Jump to content

Избор на АУДИ А6 бензин


Recommended Posts

  Здравейте,

 

най-любезно бих искал да помоля за Вашите мнения - бих предпочел от личен опит, по следния въпрос, който ми предстои да решавам:

 

Избор на Ауди - А6, четворките определено са ми малки, бензинов агрегат, комби, години 2001-2003 - за по-ново няма пари (планирал съм си и известен ресурс за задължителните консумативи и ремонти, така, че по-високи години не мога да стигна).

 

Конкретно ме интересува:

 

1. Автоматична или ръчна ск.кутия - собствено предпочитам ръчна, но само защото съм срещал мнения за проблеми с автоматите и сериозни разходи и разправии.В случай, че някой е за автомат, нека да даде и малко инфо, къде ремонтират такива и колко струва :)

2. Мотор - избора е основно 1.8Т или 2.4 - на пазара почти няма бензини, а малкото са предимно такива.

2.7 и 2,8 по обективни икономически причини - разход, не съм обмислял изобщо.

   Моля да споделите мнение за слаби и силни страни и опит за посочените два агрегата - 1.8Т или 2.4, както и живо ме интересува - РАЗХОДИ по обслужване след закупуване - ремъци, масла, филтри, ролки и т.н. в някакви приблизителни общи суми - напр. 800,900,1 000 лв. и т.н., както и читави майстори и сервизи за марката и модела за гр.София - в смисъл хора, които знаят и могат!

3. Подробности по "ЛЕГЕНДАРНОТО" алуминиево окачване - всички сведения и цени "първа ръка" ще ми бъдат от голяма полза, че вече се обърках, от каквото съм чул в последните години по този въпрос :)

4. Цялостно мнение за такъв автомобил, според мотора, в посочените години - возия, комфорт, безопасност, разход, поддръжка, възможности за газифициране с ГИ, евентуално магазини за части в гр.София.

 

Автомобила ще взема "нов внос", предвид на това, че повече никога няма да си купя автомобил каран в България, пък ако ще и нов да е взет тук.

Към дизели нямам никакво отношение, така, че нека не се коментират изобщо.

 

12.2006 година си купих на Горубляне едно B3 80S - италианка бензин с климатроник, пълен ел.пакет, ел.антена, халогени и сума още благинки, която до ден днешен считам за някакъв УНИКАЛЕН ГИГАНТ на немското автомобилостроене - беше 1989 г., карах я 2,5 години, около 27К километра и съм сменил само един накрайник за 12 лв.

Продадох я само защото ми дадоха чисто нова ТОЙОТА Корола за персонално ползване :)

Лично считам, че никога повече няма да си купя подобно ауди, като Б3-та ми, защото такива страхотни коли вече не се произвеждат, та ми е необходима помощтта Ви за да избера поне нещо сносно, от това, което има по тържищата :)

 

Желая лек ден на всички :)

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най добрият вариант е мотор 1.8Т, 180 кс с ГИ.Да не пропускаме варианта да е quattro,за да не се ядосваш после,защо си пропуснал тази възможност .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.4 и 2.8 горят 95% еднакво, но единия е скопен.

Няма защо да бягаш от 2.8, супер мотор е, според мен e минимума за А6. Другите които стават са 2.7 и 4.2, но там разхода наистина е голям.

1.8Т не отива на лимузина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега!

Пиша ти като собственик на A6 C5 1.8 T. Преди да я купя също бях пред сериозна дилема - дали 1.8 Т или 2.8 .

2.4 е може би най-често срещания агрегат при бензиновите А6 Ц5.

Разходите, които би имал при 2.4 и 2.8 са почти същите. Само дето 2.8 върви далеч по-приятно.

Дали 1.8 Т е достатъчен за купето на Ц5? Моята е ремапната и върви добре. До сега не съм изпитал недостик на мощност.

1.8 Т е по -икономичен от 2.4.

Легендарното алуминиево окачване, за което всички говорят не е абсолютно никаква драма, стига да се използват качествни консумативи. Подмени всичко с ТРВ или Лемфьордер, а дори и бюджетните АС-Метал/БЕСА и няма да имаш никакви драми.

Мисля,че е ясно,че ако сложиш китайски комплект за 300 лв няма да е същото...

Возията за мен е много добра, много стабилна кола, широка. Аз съм 200 см и тежа 120 кг и ми е предоволно вътре...

Гледай най-вече колата да е запазена, не гледай толкова много километрите. Виждал съм лично как кола на реални 650 000 км е мнооого по-запазена от горублянка на 120к "реални със сервизна книжка"

Максимата,че кола,жена и буре се взимат на късмет, не е случайна...

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като собственик от скоро на 2.8 автомат куатро бих ти го препоръчал горещо. Не знам аз може би съм късметлия и съм попаднал на читав екземпляр, но нямам проблеми с автоматика. Да започна с обслужването. Преди 2 месеца я обслужих 1600 лева в които влизат ролки ремъци водна помпа термостат  смяна на масла - скоростна кутия и двигател всички филтри нов акумулатор и предни дискове със накладки може да има и още нещичко, но сега не се сещам. Цените не са в оторизиран сервиз и не в София. Майстора е човек работил дълги години в такъв сервиз има необходимата техника и познания и му се доверявам.  За моя радост окачването няма никакви забележки и не съм пипал нищо. Всички електроники и екстри по нея работят, единствено имах проблем с темпомата, който сам отстраних (разбира се с помощ от 1 темичка на колега от форума :hilezh: ) Внос е от Швейцария на ход. Закупена от Горубляне :blush:. Километрите ме съмнява да са реални.
 Слизам от а4 1.8  Т куатро на газ  която карах 1 година и сега в момента карам този кораб на бензин за сега не се замислям за газификация. Отличава се със значително по-мека возия и изключително спокоино и плавно движение на автомобила по пътя. Лично аз съм на мнение, че ако предпочиташ 1.8 Т мотора ще му се изкефиш повече на А4 или А3. Разхода на 2.8 е по-голям, всичко зависи от стила на шофиране но не мисли че разликата е 5 литра. При мен с много спокойно каране мога да я сваля под 10 извънградско спокойно дори мисля, че на преход над 500-600 км може да слезе и под 9. Градско е много относително, пък и все пак да ти кажа когато я купувах изобщо не съм се замислял колко ще ми гори. За мен кола която не те предизвиква да я настъпваш, а просто да изпитваш удоволствие от шофирането, но в същото време при по рязко натискане на газта осъзнаваш, че разполагаш с достатъчно кончета под капака за да не нарека колата мудна. Много добре си се насочил особено ако този стил на каране ти харесва. 
И все пак не забравяй 3.0 мотора. Ако разполагах с повечко парички щях да съм с такава сега, но нямах търпение да изчакам няколко месеца, но не съжалявам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Благодаря на всички изказали мненията си, но предвид на това, което прочетох тук - включително и доста по-стари публикации във форума, със съжаление следва да обобщя, че в мен се формира следното тъжно мнение:

 

1. Купувам една "кошара" на 13,14+ години за около 6 000,00 лв.

2. Правя й обслужване за около 1 000+ лева.

3. Това гуми, накладки, дискове, ако трябва и т.н. - нека сложим още 700,00 лв.

4. За да не ме "възнаграждава" 13-15 л./100 км. градско или 9,5-10 л./100 км. извънградско бензин Х 2,00 лв. и набивам ГИ за 1500-1600,00 лв.

5. Ако видиш ли се разтропа нещо по окачването (което макс. за 1,5 години ще стане) съм средно на 50-70,00 лв. на детайл или цялостно - 800-900,00 лв. на Лемфьордер или 450,00 лв. на АС-Метал + труд (150-250,00 лв.) + реглаж, а ми прави впечатление, че от т.нар. "оригинални" или "отговорни" окачвания - Лемфьордер и TRW, пак се реве яко из форума.

Сиреч - какво правим, какво избирам?!

6. Хубавото е това, че годишните разходи по данъци на тия коне, за тези агрегати хич вече не представляват интерес на фона на горепосоченото.

 

Та поправете ме ако бъркам, но предвид на това, че въпросните автомобили са все пак малко над средния клас, някак все ми се струва, че една от точките следваше и да лиспва - в смисъл щом харчат много поне да са здрави!

Или поне базовата цена на придобиване да е по-ниска!

 

Та за съжаление, объркването ми за момента се увеличи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех Ц5, която е точно 2001ва. До момента ремонтите излезнаха приблизително 1600-700 лева. 
Това говорим комплект съединител, комплект ангренаж с водната помпа, филтри, масло, сп. течност, антифриз, воден радиатор, 2 пистови ремъка, обтяжна ролка на пистов ремък, няколко лагера и гарнитура на клапани. 

Мотора е 1.8Т 150к и предвид размерите и теглото на колата върви доста прилично. След ремап в разумни граници може и по-добре. 

Иначе независимо от марката, каквото и да се вземе от тези години е неизбежно да се стига до ремонти с вариращи суми. В крайна сметка всички знаем - удоволствието пари струва. 

Относно предницата.. това е като турбина - всички са наплашени, но не е като да се сменя всеки месец...
Успех с избора, колега. 

Редактирано от Sonny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си написал в последното си мнение колега vigen относно обслужването и окачването може да се случи само за 1.8 Т, защото е най-евтиния за поддържане двигател, както и най-лек от което следва че и предницата е съвсем различна от тази на шестаците..едно първоначално обслужване да се направи като хората ти е около 1500-1600..и забравяш после за нещата под капака..относно окачването сега ми предстои таа интервенция и не мога да дам мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега vigen не намирам никаква логика в последния ти пост. Питаш за бензинов мотор пък разход 10-14 те плаши. Ами ориентирай се към дизел или мотор между 1000 и 1600 кубика. Все пак говорим за ауди разхода не мисля че трябва да е на 1во място защото все пак им се носи славата особено от 1.8т нагоре да не говорим за 6 цилиндровите. Всички точки които теб те притесняват и си изредил са напълно нормални за 10-15 годишна кола все пак затова е на тази възраст и струва тези пари (независимо какъв клас е) пък и все пак всичко това са консумативи които така или иначе трябва да смениш на каквато и кола да вземеш (разбира се с някаква разлика в цифрата).

Като гледам от тук нататък ако това са ти проблемите не ти остава друго освен да си купиш нова кола която "никога" няма да се счупи и не и се прави никакво обслужване или колело  :nixweiss:
 

Или голФ 3ка  дизел 90 коня  :flehan:
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

     Уважаеми dencho,

 

НЕ ме плаши разход 10-14/100 - изобщо мен разход не ме плаши особено, те агрегатите си имат определени диапазони на харч, а ако е повече или крачето на някой е по-тежичко или колата (мотора) е скапан.

 Голф 3-ка, колело, ролкови кънки и скейборд съм надживял вече, та едва ли ще си взема, пък и това си е изобщо моя работа, НО ми е непонятно и неприемливо годишно да плащам 50% от стойността на придобиване на един автомобил в 1 обслужване и в повтаряеми дефекти (окачването)!?

 А това все пак не е някой особено висок клас автомобил, нито толкова нов вече, щото ремонтите и обслужванията му да са все едни хиляди пари.

Това ми е мнението от позицията на човек, направил в последните 6 месеца основен ремонт на двигател, рециклиране на хидравлична рейка, подмяна на повече от половината окачване (амортисьори, накрайници, биелетки, лагери), предни дискове, ръчна спирачка, частично боядисване - калници, смяна предно стъкло, смяна стартер, ремъци, ролки, масла 2 -пъти, масло скорости, всички кабели, изпарител и още купища неща, та си купих и комплект лети джанти на едно волво 96 г., обаче него за 800 лева съм го взел и на 18 години все пак.

 И не, че ми остана нещо друго да правя освен само да сипвам и да се возя следващите 3 години, но самата кола е седан и се налага по спешност да я сменя с комби, та затова попитах тук.

 Няма да коментирам, че за 8-9К, дето може спокойно да ме прати такова ауди с едните елементарни операции има Е-класи нафта в пак тия години, дето колкото и да не ги харесвам, поне ще знам къде са ми едните пари, а и са по-коли отвсякъде.

 Изрично съм посочил по-горе, какво ауди съм имал и как са ми изглеждали нещата с него, но явно напоследък наистина марката е станала прекалено бутикова и изделията доста крехки, да не казвам кекави, та явно ще си диря друго.

 

Апропо - досега никой не спомена едни примерни числа за ремонт на автомат, ако се наложи.

 

 

Благодаря на всички Ви за взетото отношение и Ви пожелавам всичко добро.

 

Моля модераторите да затворят темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонт на автомата варира обикновено между 1500 до 2500 лева. Тавана мисля беше около 3500 лева.

Но тези числа са донякъде безсмислени защото на по-тънки пари се намира цяла кутия втора употреба.

 

5HP19 която е по-масовата кутия е доста здрава и безпроблема. Ако са полагани елементарни грижи във вида на смяна на маслото и на 300 хил.км да е ще работи прилично и ще има хляб в нея. Като дефект може да се отбележи че компютъра на колата седи на пода пред пасажера отдясно и ако е имало запушени канали за оттичането на водата може да пийне вода през въздуховода на климатроника. Трябва да се опипа там за подозрителни следи от влага.



А това дето ще караш още три години Волво-то и нищо няма да пипнеш не се заричай.....

 

Рейката ще протече, амортисьорите ще изпуснат, дисковете ще се кривнат, биалетките ще се разтропат и т.н и т.н.

 

Окачването на на VAG си е гадно дотолкова доколкото не е премислено като кинетика. На повечето японки с многораменно окачване и подобен тип носачи разтропването води до дискомфорт но риска да се изтръгне ябълковидния болт от носача е далеч по-малък от колкото при VAG.

 

Като цяло варианти за окачването бол, от рециклирани до оргиналдЪ и не мисля че има какво да му се плаши човек не е толкова скъпо. АКо правиш по 30+ хил.км по второстепенни пътища тогава да се замислиш за друга концепция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дръзко изказване.

Много спорно е дали Е-класата е по-кола от А6. Също е и много вероятно ремонтите и обслужването на Е-класата да са по-скъпи от съответното А6.

Оригиналното окачване на б5 и ц5 държи по 150-200 000 км без да издаде звук. Ти по толкова ли караш на година, колега? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е-класа 2002-2003 години и те одъртяха,бабките станаха вече,автомати,CDI-та-2.7,3.2-проблеми с кутии и SBC спирачна система,че и ръжда имат чат-пат.

Горе-долу от мои наблюдения от познати,ама нали са лимузини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

      НО ми е непонятно и неприемливо годишно да плащам 50% от стойността на придобиване на един автомобил в 1 обслужване и в повтаряеми дефекти (окачването)!?

 А това все пак не е някой особено висок клас автомобил, нито толкова нов вече, щото ремонтите и обслужванията му да са все едни хиляди пари.

 

 

Ето тук колко не си прав.За окачването по-нагоре е написано колко кара,та да питам при теб смяна на масло колко идва като пари?Едва ли 50% от стойността на колата.

За АГУ плащаш веднъж,или поне така съм чувал от тези с газта.ГО,ГТП,данък също са задължителни за всяка кола,при тази ще е малко по-висок,ама и при споменатият МБ не е нисък.

 

П.С.те и накладки,дискове и гуми са консуматив,ама трябва доста да караш та да сменяш всяка година ремъци,гуми,дискове,накладки,масло,окачване и газова уредба та да платиш тези 50 %.

Редактирано от Reroll
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Няма да коментирам, че за 8-9К, дето може спокойно да ме прати такова ауди с едните елементарни операции има Е-класи нафта в пак тия години, дето колкото и да не ги харесвам, поне ще знам къде са ми едните пари, а и са по-коли отвсякъде.

Ами пазарът е доста красноречив относно качествата на "очиларката".

А фейсова а6-ца, която не е пред разпад, за 6000лв не знам къде ще намериш. Ако знаеш къде има, аз ще купя две. Сериозен съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леките автомобили са предназначени за нормални пътища, а не офроуд писти като нашите. Купуваш кола нов внос, на уж 170 000 км, радваш се на оригиналното стегато окачване и след 20 000 км или 2 години започваш неговата смяна. Така че колега май не знаеш какво търсиш или просто искаше да сравниш твоето мнение с на колегите

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около мен имам няколко примера за оригинално окачване на по 100-250к км в България (преди това по 50-100к км в чужбина), със смяна на един-два носача. Средната цена на един носач не е 70лв. Най-евтините носачи (горните) са по-скъпи.

Но не това е проблема на vigen, а от къде ще купи А6-ца за 6000лв:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фейсова А6 за 6000 лева се намира без проблем ако отзад е със заветния надпис 2.5TDI     :hilezh:

 

Още като си спомня за А6-цата дето Цецо я продаваше, такава кукла беше.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намира се ако е пълен кош :D За тез пари ако е стегната като хората няма кой да ти я даде :) Моята е 2.5 но е в перфектно състояние.Купена за 6000 и наляти още 3000 във нея.Сменено абсолютно всичко,без тропане в окачване,масла,дискове,накладки,филтри,датчици,гуми,акумолатор,стартер,динамо,валове,кобилички,тарелки,гарнитури абе перфектна с всички екстри за модела.И знаеш ли кога ще я дам за 6000 въпреки,че е 2.5 - точно никога :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва, че колегата не знае какво иска.

- Хем да е Ауди, хем да е евтино.

- Хем нов внос (щото кола от България каза, че е изключено да вземеш), хем да минеш с минимално първоначално обслужване.

- Хем да е голям бензин, хем да гори малко (като пари), хем не ти се набиват 1.5хил. лева за газово.

 

И това гуми, масло, накладки и дискове, защо изобщо се коментира към това колко е скъпа поддръжката и експлоатацията на една кола? Каквато и кола да си купиш, тези разходи са ти гарантирани така или иначе напред във времето.

 

А пък Б3 и Б4, как били най-здравите коли на света... да здрави са, защото просто няма какво да им се счупи, имат 2 шарнира на кръст и абсолютно никаква електроника. Напълно номално е, след като колите стават все по-сложни и от към окачване и агрегати и електроника да се чупят по-често и съответно частите да са по-скъпи.

 

Колега, без да се обиждаш, но ми се струва, че искаш да получиш комфорта на А6 2001 година, но да минеш с разходите като за Б3 89г. Е няма как да стане. И не на последно място шансът да изкочат на куп всички потенциални ремонти в която и да е кола е много малък, особено ако избереш запазен екземпляр.

 

Според мен, А6 C5 е добър избор и ако намериш добър и запазен екземпляр и се примириш с първоначалните разходи, ще си много доволен.

Редактирано от martin_deyanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А пък Б3 и Б4, как били най-здравите коли на света... да здрави са, защото просто няма какво да им се счупи, имат 2 шарнира на кръст и абсолютно никаква електроника. Напълно номално е, след като колите стават все по-сложни и от към окачване и агрегати и електроника да се чупят по-често и съответно частите да са по-скъпи.

 

Това е въпрос на гледна точка - 80-ки, които вдигат с лекота 200 и могат да поддържат такава скорост са по-чупливи и скъпи за поддръжка от базова А6-ца.

Ауди 80/90 струваше над 5к лв за 10+ годишен екземпляр, без екстри. Сега хората са с претенции да купят два пъти по-скъп автомобил на същата цена. Вечно тропащата предница на 80 се приема за нормално, но ако трябва да се преведе в оригинален вид може да излезе и по-скъпо от многораменното окачване........за механичните дебитомери, струващи повече от колата да не споменавам.....с две думи добре дошли в 2015-та, където А4/А6 са по-добрите 80ки :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...