Jump to content

Проблем с термостат, обезвъздушаване, надуване на маркучи на Б3 1.8ЖН


LUDsAUDI

Recommended Posts

Колеги имам малко драми със следната барака Ауди 80 1.8 куатро ЖН код на мотора, механична инжекция с обикновенно газово.

Познавам кочината от 3г си я въртим с една колежка за плажове, язовири, гори и ниви. Винаги до момента е държала 90-95градуса както градско така и извънградско ако стигне 96-7 веднага си пуска перката и пак си пада на 90, загрявала е за 5мин и в най-бруталните студове и винаги със супер парно. Последния път като си я взех преди около месец обаче колата градско стои на 50-60градуса рядко стига 70 и нагоре и 90 само по светофари и после пак пада, извънградско винаги на 50-55градуса(като въпреки ниските температури които държи имаше прилично парно, чак по -5 външна трудно стопля купето), много бързо и лепнах диагноза термостат и днес най-накрая реших да го сменя както и профилактично да сменя антифриза...

Та купувам си аз термостат, сменям го (нз дали сте сменяли на ЖН без да махате хидравлична помпа но си е мъка нечовешка, стария термостат имаше песъчинки за боклуци и не са му позволявали да се затвори и заподозрях че е ОК ама все пак сложих новия) наливам течност и паля на бензин да обезвъздуша изпарителя и радиаторчето на парното. Бачка машината гледам 50-60градуса става парно няма, изпарителя замръзва, отварям му маркуча малко газ идва циркулация и пак го вкарвам, после и в радиаторчето на парното махам маркуча едвам едвам някой идва, междувременно отиваме на 90градуса малкия кръг е загрял яко голямия дори не топли. Колата отива на 100градуса перка не се включва, парно няма маркучите за радиаторчето на парното горещи. 

Колега дойде на помощ ама като цяло констатира това което и аз и нямаше време много да помогне, каза ми да пробвам пак със стария термостат данеби новия да е прецакан. Реших да ги пусна на котлона да видя какво става преди манипулации, стария отваря отлично, новия не толкова, реших да върна стария. Отново монтаж на невероятното място със много псуване, стягане на всички маркучи здраво, паля и пак 50-60-70 и нагоре ама този път придружено със не малък теч от тялото на термостата(свалих го нищо му няма не е крив и не е пукнат), и леко сълзене от изпарителя и от маркучите на радиаторчето на парното, маркучите сравнително твърди все едно надува яко а температура още нямаше дори да отвори големия кръг, парно отново никакво. Уви ядосах се и реших че немога пак да си чупя ръцете там и реших да разкарам динамо, хидравлична помпа, ремъци, стойки, маркучи и всичко което ми пречи около водната помпа и тялото на термостата, имам още малко и утре пробите продължават на голо.

Интересува ме термостата само едно уплътнение ли има на самия него(една гума която влиза в периферията му, имаше в комплекта и 0 пръстени ама на стария нямаше а не е имало драми, при повечето АЦЕ НГ е с О пръстен ама тук не е така), от какво може да взима въздух евентуално толкова много и защо немога да го изкарам ако въобще има, защо не отваря втория кръг а надува само в малкия и прегрява. Досега такива ядове не съм имал със смяна на термостат, имал съм десетки ауди-та, повечето се обезвъздушават сами, на някои им помагам с маркучите на парното ама винаги се получават нещата.

Във водна помпа не мисля че има проблем или е супер невероятно да се появи точно по време на смяната на термостата, термостатите в джезве са ОК особенно последно монтирания, въпреки че понадува колата работи на газ и изпарителя се обезвъздушава, радиаторчето на парното е здраво и не е задръстено прекарах му доста литри вода, маркучите са му топли но парно никакво, големия кръг не отваря. Като се вадят на произволни места маркучи има циркулация и антифриза е чист(вече само вода...) не вярвам да има запушване където и да било а и преди не е имало сега няма от какво да стане пак изведнъж, принципно губи по 500мл антифриз на няколко хиляди км и по 500-600мл масло на 1000км ама при положение, че се кара яко 1-ва в офроуд терени и разни такива мисля не е болка за умиране понеже е така от поне 30000км . Последно си мисля гарнитура на главата ама антифриза чист, маслото и то не е разредено. Всякакви идеи са ми от полза за утре. Малко афектиран пиша и ще извинявате ако някои неща не ми се разбират много много  :bia:

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, когато колата работи и още не е загряла както трябва (някъде към 30 градуса по табло) отвори капачката на казанчето, и погледни през малкото маркучле, дали има циркулация на антифриз. Ако няма, сменяй водната помпа. Ако има проблема е другаде. Аз залагам на въздух в системата ако не е от помпата. Късмет! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами интересното е че има циркулация от малкия маркуч връща си в казанчето или поне така видях в редките пъти които съм гледал из казанчето, немога да си обесня защо при тея градуси не отваря големия кръг и защо вход и изход на радиаторчето на парното са врели а в колата е арктическа зима а повярвай 30градуса ги прави докато я запаля, докато извадя някой маркуч и го върна тръгва да отлепя от 50 нагоре, скалата за температурата набира повече от километража  :hilezh:

Мисля си да не правя някоя грешка към тялото на термостата с уплътненията ама както и да го гледам немога да вкарам никакви О пръстени там а и както казах преди не е имало само този на термостата който му е по периферията...

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се е получавало такова нещо като сменям термостата. Не се отваря големия кръг защото се беше получила въздушна възглавница точно край термостата.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стягаш си капачката,даваш газ (3-4хил. оборота) и държиш така,докато не отвори термостата.Може да подмине 100 градуса,ама веднъж отвори ли,после няма вече проблеми.Просто трябва да изкара всичкия въздух.След като изстине може да отвориш капачката и да си долееш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като налееш антифриза, след това анергично натискай много пъти големите мъркучи при отворена капачка.

Винаги има ефект.

Сред това пали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Това го правих ама веднага след запалването а не преди това, мачкам дебелите маркучи като млада фолкпевица

За колегата по-горе мога да кажа, че последния ми опит беше точно такъв с дроселчето си я форсирам обаче онова животно надува яко маркучите и почва да хвърля антифриз от скобите на маркучите, чак тройника на главата сълзи, отива си над 100градуса и не мисля че това е начина ама ако някой още потвърди не е проблем да счупя един мотор за проба :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да запалиш го прави.

Сипваш 3-4 литра антифриз - мачкаш - сипваш пак - мачкаш и така няколко пъти.

 

След това палиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 не е проблем да счупя един мотор за проба :)

 

 не е проблем да счупя един мотор за проба :)

Правил съм го десетки пъти и не съм успял да счупя до сега,ама винаги очаквам поне гарнитурка да прегори  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

любчо,в тоз сервиз дето ходя аз беше дошла една б3 пак за терм.и смяна на антифриз ,само помня че след това я обезвъздушаваха сигорно 2 часа ама я опраиха незнам ко и беше станало ако искаш мини утре от там 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе и да искам немога да го сложа на обратно, пробвах не улазя  :hilezh:  Мите така е пръстена номер 10 се нанизва на термостата отстрани точно където е номериран цифричката 9 самия термостат, влиза си и уплътнява отгоре и отдолу а чурката дето му е корпуса дето сочи напред където е дадена е като при НГ, при мене е на нанай си феродо страна... Иво нема къде да ходя лявата част от мотора липсва в насипно състояние е, събирам нерви за утре, не отказвам компания на ракия с чайче, че кочан малко го дават  :ph34r:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ем кът си я почнал продаължаваи в насипно състояние :) че скоро ще ми трябват някои неща :) утре мога да мина по някоие время покраи вас със едни кисели краставички ?заааа чая де 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега почвай да обезвъздушаваш , палиш отваряш маркуча на парното гааз и така докато не тръгне . Направи го колкото време отнеме толкоз щото аз бях с същия проблем 2 пъти свалях главата а то нищо и нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм имал проблеми с обезвъздушаване. Правя го така: Когато наливам антифриза не бързам, по малко. Ако има пробка на маркуча на парното може да стои отворена, ако няма може малко да се издърпа маркуча. Като се напълни казанчето, надувам с уста през отвора на казанчето и ръката ми е на пробката, респективно маркуча. Когато ми свърши въздуха - затварям пробката или вкарвам маркуча, надувам пак и отварям пробката, така докато от нея излезе антифриз. Затварям пробката, доливам антифриз. Все още има останал за после. След това загрявам колата, при тази процедура обикновено парното тръгва веднага. Правя няколко кръгчета из квартала. Капачката на казанчето не я отварям по никакъв повод след като приключих с надуването. Оставям колата да изстине съвсем. При тия температури не е трудно. На другата сутрин антифриза е паднал доста - доливам и край. Това съм го правил много пъти, има и изпарител, никога не е имало проблеми.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

koko60 го е описал много точно.
И аз използвам същия метод и до сега съм нямал проблеми с обезвъздушаването.

 

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук трябва да се отбележи и следното: Охладителната система трябва да е добре херметизирана, да няма пропуски. Ако има, е възможно сутринта от някоя слаба връзка да е засмукало въздух и пак да се получи някъде балон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитие по темата ще има след някой друг ден, днес из Варна сутринта беше -10, излишно е да обеснявам че в системата имаше 90% вода и всичко замръз до припадък, отвил съм абсолютно всички маркучи да размръзява и да изтича, ако пръсне нещо пръсне ако не след 3-4дни живот и здраве положителни температури продължаваме напред и пак ще ви тормозя ако има ядове.

Между другото открих причината за свиренето на хидравликата докато позагрее, просто няколко болчета които са я държели са хванали пътя а обтяжния болт някак забавно развит  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм имал проблеми с обезвъздушаване. 

+1 !

Това е процедурата ... 

Даже сега и на бавареца му подухвам, но там имам 2 такива пробки и става хоп и троп !!!

Нямам представа къде го нях чел, но това което Коко е писал вършеше винаги работа и никога не е оставал въздух в системата !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на такова място, че няма как да се пусне каквото и да е отопление Коко, ще пробвам по твоя вариант събота го дават приятно време +5градуса мисля тогава да действам и каквото е писано да става. Нямам пробки за на маркучите на радиаторчето, вадя си ги целите и сега така ще процедирам, не вярвам да опре до радиаторче на парното да се спука толкова лесно от леко замръзване, ама ако опре до него нямам намерение да го сменям или ако ще опира до по-сериозни ремонти предпочитам да изкормя всичко от колата и да става 1.9тди поне дизелите си ги обичам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам нещо да се спука, нали казваш, че има малко антифриз, не е чиста вода. Пък не е чак такъв студ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ве може и да спука ,студено си е а Любо е налял доста вода

Редактирано от bagera979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...