESP са малко по-умни и може да натискат и други спирачки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
margo Публикувано 6 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2015 (Редактирано) ЕDL мисля че е повече на куатро системите при мене сработва много сполучливо и на четерите колелета когато е със по малко гас почти не се усеща,а като подам повече се усеща като слабо трът но доста зачестено но е и на четерите колела Редактирано 6 Януари 2015 от margo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване