Jump to content

1.8T - Разход на масло (Продължение 2)


MAPTO7007

Recommended Posts

Продължавам една стара тема за харча на масло по Ауди-то.

Прочетох всички теми във форума относно проблем с харч на масло.

- Турбо

- Гумички на клапаните и Водачи

- Сегменти

- Запушена картерна вентилация

 

Когато купих колата преди 6 години я карах с 5W40

Тогава ми гореше едва 3-400мл. масло за 10.000км. пробег.

Впоследствие на 3-4 смяна тоест след 40.000км. взе да гори на всеки 5000км. пробег по 500мл. масло.

Насочих се към турбото.

Имаше луфт и аксиален и радиален.

Свалих и рециклирах турбото - хоп ново масло и нов антифрийз.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Изненада за двойно по-малък пробег да кажем на 1000км. и малко гореше пак 500мл. масло.

Колата не пушеше постоянно ... само като насъбере масло на празен ход изпушва много и евентуално при смяна на предавка не винаги.

Реших че е турбото ... че е зле рециклирано.

Взех Аз на по-късен етап турбо втора ръка в добро състояние и реших едва вчера да го сменя.

 

Оттук вече искам вашето мнение.

Свалих старото турбо от колата т.е рециклираното дето съм го карал 25.000км. вече и какво да видя ... няма цепнатини - няма масло сухо отпред - сухо отзад - турбо пътищата и кулера сухи - освен малко омасляване от картерната вентилация друго нямаше.

Двете турбини старата и тази която взех с еднакъв луфт по думите на двама майстори нормален.

 

Но:

Когато свалихме изпускателните колектори видяхме че на 1 и 4 цилиндър има яко нагар и отворите от нагара се бяха позатворили с 2-3мм. нагар.

Вероятно проблема е в гумички и водачи по изчетеното до тук от темите.

Колата е на 220.000км. реални от Италия.

Интересното е че там не се знае колко време е висяла в автокъщата преди да я докарат в БГ.

Другото е че когато свалях преди години капака на клапаните да сменя семеринги на валовете отдолу по капака имаше яко гняс - говореща за нередовна или занемарена редовна смяна на масло.

Тогава не направих профилактика цялостна и си я карах така цели 6 години.

 

Сега с днешна дата реших да сменя всичко т.е Гумички - Водачи и Сегменти.

Да се свали и измие картера - цедката и помпата.

Да се сменят гарнитурите и семерингите на валовете.

И да се види реално ще има ли положителен ефект и дали нещата ще си дойдат на мястото.

 

Искам Вие да кажете дали правилно постъпвам в случая.

Главата ще я правят изцяло в Хладилника - така ми препоръча моя майстор.

Гарнитурите са ЕлРинг хвалещи ми ги като най-добри.

Гумичките незнам марката но са над 1лв. за брой.

Семерингите са оригинални.

Сегментите ми казаха да избирам между КолбенШмид и Гьотце разликаа в цената беше 5лв. в полза на по-скъпите Гьотце и избрах тях.

За картера по ЕТКА излиза че при мен няма гарнитура а се маже с високотемпературен силикон.

 

Други напътствия и съвети от ваша страна.

Преди и след смяната как да процедирам и дали не съм допуснал грешки при избора на части или като ремонт.

Мерси предварително на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 128
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мерил ли си си налягането което прави маслената помпа на празен ход да речем. Аз имах проблем с това при същото мърляво обслужване в талянско. Само дето моята е на реални 350+ хил.км. И ми се наложи да я сменя помпата с чисто нова.

 

Изобщо каквото ти хареса от към картера като цени според мен сменяй защото труда по отваряне на картер си е доволен и струва пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм мерил това дето ме питаш.

Колата си вървеше прилично -проблеми със светещи лампи на масло не съм имал.

Единственния проблем си беше разхода на масло и това че карах бая време и доливах.

Някой ми казват да не пипам сегментите ... но така и така ще профилактирам всичко - ще ги сменя и тях.

 

Както казах колата почти сигурно е стояла в Италия в авто-салон т.е морга :D и не е палена и карана 1-2-3 месеца може и повече.

Маслото кога е сменяно кога не е сменяно те си знаят но да има гнас под капака на клапаните си представям надолу какво е положението което ще се разбере като я отворят и свалят картера майсторите.

Промивка и прочистване на всичко живо и смяна на тези неща ме увериха че е най-правилно и ще ми реши проблема с големия харч на масло от последните години.

 

След като сменя всичко - с какво масло да я покарам 1000км. да кажем и после да сменя с малко по-добро за България.

Четох и темата за маслата в които колегата =Alex= беше обяснил подробно какви и кои марки какво им е предназначението и каква работа вършат при използването им.

 

Няма да я глезя чак до там тази 15г. барака - даже си мисля да я карам с 10W40 както и до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не мога да помогна със съвет, но ще следя темата ти с интерес, в последствие ако не ти е проблем да кажеш и крайната цена + някаква разбивка, кое колко ти е струвало, защото в момента съм с разход 2л./10к. км.Така е вече от 20000км. пробвал съм с оригинално Лонгалайф масло и афтърмаркет 5W50.Разхода е все такъв.Колата е на 265к.км. със смени на масло през интервали от 15к. км.И аз свалях капака на клапаните, но нямаше гняс при мен.Явно и редовната смяна на масло не може да ни спаси от проблемите с гумичките.

Не съм свалял турбо да гледам дали е от него, но предполагам е от гумички, което ще се окаже често срещан проблем при 1.8Т.Има ли пушеци при теб, аз все още съм с катализатор и нямам такива.Сега съм с добавка Bardhal Sumolub и пак засичам разхода, след 3000км. ми предстои смяна на масло и ако пак има висок разход, темата ти ще ми е полезна ако реша да правя някакви ремонти.

Пробвал ли си да караш с изведена картерна вентилация и да засечеш разхода на масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картерната не съм пипал.

Макар че PCV клапана винаги когато съм го свалял е пълен с жълта гняс яко ... но теста с капачката на маслото съм го правил и всичко е изрядно.

Оборотите ми не играят а са залепени на 800.

Катализатора и при мен е на колата и е изправен и може би той обира до момента повечето пушеци и не е пушела толкоз - незнам.

 

Семеринги и Сегменти ще сменям с Гумички и Водачи за водачите евентуално тези които ще правят и ще напасват клапани ще преценят ... но чак лагери и други - основен ремонт няма да правя - не мисля че колата е стигнала до там.

 

Като цени за части и труд от страна на мойте майстори и от страна на тези които ще обслужат главата с гумички и водачи е 800лв. плюс-минус.

 

Крайна цена и евентуален резултата ще споделя като взема колата и я покарам след втората смяна на масло щото трябвало да улегнат новите сегменти там незнам колко си километра и така.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, след ремонта с минерално (така казват всички, минали по пътя).
След неговата смяна синтетика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говори ми в марки и цени и вискозитети.

Минерално - Синтетика .... вероятно само тези от темата на колегата дето беше обяснявал че са качественни и непознати за БГ пазара стават.

 

Но някак си няма да я карам както казах с масло за 200лв. през 8-10000км ако ще ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ще се отваря двигателя аз само бих препоръчал проверка геометрията на цилиндрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто едно съветче набързо, гумички САМО оригиналдъ, ако ме разбираш.......

Абе ти нали я беше сложил на тезгяха, к`во стАна?

.....тамаааан се бях засилил да си купя бижуто, и.......

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ще се отваря двигателя аз само бих препоръчал проверка геометрията на цилиндрите.

Мдаа ако има елипса и конус на цилиндъра и смениш сегментите харча на масло ще се увеличи.Също така може да има и голяма хлабина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е начина да се разбере дали имам за смяна сегменти???

Щото ако не се налага - за кво да набивам само пари за смяна на здрави части?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ключа на сегмента може да се измери,понеже ако има износване на цилиндъра(елипса,конус) сегмента в някаква степен е улегнал по нея.И там е уловката ако смениш сегмента(а той е произведен да бъде абсолютен кръг) на цилиндър с елипса той просто няма да уплътнява достатачно докато не се намести вътре което е сапроводено с още по голям харч на масло.Сегменти се сменят само на цилиндър със максимум 0.02 стотни отклонение(елипса,конус).Ако има повече се минава на ремонтни бутала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи се замерва цилиндъра като се извади - за да се разбере трябва ли да се сменят сегменти?
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваля ли се цил. глава се мери всичко. Аз бих започнал да вадя буталата на 1 и 4 цилиндър (на които има повече нагар в изп. колектор).

Набиването на ризи само ако колата е за продажба. Много по-добър и евтин вариант е цилиндров блок втора употреба.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Набиването на ризи само ако колата е за продажба. Много по-добър и евтин вариант е цилиндров блок втора употреба

 

Страна мисъл , но всеки сам си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой правил ли е профилактика на глава и смяна на Гумички и Водачи при господата в кв.Хладилника?
Да сподели дали работят добре и цени евентуално.

 

Гумички имам от мен купувани от колега от форума по 2лв. за 1бр. поради простата причина че не ми се дават 300лв. само за гумички оригинални.

Казаха ми че всичко по профилактика и смяна ще е около 200-250лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=170669#entry2402272

тук колега е писал 275лв за профилактика. Не е ясно къде обаче е правена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Гумички имам от мен купувани от колега от форума по 2лв. за 1бр. поради простата причина че не ми се дават 300лв. само за гумички оригинални.

 

Не знам ,ама аз два пъти я правих тая операция с гумичките .

 Първия път като сменях сегментите ( сложих сегменти на Mahle ) ,тогава сложих гумички за по левче и колата след 2,3-5000 км почна рано сутрин да пропушва синкаво( турбото ми  е перфектно)

 

 Втория път сега преди 3-4 месеца ,смяна на 20 нови водача ,с 20 нови гумички по 14 лв едната от АУДИ .

 

Засега нямам проблеми с маслото -по малко от 400 -500 мл ,за 7-8 хил км с доволно настъпване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си ,че от зор само ще отвориш колата :) Общо за 10 х км на турбо моторче 1 литър масло харч е едно нищо...След като нямаш проблеми с турбото и като цяло вървежа на колата за що ти е тая операция..+ Че и има доста променливи   сваляш глава нови гумички болтове гарнитури не знаеш кои ще твори над нея.  Да не говорим за силно съмнителното качество на частите..Щом колата ти е на 220 х със сигурност е с ориг части премисли пак нещата... След тва както ти казват колегите няма как да минеш само със сигменти а вече ако се мерят цилиндрите и имаш отклонения и т.н ще се вкараш в приключение с бутала ...

Все пак ако си ентусиаст дерзай   правил съм глави и при Иво фантазията в орландо \вци\ както и на моята лична кочина с душманско каране масло не харчи грам вече 20 х км а е 25г баба малолитражка 3.5

Редактирано от optimist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумичските ги бях взимал от колега от форума за по 1лв. бройката но не си спомням марката вече пък и не са пред мен да погледна.

Гарнитури ми предложиха на Виктор Рейнц и ЕлРинг взех вторите пак по препоръка че са по-добри.

Семеринги за разпределителните валове имам 2 оригинални.

Сегменти съм взел на Гьотце ... но реших да не сменям сегментите ами само сервизиране на главата с подмяна на гумички и водачи.

Сваляне на картера и измиване на цялата гняс и почистване цедката на маслената помпа.

Както почистване на турбо пътищата и маслената магистрала смазваща турбото.

 

И докъде изкара ... не мога да робувам на купчина желязо пък и тя за тези 6 години откакто е при мен ... се е отблагодарила доволно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

40+ хиляди километра с гумички Елринг по 80 стотинки - ауспуха ми е като стоял в склада 10 години.

При мене имаше голям луфт между водача и клапана .Може би затова първия път гумичките не издържаха много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...