Jump to content

EDL -не работи, активиране?


Marian_Georgiev

Recommended Posts

Здравейте,

и честита нова година на всички!

 

ABS модула ми е тип: 8E0614111B, BOSH 5.3 (ABS/EDL). Откакто паднаха снеговете ми прави впечатление, че ми сработва само ABS-a, а от EDL (electronic differential lock) и помен няма, дори и при пребоксуване на много хлъзгав терен с високи обороти. Преди време имах Зафира с тракшън контрол, и при нея действието на електронния блокаж си личеше много отчетливо при пробуксуване на кое да е от колелата. Проверявъл съм за грешки - няма , нямам и светещи лампи по таблото. На етикета в багажника фигурира код 1АH, който също потвърждава наличието на активен EDL към настоящия пакет на колата.

На какво може според вас да се дължи липсата на EDL?

 

Друго, което ми прави впечатление е кодинга на ECU-то на мотора ми (А6, 2000г, 1,8Т APU, ръчна, на предно):

 

Software coding: 04002

 

Потърсих информация в нета, и се оказва че за бензиново ауди А4...А6 (1,8; 2,8) само на предно, за да бъдат активни и други системи за защита на стабилността освен ABS, такива като ASR, ESP и т.н. е необходимо третата цифра от кодинга на ECU-то на мотора да е "1".

 

Как мислите дали има връзка и дали е възможно софтуерния кодинг при моя мотор, да води до липсата на EDL? 

 

PS: друга информация за кодиране на ECU-то, но за А4:

 

 

01 - Engine

Coding - 07

ECU coding is pretty straight forward and not too many options for this. The only real thing to change is whether the engine is mated to an automatic transmission or a manual transmission or if equipped with ABS or ESP. Coding is as follows.

00XXX - The first two digits apply to the country.
*16 is the only available option for those in the USA

XX0XX - The third digit codes the ECU for what drive and options you have
*0 states FWD with ABS
*2 states Quattro with ABS
*5 states FWD with Anti-Slip Regulation/Electronic Stability Program (ASR/ESP)
*7 states Quattro with ESP

XXX0X - The fourth digit states which transmission you are equipped with
*0 is for 5 speed manual transmission
*5 is for 01V automatic transmission

XXXX0 - The last digit will state which vehicle the ECU is installed in.
*1 states installed in Audi A4

EX: A manual, Quattro A4 in the US should be 16201 or 06201

 

 

post-64364-0-97631600-1420122940_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обратното е - по кодинга компютъра определя как да действа.

Ако има ЕДЛ мисля, че трябва да пише на АБС-а

Между АСР ЕСП и ЕДЛ има доста разлика. Мисля, че в тези години вече няма самостоятелен ЕДЛ, а ако има нещо е ЕСП или АСР, по-скоро ЕСП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има ESP ще има бутон в купето. На пълния фейс май е серийно. Куатро нямат ASR (логично). Аз също не знам как може да се тества EDL самостоятелно, знам че трява да работи до 40км/ч (80км/ч при ес-версиите с 4.2). Това за Куатро - 4-то поколение. На гладка повърхност и остър завой, примерно както е в подземните паркинги на моловете, се усеща едно характерно притрисане на куатротата и си мисля, че се дължи точно на тоя EDL.

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

огип притрисането като се появи се усеща на волана нали .и се чува отпред

Редактирано от Jordan Atanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ESP гаранция! Въпреки, че на таблото имам лампа. Моделът на ABS-a ми е точно ABS/EDL (така си го пише и като се отвори през ваг-ком-а). Но до сега EDL-a не съм го усещал да се задейства. Под усещане за сработване на електронния блокаж разбирам: при движение с някаква скорост по хлъзгав терен, при подаване на повече газ и започване на гумите да боксуват - ЕCU-тo да понижи мощността на двигателя (независимо колко се натиска педала на газта) и се включи помпата на ABS-a.  

 

 

Междо другото, мисля че EDL, ASR и EDS общо взето са едно и също.

 

Май не ми остава нищо друго, освен да опитам да променя кодинга на двигателното ECU..... 

 

Ако някой има подобен казус със ABS, може да погледне при него как е кодинга, но за мен няма логика ECU-то да ми е кодирано по този начин - т.е. да му е казано че колата е само с ABS.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕКУ-то не понижава мощността на двигателя, а работи със спирачките при EDL - така прави блокажа за прехвърляне на усилието през диференциалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен ми е малко объркващо това със системите имам ИСП то работи но като го изключа има друга система която работи и нз коя е тя .по начина който колегата обясни също и при мен някак ми спада мощността или поне така се усеща и докато не спре да върти гумите немога да ускоря.явно това е така наречената ЕДЛ система .. ако е тя при бавно завиване на пълен ляв или десен има едно като чаткане отпред ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, усилието се прехвърля със задържане на боксуващото колело, но мисля че освен това се намалява и мощността на двигателя за да не се получават излишни загуби в задържаното колело, поне при опела беше така и имаше добър ефект. 

 

Колеги, моля който има възможност да сподели кодинга на софта за неговото ECU !

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ЕДЛ мисля, че не отнема горивото. Това при ЕСП го прави, също можа да бие спирачки ина други колела.

ЕДЛ само дава спирачно усилие на боксуващото колело, то е само против боксуване, а ЕСП е за цялостна стабилност и против поднасяне и др. Как го прави не знам.

Доколкото аз знам ЕДЛ го има само при куатро. АСР при Ауди не знам дали има. Май само ЕСП, което като че ли включва в себе си и ЕДЛ и АСР. АСР е леко подобрен ЕДЛ.

 

Не знам дали ме разбра какво е кодинга - с него не определяш дали да работи ЕДЛ или ЕСП, а информираш моторния компютър, че ги има и да си търси комуникация с тях и да се съобразява с мнението им за движението на колата.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес опитах да прекодирам ECU-то на двигателя. За трета цифра "1" не искаше да приеме кодинга, но с "5" успя. За съжаление ефект никакъв, изписа ми някаква грешка от рода, че не може да си намери исканата комуникация от ABS блока.

 

Едно малко уточнение, надстройката за електронен блокаж ми е EDS, а не EDL, днес направих сверка. Незнам каква е разликата между двата вида електронен блокаж ?

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре не пипай там в кодинга, да не стане грешка... Особено с тия кекави Бош боклуци. Виж долу в подписа ми има линк към едно мое клипче, може да получиш ориентировъчна представа как се държи куатрото с EDL, без ESP, ако е такова повдението не барай нищо - това си му е - колата си копа и няма закъсване, докато не легне по корем. Поведението без ESP може да е понякога коварно, като почне да бута задния мост.

 

ПС Кажи кое точно искаш да изчета като кодинг?

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В 01 -Engine, ме интересуваше числото в полето software coding, евентуално на автомобили без ESP. Моята кола няма Quattro.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах малко по-горе, при мен е EDS, не EDL, просто съм допуснал грешка, идеята при EDL, EDS и ASR трябва да е една и съща ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно така:

ASR = TC - идеята на тази система е да следи за боксуване, тя освен ABS модула за спирачките, ползва и електронната газ.

EDL/EDS има за идея да имитира заключване на диференциал, чрез ABS модула за спирачките, т.е. при отчитане на разлика в скоростта на 2 колела се задейства спирачка на това с по-високи обороти, за да се прехвърли усилие към блокираното.

 

Доколкото знам и аз - ASR има за А6 4B на предно, а куатро поради повишеното сцепление няма такъв мениджмънт, за сметка на EDL. Фейслифтовите и поръчковите са с ESP, който включва и надградените системи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега  защо просто  не  си провериш  предните  спирачки  на  стенд   това  е  най  елементарното ,  компа  отчита  разлика в  обороти  но не може да види   за механични проблеми   или въздух в системата   сиреч  ако нямаш  близко      съответствие   на съпротивление  на двете колела  няма как да ти сработи системата   и  още нещо     ЕДС и ЕДЛ    е една  и съща система    отделна  от другите. ПП  абсолютно   ама   абсолютно  НЕ  е задължително  колата  да е куатро  за да  има тази система.

Редактирано от golfa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EDL за толкова кратко стиска със спирачката боксуващото колело че няма как да го усетиш,най простия начин да видиш как работи е като вдигнеш колата на  крик предно колело ,но не много ,после запали,включи на 1 скорост ,дай газ леко и колата ще падне от крика ,но на тласъци,на лед няма как да разбереш че сработва,функцията я има и на куатро ,но обикновено е само на предно ,не очаквай чудеса,като че ли системата е по ефективна на кал и пясък.Не може с кодинг на модула да се активира или изключи системата,не е зависима от енжин модула ,каквото искаш да направиш ако съм разбрал правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,

може и да си работи, но аз да съм с грешно очакване за усещане включването на помпата на ABS при сработване на системата, и евентуално ограничаване на мощността колкото и да натискаш газта - симптоми (както казах по-горе) които ярко се отличаваха при Опела. Само, че там на електронния блокаж му се казваше - тракшън контрол.

 

Т.е. до колкото разбирам крайната цел на EDS, EDL, ASR иии TC e непрекъснато да контролират и при и при нужда да "стиснат спирачката" на буксуващото колело, за да може усилието да се прехвърли и другото да "зацепи" (само на предно разбира се) .

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕDL мисля че е повече на куатро системите при мене сработва много сполучливо и на четерите колелета когато е със по малко гас почти не се усеща,а като подам повече  се усеща като слабо трът но доста зачестено но е и на четерите колела

Редактирано от margo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...