Jump to content

Обучаване на стар-нов ключ към A3 8P


Moonland

Recommended Posts

Да разнищим заедно едно въпросче:

 

Възможно ли е и ако да - какво е необходимо за обучаването/адаптирането на допълнителен стар-нов ключ към A3 8P?

Подчертавам думата стар, защото ме интересува случаят, когато ключът не е чисто нов, нито рестартиран, а обучен/програмиран към друга кола (разбира се става дума за ключ от същия тип и на същата честота).

 

Според някои източници в интернет може да стане единствено чрез замяна на капсулата с нова или такава от вече обучен към колата ключ. Разбира се това ми се вижда доста крайно и за това ме интересува какво реално е небходимо в противен случай.

 

Знам, че bsdnikolov има известен опит в това упражнение, ще се радвам ако и той и други споделят знание и опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

:hilezh:  :hilezh:  :hilezh:  Не просто известен опит, а направо челен.

 

За съжаление, а може би не, предвид цената на новата "ампула" (7 лева), тя се сменя. "ампулата" реално е транспондер ID48.

Всеки един кадърен ключар може да извърши услугата, срещу скромна сума пари и 15 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обучението след това изисква ли нещо специално или по стандартната процедура с отключ/заключ и т.н. на колата, т.е. всеки може да си го направи и сам?

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах по всички възможни "стандартни" начини да обуча дистанционното, но все греда. Та накрая извадих лаптопа и:

Вписване на оригинално дистанционно в 8Р==>2006-та и 8РА

Все още си мисля, че "стандартните" начини работят, когато колата си е "забравила" дистанционното. При случаите на вписване на изцяло непознато за нея дистанционно, си трябва кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, допусках, че може да е такова положението, което пак не е фатално. 

Знаеш ли дали има ограничение за макс. брой ключове? 

Странно ми е защо при мен показва, че в момента има "2/2" ключа обучени към колата. 2 - ок, но защо "/2" обаче не ми става много ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ограничението за ключовете в имобилайзера е 4, а за дистанционните мисля 6 (в последното не съм убеден, но нещо такова ми се върти в главата).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето и една от необходимите стъпки, а именно замяната на транспондера с нов (непрограмиран) такъв:

 

Набавяне на нова ампула:

A3O2TeP.jpg

 

Отваряме капачето за батерията на дистанционното:

RbRTtJX.jpg

 

Отвиваме 3-те винтчета, които се виждат под капачето и внимателно разделяме двете половини (Внимание - пружинката е навита и при невнимание може да излети. За да се предотврати, горната половина се завърта един оборот по часовниковата стрелка с цел да се отвие пружината).

I7YeGIK.jpg

 

С помощта на подходяща отверка изваждаме платката:

5NyqNe1.jpg

 

В най-горната част на кутийката се вижда "зациментирана" оригиналната ампула:

BRskRNB.jpg

 

С подходящи инструменти я освобождаваме и вадим по възможност без да се счупи и така, че гнездото и държачите да останат максимално невредими за да продължат да изпълняват ролята си и да придържат новата ампула:

cJqEoJv.jpg

 

Поставяме новата ампула в гнездото и я фиксираме допълнително по подходящ начин (препоръчително така, че все пак да не направи ваденето и невъзможно ако се наложи това), в случая копирайки оригиналния метод - чрез гореща пластмаса от долната страна:

88dY5Xo.jpg

 

Сглобяваме по обратния път като не забравяме навиването на пружината (чрез захващане с горната половина и завъртане оборот обратно на часовниковата стрелка). Използваме възможността и прилично да почистим навсякъде от прах и мръсотия преди да затворим:

7TiCxN1.jpg

 

И се кефим на стария-нов ключ с девствен транспондер ;)

TzO5Oy6.jpg?1
 

Надявам се информацията да бъде полезна.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси, твоята ампула как са я опаковали. Моята беше хваната доста по-нефелно и поради това я махнах доста по-лесно.

А сега ти остава само вписване в имобилайзера и после: Вписване на оригинално дистанционно в 8Р==>2006-та и 8РА.

Ти този ключ, за който ти пратих линк ли купи? Че ми стана интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, този е друг :) Но пък онова напомняне ме мотивира да намеря, за което мерси ;)

В момента обаче преломната стъпка е вписването на ампулата. Ще трябва да измисля как/кога да го направя. Ясно е, че мога да отида да ми го направят, ама не е това замисъла, предпочитам да го избегна, а и не бързам :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако не искаш ключар да го направи, единствения ти вариант е да намериш кой да ти извади ПИН-а. То си е полезно да си го имаш. Сега се сетих, ако си първи собственик на колата или ако си я купил със всичко, в черния Ауди органайзер трябва да има нещо като кредитна карта. На нея има поле за изтриване със стотинка. Отдолу ще лъсне и ПИН номера  ^_^.



Само да спомена, че ПИН-а номера се състои от пет цифри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам абсолютно всичко, което върви към колата при доставката и, но подобна карта няма.

Дали не се бъркаш с картата с пина за касетофона?

Защото дори и такава няма, но по простата причина, че от определена година спират да ги "издават", а пинът е залепен в самата инструкция. 

Може да има някаква аналогия.

Не съм виждал обаче в която и да е от предните ми VAG коли пин за таблото да е даден така свободно към документацията, а пак имах абсолютно всичко, но не съм го и търсил конкретно откровено казано...



П.с. от любопитство от коя година е дистанционното при теб, че ампулата е била различно хваната?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко спам от моя страна ама да кажа за тая карта с ПИН на колата за която говори bsdnikolov. Не знам при ауди как е ама при миналата ми кола на която бях 2-ри собственик (астра h gtc понеже момичето от което я купих си я беше купило от магазина чисто нова) та с документите там беше и въпросната карта (като визитка или фонокарта изглежда както е казал bsdnikolov) и имаше точно ПИН код на колата (по спомен беше 4 цифрен при ауди може да е 5) и още няколко неща които се давали единствено на първия собственик и оттам нататък вече зависи дали собственика я пази като продава колата. Тоя пин код се пази само в тая карта и в магазина от който е купена колата, другия вариант е било да се разкодира ама струвало много пари(знам го понеже искаха да ме издрусат в един сервиз и ми искаха над 100 лева за разкодиране на ПИН код, обаче като им казах, че имам въпросната карта и им дадох ПИН се оказа, че нямало нужда от разкодиране и кода не им трябвал вече). :D :D :D

Редактирано от Иван Лютов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moonland, не не бъркам ПИН кода на имобилайзера със SAVE кода на радиото. Кода на радиото го имам залепен в книжката с инструкцията на радиото. А за ПИН кода на имобилайзера, само съм виждал на снимка въпросната карта. При мен при документите в джобчето, където според снимките трябва да е картата, за съжаление нямаше нищо та трябваше да ходя да ми го вади ключар.

Щях да забравя, ключовете ми са същите, но ампулата не е така здраво опакована. Само там е разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ясно е, че ключът е същият вид и номер, но ми стана любопитно дали има производствена разлика през годините ао твоят е значително по-нов или по-стар.

 

Иначе за ПИН-а - ровя по въпроса и мернах във форум доста неясна информация, че до 2006г. нещата стават с ПИН, но после вече не (каквото и да значи това).... ще се чете очевидно, challenge accepted!  :scherzkeks:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ключове на които сменях ампулите (2 на брой) не знам от кои години А3-та са. И двата ги купих на търгове в е-вау по VAG номер. Годините на колите не бяха упоменати. Знам само годината на оригиналния ключ, който бе с колата, но него не съм го разглабял.

А това относно ПИН-а и 2006-та година и аз доста го четох. Но аз съм 2006-та и това което разбрах от ключаря, който ми вади ПИН-а е че не може да ми направи дилърски ключ. Човека се бори като прасе с тиква и не успя. Според него това е промяната след 2006-та, че е премахнат дилърския ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук ме хвана неподготвен. Ще проверя утре. Изобщо не се бях сетил, че някъде със сигурност го пише.

Сега, като видях снимката се сетих, че и двата които купих на третия ред, където в ляво е изписан VAG номера, точно под работната честота, завършваха на -11, докато оригиналния ми завършваше на -10. Това го помня, защото се надявах това да не значи че са с различен протокол. Притесненията ми се оказаха необосновани, но цифрите ми се набиха в главата. Още тогава предполагах че -11 са от след фейслифта. А утре като проверя и седмицата и годината, вече ще знам със сигурност.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и защо вече не се дават Пинове - от определен момент нататък (не става ясно кога), официалните дилъри вече не се нуждаят от пин за операции свързани с таблото/ключовете, а такъв получават електронно и невидимо за тях при необходимост от централата. Т.е. Дори и те не биха могли да го знаят/дадат, просто не им е нужен. За това и не се дава на крайния потребител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отстрани на ключа е отбелязано кога е произведен  ^_^

1iHgjwO.jpg

 

Признавам си, бях те забравил. Едва тази сутрин се сетих и направих снимки докато се мотах, чакайки да стане време за да тръгвам към бачкането.

 

Както се сещаш, те съм разглобявал ключовете, за да ти снимам и захвата на ампулата, а само годините и номерата. Но, при мен пак ще кажа, не бяха чак така заляти с пластмаса. 

Да, най-вероятно при -11 става дума за ключ от феслифтова кола, но потвърдено лично от мен, вписват се и работят без проблемно и при кола от преди фейслифта!

 

Ключа, с който дойде колата. Бе само един и това ме подтикна към цялата галимация с ПИН код и ключове   :hilezh: . Както ще забележиш, той има номер 5FA 009 272-10 и е произведен 22 седмица на 2005 година :

 

IMG_20150128_091428.jpg

 

А ето и ключовете, които закупих чрез търгове в е-вау. И двата по години отговарят на фейслифтови коли и и двата вече са с номер 5FA 009 272-11.

 

IMG_20150128_091507.jpg

 

IMG_20150128_091530.jpg

 

 

 

А сега, за ключа който ще вписваш. Така и така си си купил три ампули (транспондера), защо не си закупиш и един сервизен ключ за 10-на лева.

 

IMG_20150128_091646.jpg

 

Полезен е, когато трябва да оставиш колата в сервиз или друго недоверено място. Няма да се притесняваш, че ще ти надерат корпуса на дистанционното, че ще го омажат с масло/грес и т.н. В него има предвидено място и за транспондера.

 

IMG_20150128_091719.jpg

 

Така ще можеш да предоставиш на сервиза в който е колата един напълно функциониращ ключ, без да се притесняваш че ще нанесат щети по "представителния"

 

А, щях да забравя. Един съвет. Ако вписваш новия/новите ключ/ключове чрез ПИН кода и с VCDS, вземи със себе си всички налични ключове за колата. При записването на новите чрез VCDS, се прекарват всички ключове. 

 

IMG_20150128_093201.jpg

 

Виж на таблото на мястото на дневния километраж, как колата казва че до тук е вписала 2 от 3-те ключа, които съм и задал като брой.

IMG_20150128_093243.jpg

И още малко инфо. След доста опити установих, че НЕ може да се впише ключ със стара ампула (сиреч, ампулата да е била обучена вече към друга кола). 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен в момента показва 2/2.

Но все пак проблемът си остава намирането/извеждането на пина.

Освен това най-вероятно 3-те ампули няма да станат, така че и това ще се сменя. Имам и втори допълнително купен ключ, на който за това и не смених ампулата преди да съм уверен, че имам правилните...

Общо взето нещата се позакучиха, но така или иначе го правя просто от мерак, а не от необходимост (имам и 2-та оригинални ключа), така че ще видим кога и до къде ще продължа ;) намеря ли начин да узная пина, другото ще го оправя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са правилните ампули.

А относно ПИН-а, до колкото знам има колеги тук във форума, които могат да ти го извадят.

Моя го извади ключар, срещу сумата от 30-тина лева. Но при него ме заведе приятел, който е близък с него. Иначе не знам за какви суми се извършва тази услуга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са, да, само че имат Х разновидности ;) включително и в зависимост от марката, например Шкода, VW и Сеат също ползват ID48, но друг вид. В случаят до колкото до момента се осведомих са нужни ID48 T25 (CAN-BUS), които освен това не са по 7-8 лева поне на дребно ;) моите не са T25 и ще трябва вероятно смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия ключар, които ми извади ПИН-а ми даде и ампули. Взе ми 10 лева за тази, която той лично сложи в ключа (човека разглоби дистанционното все пак ) и 7 лева за тази, която поставих в пластмасовия ключ.



Не пречи да ме заведат отново при него, този път само на лаф, за да каже точния модел ампули.



Ти, до колкото си спомням бе 2009 и ==>. При теб е нужен:

AUDI --- A3 --- 2009 --- ===> --- Transponder Megamos Crypto precoded by Component Security

 

докато при мен е:

AUDI --- A3 --- 2004 --- 2008 --- Transponder Megamos Crypto ID48 - precoded for Audi ( CAN ) ? JMA : TP25 ? SILCA : A2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...