Jump to content

Парно АУДИ 80


mitakamastera

Recommended Posts

Здравейте колеги и фенове на марката.Ауди 80 1.8s 90 коня 1988 година.Става въпрос за прословутото парно.Работи но не грее , духа хладко.2 и 3 степен ми се струват като една няма промяна като ги сменяш.Четах доста теми и пак не ми е много ясно.Някаде казват че трябва да се сваля , цялото табло други казват че не.Мисля си че са тези клапи но незнам , нито сам свалял нещо.Пишете ако знаете как да се оправя,ако има някой от пловдив или региона и се е сблъсквал с това и може помогне да каже.Предварително благодаря. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако струята не е много гореща може да е от клапите а може и радиаторчето да е запушено,ако маркучите който влизат в радиаторчето са горещи чак да парят значи проблема е в клапите.А за степените на вентилатора е виновен ключа,разглобява се и се почистват контактните пластини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като на първо време може да промиеш радиаторчето със силна струя вода и подходящ диаметър маркуч. Промиваш от левият щуцер. Погледни, ако ти излизат парченца дунапрен от клапите, значи са тръгнали. В повечето случаи се сваля цялото табло и ако правиш това препоръчително е да се смени радиаторчето и да се облепят клапите. При мен въпреки новото радиаторче и облепени клапи пак топлеше слабо. След промивката вече имам много добро парно. Явно при сглобяването при мен са попаднали боклуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същото Ауди в двора и скоро правих същото упражнение. 

Първа стъпка сваляш таблото
Клапите и да не са съвсем заминали ще заминат скоро това е 25 годишна кола. 
Като свалиш таблото вадиш целия въздуховод от вентилатора нататък и го разглобяваш. 
Има общо 4 клапи . Вадиш изчистваш въздуховода хубаво с обезмаслител ( Вътре има толкова гнусутия че ще ти стане лошо - после като духа мирише на пролет ;)
Казанче на парното - и да не е заминало аз бих го сменил ново струва 20-25 лева в магазина (Като видиш колко труд е ще ти дожалее да го правиш пак и по-добре го смени ) 
Клапите -от всяка обелваш гнусотията изчистваш смазваш им втулките взимаш ламаринка алуминиева 2 милиметра изрязваш по калпичката слагаш силиконче и нитоваш с 4-5мм нитове - Става вечно - Никога повече няма да ги правиш
Врътките на парното - Не по малко важни 
Откачаш жилата много внимателно щипките са стари и се чупят лесно, почистваш с бензинец ако са мръсни пръскаш силикониова смазчица докато не почнат да се въртят лесно, 
Контактните пластини на ключа за вентилатора почистваш с контактен спрей и забърсваш докато не стане красива и лъскавичка.

Сглобяваш по обратен път 

Общо време ако не си го правил - 1 ден + 
Във форума има няколко теми - Има една много подробна стъпка по стъпка в златен фонд как да разглобиш - направи си го сам - ценен опит е. 
В Бургас по сервизите ми искат 300-400 лева за това упражнение.

Трябва ти форума, един смарт фон и темите на колегите които са се блъскали преди теб.
Срашно няма , болтчета ще артисат ;) но всичко ще е наред :P

Успех! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

болчета ще артисват вика :Д :Д , иначе благодаря за пълноценната информация , досега още карам така , направо съм за убиване.Ма се си мисла че ми трябва още един човек.Плаша са само че кат несъм се сблъсквал друг пат...Но щом се опраих сам с таблото(зъбното колело).Иначе за клапите съм убеден че са заминали.Аз скоро я зех 5 години не беше барана грам,иначе е запазена :)

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казанче на парното - и да не е заминало аз бих го сменил ново струва 20-25 лева в магазина (Като видиш колко труд е ще ти дожалее да го правиш пак и по-добре го смени ) 

 

Никого не съветвам да сложи радиаторче за 25 лв, все едно сам да седнеш на един кол! Тия радиаторчета са пълна порнография. Всеки който уважава колата си, няма да направи това!  Те не топлят. Който ви каже че топлят, няма представа, какво значи парно!  Това са китайски боклуци! Има един корифей в София, който постоянно твърди че слага китайски радиатори от 30 лв и са прекрасни! Не се подвеждайте! Няма как нещо за 30 лв от Китай да топли като нещо за 100 лв от Германия, просто е невъзможно! Колкото и да ви убеждават в това! Казвам ви го за ваше добро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koko60 - след като изгребах изгнилото оригинално радиаторче и сложих такова за 25 лева - марката е : 
International Radiators ( http://www.internationalradiators.be/

Купих същата марка основен радиатор преди окло 5 години и  не съм имал проблем нито ден. 

Кому е нужно да си дадеш 4 пъти повече пари за същото нещо не знам но всеки сам  решава за себе си. 
 

 

Аз говоря от личен опит не се опитвам да продавам радиаторчета, но ако колегата реши нека си вземе от 200 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лошото на тия радиаторчета е, че пластмасата не е хубава и се разцепва. Виждал съм такова на колега, разцепено на две места отдолу по 10-12 см. Естествено на него няма написана една буква. Радиаторчетата на БЕР-ХЕЛА карат много години, защото са от качествена пластмаса. В повечето случаи след 10-15 и повече години започват да се задръстват и ако протекат, това е защото започва да изпуска уплътнението и просълзява, защото е остаряло вече. Ефтините радиаторчета когато се повредят, се цепи пластмасата и се излива доволно количество горещ антифриз в краката. Лошото е че мокета и кичето съхнат за 1 месец през лятото, ако не се свалят изцяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко60 е абсолютно прав!!! Такъв боклук се разцепи при най гадните обстоятелства след няма и година експлоатация. Вече седма година съм с Бер. Ремонта е неприятен и си заслужава да се заложи на хубав радиатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koko60 - след като изгребах изгнилото оригинално радиаторче и сложих такова за 25 лева - марката е : 

International Radiators ( http://www.internationalradiators.be/

Купих същата марка основен радиатор преди окло 5 години и  не съм имал проблем нито ден.

Точно от тази "марка" основен радиатор имаше на моята кола, така я бях купил година преди това. Есента отивайки до сервиз за да си обновя спирачките и без да е карана повече от 15-на км., спирам пред сервиза и радиатора се пръсна. Имаше 20-25 см цепка в пластмасата. По спешност се наложи да сменям и това. Сега вече е с Хела-Бер, но не ми се мисли, ако това ми се беше случило на път ......2-3 дена преди това правих една екскурзия с излизане от страната към 1000 км. Такъв радиатор никога повече! Да уточня колата няма проблем с охладителната сисетема не надува, включва и изключва нормално и пр. Проверено многократно.

Още му сърбам попарата на тоя Интернешънъл....сега маркучите, които бяха приели по формата на стария радиатор леко сълзят при входовете към новия. Стягания и пр. не помагат та напролет, ще се наложи да подменя някои от тях и стяжките им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде предния радиатор се сменя лесно, ама като се сетя, как трябва да изнасям таблото, заради малкото радиаторче, получавам контракции! Жената като видя колата, щеше да роди. Дано това да не се случва никога!

 

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига де за един ден без да се бърза се сменя радиаторчето + претапициране на клапите и то от по - начинаещ , професионалистите го правят и за 5 - 6 часа ... Иначе и аз съм за хубаво радиаторче , ментетата освен че протичат и не топлят , като истинското .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги . Наскоро си купих б4ка и имам малко странен за мен проблем с парното . След като вече смених моторчето и поръчах нов реостат ,защото работи само на 4та степен ,установих че през средните въздуховоди струята въздух е доста по слаба даже едвам уловима на какво може да се дължи това.... благодаря предварително....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно скоростите на този вентилатор. Сваляш плочката, до резистора ще видиш запоен термо бушон(така ли се казваше???). Даваш го на късо и ако тръгнат скоростите отиваш в Конрад и си копуваш нов за 20-30 стотинки и най-малката лустер клема за някакви стотинки. Вадиш от клемата металните части с винчетата, изрязваш изгорялата част, така че да останат жичките и. С помоща на клемите монтираш новото бушонче и ако не е късно отказваш поръчката на реостата(ако са ти дали неоправдано дебела цена). Насочването на въздуха- най-вероятно клапана му има нужда от претапициране или жилото, което го движи не е сложено правилно.

Редактирано от rumenggr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...